Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsi parantanut parisuhdettanne?

Vierailija
25.01.2014 |

Aina puhutaan, miten ei kannata tehdä lasta, jos parisuhtessa on ongelmia jne. Mutta onko pareja, joilla on mennyt huonommin ennen lapsia ja homma parantunut niiden teon jälkeen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tuulen suhinaa*

Vierailija
2/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään pari joiden kohdalla lapsi olisi parantanut suhdetta. Kaikki nämä parit päin vastoin erosivat parin vuoden sisällä siitä kun lapsi syntyi. Omalla kohdallamme lapsi tosiaan huononsi parisuhdetta, joten olisi mielenkiintoista kuulla onko jollakulla toisenlaisia kokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:48"]

*tuulen suhinaa*

[/quote]

Aina kun mä teen aloituksen tulee pelkkää tuulen suhinaa :D!

Vierailija
4/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan lapsi huonontaa parisuhdetta neljän vuoden ajan.

näin maalaisjärjellä ajattelen, että jos molemmat puolisot ovat tosi perhekeskeisiä, eli lapset-ovat-elämän-suola, niin lapsi ei ehkä huononna, koska elämän keskipiste olisi molemmille sama. Itse en kuitenkaan sellainen ole...

Vierailija
5/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, keillä vauva olisi prantanut parisuhdella..

Ei meilläkään.

Vierailija
6/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että lisäsi meidän molempien onnellisuutta yksilöinä, mutta parisuhde onkin sitten eri juttu..

Vierailija
7/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen mielestä paransi, minusta huononsi. Tosin huonosti ei mennyt ennen lastentuloa.

Vierailija
8/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin mennessämme olimme ensin muutaman vuoden keskenään, erittäin hyvä suhde, viiden vuoden aikana kaksi lasta, suhde syveni mutta on ollut niin hyvä ettei oikein parantua voi!

Turhan monilla olen huomannut että huononee mutta ne vaikeudet ovat yleensä olleet jo ennen lasta.

Vierailija
9/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi IHMEESSÄ ihmiset sitten tekevät uusperheissä lisää lapsia???

ymmärrän, että jos toisella osapuolella ei ole lapsia ja haluaa omia - mutta miksi halutaan yhteisiä lapsia, jos molemmilla on jo enneatään???

Vierailija
10/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on myös pareja, joilla meni hyvin ennen lapsia, mutta lapsiperhe-elämä sitten tuhosi suhteen.

Vierailija
11/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lähensi vaikka emme ole mitään lapsikeskeisiä! nyt vaan on tosi hyvä olla :) ok, seksiä ei niin usein mutta intohimo kylläkin :

Vierailija
12/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset meilläkin ovat tuoneet esiin paljon uusia ristiriitoja, jotka ilman lapsia olisivat pysyneet piilossa. Tällä hetkellä meillä menee silti ehkä paremmin kuin ennen lapsia (vanhin kohta viisi) johtuen kuitenkin siitä että on opittu tuntemaan toisiamme paremmin - ei niinkään lapsista.. Toisaalta en kenenkään muun kanssa voi jakaa näitä tapahtumia, kuten synnytykset kuin oman puolison ja se on meidän suhdetta syventänyt. Mutta kyllä suhde on aivan eri lailla teettänyt työtä lasten syntymän jälkeen.

Vierailija
13/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 22:07"]

Riippuu siitä, mitä tarkoitetaan parisuhteen parantumisella. Meille syntyi aikoinaan yllätysvauva, jota ei suunniteltu, ja alkuun hänen syntymänsä todella huononsi parisuhdettamme. Päätimme kuitenkin, ettemme eroa, ennenkuin kaikki mahdollinen suhteen eteen on tehty, koska molemmat ajattelimme sen olevan lapsellemme parhaaksi.

No, siitä on nyt 9 vuotta, ja olemme edelleen yhdessä, lapsia on kolme ja yhdessä on suunniteltu jatkokin. Jos tuota ensimmäistä lasta ei olisi tullut, olisimme eronneet aikoja sitten, sen tiedämme kumpikin. Meissä molemmissa oon sellaisia piirteitä, joiden kanssa emme viitsisi elää ilman ulkopuolelta tulevaa motivaatiota. Koska lapsia on, tulemme toimeen sen kanssa, että toisen tietyt piirteet ärsyttävät. En minä viitsisi katsella huithapeli miestä, jos olisimme vain kahdestaan, eikä mies jaksaisi kuunnella mun tunteenpurkauksia (jotka on hänen mielestään teatraalisia ja hölmöjä). Mutta lasten myötä olemme oppineet sietämään niitä.

Onko parisuhteemme siis parantunut vai olemmeko me vain aikuisempia?

[/quote]

Minusta tilanteesi kuulostaa surulliselt ja huonolta. Minä haluan olla ja olen yhdessä mieheni kanssa vain siksi, koska haluan jakaa elämäni hänen kanssaan. Olen kokenut muunlaisiakin suhteita. Varsinkin nyt jälkeenpäin näen, että ne eivät olleet mitään eivätkä tuntuneet oikealta verrattuna nykyiseen suhteeseen. 

Vierailija
14/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi ja toinenkin on vain parantanut parisuhdetta, ihme kyllä. Vaikka ei meillä mitään mittavan suuria ongelmia aiemminkaan ollut mutta ensimmäistä alettiin odottamaan vain niin hurjan nopeasti että silloin vähän pelotti että onko tässä nyt oikeasti molemmat valmiita perhe-elämään ja sen mukana tuomiin "uhrauksiin", mutta kyllä me olimme.

Ei tietenkään mitään helppoa joka päivä ole...

Vierailija
15/25 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä tarkoitetaan parisuhteen parantumisella. Meille syntyi aikoinaan yllätysvauva, jota ei suunniteltu, ja alkuun hänen syntymänsä todella huononsi parisuhdettamme. Päätimme kuitenkin, ettemme eroa, ennenkuin kaikki mahdollinen suhteen eteen on tehty, koska molemmat ajattelimme sen olevan lapsellemme parhaaksi.

No, siitä on nyt 9 vuotta, ja olemme edelleen yhdessä, lapsia on kolme ja yhdessä on suunniteltu jatkokin. Jos tuota ensimmäistä lasta ei olisi tullut, olisimme eronneet aikoja sitten, sen tiedämme kumpikin. Meissä molemmissa oon sellaisia piirteitä, joiden kanssa emme viitsisi elää ilman ulkopuolelta tulevaa motivaatiota. Koska lapsia on, tulemme toimeen sen kanssa, että toisen tietyt piirteet ärsyttävät. En minä viitsisi katsella huithapeli miestä, jos olisimme vain kahdestaan, eikä mies jaksaisi kuunnella mun tunteenpurkauksia (jotka on hänen mielestään teatraalisia ja hölmöjä). Mutta lasten myötä olemme oppineet sietämään niitä.

Onko parisuhteemme siis parantunut vai olemmeko me vain aikuisempia?

Vierailija
17/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti, mutta se on vienyt sen ajan jonka joskus käytin sen vatvomiseen meneekö hyvin vai huonosti. Ei jouda kaikkea märehtimään. Toinen lapsi tehosti vaikutusta vielä oikein reippaasti.

Vierailija
18/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]

[/quote]

Parisuhdetyytyväisyys palaa entiselleen vasta lasten muutettua kotoa. Näin etenkin miesten mielestä. Siis keskimäärin, poikkeuksia on suuntaan jos toiseen.

Vierailija
19/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ennen lasta menee huonosti, niin en usko että kenelläkään lapsi on parisuhdetta parantanut, se on kuitenkin hyvällekin parisuhteelle aikamoinen koetinkivi, ja jos sen virheen menee tekemään, että tekee toisen vielä perään, niin ero on lähes varma.

Vierailija
20/25 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 21:57"]

näin maalaisjärjellä ajattelen, että jos molemmat puolisot ovat tosi perhekeskeisiä, eli lapset-ovat-elämän-suola, niin lapsi ei ehkä huononna, koska elämän keskipiste olisi molemmille sama. Itse en kuitenkaan sellainen ole...

[/quote]

Oikeinko tutkimuksen. Pitänee uskoa että taustalla on kivenkova kvanttitason mekanismi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi