Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla oma väri hiuksissasi vai värjäätkö?

Vierailija
22.10.2020 |

.

Onko sinulla oma väri hiuksissasi vai värjäätkö?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt tauotta 14-vuotiaasta asti. Edelleen on värjätty, tai omaksi minä tämän värin jo tunnen.

N41

Vierailija
22/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään mustaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on porkkananpunainen tukka, jota on ole koskaan värjännyt. Ihan mielenkiinnosta kysyn, miten punaisen tukan värjääminen ylipäätään onnistuu ja miten paljon siihen tarvitsisi aineita, jos se on noin metrin pituinen ja tosi paksu. Olen kuullut kauhukertomuksia punaisten hiusten muuttumisesta vihreiksi:(

24/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma. Värjännyt viimeksi lähes vuosi sitten, mutta ei tässä mitään rajaa näy.

Vierailija
25/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurista korvien tasalle on valkoista, siitä latvoihin asti eli olkapäille on kuparinruskeaa. Lopetin värjäämisen viime joulukuussa.

Sun luonnollinen väri on valkoinen?

Kyllä. Aloin harmaantua kolmikymppisenä ja sen jälkeen värjäytin reilut kaksikymmentä vuotta. Viime vuonna huomasin, että tyvikasvu ei enää ollut rumanharmaaksi moitittua sekaväriä vaan ihan valkoista kuten suvussa monella muullakin. Niskassa hiukseni ovat epämääräisesti tummemmat, ja siksi käytän silloin tällöin hopeashampoota (violettia) taittamaan punertavankellertävää pois niin, että niskatukkakin on neutraalin sävytöntä.

En oikein jaksaisi odottaa sitä, että pulloväri kasvaa pois. Hiukseni ovat kiharat, joten prosessi vaikuttaa vieläkin hitaammalta. Ostin peruukkiliikkeestä täsmälleen tyvikasvuni värisen nutturalisäkkeen, jolla saan luoduksi ihanan kampauksen, jossa värit sekoittuvat tarkoitukselliselta näyttävällä tavalla. Ihanan siis omasta mielestäni - muilta en ole kysellyt. :)

Tuli tästä mieleen, että todella monet värjääjät eivät tiedä, millainen heidän oma hiusvärinsä on. Tyvikasvu näyttää värjätyn rinnalla värittömältä ja rumalta. Mäkin kuvittelin, että mun hiukset eivät ole "Minkään väriset", kunnes annoin niiden kasvaa. Totuus: mulla on kauniin ruskeat, sekaväriset hiukset. Olen saanut hiusteni väristä paljon ihailevia kommentteja.

Vierailija
26/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jotka värjäätte harmaat piiloon ja pidätte hiusväriä joka on lähellä omaa sävyä, nii vastasitteko toho et oma väri?

Mie epäilen vahvasti et teitte näin vaikka te värjäätte. Oma väri on täysin värjäämätön harmaineen päivineen.

Vierailija
27/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jotka värjäätte harmaat piiloon ja pidätte hiusväriä joka on lähellä omaa sävyä, nii vastasitteko toho et oma väri?

Mie epäilen vahvasti et teitte näin vaikka te värjäätte. Oma väri on täysin värjäämätön harmaineen päivineen.

No, en tietenkään. Värjätty se on vaikka olisi miten luonnollista väriä vastaava, äly hoi.

Vierailija
28/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma väri. 12 vuoteen en ole enää jaksanut värjätä koska se juuri kasvun jatkuva värjääminen alkoi tympiä. Hiukset ollut paremmassa kunnossa sen jälkeen kun lopetin värjäämisen.

Vierailija
29/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurista korvien tasalle on valkoista, siitä latvoihin asti eli olkapäille on kuparinruskeaa. Lopetin värjäämisen viime joulukuussa.

Kyllä. Aloin harmaantua kolmikymppisenä ja sen jälkeen värjäytin reilut kaksikymmentä vuotta. Viime vuonna huomasin, että tyvikasvu ei enää ollut rumanharmaaksi moitittua sekaväriä vaan ihan valkoista kuten suvussa monella muullakin. Niskassa hiukseni ovat epämääräisesti tummemmat, ja siksi käytän silloin tällöin hopeashampoota (violettia) taittamaan punertavankellertävää pois niin, että niskatukkakin on neutraalin sävytöntä.

En oikein jaksaisi odottaa sitä, että pulloväri kasvaa pois. Hiukseni ovat kiharat, joten prosessi vaikuttaa vieläkin hitaammalta. Ostin peruukkiliikkeestä täsmälleen tyvikasvuni värisen nutturalisäkkeen, jolla saan luoduksi ihanan kampauksen, jossa värit sekoittuvat tarkoitukselliselta näyttävällä tavalla. Ihanan siis omasta mielestäni - muilta en ole kysellyt. :)

Tuli tästä mieleen, että todella monet värjääjät eivät tiedä, millainen heidän oma hiusvärinsä on. Tyvikasvu näyttää värjätyn rinnalla värittömältä ja rumalta. Mäkin kuvittelin, että mun hiukset eivät ole "Minkään väriset", kunnes annoin niiden kasvaa. Totuus: mulla on kauniin ruskeat, sekaväriset hiukset. Olen saanut hiusteni väristä paljon ihailevia kommentteja.

Minä tavoittelin vuosia purkista tiettyä ruskean sävyä siinä koskaan onnistumatta, ja luovutin. Kas kummaa, oma väri oli juuri tismalleen se ruskea, vaikka värin kanssa tyvikasvu näytti ihan muulta. Kiukuttaa ajatellakin niitä rahoja, jotka heitin kankkulan kaivoon tuon takia. Silloin, kun aloin värjätä, hiukset olivat ns. maantienharmaat, mutta nykyään tosi tummat ruskeat.

Vierailija
30/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma väri. Allergisoiduin jollekkin kemikaalille hiusväreissä. Jostain syystä ns. ekovärit ei ole pysyneet.

Hiukset onneksi on aika kivat ruskeat.

Vierailija
31/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Joskus se tyvikasvu kuitenkin on ruma. Muutama vuosi sitten olin värjäämättä niin pitkään, että tyvikasvua oli noin 10 cm ja savenharmaata oli raitoina siellä täällä, ja sain kuulla kauhistuneita ja epäkohteliaita kommentteja siitä, että olin aivan liian nuori harmaantumaan. Väri tosiaan oli rumanharmaa, sellainen hoitamattoman näköinen läiskäkokoelma. Valkoisen ilmestyminen oli kiva yllätys ja kannustin.

Sattumalta törmäsin ulkomaalaiseen FB-ryhmään, jossa tuhannet omaa väriä vähitellen tai kertarysäyksellä kasvattelevat ihmiset vertailevat hiuksiaan ja jakavat vinkkejä ja kokemuksia. Monella on todella kauniit, sekaväriset hiukset. Minulla ei ollut. Muutama vuosi (ja ankara stressi ehkä myös) on saanut aikaan sen, että pigmentti on kadonnut laajalta alueelta kokonaan ja nyt pukkaa valkoista.

Noissa sekavärisissä hiuksissa on usein hurjan kaunista se, miten harmaan eri sävyt istuvat esimerkiksi perusruskeaan. Lähes aina ennen-jälkeen-kuvissa oma väri valaisee kasvoja ja saa aiemmat, värjätyt hiukset näyttämään jotenkin raa'an keinotekoisilta. Ja hienoa on sekin, että tulos on aina ainutlaatuinen: yksikään kampaaja ei saa aikaan tulosta, jossa sävy vaihtuu muutaman hiuksen välein.

Vierailija
32/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Joskus se tyvikasvu kuitenkin on ruma. Muutama vuosi sitten olin värjäämättä niin pitkään, että tyvikasvua oli noin 10 cm ja savenharmaata oli raitoina siellä täällä, ja sain kuulla kauhistuneita ja epäkohteliaita kommentteja siitä, että olin aivan liian nuori harmaantumaan. Väri tosiaan oli rumanharmaa, sellainen hoitamattoman näköinen läiskäkokoelma. Valkoisen ilmestyminen oli kiva yllätys ja kannustin.

Sattumalta törmäsin ulkomaalaiseen FB-ryhmään, jossa tuhannet omaa väriä vähitellen tai kertarysäyksellä kasvattelevat ihmiset vertailevat hiuksiaan ja jakavat vinkkejä ja kokemuksia. Monella on todella kauniit, sekaväriset hiukset. Minulla ei ollut. Muutama vuosi (ja ankara stressi ehkä myös) on saanut aikaan sen, että pigmentti on kadonnut laajalta alueelta kokonaan ja nyt pukkaa valkoista.

Noissa sekavärisissä hiuksissa on usein hurjan kaunista se, miten harmaan eri sävyt istuvat esimerkiksi perusruskeaan. Lähes aina ennen-jälkeen-kuvissa oma väri valaisee kasvoja ja saa aiemmat, värjätyt hiukset näyttämään jotenkin raa'an keinotekoisilta. Ja hienoa on sekin, että tulos on aina ainutlaatuinen: yksikään kampaaja ei saa aikaan tulosta, jossa sävy vaihtuu muutaman hiuksen välein.

Siis mä yritin just tuossa sanoa, että se tyvikasvu on rumaa, mutta kun hiukset kasvaa, väri pääsee oikeuksiinsa, ja erityisesti, jos rinnalla ei ole sitä värjättyä väriä. Munkin hiukset näyttivät aika mitättömiltä vielä 10-15 cm pituisina, mutta mitä pidemmäksi ne kasvoivat, sitä hienommalta ne alkoivat näyttää. Aurinkokin jättää hiuksiin oman jälkensä.

Vierailija
33/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma väri. En ole koskaan värjännyt hiuksiani koko 34-vuotisen elämäni aikana, eikä edes kiinnosta värjätä. Puhtaat ja harjatut hiukset riittää mulle.

sama.

Vierailija
34/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös sellaiset moniväriset hiukset. Vähän kuin olisi laitettu raitoja eri sävyjä. Tykkään tästä luonnonväristäni. Lopetin värjäämisen muutama vuosi sitten koska ne on niin tujua tavaraa.

Vierailija
35/35 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin keväällä hiukset kaljuksi ja sen jälkeen en ole värjännyt. Oma tumma tukka kasvanut takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän