Ketä kutsua valmistujaisjjuhliin?
Valmistun toiseen ammattiin, ekasta pidettiin isot juhlat - koko suku kutsuttiin. Nyt mietin, pidänkö pienemmät juhlat - kutsun vain niitä, kenen kanssa olen oikeasti aktiivisesti tekemisissä. vai pitäisinkö jälleen suuret juhlat, joihin kutsutaan koko suku. Aiemmat isot juhlat olivat n. 10-vuotta sitten.
Jos kutsun koko suvun, pitää minun tinkiä juhlapaikasta ja pidemmältä tulevat joutuvat tyytymään olohuoneen patja-majoitukseen. Jos pitäisin pienemmät pippalot, niin voisin pitää ne hienommassa hotellissa ja tarjota jokaiselle majoitusyön hotellissa.
Jos kutsuisin koko suvun, niin juhlijoita olisi ainakin n. 100henkilöä. jos pitäisin pienemmät juhlat, niin juhlijoita olisi n. 30 henkilöä.
Minulla on vain yksi hyvä ystävä, mutta muutama kaveri, kutsutaanko nekin, joiden kanssa olen vain kaveria?
Miten te tekisitte?
Kommentit (6)
Siis nää olisi jo sun toiset juhlasi? Ja valmistut ammattiin, toisen kerran?
Jospa viettäisit ne valmistujaisjuhlat ihan perheesi kesken? Max 10 hlöä.
Musta on jotenkin tosi vaivaannuttavaa, että aikuiset kolmekymppiset kehittävät jotakin kissanristiäisiä valmistuessaan lähäreiksi tai sairaanhoitajiksi tai esim. täydentäessään tutkintoaan amk:ssa. Sata hlöä on ainakin täydellinen ylireagointi.
Tietty jos kyseessä on joku tohtorinväitös, on suurempiinkiin juhliin aihetta, mutta jos kyseessä arkinen ammattiin valmistuminen kuten kerrot, kannattaa pitää jalat maassa juhlien suhteen. Kovinkaan moni ei koe tapahtunutta niin huikeaksi saavutukseksi vaikka se ehkä sellainen sulle olisikin.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 03:19"]
Siis nää olisi jo sun toiset juhlasi? Ja valmistut ammattiin, toisen kerran?
Jospa viettäisit ne valmistujaisjuhlat ihan perheesi kesken? Max 10 hlöä.
Musta on jotenkin tosi vaivaannuttavaa, että aikuiset kolmekymppiset kehittävät jotakin kissanristiäisiä valmistuessaan lähäreiksi tai sairaanhoitajiksi tai esim. täydentäessään tutkintoaan amk:ssa. Sata hlöä on ainakin täydellinen ylireagointi.
Tietty jos kyseessä on joku tohtorinväitös, on suurempiinkiin juhliin aihetta, mutta jos kyseessä arkinen ammattiin valmistuminen kuten kerrot, kannattaa pitää jalat maassa juhlien suhteen. Kovinkaan moni ei koe tapahtunutta niin huikeaksi saavutukseksi vaikka se ehkä sellainen sulle olisikin.
[/quote]
kiitos avoimesta mielipiteestäsi!
jos juhlat olisivat isot, olisi se myös samalla "sukukokous" - olisi tavallaan joku syy kokoontua ja rupatella.. toisaalta olisi mielestäni mukavaa kun näkisi sukulaisia, joita ei ole vähään aikaan nähnyt
mutta toisaalta kukkarolla on nyörit ja kurja, jos on "väkisinkutsuttuja" paikalla.
valmistun röntgenhoitajaksi, edellinen ammattini oli media-assari (jos sillä on jotain merkitystä)..
ap
Valmistujaisjuhla?
Kun valmistuin dippainssiksi, pyysin lähettämään todistuksenkin kotiin, ettei tarvi suotta lähteä yliopistolle yhtään ylimääräistä aikaa tuhlaamaan. Sitä paitsi, kavereita ei juurikaan ole, enkä pidä sukuunkaan yhteyttä, joten asiat ovat siinäkin suunnassa haluamallani mallilla.
Eipä ole kyllä töitäkään, mutta tarkoitus olisi hakea jatko-opintoihin ja tavoitella palkallista tohtorikoulutettavan paikkaa. Sitten pitänee taas keksiä keinot, millä pystyy valmistuttuaan jättämään karonkat pitämättä.
Olen kyllä varsin sosiaalinen, mutta ihmissuhteita en juurikaan kaipaa.
Ihme rahan kerjäämistä sukulaisilta jo toisen kerran.
eikö mitään mielipidettä kenelläkään ole vieraskategorian suhteen? :( ap