Siis mikä karmea yskä nyt pyörii Helsingissä?? Miksi tullaan bussiin noin huonossa kunnossa?
Joudun valitettavasti käyttää bussia ja ottaa niin päähän että kaikki yrittävät parhaansa mukaan suojautua, sitten sisään kävelee se i di ootti ilman maskia jolla on todella raskas keuhkoyskä!
Miksi?? Tämä on henkistä väkivaltaa ja joku voi kuolla siihen että saa tartunnan.
Kommentit (14)
Ihmisiä ei oo ennenkään kiinnostanut muiden hyvinvointi joten ei heitä kiinnosta nytkään.
Mä ainakin joutuisin menemään yleisillä koronatestiin jos oireita tulisi. Maskin kanssa kylläkin.
Huomasin eilen saman HSL 200 -linjabussissa. Minkälainen ihminen ei käytä maskia jos on sellainen järkyttävä yskä?
Mulla mitään yskää ole! Järjestän vain hupia rättinaamoille ;-)
Saan hyvin tilaa.
Itse sain koronaviruksen luultavasti juuri bussista. Kolme venäjää puhuvaa istui lähelläni. Yhdellä hirveä yskä ja yksi lauloi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin vajaaälyinen. Varmaan kipeänä on pakko mennä hakemaan saikkua.
-Sinkkiş
Ap ei ole vajaaälyinen vaan sinä. Jos on koronaoireita, niin ei mennä julkisilla, mennään omalla autolla, taksilla tai jonkun kyydillä ja maskin kanssa.
Ei kaikilla ole varaa hankkia yskän takia ajokorttia ja autoa, ei edes maksaa taksimatkasta. Et ilmeisesti tiedä, että myös työssäkäyvissä on pienituloisia.
Siskoni kävi koronatestissä Helsingissä. Hän kertoi, että testiin ei nimenomaan saanut mennä taksilla. Eli julkisia piti käyttää. Mitä järjen köyhyyttä tällainen opastus on? Hänellä onneksi oli vain norminuhaa, mutta jos olisikin ollut korona, niin kivasti olisi altistanut kanssamatkustajat. Ja joo, piti maskia, mutta ei se maski estä tartuttamasta! Hidastaa varmasti, mutta ei ole mikään tae siitä, että korona ei tartu. Nyt en tiedä onko ohjeistus jo toinen, joku viisaampi Helsingistä voi kertoa?
Helposti tulee nyt yskä vaikka ei ole sairas. Ulkona kylmä, pukee lämpimästi, on kaulaliinaa sun muuta. Bussissa tosi kuuma, lämppäri puskee saunalämpöä ja on likaista, pölyistä. Vaihtopysäkki taivasalla, kylmä, tuulee, nenä vuotaa. Toinen bussi, kuuma, nenä vuotaa, yskittää. Työpaikalla ilmanvaihto, pölyä, yskittää. Yskittää. Nenä vuotaa. Sama toisinpäin eli kotimatka. Kotona yskittää ja silmät vuotaa, nenä vuotaa. Ulkona on kostea ilma, kuiva ilma, syksyn itiöitä jne. Yskittääääääääääääää.
Jos ihmisellä on vaikka jokin krooninen keuhkosairaus, eikä sen vuoksi voi pitää maskia? Onhan saattanut käydä koronatestissä ja ollut negatiivinen, jos ei ole autoa niin jollakin täytyy silti kulkea, joten eihän se auta kuin mennä sinne bussiin yskimään sitten.
Minulla oli syyskuun lopussa flunssa (koronanegatiivinen) ja vieläkin tulee yskäkohtauksia välillä. Tämä ei ole työnantajan mielestä syy jäädä etätöihin, joten menen töihin normaalisti julkisilla. Töissä käytettävä maski vielä pahentaa tukkoisuutta ja tulee yskäkohtauksia. Työkaverit ja kanssa matkustajat arvostaa, mutta minkäs teet.
Ap ei ole vajaaälyinen vaan sinä. Jos on koronaoireita, niin ei mennä julkisilla, mennään omalla autolla, taksilla tai jonkun kyydillä ja maskin kanssa.