Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienten lasten isien unen määrä

Vierailija
26.01.2014 |

Onko täällä pienten vauvojen isiä tai jaksaako joku äiti vastata. Kuinka paljon te isät tarvitsette unta työviikolla ja viikonloppuina? Meillä on 4 kk vauva, joka herää useamman kerran yöllä syömään. Vauva menee yöunille klo 22-23. Tämän lisäksi minulla on nukahtamisongelmia, joten menen itse nukkumaan normaalisti joskus yhden jälkeen ja herään seitsemältä kun vauvakin herää. Heräilen imettämään 4-6 kertaa yön aikana. Mies menee samoihin aikohin nukkumaan kuin vauva ja herää kuudelta. Hän ei herää kun vauva itkee yöllä tai jos vauva itkee nukutettaessa. Hän on viikonloppuisin ihan poikki ja nukkuu lauantaisin puolille päiville ja usein päiväunet molempina päivinä. Itse en nuku päiväunia ja viikonloppuisin vauvan ja minun unirytmi on sama kuin viikolla. Minusta tuntuu, että mieheni nukkuu koko ajan ja saan hoitaa vauvaa aika paljon yksin. Yritän olla valittamatta asiasta, koska mieheni käy töissä ja olen itse kotona. Onko muillakin sama tilanne? Onko mieheni unen määrä normaalia ja olen vaan kateellinen kun en itse saa nukuttua?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tarve vaihtelee paljon ihmisestä riippuen.Meillä minä (nainen) olen varustettu kovalla unentarpeella,kun taas mies pärjää vähemällä.Vauvamme 5 kk on pulloruokinnalla ja herää kerran yössä syöään.Mies hoitaa yöt ja minä nukun ja hoidan päivät.Mies opiskelee.Tämä toimii meillä.Itselläni taas parempi pinna esikoisen ja vauvan kiukutteluiden ja itkujen sietämisessä ja hoidankin ne tilanteet pääsääntöisesti yksin päivisin.

Vierailija
2/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota siihen, että noin kuuden tunnin yöunien aikana heräät imettämään 4-6 kertaa. Nelikuinen lapsi ei todellakaan tarvitse maitoa noin usein yöllä. Sinuna opettaisin vauvan nukkumaan yöllä syömisen sijaan. Joka kitinään ei tarvitse tarjota tissiä, tai aina edes reagoida. Samalla teet palveluksen myös lapsellesi, sillä hänkin tarvitsee kunnon yöunia lyhyiden pätkien sijaan.

- Neljän äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja oikeassa.Voisit alkaa lisäilemään soseita ruokavalioon,niin olisi kylläisempi öisin?

Vierailija
4/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:12"]

Kiinnitin huomiota siihen, että noin kuuden tunnin yöunien aikana heräät imettämään 4-6 kertaa. Nelikuinen lapsi ei todellakaan tarvitse maitoa noin usein yöllä. Sinuna opettaisin vauvan nukkumaan yöllä syömisen sijaan. Joka kitinään ei tarvitse tarjota tissiä, tai aina edes reagoida. Samalla teet palveluksen myös lapsellesi, sillä hänkin tarvitsee kunnon yöunia lyhyiden pätkien sijaan.

- Neljän äiti

[/quote]

En tiedä milloinolet lapsesi saanut, mutta ohjeistus on nykyään reagoida itkuun... AINA :) -ohis

Vierailija
5/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa miehellesi fiiliksistäsi. Meillä nukuttiin se mitä ehdittiin viikolla. La ja su molemmille oli omat päivät milloin nukuttiin pitkään. Minä tietysti imetin, mutta muuten sain jatkaa unia omalla vuorollani. Lisäksi aina kun valitin väsymystä, niin sain ottaa päikkärit. Lapsihan on molempien :)

Ihan hyvässä hengessä kannattaa keskustella. Ehkä miehesi ei ole tuota tajunnut :)

Vierailija
6/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5h yössä

Vierailija
7/7 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 00:12"]

- Neljän äiti

[/quote]

En tiedä milloinolet lapsesi saanut, mutta ohjeistus on nykyään reagoida itkuun... AINA :) -ohis

[/quote]

Kyllä, ITKUUN tulee reagoida. Kirjoitin, että joka kitinään ei tarvitse välttämättä reagoida. Kitinä ei ole sama kuin itku. Painotan lisäksi edelleen, että aina joka itkuunkaan ei tarvitse reagoida tarjoamalla tissiä, vaan laosen voi ja kannattaa yrittää tyynnyttää muutenkin. Kun vauva on tottunut tähän, seuraava askel on opettaa vauva tyyntymään omaan sänkyynsä esim silittelemällä. Nelikuisella on jo edellytykset oppia oikea vuorokausirytmi, mutta toiset lapset tarvitsevat sen omaksumiseen enemmän tukea kuin toiset. 

Neljän äiti