Arvaa jotain elämästämme tämän olohuonekuvan perusteella
Kommentit (343)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 20:56"]
Ai nyt Satu on keksinyt, että hänen vanhempansa ovatkin diplomaatteja ja että hänellä on sisustussuunnittelijan koulutus! Aiemminhan hän on jo ilmoittanut mm. lukeneensa teologiaa, mikä sekin oli suuren luokan valhe. Pelottava ihminen.
[/quote]
Miksi et vastaa näihin? Ajattelin vaan, kun yrität antaa itsestäsi niin myönteisen "hyvän" ihmisen kuvan.
Joku sinut tunteva ihmetteli myös noita amerikanjuuria! Taidat olla patologinen valehtelija?
Vanhahko rivari asunto jossa tilavat huoneet.
Teillä on vissiin joku lintu kun "orsi" roikkuu ikkunan edessä :)
Tulot keskitasoa!
Tyyli hivenen goottimainen tai sitten huonekalut on vahat ja sen vuoksi noin mustat.
Teillä ei ole ihan pieniä lapsia luulisin.
Voisi olla kyllä pelkästään miehen asuntokin kyseessä koska asunnossa ei paljonkaan näy naisellisuus.
Mikään sisustusintoilijan asunto tämä ei ole, mutta ei nyt kyllä ihan huonokaan tyylillisesti.
Siivottukin näköjään on eikä kyseessä ainakkan ole Auerin kämppä ;)
35-40 -vuotias pariskunta. Tykkäätte matkustella, ja olette hieman kiinnostuneita muista kulttuureista. Juttelette mielellänne naapureittenne kanssa, ja olette muutenkin sosiaalisia.
olette kumpikin toimistotöissä. Luette olohuoneessa lehtiä, todennäköisesti ainakin Suomen Kuvalehti putoaa postilaatikkoon. Pieniä lapsia ei ole, mutta todennäköisesti teini-ikäisiä 1-2.
En ole lukenut vastauksia, koska näin nyt vasta ketjun. Arvaan, että tykkäät väkertää käsilläsi kaikenlaista, kovin rikkaita ette ole, asutte miehesi kanssa jossain rivarissa, lapsia ei vielä ole. Ammatiltasi olet luultavasti jossain sosiaalipuolella tai sitten opiskelet vielä, kenties medianomiksi. Kierrät kirppareita ja tutkit jätelavat tarkkaan, tykkäät tehdä löytöjä. Henkiset asiat kiinnostavat, luultavimmin joogaat. Miksi sinulla on buddhapatsas tynnyrin päällä vai mikä se on. Pidät omaa blogia.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 17:07"]
Monipuolinen kansainvälinen tausta kummallakin? Mikä tämä on? Sadun veli asunut joskus Kiinassa, koskaan en ole lukenut yhdestäkään hänen itsensä tekemästä ulkomaanmatkasta. Kerran viime vuonna oli Tampereen reissu jos muisti pitää. Ihan tavalliset suomalaiset taustat molemmilla (Jenkkilän serkkuja tuskin lasketaan) ellei sitten ole kovin blogissaan valehdellut ;)
Ja tämä ei sitten ollut mitään Sadun mollaamista, olen blogin vakkarilukija ja ihan siksi että pidän kirjoitusten hengestä ja heidän elämästään on kiva lukea.
Ihmetyttää vaan miten yleensä niin kiireiseltä vaikuttava mummeli ehtii tällaista ketjua täällä pyöritellä vielä viikonloppuna!
[/quote]
Voisitko kommentoida tätäkin! Jotenkin tulee kuva, että valehtelet. Jos matkustelet paljon, miksi et niistä blokissasi kirjoita?
Missä asuit/asuitte Jenkeissä ja milloin, olisi kiva tarkistaa!
siis. blogissasi! Pahoittelen virhettäni!
Kuvaa katsomalla mieleeni tuli vähän miss marplemaisesti mieleen omien vanhempieni sisustus. Arvasin (ihan oikein, huomasin myöhemmin kommenteista), että kuultokudos, tynnyri ja patsas ovat lahjoja/muistoesineitä elämän varrelta. Perheen vanhemmilla saattaa olla kestävyys ja ekologisuus iän myötä vahvistuneena arvona. Estetiikka on tärkeää, vaikka mukavuutta ei uhrata. Tämä on aikuisen ihmisen sisustus.
Mies muisti ruusukimpulla merkkipäivänä?
No olette kerrostalossa asuva, amispariskunta, suht nuoria!:)
No olette kerrostalossa asuva, amispariskunta, suht nuoria!:)
Mun tulee jotenkin mieleen, ettei oikein oo elämää...
Jaa, että kuvan sistuksesta pitäisi arvata jotain elämästänne? En osaa arvata, ja mitäpä se hyödyttäisikään, mutta kerron minkälaisen mielikuvan sain kuvan huoneen sisustajasta.
Huoneen on sisustanut osamaksuvetoisesti sisustava jysky/masku -ihminen, joka kävelee kauppaan ja ostaa.
Perustelut arvioinnilleni: Mielestäni mikään ei sovi yhteen, onko sohva on siirretty isommasta tilasta, ehkä omakotitalosta. Sisustaja ei harrasta laadukkaita materiaaleja, siitä kertoo verhot (voi hyvänen aika), keinonahkatuolit, jotain tekokuitua oleva matto, sohva on myös halpatuotantoa!
Arkku ei mitoiltaan sovi sohvaan, myös värit riitelevät! Tynnyri kuuluu halvan kaljakuppilan sisustukseen, ei sisustuksen ammattilaisen olohuoneeseen, mieleeni tuleva sana on junttimaisuus!. Huoneen sisustajalla ei ole värisilmää, eikä taitoa luoda harmoniaa!
Lueskelin noita vastauksia, ja löysin nimesi, katsoin kuvasi, ja huomasin, että oikeassa olin. Sinä sovit huoneeseen.
Eli siis, huoneen on sisustanut ihminen, joka ei osaa sisustaa, siinä merkityksessä kuin minä sen ymmärrän.
Mutta osaamisesi puute ei alenna kotisi arvoa, koska sinä perheinesi asut siinä, ja jos se teille kelpaa, se riittää.
Minä en sinua palkkaisi, ja anteeksi, mutta on vaikea uskoa, että olet sisustanut ammatikseksesi. Sinut palkanneet ovat todella vähään tyytyväisiä!
Hyvää vuodenjatkoa!
En jaksa lukea muita, mutta tässä minun arvaukseni:
Talossa asuu ehdottomasti ainakin mies. Luultavasti myös nainen, koska puhut monikossa, mutta voi siis olla myös kaksi miestä. Musta on miesten väri ja se paljastaa usein sen, että talossa on miehiä.
Talossa ei asu lapsia, ei ainakaan pieniä, sillä olohuoneenpöytä olisi vaarallinen kulmineen lapsille. Myös kynttilä alhaalla paljastaa sen. Eli jos talossa asuu lapsia, ne ovat jo isoja. Mutta veikkaan, että ei asu.
Talo on rivitalo tai paritalo. Jossain taajamassa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 23:41"]
Jaa, että kuvan sistuksesta pitäisi arvata jotain elämästänne? En osaa arvata, ja mitäpä se hyödyttäisikään, mutta kerron minkälaisen mielikuvan sain kuvan huoneen sisustajasta.
Huoneen on sisustanut osamaksuvetoisesti sisustava jysky/masku -ihminen, joka kävelee kauppaan ja ostaa.
Perustelut arvioinnilleni: Mielestäni mikään ei sovi yhteen, onko sohva on siirretty isommasta tilasta, ehkä omakotitalosta. Sisustaja ei harrasta laadukkaita materiaaleja, siitä kertoo verhot (voi hyvänen aika), keinonahkatuolit, jotain tekokuitua oleva matto, sohva on myös halpatuotantoa!
Arkku ei mitoiltaan sovi sohvaan, myös värit riitelevät! Tynnyri kuuluu halvan kaljakuppilan sisustukseen, ei sisustuksen ammattilaisen olohuoneeseen, mieleeni tuleva sana on junttimaisuus!. Huoneen sisustajalla ei ole värisilmää, eikä taitoa luoda harmoniaa!
Lueskelin noita vastauksia, ja löysin nimesi, katsoin kuvasi, ja huomasin, että oikeassa olin. Sinä sovit huoneeseen.
Eli siis, huoneen on sisustanut ihminen, joka ei osaa sisustaa, siinä merkityksessä kuin minä sen ymmärrän.
Mutta osaamisesi puute ei alenna kotisi arvoa, koska sinä perheinesi asut siinä, ja jos se teille kelpaa, se riittää.
Minä en sinua palkkaisi, ja anteeksi, mutta on vaikea uskoa, että olet sisustanut ammatikseksesi. Sinut palkanneet ovat todella vähään tyytyväisiä!
Hyvää vuodenjatkoa!
[/quote]
Arvaapas minkälaisen mielikuvan minä sain tämän tekstin kirjoittajasta? Kylmä, ilkeä, pröystäilevä ihminen, juuri päinvastainen kuin huoneen asukas bloginsa perusteella.
Mitä järkeä tulla tänne ilkeilemään? Tuo olohuone ei kerro mitään asukkaistaan, siksi hauska ketju.
Hyvä luoja minkälaisia ihmisiä tällä palstalla on! Ollaanko Suomessa todella näin pahoinvoivia? Selväähän se, että osa ei voi koskaan ymmärtää miten arvausleikki voisi olla hauska älyllinen haaste koska elämässä ei muutenkaan taida olla paljoakaan älyllisiä tai muuten vaan hauskoja asioita. Mutta silti, tuollainen oksennustulva..
Silmäilin kuusi ensimmäistä sivua. Todella monella vastaajalla on mitä ilmeisimmin HYVIN vaikea elämä ja todella huonot käytöstavat. Eikö teille ole opetettu kotona minkäänlaista kunnioitusta toisia ihmisiä kohtaan?
Erittäin noloja, inhottavia ja hyökkääviä kommentteja. Olen kauhistunut lähettämistänne herjaavista viesteistä. Jopa alkeellisella aavee-palstalla.
Ap, olen pahoillani saamistasi tökeröistä palautteista. Tiedoksi rasittavien Porvoo-kommenttien lähettäjälle: ei, en ole ap.
Kiva koti teillä! Veikkaisin kolmekymppiseksi pariskunnaksi, joko ei yhtään tai vähän lapsia, ainakin jonkin verran sisustus kiinnostaa :)
Kirjoitustyyli/virheet paljastaa, että ap unohtanut laittaa tuon "ap" tosi monen viestin perään.. ;)
Miehesi on teknisellä, melko hyvin palkatulla alalla (DI?). Sinä olet kaupallisella alalla tai muuten myynnin ja/tai designin kanssa tekemisissä - tai ainakin harrastat sitä. Tavoittelet erikoisuutta, mutta oma tyyli on ehkä vielä hieman hakusessa, ehkä miehen vaatimusten vuoksi? Teillä ei ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 16:47"]
Tämä ei ole arvaus, vaan kysymys. Kerroit, että et ole erityisen kiinnostunut sisustamisesta. Miksi sitten haluat ihmisten arvailevan jotain elämästänne juuri sisustuksen perusteella?
[/quote]
Ihan vain sattui silmiin puretuista kuvista tuo kuva.
Olen osittaisammatiltani (eli on pätevyys ja 7 vuoden ammattikokemus monen vuoden takaa) sisustaja. On jotenkin paljon inhimilisempä ohjata ne pahimmat palstatyypit minun kimppuuni kuin vaikkapa jonkun julkisuuden henkilön tai bloggaajan tms, Etkös sinäkin, jos sisääsi katsot, mieluummin altistaisi itsesi kuin jonkun tuntemattoman, josta et tiedä kuin "on the edge" on?
Terve, omanarvontuntoinen ihminen ei tietoisesti loukaa toista ihmistä.
[/quote]
Voi luoja mitä sontaa!