kannattamaan uskontoa pois kouluista/päiväkodeista
ja muutkin uskonnollista tasa-arvoa kannattavat
olettehan huomannet
Yhdenvertainen Suomi - kansalaisaloite uskonnollisen ja vakaumuksellisen yhdenvertaisuuden puolesta
aloitteen kannattaminen onnistuu helposti osoitteessa https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/707
lisätietoa http://yhdenvertainensuomi.fi/
Nyt riittää kirkon kohdistama aivopesu lapsiin, nuoriin ja nuoriin aikuisiin.
Uskonnollinen kasvatus ei kuuluu yhteiskunnan tehtäviin eikä sen perusteella saa jakaa lapsia näyttävästi eri ryhmiin. Etenkään kun lapset eivät ole uskontoaan itse valinneet.
Jokainen kannattamaan tätä aloitetta, jotta saadaan uskonto pois kouluista ja tuhlaamasta yhteiskunnan vähäisiä varoja.
Kommentit (10)
Eletään 2000-lukua ja edelleen kinataan uskon asioista. Voisiko uskomukset pikkuhiljaa jättää omaan arvoonsa ja keskittyä siihen ihmiseen joka on olemassa? Todellakin kannatan tulevan sukupolven pelastamista uskomuksilta.
Aloittajalla on näköjään huono itsetunto ja paljon ylimääräistä aikaa tuhlattavaksi. Onneksi olemme ev.lut maa emmekä ateisti-muslimi maa. Tervemenoa katsomaan mm. Venäjälle mitä uskonnotomuus on aiheuttanut.
Minusta on sääli jos vanhemmat ei usko Jumalaan, se otetaan pois lapselta.
Lasten mielikuvitus rajaton, anna hänen muodostaa oma käsitys.
Se on suuri voimavara usko johonkin, vaikka sitten joulupukkiin :)
Näitä muslimeja ym. pelkään hieman, myönnän
En kannata. Koko kulttuurimme, arvomme ja tapamme perustuvat ev. lut. uskoon. En ole valmis muuttamaan arvojani. Kun rajat ovat auki sieltä tulee aina roskaväki ensin.
Kannatan islamin kieltämistä. Silloin olis jo aika hyvin asiat, kun sen sais kitkettyä.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 07:38"]
Minusta on sääli jos vanhemmat ei usko Jumalaan, se otetaan pois lapselta.
[/quote]
Päinvastoin, jos vanhemmat eivät tuputa uskontoa, lapselle jää sentään mahdollisuus ajatella omilla aivoilla ja päättää itse, mihin uskoo tai on uskomatta.
Mun äiti, jonka luona kasvoin, ei uskonut, muttei myöskään kieltänyt uskomasta, kävin seurakunnan kerhoissa ja pyhäkoulussakin. En tiedä, uskoinko siihenkään aikaan, vai teinkö vain lapsena saman kuin muutkin, mutta joskus ihan kunnolla vain tajusin, että minä en vain usko tuollaiseen. En, vaikka sitten myöhemmin isä yritti väittää, etten minä todennäköisesti ole ateisti (hän itse oli uskovainen.)
Ap:ko olet käynyt koulusi joskus 1900-luvun alkupuolella? Koulun uskonnonopetus ei ole enää vuosikausiin ollut uskonnollista kasvatusta, se tehtävä kuuluu kokonaan kirkolle. Uskonto on vähän hämäävä nimitys tuolle koulun oppiaineelle, parempi olisi joku uskontotieto. Koulussa siis opetetaan kirkkohistoriaa, taustaa uskonnosta ja käsitellään maailman uskontoja. Ei ole siis tunnustuksellista ollenkaan. Uskonto on niin merkittävä osa ihmiskunnan historiaa ja nykyisyyttä, että on ihan yleissivistystä tietää siitä jotain. Esim. monien sotien taustalla on uskonnollisia ristiriitoja, ja ymmärtääkseen esimerkiksi miksi Israelissa soditaan tällä hetkellä täytyy tietää jotain juutalaisuudesta.
Kannatan. Uskonto kuuluu kotiin ja vapaa ajalle, ei kouluun ja päiväkotiin.
Kannatan. Uskonto kuuluu kotiin ja vapaa ajalle, ei kouluun ja päiväkotiin.
Kiitos muistutuksesta. Kannatettu.