Vieras alkoi haukkumaan tekemääni kakkua
Vietettiin pienellä porukalla poikani synttäreitä, ja olin leiponut banaanikakkua. Yksi vieraista alkoi huutaa kesken kahvittelun, että onko kakussa banaania, hyi h****tti. Haukkui minut ja kakkuni ihan pystyyn. Oli kuulemma allerginen banaanille ja häneen piti sitten pistää sellainen muka allergialääkeruisku siinä kaikkien nähden. En usko hetkeäkään, että oli allerginen. Halusi vain pilata juhlat. Muutenkin vaikea sukulainen kyseessä.
Kommentit (17)
Oikeasti? En ole koskaan kuullut, että joku olisi banaanille allerginen.
Niin, useimmat ihmiset pitävät lääkeruiskuja mukanaan trollatakseen, etkä sinäkään kykene kertomaan, mitä pöydässäsi on tarjolla. Mene nukkumaan nyt.
Pihalle pitäisi heittää tuollaiset!
Oisit työntäny pananoidin sen peppuun.
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa?
Mitä sitä kieltämään. Kyllä
Allergisten pitää kertoa etukäteen mille ovat allergisia. On huomattavasti helpompaa, kuin emännän kysellä jokaiselta erikseen yliherkkyydet.
Kukaan ei ole banaanille allerginen. Paitsi jonkun av-mamman lapsi.
Olisit lyönyt kakun sen naamaan ja sanonut:
Tis is not ö keik.
Tis is hjuumor!
tiedän parikin banaanille allergista, mutta he kyllä osaavat etukäteen kertoa allergioistaan, jos mennään paikkaan, jossa syödään jotain.
Itse nostan metelin jossei vegetarjottavaa löydy. Nykyyään on oletus, että jokainen ymmärtää tehdä esim. vegekakun tai vegepizzaa. Jos näin ei ole, niin siitä pitää tehdä numero, jotta ymmärtää tulla pois kivikaudelta.
En usko että kukaan jolla on allergia olisi noin tyhmä ettei haistaisi kakusta banaanin tuoksua.
Provohan sieltä putkahti illan päätteeksi.
Mutta noin yleensä: Kuka nykyään kutsuu ketään ihmisiä kotiinsa: juhlimaan, kahville tai syömään, kysymättä heiltä onko heillä allergioita tai ruokarajoitteita?
Se on peruskysymys aina kun kutsutaan vieraita minne tahansa jossa itse tarjoaa jotain syötävää tai kahvit vieraille.
Ja kutsuttavankin on kahvi ja ruokapöytään mennessä vielä tarkistettava kutsujalta, sisältääkö joku tarjottava jotain aineita joille hän on allerginen.
Muuten tarjoilusta saattaa seurata ambulanssi reissu sairaalaan tai kaikkein pahimassa tapauksessa jopa kutsutun vieraan menehtyminen.
No on sulla isot ongelmat. Hohhoi
Sukulaisesi melkein kuoli ja sinä haukut häntä hankalaksi? Taidat ihan itse olla se hankala sukulainen
mitäs jos kehoittaisit häntä liittymään raittiuskerhoon
😐