Yhden jutun olen huomannut täällä av:lla.
Koskien kuvia ja niihin pyydettyjä kommentointeja.
Jos joku laittaa kroppakuvan, jossa on suonikohjuinen, löysähkö tavisnainen niin kommentointi on luokkaa: "sulla on hyvä kroppa". Kun taas oikeasti timmissä kunnossa oleva hyvännäköinen laittaa kuvan niin satelee pääasiassa haukkuja "en tykkää, sulla on jotenkin epäsuhtanen kroppa" tms.
Sama muissa kuvissa. Jos joku laittaa jostain epäjärjestyksessä olevasta Sotkakodistaan kuvan niin kommentit ovat luokkaa: "ihanan kodikasta ja viihtyisää". Kun taas joku laittaa tyylikkäästä kodista kuvan niin kommentit ovat "tylsää ja persoonatonta" tms.
Makuja on kyllä monia, mutta kyllä tämä yhtälö on ihan selvästi havaittavissa. Mitä rumempi muija/kämppä/vastaava niin sitä enemmän kehuja satelee :D Mistäköhän johtuu?
Kommentit (18)
Vain yksi vietittelijä täällä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:47"]
Vain yksi vietittelijä täällä.
[/quote]
Täh?
Mitä luulisit? Kun peilistä tuijottaa se suonikohjuinen ja löysä tavisnainen, ja ympärilleen vilkaisemalla näkee sotkuisen Sotkakodin, niin mitä muuta siinä tekee kuin kehuu kaltaisiaan.
Saman olen pistänyt merkille :D
Mieleen tulee kaksi selitystä, empaattisuus ja itsekeskeisyys
a) empaattisuus: ajatellaan, että jos on vähän heikompi kroppa niin tarvii tsemppiä (toisaalta ei se hyväkroppaisen mollaaminenkaan kovin empaattista ole)
b) ollaan itse vähän vähemmän timmejä ja hehkeitä ja kehutaan mielellään itsensä kaltaisia eikä niitä, joidenlaiseen ulkomuotoon ei uskota koskaan itse riittävän
Ei tänne ole koskaan kukaan timmi laittanut kuvaa kropastaan?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:58"]Ei tänne ole koskaan kukaan timmi laittanut kuvaa kropastaan?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:58"]Ei tänne ole koskaan kukaan timmi laittanut kuvaa kropastaan?
[/quote]
Aivan, missä timmi!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:55"]
Saman olen pistänyt merkille :D
Mieleen tulee kaksi selitystä, empaattisuus ja itsekeskeisyys
a) empaattisuus: ajatellaan, että jos on vähän heikompi kroppa niin tarvii tsemppiä (toisaalta ei se hyväkroppaisen mollaaminenkaan kovin empaattista ole)
b) ollaan itse vähän vähemmän timmejä ja hehkeitä ja kehutaan mielellään itsensä kaltaisia eikä niitä, joidenlaiseen ulkomuotoon ei uskota koskaan itse riittävän
[/quote]
Ihmettelen miten nää tsemppaajat luulevat sen tsempin oikein auttavan. En minä ainakaan halua kuulla jotain makeilevaa, säälinsekaista "kyllä sä oot ihan hyvä noin" -juttua. Kai sitä nyt itsekin tajuaa, että se toinen valehtelee siinä.
Kateudestahan se johtuu. Kateus on kansantautimme. Harva suomalainen nainen on niin kateeton ja omaa niin vahvan itsetunnon että pystyy kehumaan niitä, joilla on asiat paremmin - ovat kauniimpia - asuvat kauniimmassa kodissa.
Ootko sä aloittaja se joka laittoi tänne jonkun ulkomaalaisen naisen kuvan muka omanaan? Kroppa oli hyvä joo, mutta ei ihme jos tulee ilkeää kommenttia kun kuva ei oo oma.
Ei niin hyvässä kunnossa olevan kuvaa kehutaan, jotta vahvistettaisiin hänen itsetuntoaan. Timmissä kunnossa olevan kuvaa ei kehuta, koska uskotaan että hän kyllä tietää jo olevansa hyvännäköinen, eli "kalastelee" vain kehuja pönkittääkseen jo ennestään hyvää itsetuntoaan lisää eikä varsinaisesti "tarvitse" mitään tsemppausta. Ei siis ole kyse kateudesta, vaan timmikuntoisen turhamaisuus ja "kehukaa kaikki mua" -asenne nähdään vastenmielisenä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:31"]
Ei niin hyvässä kunnossa olevan kuvaa kehutaan, jotta vahvistettaisiin hänen itsetuntoaan. Timmissä kunnossa olevan kuvaa ei kehuta, koska uskotaan että hän kyllä tietää jo olevansa hyvännäköinen, eli "kalastelee" vain kehuja pönkittääkseen jo ennestään hyvää itsetuntoaan lisää eikä varsinaisesti "tarvitse" mitään tsemppausta. Ei siis ole kyse kateudesta, vaan timmikuntoisen turhamaisuus ja "kehukaa kaikki mua" -asenne nähdään vastenmielisenä.
[/quote]
Itsetuntoko perustuu muiden säälikehuihin? Onko oikeesti joku niin tyhmä ettei tajua niiden kehujen todellista luonnetta?
Sama juttu blogeissa, mungoannaa saa haukkua minkä kerkeää, mutta sanoppa jotain negatiivista pipsasta niin heti ollaan alapeukuttamassa ja haukkumassa elämättömäksi kun pitää toista stalkata ja haukkua. Itse pystyn kehumaan muita ihan vilpittömästi ja todellakin kehun silloin kun siihen on aihetta, vaikka tottakai olen itsekin joskus kateellinen.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:58"]Ei tänne ole koskaan kukaan timmi laittanut kuvaa kropastaan?
[/quote]
Aivan, missä timmi!
[/quote]
Jaa tulee mulle mieleen se yksi siro nainen, joka esitteli habaansa.
Ketju ei tosiaan kerännyt liiemmin kommentteja :D
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:31"]
[/quote]
Entä miksi timmejä sitten haukutaan?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:01"]
[/quote]
Aivan, missä timmi!
[/quote]Se lihaksikas oli ihan timmi, arvioilta 20 % rasvoilla. Ei kovin yleistä naisella.
Pipsaa ei haukuta koska kukaan ei kadehdi häntä. Mungoa haukutaan koska näyttävä, hoikka, kaunis ja itsevarmahko NUORI nainen. Ämmät on typeriä! Ainakin täällä palstalla se korostuu
Tiedät varmaan itsekin vastauksen kysymykseesi. Kyllä se näin on että kyllä me naiset ollaan edelleen kateellista porukkaa.