Mitä ihmettä mä vastaan äidille, joka kysyy lapselleen leikkiseuraa ja sitten kutsuu itsensä meille
Ei ole ilmeisesti edes vaihtoehto mennä heille. Itse kysyy leikkimistä ja on tunkemassa meille. Mitä ihmettä tämmöiseen vastataan?
Kommentit (23)
Tärkeintä on olla hiljaa ja murjottaa.
Toki AV:lle voi pikkuisen myös avautua.
Missään tapauksessa et saa puhua asiasta toisen äidin kanssa.
Vastaa että et tapaa nyt korona-aikaan ollenkaan tai sitten tapaatte vaikka ulkona, jos haluat treffata.
No kerrot, että teille ei voi nyt tulla, käykö leikkitreffit siellä kaverilla tai sitten siirretään niitä myohempään ajankohtaan.
Juokset kauas tuollaisesta joka kutsuu itse itseään.
Pitää sanoa rumasti. Ei ymmärrä muuten ja ottaa tavakseen tulla yllättäin. Kokemusta on.
Ihan mielelläni ottaisin aiankin kerran lapsen vanhemman meille samalla kylään. Tuntuu todella hullulle, kun täysi tuntematon ihminen (jonka nimeä en edes tiedä) tuo oman lapsensa meille leikkimään.
Tuo on aivan outoa ehdottaa ja sitten tukkia teille. Jos ehdottaa, niin kutsuu kotiinsa sitten.
Mä sanoisin että ei käy. Jos nähdään pihalla niin lapset voivat silloin leikkiä.
Pahimpia ovat äidit, jotka haluvat lapselleen leikkiseuraa eli kutsuvat lapsensa meille kylään ilman vastavuoroisuutta. Jos pyydän lapselle leikkikaveria, kutsun omaan kotiin. Epäkohteliasta kutsua itseään (lapseaan) kylään. Epäkohteliasta on myös olettaa, että kyläilykutsu koskettaa myös sisaruksia.
Mistä tiedät, että on tunkemassa itsekin teille, eikä vain tuo lasta?
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielelläni ottaisin aiankin kerran lapsen vanhemman meille samalla kylään. Tuntuu todella hullulle, kun täysi tuntematon ihminen (jonka nimeä en edes tiedä) tuo oman lapsensa meille leikkimään.
Itse olen pyytänyt lapsen päiväkotikavereiden äitejä yleensä kahville jäämään kun tuovat ekaa kertaa muksuaan meille leikkimään. Vain yksi on halunnut tutustua. Eli aika yleistä taitaa olla että on ihan ok, että oma lapsi 3-vuodesta ylöspäin voi kyläillä itsenäisesti vieraissa perheissä??
Vierailija kirjoitti:
Iso lasten kavereiden vanhemmista minulla puhelimessakin "Sannin isä/äiti" tiedolla. Nyt lasten jo kasvettua toki ei ole senkään vertaa tietoa kavereidensa vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia ovat äidit, jotka haluvat lapselleen leikkiseuraa eli kutsuvat lapsensa meille kylään ilman vastavuoroisuutta. Jos pyydän lapselle leikkikaveria, kutsun omaan kotiin. Epäkohteliasta kutsua itseään (lapseaan) kylään. Epäkohteliasta on myös olettaa, että kyläilykutsu koskettaa myös sisaruksia.
Mä olen ällistynyt miten töykeä. Jos kutsuu leikkimään, niin kutsuu kotiinsa. Ihme juntteja tuollaiset jotka pyytää leikkimään ja sit on tulossa teille 🙄
Toisilta puuttuu tai on hyvin vähäistä empatia, myötätunto ja hyvät tavat.
Näille vaan pitää vetää ne rajat!! Ne eivät muuten ymmärrä sitä. Yleensä yli-kävelijät kyllä testatailevat vielä rajojen laittamisen jälkeenkin,että olisko mahiksia palata samaan.
Mun lapsella on kaveri jonka äiti AINA automaattisesti oletti, että lapset leikkivät yhdessä meillä, riippumatta siitä kumpi kysyy sopisiko leikkitreffit. Lapset tutustuivat toisiinsa sen verran pieninä, että silloin he tarvitsivat vielä aikuista ohjaamaan ja selvittelemään ristiriitoja ym. Vieras lapsi oli aina vailla välipalaa enkä viitsinyt nälässäkään pitää.
Tämä äiti siis oletti, että minä ottaisin lähestulkoon joka viikonloppu hänen lapsensa meille hoitoon ja viihdytettäväksi kolmeksi-neljäksi tunniksi...
Minusta näissä leikkitreffeissä pitäisi olla sellaista vastavuoroisuutta. No minä kyllästyin lopulta tähän kuvioon ja sen jälkeen meidän lapset eivät ole tavanneet.
”Kiitos kutsusta, tullaan mielellään teille leikkitreffeille. Milloin teille sopisi?”
Musta on hassua tuntea huonoa omaatuntoa täysin asiallisesta vastauksesta. Se miten joku reagoi asialliseen vastaukseen on heidän harteillaan, ei sinun. Eli voit ihan huoletta sanoa että ”Meille ei nyt sovi tulla. Olisi mukava käydä teillä vaihteluksi.” Jää odottamaan vastausta ja toimi sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
”Kiitos kutsusta, tullaan mielellään teille leikkitreffeille. Milloin teille sopisi?”
Vastasin kiitos kutsusta, xx päivä sopisi. Tullaan mielellään teille jäi pois😅😂😂😂😂
Mulla on vaikutelma että ovat sairaalloisen pihejä ihmisiä, joten varmaan koti kuluu siitå kun me tullaan sinne ja joutuu jotain tarjottavaakin laittaa
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella on kaveri jonka äiti AINA automaattisesti oletti, että lapset leikkivät yhdessä meillä, riippumatta siitä kumpi kysyy sopisiko leikkitreffit. Lapset tutustuivat toisiinsa sen verran pieninä, että silloin he tarvitsivat vielä aikuista ohjaamaan ja selvittelemään ristiriitoja ym. Vieras lapsi oli aina vailla välipalaa enkä viitsinyt nälässäkään pitää.
Tämä äiti siis oletti, että minä ottaisin lähestulkoon joka viikonloppu hänen lapsensa meille hoitoon ja viihdytettäväksi kolmeksi-neljäksi tunniksi...
Minusta näissä leikkitreffeissä pitäisi olla sellaista vastavuoroisuutta. No minä kyllästyin lopulta tähän kuvioon ja sen jälkeen meidän lapset eivät ole tavanneet.
Meillä myös oli vastaava tilanne. Lasta hakiessaan tuo äiti hehkutti joka kerta, että olipa ihanaa shoppailla isompien lasten kanssa/siivota kotia rauhassa/käydä kuntoilemassa tms. sillä aikaa kun 4-vuotias oli meillä leikkimässä. Aika pian tuli sellainen olo, että tässä ei nyt ollut lapselle leikkikaverin saamisesta kysymys vaan ihan ilmaisen lapsenvahdin saamisesta. Vastakutsua tuli ehkä 1/10 kerrasta. Pitkin hampain suostuin kerta toisensa jälkeen, koska meillä ei lähistöllä asunut muita lapsia ja omani kaipasi ikätovereitten seuraa.
Että nyt korona-aikana teidän lapsenne ei käy leikkimässä muualla ettekä myöskään itse ota vastaan vieraita.