Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista aluetta on Vantaan Tikkurila lapsiperheelle?

Vierailija
26.01.2014 |

Millaisia kouluja ja päiväkoteja siellä on? Millaisia perheitä asuu Tikkurilan omakotitaloalueilla? Kaikki asialliset kommentit otetaan lämmöllä vastaan.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se nostelu juntti!

Vierailija
2/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa (lue itsekkäät ja suuruudenhullut sdp:n ja kokoomuksen päättäjät) ajaa tällä hetkellä sellaista peruspalvelujen alasajoa, etten muuttaisi tänne. Asumme siis itse Vantaalla, mutta koululakkautusten vuoksi olemme muuttamassa mahdollisimman pian pois. Oma asuinalueemme on rauhallinen ja naapurusto erittäin mukava, mutta peruspalveluiden alasajo kurjistaa vantaalaisen lapsiperheen elämää liikaa. 

Vantaalle on suunnitteilla kaksi neuvolaa, kaksi hammashoitolaa, kaksi jättikoulua jne., eli kaikki palvelut tulevat olemaan jatkossa todella_kaukana_kaikesta. Toivon, että päättäjät heräävät vielä ennen kuin on liian myöhäistä, sillä tällä menolla kukaan ei halua asua Vantaalla. Emme edes me, jotka edullisempien hintojen toivossa tänne muutimme ja olemme täällä myös tähän asti hyvin viihtyneet. Liika on vain liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ap porvoooseen.

Vierailija
4/42 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilan keskusta on vauhdikasta seutua ja jengiä on joka sosiaaliryhmästä. Lähialueet rauhallisempia. Tässä siis tiivistettynä Tiksi.

Vierailija
5/42 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilan keskustassa ei ole omakotitaloja. Uimahallin ympäristö on jo hieman syrjässä, mutta hyvää aluetta.

Vierailija
6/42 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoseen

Vierailija
7/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
8/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän

Vierailija
9/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin nuoruuteni tuolla Tikkurilassa ja sen lähiympäristössä. Päiväkodeista en tiedä, oma lapsi ei ole vielä päivähoidossa. Koulut mielestäni hyvät, aika isoja esim. Peltolan koulu. Tikkurilan lukio on hyvämaineinen ja kuulemma tasokas, itse kävin Lumon lukion Korsossa, mikä sekin ok.. Ammattikoulu Varia Hiekkaharjussa.

Ilolan alueella paljon omakotitaloja, mitä siellä käynyt niin tavallisia, hyvätuloisia perheitä ihan normaaleine lapsineen.

Kaikki palvelut on lähellä, ja kulkuyhteydet loistavat oikeastaan minne vaan. Paikkoja joissa harrastaa, esim. Tikkurilan uimahalli, urheilutalo ja Valtti-areena n. 1km keskustasta. Hiekkaharjun urheilukentälle, ja golfkentälle matkaa n. 2km. Musiikkiopisto kirjastossa, veljeni käy siellä kitaratunneilla ja tykkää kovasti.

Lääkäripalvelut, hammashoitola yms. Keskustassa. Leikkipaikkoja saisi ehkä olla enemmän, kuten myös puistoja. Nyt tosin Tikkurilaa rakennetaan uudelleen, saa nähdä millaisia parannuksia suunniteltu.

Kyllä itse pidän Tikkurilaa hyvänä paikkana asua, oli lapsia tai ei :)

Vierailija
10/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Tikkurilan keskustaa ajattelemme asuinalueeksemme. Tarvitsisimme hyvät kulkuyhteydet lapsille, hyvät koulut ja haluaisimme asua alueella, joka ei ole täynnä sossun asiakkaita.

ap

Vierailija
11/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostelen

Vierailija
12/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:56"]Ihan Tikkurilan keskustaa ajattelemme asuinalueeksemme. Tarvitsisimme hyvät kulkuyhteydet lapsille, hyvät koulut ja haluaisimme asua alueella, joka ei ole täynnä sossun asiakkaita.

ap

[/quote] no sitten Tikkurilan keskusta ei varmaan ole teitä varten... Oletko koskaan käynyt siellä vai oletko trolli?

Vierailija
13/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole trolli. Mikä toiveissani ei täsmää Tikkurilan kanssa? Hinnat asunnoissa ovat tosi korkeat, korkeimmat Vantaalla ja alue näyttää autolla ajaessa perinteiseltä pientaloalueelta.

Vierailija
14/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikkurilan keskustassa on esim . Viertolan alue, joka on nk. parempaa asuinalutta.  Lähinnä omakotitalo ja rivari aluetta. Ihan lähellä kaikki palvelut ja julkinen liikenne. Ite asutaan ihan tiskin keskustassa, ja en ehkä perheelle jossa on ulkoleikki-ikäisiä lapsia suosittelisi. 

Vierailija
15/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme ajelleet siellä lähellä jäähallia ja uimahallia. Siinä näyttäisi kartan mukaan olevan Peltolan koulu. Onkohan se ylä- vai ala-aste?

Vierailija
16/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
17/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiiiiop

Vierailija
18/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltolan koulu on tietääkseni ala- ja ylä-aste samassa, korjatkaa toki, jos olen väärässä. Ja yhdyn tohon, että ihan keskusta-alue ei ole kovinkaan ihanteellinen, jos perheessä kovin pieniä lapsia. Mutta Tikkurilan keskustan lähialueet on ok, juuri noi Viertola, Ilola, ja vähän matkaa Vantaan Ikean suuntaan tulee Maarinkunnas, missä itse asuin. On ruotsinkielistä perhettä aika paljon, mutta hyviä ihmisiä kuitenkin. :)

Tikkurilan keskustassa olen itse kyllä uskaltanut ja päässyt lapsena itsekseni kulkemaan, eikä siellä päivisin mitään ongelmia ole suurempia ilmennyt, mutta iltaisin saattaa olla rauhatonta.

nro 4 jatkaa

Vierailija
19/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltolan koulu on tietääkseni ala- ja ylä-aste samassa, korjatkaa toki, jos olen väärässä. Ja yhdyn tohon, että ihan keskusta-alue ei ole kovinkaan ihanteellinen, jos perheessä kovin pieniä lapsia. Mutta Tikkurilan keskustan lähialueet on ok, juuri noi Viertola, Ilola, ja vähän matkaa Vantaan Ikean suuntaan tulee Maarinkunnas, missä itse asuin. On ruotsinkielistä perhettä aika paljon, mutta hyviä ihmisiä kuitenkin. :)

Tikkurilan keskustassa olen itse kyllä uskaltanut ja päässyt lapsena itsekseni kulkemaan, eikä siellä päivisin mitään ongelmia ole suurempia ilmennyt, mutta iltaisin saattaa olla rauhatonta.

nro 4 jatkaa

Vierailija
20/42 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että tuossa koulussa on nyt myös erityiskoulu samassa. Onkohan se tehnyt koulusta tosi levottoman?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi