Meidän perhe ei ulkoile eikä urheile. Haluatko kysyä jotain?
Perheessä äiti, isä ja 11v poika. Poika joskus harvoin ulkona kavereiden kanssa, lähinnä silloin kun kavereilla ei ole treenejä tms.
Haluatko kysyä jotain? Vastailen hetken aikaa.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:06"]Eikö kumpaakaan vanhempaa pelota vanheneminen huonokuntoisena? Olette varmaankin jo nelikymppisiä. Itsellä ei ole mitään halua liikkumiseen, mut pakko vähän yrittää, ettei ihan kuusvitosena olisi neljän seinän vanki.
[/quote]
Eipä juuri pelota. Toki tiedostamme riskit, mutta en vaan jaksa välittää. Ja juu, kohta nelikymppisiä ollaan.
Ap
Voin kuvitella minkä näköisiä olette ja miten suosittu poikannekin on koulussa... Hui...
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:08"]Voin kuvitella minkä näköisiä olette ja miten suosittu poikannekin on koulussa... Hui...
[/quote]
No, minkä näköisiä olemme mielestäsi? Siinä olet ositrain oikeassa ettei poikamme ole kovin suosittu. Tämä ei kylläkään johdu ulkonäöstä vaan muusta pojan "ominaisuudesta".
Ap
Eikö teille ikinä tule fiilistä, että haluatte raikasta ilmaa ja hengittää happea? Siis eikö sisäilma ala käydä tunkkaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:11"]Eikö teille ikinä tule fiilistä, että haluatte raikasta ilmaa ja hengittää happea? Siis eikö sisäilma ala käydä tunkkaiseksi?
[/quote]
Emme kaipaa ulkoilmaa ja sisäilmamme on ihan raikas. Joka päivä tuuletan kämpän.
Ap
Oletteko ylipainoisia? Millainen ruokavalionne on? Miksi ette urheile? Etkö ole kiinnostunut poikasi terveydestä?
Minä liikun ihan siitä ilosta, että pystyn sen (vielä) tekemään.
Olen ollut tekemisissä ihmisten kanssa, joille liikkuminen on hankalaa tai mahdotonta.
Ymmärrättekö millaista esimerkkiä annatte lapsellenne? Ettei ulkoilu ja liikkuminen ole tärkeää. Todella surullista. Noinko vähän välitätte lapsestanne ja hänen tulevasta kunnostaan ja terveydestään?
Ymmärrättekö millaista esimerkkiä annatte lapsellenne? Ettei ulkoilu ja liikkuminen ole tärkeää. Todella surullista. Noinko vähän välitätte lapsestanne ja hänen tulevasta kunnostaan ja terveydestään?
Tyttäreni luokalla oli samanlainen tapaus. Toivottavasti poikasi nimi ei ole Cristian.
Tyttäreni luokalla oli samanlainen tapaus. Toivottavasti poikasi nimi ei ole Cristian.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 14:13"]Oletteko ylipainoisia? Millainen ruokavalionne on? Miksi ette urheile? Etkö ole kiinnostunut poikasi terveydestä?
[/quote]
Molemmat vanhemmat lievästi ylipainoisia (noin 10kg). Lapsi enemmänkin alipainoinen. Ruokavalio ihan normi kotiruokaa mitä nyt lapsiperheissä syödään, myös kasviksia.
Emme urheile koska urheilu ei kiinnosta. Itse olen aina inhonnut liikuntaa koska olen siinä huono. Urheilu veisi myös liikaa aikaa ja haluamme panostaa nyt pojan koulunkäyntiin (oaljon ongelmia johon tarvii apua).
Toki pojan terveys huolettaa joskus mutta nyt koulu pääasiana.
Ap
Se on teidän valintanne. Olet sä ainakin ihailtavan rehellinen!
Toki välitämme millaisen esimerkin annamme ja olemme yrittäneet saada lapsi urheilun pariin mutta sopivaa lajia ei ole löytynyt, ja kuten aiemmin sanoin niin panostamme kouluun.
Poikamme nimi ei ole Cristian.
Ap
Meillä myös nuoremman lapsen koulunkäynti vie aikaa ihan liikaa, ja liikkuminen on minimissä meilläkin, mua harmittaa älyttömästi. Tässä on se huono, että lapsi harrasti liikuntaa ennen, mutta ei enää halua, ei halua mitään. Se näkyy myös lapsen kunnossa ja valitettavasti myös koossa.
Juteltiin nyt joululomalla paljon, ja selvisi, että lapsi suostuu liikuntaan nyt, jos tehdään se kahdestaan... Ok, on nyt sitten aloitettu uimisella. Toivottavasti hän vielä suostuisi vaikka sulkapalloon kanssani.
Vaikka minustakin se koulu on tärkein, jätän mieluummin jonkun läksyn vaatimisen vähemmälle, jos lähtee mun kanssa liikkumaan.
Itsekin olen lihonut tässä parissa vuodessa, jolloin alamäki lapsella alkoi.
Hmm ... Ei se ulkoilu varmaan ainoa autuaaksitekevä asia ole, mutta happi ja liikunta virkistävät kyllä, ovat hyväksi sekä ruumiin että mielen terveydelle ja tuottaa mielihyvää. Ainakin minä tulen lyhyeltäkin pakkaskävelyltä aina jonkun uuden ajatuksen kanssa.
Istutteko (te ja poika) paljon koneella tai telkkarin ääressä, kukin yksinään? Vietättekö (te + poika) aikaa keskenänne, väittelette, keskustelette, laitatte ruokaa, keksitte ns. kaikkea? Vai onko teidän perheenne virikkeet muiden valmiiksi mussuttumia (tv, pelit)?
Perheen oma asia, mutta vähän surullista jos edes lapsi ei ulkoile ja saa raitista ilmaa. Ja ulkoilulla en tarkoita urheilua vaan ihan siellä raittiissa ilmassa olemista, pientä kävelyä, puistossa käyntiä, mäen laskua jne.
Eikö kumpaakaan vanhempaa pelota vanheneminen huonokuntoisena? Olette varmaankin jo nelikymppisiä. Itsellä ei ole mitään halua liikkumiseen, mut pakko vähän yrittää, ettei ihan kuusvitosena olisi neljän seinän vanki.