Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi parantanut parisuhdettanne?

Vierailija
25.01.2014 |

Aina puhutaan, miten ei kannata tehdä lasta, jos parisuhtessa on ongelmia jne. Mutta onko pareja, joilla on mennyt huonommin ennen lapsia ja homma parantunut niiden teon jälkeen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei tee sen vuoksi lasta, että luulen sen parantavan parisuhteen.

Vierailija
22/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole parantunut. Lapset vievät yhteisen ajan, seksin, oikeastaan kaiken :D ei nyt ihan kokonaan, mutta paljon ne vievät. Mutta vanhemmuus jaettuna kokemuksena, oleminen perheenä, on vahvistanut kyllä tavallaan suhdetta. Siihen on tullut syvyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:14"]

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]

Tutkimusten mukaan lapsi huonontaa parisuhdetta neljän vuoden ajan.

näin maalaisjärjellä ajattelen, että jos molemmat puolisot ovat tosi perhekeskeisiä, eli lapset-ovat-elämän-suola, niin lapsi ei ehkä huononna, koska elämän keskipiste olisi molemmille sama. Itse en kuitenkaan sellainen ole...

[/quote]

Oikeinko tutkimuksen. Pitänee uskoa että taustalla on kivenkova kvanttitason mekanismi.

[/quote]

mikäli haluat itse lukea, niin minä luin sen suomen psykologisen seuran julkaisemasta psykologia-lehden viimeisimmästä numerosta, jonka teemana on varhaiskasvatus. Ties vaikka löytyisi netistä.

Vierailija
24/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]

Tutkimusten mukaan lapsi huonontaa parisuhdetta neljän vuoden ajan.

näin maalaisjärjellä ajattelen, että jos molemmat puolisot ovat tosi perhekeskeisiä, eli lapset-ovat-elämän-suola, niin lapsi ei ehkä huononna, koska elämän keskipiste olisi molemmille sama. Itse en kuitenkaan sellainen ole...

[/quote]

Ja annoin miinuksen tälle, että huononee suhteet, en kirjoittaneelle. Hänen asenne on plussainen :)

Vierailija
25/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä yhtäkään pariskuntaa, joilla lapsi olisi parantanut suhdetta. Toivoa sopii että kukaan ei luulisi näin, mutta kyllähän niitäkin löytyy, valitettavasti. Aika monet kerrat palstallakin on luettu "Ajattelin, että juominen loppuisi/mies viettäisi aikaa enemmän kotona/mies havahtuisi siihen mikä on elämässä tärkeintä/mies hankkisi kunnon töitä/mies alkaisi miettiä tulevaisuuttamme jne, kunhan lapsi syntyy".  No, niiden tarinoiden päätökset olemmekin monta kertaa lukeneet, ja osa ihan nähneet lähipiirissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan