Vaimosta tuli hirviö
Onko kenelläkään miehellä tullut samanlaista tilannetta vastaan kuin minulla? Tai onko tähän asiaan naismielipidettä, kuinka minun pitäisi asiaa käsitellä?
Meillä on asiat sujuneet suhteellisen normaalisti tähän saakka, mutta eilen vaimoni käski minun viedä kuivuneet pyykkini vaatekaappiin. Miksi minun täytyy se tehdä, sehän on naisen homma? Ymmärtäisin, jos olisi ollut esimerkiksi ruoan valmistus kriittisessä vaiheessa, tai lapsella vaippa vaihdettavana. Nyt ei kuitenkaan mitään tällaista ollut hoidettavana.
Kuinka tällaisessa tilanteessa kuuluisi toimia? En siis tietenkään vienyt pyykkejä. Mielestäni pitäisi riittää, että vaihdan lamput ja vaihdan/vaihdatan auton renkaat puolivuosittain. Näiden lisäksi muuta pientä nikkarointia. Vaimolle jää vain yksi asia (kodin hoitaminen) tehtäväksi.
Oli pakko avautua, koska tunsin itseni hieman nöyryytetyksi. Onko muilla ollut vastaavaa?
Kommentit (28)
Kiitoksia vastauksista. Olen tosin tosissani tässä asiassa, koska tämä on alkanut ahdistaa. Myönnänä, että saatan olla hieman vanhoillinen, mutta näin omatkin vanhempani ovat eläneet. Nykyään naisilla on tietysti enemmän vapauksia kuin aikoinaan, mikä on tavallaan hyvä asia.
En kuitenkaan missään nimessä alista vaimoani, vaan jopa kehun häntä usein lähes yhtä kauniiksi kuin esim yksi ystävänsä (missitasoa oleva). Avioeroa en näin pienen asian takia harkitse, mutta jos sama kaava jatkuu, niin täytyy käskeä häntä vaihtamaan keväällä renkaat, niin ei itse tarvitse viedä Euromasterille.
-AP
Kuulostaapa ikävältä. Suosittelen sinua hankkimaan todella tasokkaan kirjan "Kilttien kapina". Se on kahden hyvin älykkään feministin kirjoittama. Vaikka olet mies, voisit ottaa monista kirjan rakentavista ohjeista vaariksi, koska kaikki pätee myös toisin päin. Jos vaimosi ei toimi oikein, voit esim. aina silloin tunkea banaaninkuoria hänen kenkiinsä. Muuta ei tarvitse tehdä, joten se on hyvin kätevää. Voi sitten vaimo mennä itseensä ja miettiä, mitähän on tultu tehtyä. Näin hän sitten oma-aloitteisesti tulee korjaamaan kurssiaan. Siellä on paljon muitakin yhtä hyviä käytännön neuvoja, miten elämässä pääsee eteenpäin ja pärjää ihmissuhteissa voittajana. Tsemppiä Sinulle!!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 22:44"]
Onko kenelläkään miehellä tullut samanlaista tilannetta vastaan kuin minulla? Tai onko tähän asiaan naismielipidettä, kuinka minun pitäisi asiaa käsitellä?
Meillä on asiat sujuneet suhteellisen normaalisti tähän saakka, mutta eilen vaimoni käski minun viedä kuivuneet pyykkini vaatekaappiin. Miksi minun täytyy se tehdä, sehän on naisen homma? Ymmärtäisin, jos olisi ollut esimerkiksi ruoan valmistus kriittisessä vaiheessa, tai lapsella vaippa vaihdettavana. Nyt ei kuitenkaan mitään tällaista ollut hoidettavana.
Kuinka tällaisessa tilanteessa kuuluisi toimia? En siis tietenkään vienyt pyykkejä. Mielestäni pitäisi riittää, että vaihdan lamput ja vaihdan/vaihdatan auton renkaat puolivuosittain. Näiden lisäksi muuta pientä nikkarointia. Vaimolle jää vain yksi asia (kodin hoitaminen) tehtäväksi.
Oli pakko avautua, koska tunsin itseni hieman nöyryytetyksi. Onko muilla ollut vastaavaa?
[/quote]
.... hieman... siis...
miehet ei tod. käytä tuollaisia ilmaisuja. Huono yritelmä. Miehesi ei siis tee kuin murto-osan kotitöistä ja sua pännii?
No voi voi. Jos et kykene asiasta edes suoraan ääneen, edes täällä, valittaa, niin sulla on ongelma. Lapsellisia tällaiset monimutkaiset viritelmät.
[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 08:10"]
Ap, mitä sinulle nyt kuuluu?
[/quote]
Tänään oli jo parempi päivä. Laitoin vaimon tankkaamaan auton, niin ymmärsi, että en minäkään toimeton ole. Viikoittain tuokin täytyy tehdä, nyt työttömänä tosin harvemmin.
Uskon, että tulemme selviämään tästä, jos vaimo vaan saa päänsä kuntoon. Kaikenlaisia kauhukuvia on tullut pölyjen pyyhkimisistä yms., joiden takia omat päiväunet ovat häiriintyneet. Toistaiseksi olen kuitenkin jaksanut.
-AP
meillä saman suuntaista ongelmaa,tein kesällä meille kalliin keittiöremontin,rahaa meni n:20k€ ,uuteen keittiöön tuli astianpesukone ym. NYT MINUN pitäisi alkaa täyttämään ja tyhjäämään konetta?? mitä helvettiä,lisäksi muijalla jatkuvasti ilta ja viikonloppu työtä,joudun pojan kanssa olemaan kaikki vapaa ajat,minun pitäisi myös siivota pojan leegot ym.lattioilta,joudun lämmittämään takkaa myös vaikka maksan kaikki autokulut,tankkaan autot venäjällä,vakuutukset,huollot,käyttömaksut,asuntolainan,sähkön ym.
pitäisikö vetää lärvit tipattoman jälkeen ja heittää muija pihalle katsomaan mitä siellä postilaatikossa lukee?
seksistäkään ei voi kuin uneksia,onko kukaan kokeillut viedä iltapalalla muijalle buranaa ja jos kysyy mitä varten,sanot että eikö pää olekaan kipeä ja jos vastaa ei sitten ilmoitat että tänä iltana naidaan sitten kunnolla.
aikaisemmin käskettiin vetää kakkoseen niin voisihan sitä vahingossa runtata sinnekin ja sanoa ettei sitä erota karvojen seasta mikä reikä missäkin on.
en kanssa viitsisi vielä avioeroa ottaa mutta jos mikään muu ei auta vai kokeilisiko ottaa autosta akun kenkä irti ja lähteä viikoksi "työmatkalle" ja menisi teneriffalle,muija ajelisi bussilla töihin sen aikaa.
En usko, että on provo. Eräs tuttuni on oikeasti samanlainen. Ei tee mitään, mutta valittaa kaikesta pienestä.
Olen nainen, mutta vastaan miehen näkökulmasta ongelmaasi!
Miten se akka kehtaa laittaa sut viikkaamaan omat kalsarit kaappiin? Kosta tilanne katkomalla hänen käyttöautostaan jarruletku.
Tuskin tämä nyt provo sentään on. Meillä tämä ratkesi niin että näytin miten viikkasin vaatteeni armeijassakin. Iskin kaikki mytyssä kaappiin ja sulloin kaapin oven kiinni.
Noottia tuli, mutta vetäsin armeijakortin. Näin armeijassa opin. Nopein tapa on paras tapa. Sängyn petaan myös sillä tavoin että norsut olisivat nussineet siinä. Parhaani yritän ja autan, mutta keskittymiskykyni ei ole niin hyvä että jaksaisin viikata ja pedata sänkyä.
T: 11cm mies
Vaimosi saattaa olla masentunut, tai hänellä on pahat PMS- tai vaihdevuosioireet. Muuten tuo käyttäytyminen ei ole oikein mitenkään selitettävissä. Kannattaa yrittää saada vaimo terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle taikka sitten voitte lähteä lasten kanssa turvakotiin, jos tilanne menee todella pahaksi (käskee sinun esimerkiksi ripustaa pyykkejä tai täyttää tiskikonetta). Aina voi myös soittaa hätänumeroon. Tsemppiä!
Ei vaimosi ole sairas jos sanoo, että viikkaa pyykkisi kaapiisi ,vaan terveesti kyllästynyt tekemään kaiken vaatehuollon yksin.
Heittele pyykit ympäriinsä, mene lattialle makaamaan ja ala potkimaan ja parkumaan. Huuda: HILVIÖ!
Vaimosi varmasti ymmärtää ahdistuksesi.