Millaista aluetta on Vantaan Tikkurila lapsiperheelle?
Millaisia kouluja ja päiväkoteja siellä on? Millaisia perheitä asuu Tikkurilan omakotitaloalueilla? Kaikki asialliset kommentit otetaan lämmöllä vastaan.
Kommentit (42)
Miksi Tikkurila, miksei vaikka Puistola ihan siinä vieressä? Vantaan peruspalvelut ovat heikossa jamassa jo ihan Helsinkiin verrattuna. Vähän kannattaakin maksaa extraa, että pääsee helsingin puolelle.
Vantaa on hengetön paikka vailla kulttuuria, Tikkurila siinä mielessä alueista paras, mutten ikinä sinne lapsiperheenä muuttaisi.
Miksi Tikkurila, miksei vaikka Puistola ihan siinä vieressä? Vantaan peruspalvelut ovat heikossa jamassa jo ihan Helsinkiin verrattuna. Vähän kannattaakin maksaa extraa, että pääsee helsingin puolelle.
Vantaa on hengetön paikka vailla kulttuuria, Tikkurila siinä mielessä alueista paras, mutten ikinä sinne lapsiperheenä muuttaisi.
"On ruotsinkielistä perhettä aika paljon, mutta hyviä ihmisiä kuitenkin."
Jestas, siis mitä mä kirjotan :D tarkoitus oli sanoa, että hyviä ihmisiä, paljon ruotsinkielisiä perheitä. :D
Siksi Vantaa, että meidän rahat eivät riitä hyvässä kunnossa olevaan reilun kokoiseen perheasuntoon Helsingissä ja emme halua olla korviamme myöten veloissa.
ap
Todella rauhallinen alue, monikulttuurisuus tuo oman iskevän leimansa Tikkurilan keskustaan.
Tiedät varmaan, että Vantaa on kokonaisuudessaan wt paikka, jos et ole pääkaupunkiseudulta, niin hyvä kertoo tässä vaiheessa.
Me aikoinaan muutettiin Tikkurilasta pois juuri sen vuoksi ettei nähty mielekkäänä kasvattaa lapsia näkemään koko juoppouden kirjoa jo pienestä pitäen, Tikkurilassa tämä on mahdollista, oli päivä tai ilta, kaikenikäistä humalaista tuli nähtyä. Nimenomaan siinä keskustassa. Eli miettikää nyt vielä mihin ne rahat riittää ja mitä muita vaihtoehtoja on.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 15:13"]En ole trolli. Mikä toiveissani ei täsmää Tikkurilan kanssa? Hinnat asunnoissa ovat tosi korkeat, korkeimmat Vantaalla ja alue näyttää autolla ajaessa perinteiseltä pientaloalueelta.
[/quote]
Tikkurilan keskustassa näkee päivällä todella kaiken elämän kirjon eikä välttämättä positiivisessa mielessä. Illalla / yöllä on se karsea ruotsinlaivahotellin meininki. En ikinä muuttaisi itse sinne. Katso tosiaan tota Puistolaa, Helsingissä kaikki palvelut lapsiperheille paremmat.
Jos välttämättä haluatte Vantaalle, katso näitä Ylästö, Puu-Ylästö, Kartanonkoski
Itsehän asun perheineni Tikkurilan keskustassa. Puistolaan taas en uskalla astua jalallanikaan, heti narkit kulkee kadun reunoja pitkin.
Tikkurilassa on ollut turvallista olla lasten kanssa. Kaikki palvelut parin minuutin kävelymatkan päässä.
Peltolan koulu on yläaste. Ala-aste on Viertolassa tai Simonkalliossa tai Hiekkaharjussa. Ite asutaan lähellä urheilupuistoa = jäähallia, uimahallia jne. En keksi valittamista. Lapset on Simonkallion koulussa ja on hyvä koulu. Harrastusmahdollisuuksia on paljon ja kulkuyhteydet hyvät. Samoin muut palvelut. Harkitkaa urheilupuiston ympäristöä tai Simonmetsää.
Tikkurila on hyvä vaihtoehto. Erittäin hyvät kulkuyhteydet niin lähelle kuin kauas. Peruspalvelut lähistöllä. Luontokin lähellä ja monipuoliset harrastusmahdollisuudet. Ihan keskusta niin Tikkurilassa kuin muissakin keskustoissa ei ehkä lapsiperheille optimaalisin, mutta kaiketi ei kuitenkaan mahdoton. Ei kun Tikkurilaan vaan.
Jos sossun asiakkaiden lähellä asuminen häiritsee, niin kannattaa suksia v...tuun koko Vantaalta. Muuttakaa Eiraan.
Oletteko miettineet Hiekkaharjua, Kuusikkoa tai Ruskeasantaa vaihtoehdoiksi?
Ovat melko lähellä Tikkurilan palveluita, mutta rauhallisia alueita.
olen itse töissä Tikkurilassa ja en kyllä asua haluaisi ihan siinä keskustassa.
Peltolan koulu on pelkästään yläkoulu.
Olen Tikkurilasta kotoisin ja voin sanoa, että kaikki jotka ovat muuttaneet tänne ovat olleet haitaksi.
Olette kuin syöpä joka saa sormen, nii tahtoo koko käden.
Haukutte paikallisia, kävelette väärää puolta tietä, edustatte vain lapseanne koulussa, ettekä välitä muista.
Jauhatte P#sk## muista ja ettekä välitä niistä, jotka ovat kotoisin täältä. Syrjitte ulkomaalaisia, ette välitä naapureista, oma napa tärkeä kunnes oma puukko käy.
Ennen tämä oli kylä,jossa riitti menoa ja bailattiin öisin ja oli katu tappeluita ja elämää. Museossa voi oppia historiasta ja paikallisilta, miten täällä ennen ajettiin ralli kisoja kaduilla ja juhlittiin, kunnes kameroita alkoi tulemaan vuonna 2008 yhä enemmän. Ennen ei tarvinnu pelätä ulkona kenenkää lapsen. Nyt pitää kävellä tuppi suuna kun ei v#ttu tunne ketää.
nyt tämä on jokin kaupunki, jossa on epämääräisiä ihmisiä.
Ette tunne mitään kauppojen tuotteita tai aluetta kun teette töitä täällä.
Olen erittäin surullinen ja pettynyt. En voi sanoa itseäni enään Tikkurilasta kotoisin olevaksi.
Muutan pois Tikkurilasta Jämsään,koska olen saanut tarpeeksi teistä uudis-asukkaista.
Koko ajan uudistetaan Tikkurilaa. Ei mitään perinteistä tallella. Ainoastaan Kirjasto on alkuperäinen.
Enään on 09% alkuperäisväkeä. Paikallinen mies, niinkuin minä ei saa töitä, vaikka on käyny kaupassa koko ikänsä ja tuntee tikkurilan kuin omat taskunsa. En tahdo vammaisia tai rumiluksia uudisasukkaita tänne enään. Liikaa on liikaa, olen jo 27-vuotias ja en saa töitä, koska kauppiaat sanoo, että palkkaa mielummin kasvoja, jotka on huitsin nevadasta muuttanu.
Onneksi olkoon kaikille. Paikallisuutta ei ole enään olemassa teidän muutto meiningin takia.
Anteeksi pitkästä kirjoituksesta, mutta koin tarpeen ilmaista mielipiteeni.
Dixi teki Tikkurilasta Pasila/Malmi #osa2.
Tikkurilassa junnuna aikoinaan kasvoin. Miettisin kaks kertaa ennenkun edes ajattelisin kasvattaa lasta siellä. Tikkurilan kävelykatu on yksi suomen vaarallisimpia paikkoja ja se sanoo jo paljon. Ilola nykypäivänä jengiytynyt kuulema. Viertola on kai vielä ihan ok alue lapsiperheille. Joo tosiaan omaa historiaa tikkurilan kanssa senverran että synnyin sinne ja muutin 19v pois. Nuoruuteni pyörin ns pääkaupunkiseudun "slummeissa" (kontula, tikkurila, korso, jakomäki jne jne) ja voin sanoa että tikkurilan kävelykatu ja asema ovat kaikista pahimmat alueet. Joka risteyksissä koittaa paheet viedä tyylinen meno. Kävelykadulla keskellä kirkasta päivää on nistejä ym roskasakkia hillumassa. Jos muutat tikkurilaan niin vältä keskustaan muuttamista.
Tiksi mies kirjoitti:
Olen Tikkurilasta kotoisin ja voin sanoa, että kaikki jotka ovat muuttaneet tänne ovat olleet haitaksi.
Olette kuin syöpä joka saa sormen, nii tahtoo koko käden.
Haukutte paikallisia, kävelette väärää puolta tietä, edustatte vain lapseanne koulussa, ettekä välitä muista.
Jauhatte P#sk## muista ja ettekä välitä niistä, jotka ovat kotoisin täältä. Syrjitte ulkomaalaisia, ette välitä naapureista, oma napa tärkeä kunnes oma puukko käy.
Ennen tämä oli kylä,jossa riitti menoa ja bailattiin öisin ja oli katu tappeluita ja elämää. Museossa voi oppia historiasta ja paikallisilta, miten täällä ennen ajettiin ralli kisoja kaduilla ja juhlittiin, kunnes kameroita alkoi tulemaan vuonna 2008 yhä enemmän. Ennen ei tarvinnu pelätä ulkona kenenkää lapsen. Nyt pitää kävellä tuppi suuna kun ei v#ttu tunne ketää.
nyt tämä on jokin kaupunki, jossa on epämääräisiä ihmisiä.
Ette tunne mitään kauppojen tuotteita tai aluetta kun teette töitä täällä.
Olen erittäin surullinen ja pettynyt. En voi sanoa itseäni enään Tikkurilasta kotoisin olevaksi.
Muutan pois Tikkurilasta Jämsään,koska olen saanut tarpeeksi teistä uudis-asukkaista.
Koko ajan uudistetaan Tikkurilaa. Ei mitään perinteistä tallella. Ainoastaan Kirjasto on alkuperäinen.
Enään on 09% alkuperäisväkeä. Paikallinen mies, niinkuin minä ei saa töitä, vaikka on käyny kaupassa koko ikänsä ja tuntee tikkurilan kuin omat taskunsa. En tahdo vammaisia tai rumiluksia uudisasukkaita tänne enään. Liikaa on liikaa, olen jo 27-vuotias ja en saa töitä, koska kauppiaat sanoo, että palkkaa mielummin kasvoja, jotka on huitsin nevadasta muuttanu.
Onneksi olkoon kaikille. Paikallisuutta ei ole enään olemassa teidän muutto meiningin takia.
Anteeksi pitkästä kirjoituksesta, mutta koin tarpeen ilmaista mielipiteeni.
Dixi teki Tikkurilasta Pasila/Malmi #osa2.
Ketju on jo muutaman vuoden vanha, mutta tuli vastaan googlessa kun etsin Vantaan asuinalueista arvioita.
Viestisi oli vähän vaikeaselkoinen, lienikö trollausta mukana osa. Toki tuota Tikkurilaa on moni muukin haukkunut (mm. nistejä alkoholisteja jne).
Jäin kuitenkin pohtimaan, mikä tuo Jämsään muutto heitto oli? En itse keksi mitään aasinsiltaa Vantaalta keskisuomeen ja nimenomaan Jämsään. Ainoat syyt joita voisin kuvitella: parisuhde/ sukulaisia tai kavereita asuisi siellä tai työtarjous (siellähän ei ole kuitenkaan mitään kovinkaan ruusuisia työnäkymiä kenellekkään - Kaipolan ja Jämsänkosken Upm:n tehtaatkin varmaan joskus menee ainakin toinen nurin).
Pähkinänkuoressa Jämsä: riutuva ja kuihtuva maalaispitäjä, työttömyyttä paljon, sisäänpäin lämpiävä vähän "junttila" - vaikea on junantuoman (kuten jämsäläiset puhuvat muualta muuttaneista) päästä niihin pieniin piireihin mukaan. Himos on ainut valopilkku seudulla ja kehittyy jatkuvasti - tämä on ehkä ainut työ juttu minkä takia joku voisi seudulle muuttaa.
Tietenkään ei Jämsä täysin paska paikka ole, jos esimerkiksi arvostaa luontoa niin sitä kyllä löytyy ja siellä voi harrastella jos viihtyy ulkona. Päijännekkin on mukavaa vapaa-ajanvietto seutua jos asuu sen rannoilla tai on mökkiä.
Kuitenkin jos keskisuomeen haluaisi nimenomaan muuttaa, niin Jyväskylä on mielestäni ainoa oikea kohde. (tietysti voihan Jämsä siinä mielessä olla ok, koska asuminen halvempaa ja jos kulkisi Jyväskylään töihin).
Terveisin Ex-Jämsäläinen, joka asuu nykyään pk-seudulla ja nimenomaan töiden takia muuttanut.
Erityiskoulu ei tee koko laitoksesta levotonta. Sen sijaan jos läiskästään erityis tukea tarvitsevat suuriin luokkiin "normaali"porukan päälle erityisten kannalta epäpätevän open vastuulle, Se aiheuttaa levottomuutta. Asian vierestä.