Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei saanut tikkua ristiin kotona etäpäiviensä aikana

Vierailija
26.01.2014 |

Mies piti loppuviikosta pari etäpäivää eli oli kotona töissä. Jotenkin vaan vituttaa, että se ei niiden päivien aikana saanut edes tiskikoneeseen astioita eikä yhtään mitään muutakaan. Ihan järkyttävä siivo oli ja tämä päivä on minulta mennyt siivotessa. Silloin kun minulla on etäpäiviä, pyykkikone jauhaa koko päivän, sängyt on pedattu ja tiskit koneessa. Olisi niin paljon kivempaa, jos ei tavitsisi kuluttaa puolta viikonlopusta siivoamiseen, jos vaan mies olisi viitsinyt vähän vaivautua.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provon aihe. Tosiasia on kuitenkin, että työnantaja maksaa miehelle työnteosta, ei pyykinpesusta tai tiskikoneen täyttämisestä. Jos sinusta miehen tulisi käyttää aikaa näihin asioihin, ota yhteyttä miehen työnantajaan. Työpäivän aikana tehdään töitä, ja kotiaskareet hoidetaan vapaa-ajalla.

Vierailija
2/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varmaan työstä.. itse en kyllä ehdi keskittyä kodinhoitoon etäpäivien aikana vaan todellakin teen töitä sen työpäivän ajan. Työpäivän jälkeen sitten normaalit kotityöt. Etätyöpäivä ei tarkoita lepsuilua vaan on useimmissa ammateissa ihan oikea työpäivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin saan tiettyjä, keskittymistä vaativia asioita tehokkaammin tehtyä kotona kuin työpaikalla ja siksi minäkin pidän välillä etäpäiviä. Mutta kun olen juonut kahvit tai syönyt lounaan, laitan astiat koneeseen - kuten työpaikankin kahvihuoneessa. Pyykkikoneen täyttäminen ja kuivurin käynnistäminen vie 2 minuuttia. Tekosyitä, ettei ehtisi työpäivän lomassa sitä tehdä. Ehtisi työpaikallakin, jos pyykkikone olisi siellä. Suurin osa ihmisistä tekee työpaikoilla työn lomassa kaikkea muutakin kuin töitä: juttelee työkavereiden kanssa tai lukee päivän lehden. ap

Vierailija
4/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä se etäpäiväkin on. En minäkään hyvää työaikaa tuhlaisi siivoilemiseen.

Vierailija
5/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin miehen etäpäivä voi tarkoittaa sitä, että jos syö lounaaksi jonkun mikroeinesjutun, sen kääreet on pöydällä, aterimet ja tyhjä kippo on ruokapöydällä. Jos näistä sanoo, suuttuu että teki töitä, ei ollut millään vapaapäivällä kotona.

Vaikka tiskikone olis valmiiksi täytettynä vieressä, sinne ei nosteta omia ja lasten aamiaisastioita ja laiteta pesemään. Jne jne.

Vierailija
6/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäiväänkin kuuluu lounastauko, jonka aikana normaali terve mies saa laitettua astiansa tiskikoneeseen ja siivottua jälkensä. Sen lounastauon aikana ( 30 min) ehtii myös laittamaan pyykit koneeseen ja ennen työpäivää sijaamaan oman vuoteensa, ehtiihän sen tavallisina työpäivinäkin ennen kuin lähtee töihin.

Vierailija
7/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun mies meillä töissä? Minua ihmetyttää, että kuinka sotkuisia korkeastikoulutetut ihmiset ovat, jotka hyvin tietävät, ettei työpaikan keittokomerossa siivous kuullu siivoojille. Kaikki astiat ja kääreet jätetään pöydälle, roskat myös, vaikka roskiksia vaikka kui tiskipöydän alla, kuten kotona. tai jätetään sohvapöydälle, kokousnurkkaan. Mahtavaa!

Vierailija
8/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jos ajattelee, että säästää vielä etäpäivänä sen ajan mikä menisi auton kaivamiseen hangesta, ajamiseen työpaikalle yms. Vaikka asuisi ihan vieressä, niin silloinkin luulisi olevan sen vartin ylimääräistä aikaa laittaa omat roskansa roskikseen... mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.

Vierailija
9/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoat miehen sotkut? Olen aikaa sitten oppinut, että se ei johda mihinkään, tosin ei johda siivoamattomuuskaan muuhun kuin siihen, että mies marisee sotkuista. Olen kirjoittanut (ja kopioinut) tekstin, jossa kerron tämän olevan yhteinen koti, jossa jokainen osallistuu omalta osaltaan siisteyteen eikä jätä sotkujaan toisen siivottaviksi. En jaksa edes nalkuttaa.

Vierailija
10/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen mies ei sotke työpaikalla ainakaan ruoantähteillä, koska käy lounasta syömässä eri ravintoloissa. Ilmeisesti kotona työskennellessä ärsyttääkin juuri se, että ruokana etäpäivinä on  edellisen päivän tähteitä tai sitten mikroeinestä ja kiva rentouttava ja maukas ruokatauko kavereiden kanssa ravintolassa jää väliin. Ei sitten jaksa panostaa jälkien korjaamiseen. Näin oon tulkinnut plus lisäksi vielä se, ettei vaan jotenkin tajua tällaisten asioiden ärsyttävän...

Vierailija
11/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:03"]

Meilläkin miehen etäpäivä voi tarkoittaa sitä, että jos syö lounaaksi jonkun mikroeinesjutun, sen kääreet on pöydällä, aterimet ja tyhjä kippo on ruokapöydällä. Jos näistä sanoo, suuttuu että teki töitä, ei ollut millään vapaapäivällä kotona.

Vaikka tiskikone olis valmiiksi täytettynä vieressä, sinne ei nosteta omia ja lasten aamiaisastioita ja laiteta pesemään. Jne jne.

[/quote]

Meillä ei ole lounaspaikkaa lähellä, joten syödään yleensä eväät. Jokainen pistää roskansa roskiin ja tiskaa käyttämänsä astiat itse, kun tiskikonettakaan ei ole, pieni työpaikka. Hyvin olen ehtinyt puolen tunnin aikana sen tehdä syömisen ja tarvittaessa ruuan lämmittämisen lisäksi. 

Vierailija
12/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies kodinhoitaja ja teillä töissä, vai miksi duunipaikan pitäisi maksaa kotitöiden tekemistä.

Olihan tämä provo? Jos ei ollu, niin ymmärrätte varmaan miksi naisilla on huonommat palkat.

Vierailija
13/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 lisää, että silloinkin kun olen ollut työpaikoilla, missä on tiskikone, kyllä jokainen on laittanut astiansa koneeseen. 

Vierailija
14/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 09:49"]

Kyllä minäkin saan tiettyjä, keskittymistä vaativia asioita tehokkaammin tehtyä kotona kuin työpaikalla ja siksi minäkin pidän välillä etäpäiviä. Mutta kun olen juonut kahvit tai syönyt lounaan, laitan astiat koneeseen - kuten työpaikankin kahvihuoneessa. Pyykkikoneen täyttäminen ja kuivurin käynnistäminen vie 2 minuuttia. Tekosyitä, ettei ehtisi työpäivän lomassa sitä tehdä. Ehtisi työpaikallakin, jos pyykkikone olisi siellä. Suurin osa ihmisistä tekee työpaikoilla työn lomassa kaikkea muutakin kuin töitä: juttelee työkavereiden kanssa tai lukee päivän lehden. ap

[/quote]Tuossahan on ideaa. Täytyykin viedä pyykkikone ja kuivuri konttorille. Hyvin ehtisi hoidella pyykinpesut töiden lomassa.

Vierailija
15/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:08"]

Etäpäiväänkin kuuluu lounastauko, jonka aikana normaali terve mies saa laitettua astiansa tiskikoneeseen ja siivottua jälkensä. Sen lounastauon aikana ( 30 min) ehtii myös laittamaan pyykit koneeseen ja ennen työpäivää sijaamaan oman vuoteensa, ehtiihän sen tavallisina työpäivinäkin ennen kuin lähtee töihin.

[/quote]Pykälien mukaan tauot käytetään töissä lepäämiseen, ei kotitöiden tekemiseen.

Vierailija
16/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän siellä lounasruokalassakin viedä astiat siihen telineeseen. Mielestäni muut kotityöt ei työaikana kuulu, mutta omien työaikana ja työpäivän aikana tehtyhen sotkujen siivoaminen kuuluu. Sängyn petaamisen voi tehdä ennen työpäivän aloittamista ja pyykit voi laittaa koneeseen ennen kuin aloittaa työt, koska se aika on työmatkasta pois. 

Itse lopetin kotoa käsin yrittämisen, kun mulla kävi niin, että helposti tuli tehtyä liikaa kotitöitä porukan ollessa poissa esim. lattianluuttuamisen tieltä ja en saanut pidettyä kurissa työaikaa, työt sitten jäi iltaan ja viikonloppuun. 

Vierailija
17/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:23"]

Onko mies kodinhoitaja ja teillä töissä, vai miksi duunipaikan pitäisi maksaa kotitöiden tekemistä.

Olihan tämä provo? Jos ei ollu, niin ymmärrätte varmaan miksi naisilla on huonommat palkat.

[/quote]

Ei se duunipaikka maksa työkavereiden kanssa juttelemisestakaan ja tauot kuuluu työaikaan. Sänkyt pedataan ennen työpäivää.

Btw, minulla on isompi palkka kuin miehelläni.

ap

Vierailija
18/18 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 10:08"]

[/quote]Pykälien mukaan tauot käytetään töissä lepäämiseen, ei kotitöiden tekemiseen.

[/quote]

Kyllä meillä täytyy työpaikalla siivota omasta  lounasruokailusta syntyneet sotkut eli astiat tiskikoneeseen ja roskat roskikseen ja tarvittaessa pitää nakata likaantuneet (ei ruokailussa vaan aamupäivän työssä) vaatteet pyykkiin.