Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan naimisiin, mutta en häitä.

Vierailija
26.01.2014 |

Kysyttävää? Tuntuu olevan ongelma lähes kaikille sukulaisille, etenkin anopille. Olen siis nainen.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:45"]Kaikista tyhmimpiä on nää jotka haluaa isot häät, sitten ruinataan lahjaksi rahaa jotta päästään häämatkalle?

Mitä jos suoraan ostaisitte niillä juhlarahoilla sen häämatkan, jätätte ne (mielestäni) turhat juhlat väliin? :)

[/quote] Tässä ois ideaa kyllä :) Ehkä tein asiasta liian suuren numeron, en vaan voi käsittää miten muut ihmiset (anoppi, ystävät, sukulaiset) voivat olla niin kiinnostuneita meidän naimisiinmenosta. Itseäni kun ei hetkauta, vaikka kaikki tuttuni olisivat avoliitossa kuolemaansa asti. Tämä on vähän sama kuin se kun jotkut ihmiset tuntuvat menettävän yöunensa myös siitä, ettei meillä ole lapsia vielä. Ehdimme varmasti jos lapsia meille suodaan, eikä mitään yllättävää tapahdu. Poikkesin nyt hieman aiheesta, mutta vituttaa hääjankkauksen lisäksi toistuva muistuttelu siitä kuinka hassunhauskaa olisi, että vierailulla meidän lisäksi olisi pieni ihminen. Jos joskus raskaaksi tulen, en tasan tarkkaan ilmoita siitä kuin neuvolaan. T.ap

Vierailija
42/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:38"]

Ei meiiläkään ollu häitä, kukaan ei edes tienny etukäteen että me mennään naimisiin. Eipä tuosta kukaan sen kummemmin ongelmaa kehittäny.

[/quote]

Sama meillä, muutama ihminen vaan tiesi - eli ne 5 jotka oli maistraatissa ja kekkereillä mukana, ja mun esimies. Muille kerrottiin vasta jälkeenpäin, eikä varmaan kaikki puolitutut tiedä edelleenkään että ollaan naimisiin menty, me edettiin muutenkin väärässä järjestyksessä kun muutettiin kimppaankin vasta vuosi naimisiinmenon jlk. Aika surullista on sellaisen ihmisen elämä joka loukkaantuu siitä, että joku toinen ei järjestä häitä. 

[/quote]

eli mies oli intissä ja valtio makso sun vuokran bravo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:30"]

23 jatkaa. 

Jos tekisimme just niinkuin minä haluaisin, niin menisimme naimisiin tekemättä siitä minkäänlaista numeroa, ja seuraavana jouluna laitettais joulukortit, jotka allekirjoitettais tyyliin "Nykäsen perhe". Siitä sitten voisivat päätellä jos ymmärtäisivät. Tai sitten ei.

Ja vaikken minkäänlaisisa juhlia ja vieraita haluais, niin silti mulle olis tosi tärkeää mennä naimisiin kirkossa, en mitään maistraattivihkimistä haluais.

[/quote]

Nykäsen kanssa ei kannata naimisiin mennä!

Vierailija
44/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:07"]

Sama meillä, muutama ihminen vaan tiesi - eli ne 5 jotka oli maistraatissa ja kekkereillä mukana, ja mun esimies. Muille kerrottiin vasta jälkeenpäin, eikä varmaan kaikki puolitutut tiedä edelleenkään että ollaan naimisiin menty, me edettiin muutenkin väärässä järjestyksessä kun muutettiin kimppaankin vasta vuosi naimisiinmenon jlk. Aika surullista on sellaisen ihmisen elämä joka loukkaantuu siitä, että joku toinen ei järjestä häitä. 

[/quote]

[/quote]

Tai sitten pariskunta asui erillään töiden tai opiskelujen takia. Tiedän useammankin tällaisen tapauksen.

Vierailija
45/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samaa ongelmaa kuin viestissä nro 23. Olen kihloissa ja haluan naimisiin, ja tavallaan tahtoisin juhlia sitä lähimpien sukulaisten ja ystävien kanssa. En kuitenkaan halua olla perinteinen morsian kaiken huomion keskipisteenä valkoisessa unelmamekossa. Ajatuskin ahdistaa. Jokin välimuoto pitäisi keksiä vihille karkaamisesta + kahdesta vieraasta todistajasta ja Jokaisen Pikkutytön Unelmahäistä. Minulla mies on täysillä mukana ja jakaa ahdistuksen hääjärjestelyistä ja vieraiden huomiosta. Tavallaan jokin pienehkö kahvittelutilaisuus voisi sopia mutta sellaisessakin kaikki tuntuu pyörivän tiiviisti morsiamen ympärillä. Ideoita?

Vierailija
46/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:38"]

Ei meiiläkään ollu häitä, kukaan ei edes tienny etukäteen että me mennään naimisiin. Eipä tuosta kukaan sen kummemmin ongelmaa kehittäny.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Merkillinen päätelmä - oltiin kuitenkin 47- ja 48- vuotiaat kun mentiin naimisiin, eli pikkaisen yli-ikäisiä armeijaan.

Vierailija
47/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:23"]Mielestäni voin kertoa kihloista ystävilleni. Myös he odottavat häitä, sillä olemme ensimmäiset kaveripiirissä jotka ovat kihloihin saakka edennneet. Miksi jättäisin kihloista kertomatta? En vain ymmärrä miksi kaikille tuntuu olevan itsestäänselvyys suuret häät. T.ap

[/quote]Nyt sinun on hyvä näyttää mallia ja näyttää miten tyylikkäästi hääjuhlan voi skipata. Varaatte lomamatkan ja käytte maistraatissa vihillä ennen sitä, eli siitä tulee häämatkanne. Tai teette homman jotenkin muuten, mutta tasan niin kuin itse haluatte. Turha sitä on alkaa jonku anopin toiveita toteuttamaan.

[/quote]

Toisaalta ihmettelen, miksi menitte kihloihin 2 vuotta ennen, kuin aiotte mennä naimisiin

Mitä järkeä. Jos aiotte naimisiin ilman juhlia, ei tarvitse kuin viikko esteettömyystodistuksen hakuun ja pääsette vihille.

Me "menimme kihloihin" eli siis ostimme kihlasormukset 3 päivää ennen vihkimistä vasta eli kukaan ei ahdistellut meitä mitenkään häiden kanssa, koska moni ei edes ollut huomannut kihlasormusta ennen kuin meidät oli vihitty

[/quote]

Kihloihin mennää silloin, kun luvataan mennä naimisiin. Sormusten kanssa tai ilman. Avioliittolupauksen voi antaa vaikka 10 vuotta ennen toteutusta.

Vierailija
48/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun, että olen kanssasi osittain samaa mieltä, vihkimisen jälkeen haluan mennä porukalla juhlimaan naimisiinmenoamme mutten halua mitään kirkkohäitä kermakakkupukuineen.

T: nainen 25v

Vierailija
49/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun, että olen kanssasi osittain samaa mieltä, vihkimisen jälkeen haluan mennä porukalla juhlimaan naimisiinmenoamme mutten halua mitään kirkkohäitä kermakakkupukuineen.

T: nainen 25v

Vierailija
50/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla todella nuori ???  Ei kukaan kysele enään häiden perään jos yli 30v.

Eikä kenelläkään kypsällä yli 30v ole enään paineita että pitäisi jotkut häät järjestää...

Vierailija
51/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 11:41"]

No nyt kun tätä ketjua luen, niin mietin itsekin miksi emme menisi naimisiin jo. Mieheni kun minua kosi, en edes ajatellut, että naimisiin voisi mennä hetimiten. Pitääkin keskustella hänen kanssaan asiasta.. Kiitos kaikille ketjuun vastanneille. T.ap

[/quote]

Juuri näin. Se on paljon helpompaa. Eli minä olen se, joka osti sormukset 3 päivää aiemmin. Meillä ei kyllä edes mitään kosimisia ollut. Oli puhetta jo siinä vaiheessa, kun muutimme yhteen, että naimisiin mennään ennen kuin lapsia aletaan väsäämään. No viimeinen pilleriliuska oli menossa, totesimme kalenteria selatessa, että kahden viikon päästä meillä on yhteinen vapaapäivä viikolla, että ehtis hyvin hoitaa silloin homman pois alta. Käytiin sitten ennen iltavuoroa hoitamassa esteettömyystodistukset ja varattiin maistraattiaika. Sormukset siis ostettiin 3 päivää aiemmin ja silloin panin kihlasormuksen sormeen.

Koin tämä todella vaivattomana ja helppona tapana. Kyllä ihmiset jossain vaiheessa huomasi, että olimme menneet naimisiin, mutta ei meille kukaan mitään kitissyt.

Hyvää hääpäivää teille, miten sen sitten vietättekin.

Vierailija
52/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:37"]Kaikilla kenen kanssa aiheesta olen keskustellut, tuntuu olevan liuta kysymyksiä syistä ja enkö halua kirkkoon häähepenet päällä, enkö muka tahdo suunnitella unelmahäitä jnejne. T. Ap

[/quote]

Minä haluaisin kyllä kauniin mekon ja juhlat, mutten aio järjestää häitä koska en halua kutsua "pakollisia" vieraita kuten sukulaisia joista en pidä. Minut siis lynkattaisiin julkisesti jos en kutsuisi.

Vierailija
53/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 13:47"]Ap taitaa olla todella nuori ???  Ei kukaan kysele enään häiden perään jos yli 30v.

Eikä kenelläkään kypsällä yli 30v ole enään paineita että pitäisi jotkut häät järjestää...

[/quote] Totta, olen kyllä nuori, 22 ja mieheni 26. T. ap

Vierailija
54/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, tuossa kotiin kutsumisessa on vielä sekin puoli, että ruoat voi halutessaan tilata kakkuineen ja astioineen pitopalvelusta. Saa juuri sitä, mitä haluaa ja vielä ihan siedettävään hintaan.

Vierailija
55/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä sukujuhlista lainkaan, oikeastaan kammoksun niitä. Miksi pitäisin häät ja maksaisin niistä, jos en itse niistä nauti? Olen muutenkin kaikkea muuta kuin perinteinen ja vihaan pinnallisuutta. Häissä kun monesti siihen pinnallisuuteen törmää, valitettavasti. Naimisiin päätyy lähipiiristäni helpoiten ne, joilla ei ole ns. puhtaat jauhot pussissa tai naimisiin mennään vääristä syistä.

Painostusta tullut etenkin miehen vanhempien puolelta. Kohta kymmenen vuotta olemme yhdessä olleet. Jos menisimme "salaa" naimisiin niin oikeastaan vain nauttisin nähdessäni anopin kalpenevat kasvot ;) Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
56/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pääosin akateeminen työyhteisö. Sihteeri meni näyttävästi naimisiin kirkossa ja juhlat maksoivat maltaita. Muut huomattavasti parempipalkkaiset ovat menneet maistraatissa - useat ruokiksella.

Vierailija
57/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän häät tarvi olla perinteiset kermakakkupuku, kakku, tanssit yms. Voihan sitä ainakin lähimpien perheenjäsenten kanssa mennä päivälliselle, varmasti arvostaisivat kutsua. Elämä on sen verran raskasta että kun on aihetta juhlaan, miksi ei hyödyntäisi tilaisuutta.

Vierailija
58/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän häät tarvi olla perinteiset kermakakkupuku, kakku, tanssit yms. Voihan sitä ainakin lähimpien perheenjäsenten kanssa mennä päivälliselle, varmasti arvostaisivat kutsua. Elämä on sen verran raskasta että kun on aihetta juhlaan, miksi ei hyödyntäisi tilaisuutta.

Vierailija
59/59 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin unelmieni häitä, mutta vauvan synnyttyä menimme sittenkin "vain" salaa naimisiin maistraatissa. Vain todistajamme tiesivät asiasta. Ei musta varmaan olisi ollut olemaan kaiken huomion kohteena. Vihaan muutenkin tuoda itseäni esille ja kaiken maailman hääleikit, hyi helvetti. Silti olen salaa mustasukkainen tutuilleni, jotka suunnittelevat häitään. Ja viettävät ne myös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi