Voiko tytön antaa nukkua puolillepäivin vaikkei ole koulussa?
Kommentit (13)
Jos on kouluaamu, niin totta kai ylös! Ei se koulussa käynti ole vapaaehtoista (ellei ole kotikoulussa).
Syyslomalaisen antaisin varmaankin nukkua vaikka iltapäivän puolelle.
Vastaaja nro 3 taisi lukea väärin. Jos siis ei ole koulussa/töissä, niin käskisin silti ylös joskus kymmenen aikaan, ettei päivärytmi menisi sekaisin.
Saa nukkua, jos ei kerran ole kouluaamu.jos menee vasta iltapäivän (esim. lukion lukujärjestys voi olla sellainen) tunneille, niin toki voi nukkua.
Uni on tosi tärkeää meille jokaiselle.
Uni on oppimiselle tärkeää..
Anna nukkua. Lasten ja nuorten aivot tarvitsevat paljon unta kehittyäkseen. Vanhempana ehtii sitten heräillä kukonlaulun aikaan (kun ei saa enää nukuttua).
Eikös tuossa ole joku ikivanha sisäänrakennettu systeemi lauman puolustamiseksi kaikkina aikoina; teinit valvovat illalla pitkään ja vanhukset heräävät luonnostaan aikaisin?
Ja ainakin itse keski-ikäisenä herään aamuyöllä tunniksi-pariksi vaikken haluaisi. Mutta noilla eväillä kipinävartio tulisi hoidettua + sapelihammaskissat potkittua kauemmas koko yön ajan.
Meidän lukiolaisella oli eilen vapaapäivä ja hän heräsi joskus kello 14. Tänään hän lähti kouluun jo vähän seiskan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Anna nukkua. Lasten ja nuorten aivot tarvitsevat paljon unta kehittyäkseen. Vanhempana ehtii sitten heräillä kukonlaulun aikaan (kun ei saa enää nukuttua).
Eikös tuossa ole joku ikivanha sisäänrakennettu systeemi lauman puolustamiseksi kaikkina aikoina; teinit valvovat illalla pitkään ja vanhukset heräävät luonnostaan aikaisin?
Ja ainakin itse keski-ikäisenä herään aamuyöllä tunniksi-pariksi vaikken haluaisi. Mutta noilla eväillä kipinävartio tulisi hoidettua + sapelihammaskissat potkittua kauemmas koko yön ajan.
Missä on väitetty tuollaista, ettäkö muka teinit olisi puolustanut laumaa iltaisin ja vanhemmat aamuisin?
Tietääkseni teinien suurempi unimäärä johtuu ihan hormooneista ja kehon muutoksista.
Tainnut ap makaillut itsekin sängyssä, kun luokkakaverit pähkäili konjunktioita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on väitetty tuollaista, ettäkö muka teinit olisi puolustanut laumaa iltaisin ja vanhemmat aamuisin?
Tietääkseni teinien suurempi unimäärä johtuu ihan hormooneista ja kehon muutoksista.
Tajuatko kuinka se hormonimäärä on vaikuttanut siihen että metsästäjä- keräilijäyhteisöllä on yöllä aina osa jengistä hereillä?
Ja ei, teinien ei tarvinnut yksin puolustaa heimoa, riittää kun olivat hereillä ja saattoivat herättää muut tarvittaessa.
Älä nyt kuitenkaan mene sinne huutamaan vaikka et antaisikaan nukkua, ffs. Minäkin vielä 20 vuotta jälkeenpäin ärsyynnyn heti kun tulee ne herätyshuudot mieleen, mitä isäni harrasti minut herättääkseen.
Ensinnäkään kenellekkään ei huudeta. Vain tyhmä huutaa muille.
Siis onko jäänyt pitään jotain välivuotta vai työttömänä? Itse olen jankuttanut lapsilleni, että niin kauan kun koulu tai työt maistuu niin kotona saa asua ja avustetaan. Jos jää loisimaan niin automaattisesti loppuu avustus ja on muutettava pois.
"vaikkei ole koulussa?"???
Silloinko siis voisi jos olisi koulussa?