Paras kotitekoinen dippi?
Jääkaapissa on purkki kermaviiliä, josta pitäisi nyt taikoa dippikastike! Jaa parhaat vinkkisi, millä mausteilla saisi "dippijauhepussimaisen" maukkaan dipin sipseille lauantai-illaksi? Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (17)
Meillä maistuu dippi, jossa on kermaviilin tai turkkilaisen jugurtin lisäksi vähän suolaa, sokeria, tilkka punaviinietikkaa, ja reilusti juustokuminaa, sekä puoli tl cayannepippuria.
turkkilaista jog, sweet chilikastiketta reilusti ja valkosipulia. Toimii mainiosti myös "kastikkeena" kanalle.
äPestoo tai chilikastiketta sekaan.
Tai sit sotken ihan grillimaustetta, paprikaa, chiliä, pippuria, mit nyt löytyykän, sekaan. Perheenjäseneni yleensä muistavat ostaa pussidippejä ;-)
Kermaviili, jogurtti, suola, sokeri, pippuri, kirveli, tilli ja sitruunaöljy.
Ranch-kastiketta on helppo tehdä itse, ja se on paljon parempaa kuin pussitavara. Piimän voi hyvin korvata kermaviilillä. Googlella löytää paljon ohjeita. Herkullista!
Pikkurillin kynnen kokonen kökkö sinappia, murskattu valkosipulinkynsi, cayennepippuria, silputtua ruohosipulia puoli rkl., sitruunamehua, hunajaa 1tl.
Helppo ja hyvä, sekoitan kermaviiliin grillausmaustetta ja aromat-suolaa. Kokeile ja hämmästyt, kuinka hyvää se on.
Kermaviiliin tai turkkilaiseen jugurttiin valkosipulia, sitruunapippuria, hitu (yrtti-)suolaa ja sokeria. Halutessa vähän sinappia ja/tai etikkaa.
Ihan parasta!! Kiitos reseptistä 😄
Aavistus suolaa, hiukan murskattua valkosipulia, paljon minttua.
Hyvä dippi tulee myös kun laitat lusikallisen tai pari Sriracha-kastiketta kermaviilin sekaan.
En tiedä noista kermaviilidipeistä, mutta hummus on hyvää, sekä guacamole, pico de gallo, mangosalsa, ananassalsa, tulinen tomaattisalsa, chile con queso, baba ganoush jne.
Itse dippaan ihan vaan kermaviiliin, ilman mitään mausteita. Käyttän mielikuvitusta ja kuvittelen syöväni vaikka chilidippiä ja seuraavalla kerralla valkosipilidippiä. Jokainen suupala voi olla erilainen. Riippuu vaan mielikuvituksesta.
Chili-, valko-, mauste-, musta-, cayenne-, sitruunapippurirouheet ja valkosipuli, ja ruohosipuli rouheet eli kaikkea noita mitä löytyy, pari kääntöä. Ei suolaa, sipseissä on ja kermaviili maistuu.
Itsellä ollut pitkään sinihomejuusto dippi reseptinä tämmönen:
Purkki kermaviiliä
Yksi Aura
n. 1/3 -1/2 tl Juustokuminaa
Vähän sitruunamehua
Yksi keskikokonen valkosipulinkynsi (jauheena taas laittanut jotain sinnepäin. Muista että maku vahvistuu tekeytyessä ja varsinkin yön yli!)
Jollain tehosekottimella jne. sekasin mikä nyt löytyy. Tai voi koittaa juuston vaikka haarukalla murustaa kermaviilin sekaan. Tuore valkosipuli silloin hienoksi silputtu/puserrettu.
Tekeytymään jääkaappiin pariksi tunniksi.
Hyvin silmämääräsesti jotain sinnepäin olen aina laittanut määrät
VINKKI! Lisää piimää, jotta saat juoksevamman kastikkeen esim. siipien kanssa!
Tarvittaessa suhteessa lisää juustoa ja mausteita.
Reilu rkl sweet chili -kastiketta, suolaa, pippuria, sitruunan mehua, 1 tl savupaprikajauhetta (varmasti hyvää normipaprikallakin, tai jos 'tulisempaa' haluaa niin chilijauhetta). Itse teen melkein aina tätä, tulee hyvää :)