~~Vilttiketju vko30~~
Hiljaista on viltissä, lomillako vielä porukat?
t. pms-vaivainen edelleen kp26/~36?
Kommentit (34)
Senninalle lämmin ajatus ja lohtuhalaus...
meillä myös vilttejä tuuletellaan nykyään silloin kun mieli tekee. Joskus viltit heiluvat useammin ja monta kertaa päivässä ja joskus on hiljaisempaa, mutta eipä sitä malta kovin montaa päivää pitään näppejään erossa omasta namupalasta. Nyt kun vielä vahvistui se endon mahdollinen uusiutuminen niin en enää ajattele, että ovis menee hukkaan jos ei juuri sillä hetkellä rakastella. Kun eipä se auta jos tärppääkin on kaikki kiinni siitä, että häiriikö endo kiinnitymistä niin, että alkio vuotaa pois... JOtenkin tuntuu, että kun on rauhoittunut tuo hillitön vouhkaus niin on löytynyt taas sellainen jännä " alkurakkauden kiihko" meidän suhteessa ;o)
Mutta, tsemppiä loppukiertoon Stiipiliina!
nyt on kahvia koneessa. Nukuin kyl niiin huonosti, että ei kahvikaan auta. Kiitokset osanotosta! Ja tervetuloa Stiipiliina linjoille jälleen!
Ei mua se talo loppujen lopuksi kauheesti harmittanut.Se oli siis vuokrattava kohde ja sen piharakennuksessa oleva sauna oli ihan kauhee. Me tykätään saunomisesta ja ajatus siinä loukossa saunomisesta tuntui hirveeltä. Talo sinänsä oli söpö. Vuokrantantaja ei ollut yhtään suunnitellut, miten hän vuokralaisvalinnan tekee. Näyttöön tuli kymmenkunta paria/perhettä (minä olin yksin, kun ukko töissä). Sitten lopuksi hän " haastatteli" ja pyysi jäämään siihen odottelemaan. Me kaikki seisottiin siinä pihassa ja hän tuli hetken mietittyään ilmoittamaan valitun parin. V:ttu, olo oli kuin jossain tositv-sarjassa...Uskon kyllä, että löydämme sen meille parhaan kodin jossakin vaiheessa. Harmittaa vaan, kun menee nyt rahaa niin paljon kankkulankaivoon (kaksi kaksiota siis).
Seksistä...olen siitä joskus tänne kirjoitellutkin ja pohtinut, että voiko lapsettomuuden syy olla liika seksi. Kaikkea sitä tuleekin mieleen. Lähinnä aattelin sitä, että jos ukolla ei ehdi simppoja muodostumaan siihen tahtiin. Jokatapauksessa pakkopulla ei ole vielä iskenyt. Ex-miehen kanssa koettiin sekin sen kahden vuoden yrityksen aikana. Silloin kun aloitin clomit 1/06, niin mulla oli vähän sellanen " nyt on saatava siementä" -fiilis ja tuli sellanen olo, että mies otti paineita. Clomikuurin loppua kohti rauhoituin ja ajattelin, että jos tämä seksin määrä ei riitä, niin sitten ei meille ole vauvaa tarkoitettu. Ajoituksesta meillä ei homma ole kiinni vaan jostain muusta. Se ei ehkä koskaan selviä, mutta varailen sitä lääkäriaikaa elokuulle ja katellaan sit.
Ajattelin tässä kierrossa huvin vuoksi tikuttaa. Kiinnostaa, että tuleeko viivaa ilman clomeja. Taidan tilata aconit, kun ne tulee niin kätevästi kotiin ja ovat suht edullisia.
Pomo tulee pian töihin ja toiv. sijaisasia selviää pian. Jos vuorottelvapaa ei onnistu, niin romahdan. Kai mullakin joskus joku asia vois onnistua, pirulauta.
Oisin saanu jo huomiselle, mutta tässä valuvassa tilassa otin vastaan ajan ensi viikon torstailta. Kiva että asiat etenee, paitsi jos se mua vielä hätäsenä pitää, niin prkl...
eli lomalta palailtiin kotiin jo tiistai-iltana, mut tässä on ollut niin kiirettä, et ei oo juuri koneelle kerennyt. Eilinen meni kamoja purkaessa ja pyykkiä pestessä. Tänään oltiin lasten kaa melkein koko päivä linnanmäellä. Kuopus ei ollut mukana. Hän oli isovanhempien hoidossa. Isompien lasten kaa sit ahkerasti kierrettiin laitteita. Nyt on sitten pää ihan pyörällä. Enpä oo moneen vuoteen laitteissa ollutkaan. Mä oon aina mielummin kattonut kuopuksen perään. Nyt isot lapset sit vaati, et äidinkin on tultava laitteisiin. Lomareissu meillä sujui ihan hyvin, mut kotiintulo on kuitenkin aina se paras kohta reissussa, varsinkin kun lasten kaa reissaa.
Mulla on piinaviikko meneillään kp 23. Ja nyt saatte palauttaa mut kyllä kunnolla maanpinnalle, koska mä oon taas jostain kumman syystä alkanut oikeesti piinailemaan. On muka oikeantyyppisiä oireita taas kerran. Ja kohta sit putoo korkeelta ja lujaa. On tää kyllä aikamoista...Tänäänkin kun niitä linnanmäen laitteita kiertelin, niin vatsaa nippaili jotenkin tosi oudosti tuolta vasemmalta puolelta ja kummallisia repäisykipuja on ollut. Mun pitäis taas oikeesti laskeutua alas täältä pilvilinnoista. Meidän naapuritaloon syntyi viikko sitten tyttövauva ja tänään näin sen tossa pikaisesti, niin vauvakuume kohosi taas pilviin.
Senniina:pahoittelut tädistä ja hyvä, et sait itsellesi lääkäriajan varattua. Toivottavasti asiat alkavat nyt selkiytymään!!! Harmi myös ettette saaneet sitä taloa.
Stiipiliina:tervetuloa takaisin. Kiva kuulla susta taas!!! On ollut niin hiljaista täällä vilttiketjussa jo pidemmän aikaa.
Viltsu:Tuo synnytysten muisteleminen saa todellakin kaikki tunteet epätoivon katkeruuden ym.pintaan.Ja toisaalta myös sen onnellisuuden tunteen. Se on kuitenkin niin ihanaa ja ainutkertaista aikaa. Mulla oli vielä niin positiivinen kokemus tuo kuopuksen synnytys kahden vaikea ja kivuliaan synnytyksen jälkeen. Kuopuksen synnytyksessä epiduraali onnistui täydellisesti ja vei kaikki kivut. Voi kun pääsis taas pian kasvattamaan mahaa, synnyttämään ja hoitamaan sitä ihanaa vastasyntynyttä.
Mut palaillaan taas. Nyt pitää lähteä nukkumaan. Huomenna ollaan taas heti aamusta lähdössä tuttavaperheen kanssa uimaan. Huomenna on myös miehen viimeinen lomapäivä. Kyllä aika on kulunut taas nopeesti. Reilu 2 viikkoa enää, ja sit alkavat jo koulutkin.
Shannon kp 23/24-29
täällä pommiin nukkuneena, koitan herätellä itseäni isolla kupillisella kahvia - huonoin tuloksin ainakin vielä..
Senniina: hyvä, että sait sen lääkärin varattua, toivottavasti tulee selkoa tilanteeseen - eikä sua pidettäis hätähousuna :o)
Shannon: tervetuloa takaisin lomareissulta, jäitä pöksyihin ja tsemppiä piinapäiviin :o) toivottavasti nyt olisi tärppi käynyt.
Omanapa: kp15 ja kohti lomaa mennään :o) enää 5 työaamuherätystä. Huomenna meillä on terassibileet ja kävin eilen ostelemassa herkkuja kaupasta, tänään pitäisi vielä hakea mansikoita ja hedelmiä.
piti vielä toivotella kaikille hauskaa perjantaita :o)
Tervetuloa Shannon linjoille taas! On se tosiaan ihmeellistä, miten se meikäläisenkin pieni pää aina kohoaa pilviin kierron loppua kohti. Viimenen kp on aina ihan varma, että nyt kyllä...ja paskat. Mulla oli myös repäsykipuja ja ihan helkkarin paha olo ja rupesin jo toivomaan, mutta tässä sitä taas ollaan nollapisteessä=( Toivon, että Shannonilla parempi tuuri!!
Mulla niin toivoton olo taas. Kiva kuitenkin, että sain sen lääkäriajan niin pian. En vaan tiedä jaksanko tuota samaa lääkekuuria kovin pitkään. Toivon, että tulis jotain uutta kokeilua peliin. Mitä se sitten vois olla, niin en tiiä. Luomuraskaaksi en tule, se on ihan varma. Sanoo hän 13 vuoden ehkäisemättömyyden kokemuksella.
Eipä tässä ihmeempiä sitten. Kovat menkkakivut edelleen. Poika tulee tänään ja äiti häntä huomenna laulukeikan ajaksi vahtimaan. Onneksi siis muuta ajateltavaa viikonloppuna. Mulla se kp3 tienoo aina nääs ihan hirveen alakuloista. En tiedä onko mitään apua, mutta yritän olla vähän vähemmällä sokerilla, kun se kuulema on pahaksi muniksille. Greippimehuakin on taas kaapissa. Voi mua pöllöä.
Tärppi tuli toisesta talokohteesta! Paljon ihanampi kuin se mitä kävin kattomassa keskiviikkona. Lammen rannalla, pihasauna (uimaan pääsee), omenapuita, marjapensaita, kasvihuone...Lokakuun alusta sitten muutto yhteiseen pesään!! Olen aivan täpinöissäni!!
Näin se mieliala heittelee...=) viikonloppuja!
tuli mieleeni sun kovista menkkakivuista ja tuosta kun mainitsit, että sulla on myös repäisykipuja ennen menkkoja, että onko sulla koskaan tutkittu sitä, että sulla ois endo? Mulla nimittäin on noita repäisykipuja äkkinäisten liikkeiden ja esim. yskimisen yhteydessä yleensä aina ennen menkkoja ja menkat ovat kautta aikain olleet tosi kivuliaat. Ja viimeksi kun multa poistettiin endoa sitä poistettiin mm. kohdun kannattimista, ja lekuri oli sitä mieltä että just sen takia mulla tuntui niitä repäisykipuja aina ennen menkkoja - se endo siellä vihoitteli. Ja minä luulin joka kierrossa olevani raskaana. Tässä kierrossa ekat repäisykivut tuntui jo eilen eli kp14...
Mulla endo sekoitti myös kiertoa; pisimillään kierto on ollut 38 päivää ja lyhkäisimmillään 22 päivää, vasta nyt kakkosen jälkeen on ollut aika tasaista 28 - 29 päivää. Tosin silloin kun menkat puoli vuotta synnytyksen jälkeen tulivat kierto oli 32 - 38 päivää ja menkat kivuttomat. Sitten puolen vuoden päästä menkkojen alkamisesta kun tasoittui tuohon 28-29 niin kivut tulivat mukaan kuvioihin...ja viime kierto oli pitkästä aikaa 3:lla alkava..
Nyt pitää mennä irrotamaan taistelevat kakarat toisistaan...
Kuulostaa kadehdittavan ihanalta :o) onnea onnea uuteen pesään :o)
Meillä on haaveena jonain päivänä asua talossa järven rannalla. Tällä hetkellä on talo tällaisella asutusalueella... onhan meillä iso takapiha, mutta se järvi...
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Onnea tosiaan uudesta " pesästä" Senniina. Jospa se haikarakin sinne lammen rannalle löytäis;) Täällä Ihanat PMS-päivät.
Ukolle olen " nalkuttanut" koko iltapäivän ja ketuttaa ja v-käyrä on selvässä nousussa,suolapähkinöitä meni puoli pussia ja jätskiä oli pakko lähtee äsken ostamaan...Hohhoijaata taas. Onneks toi mies parka ymmärtää, et tää on taas tätä.
Yritin purkaa kiukkuoloa äsken kantamalla kastelukannulla puutarhan kasveille vettä, raukat ovat ihan nuopallaan. Meidän nurtsikin on jo toisella puolen pihaa ihan kuivaa koppuraa eikä sitä voida millään letkullakaan kastella, koska asutaan taloyhtiössä ja tulis aika kalliiksi ottaa vettä useita satoja litroja omalle pihalle.Eikä naapuritkaan varmaan kattelis hyvällä.
Luin juuri työpaikalla vanhoja Lapsen maailma-lehtiä ja siinä oli juttua jostain parista, joka oli saanut lapsen 15!! vuoden jälkeen. Olivat muistaakseni yrittäneet noin 7 vuotta tuloksetta ja unohtaneet koko asian, kunnes eräänä kauniina päivänä PAM, se nainen huomasi olevansa yli 40-vuotiaana raskaana.Ja ilman hoitoja tämä siis tapahtui.
Että onhan se elämä joskus aika ihmeellistä.
Näine aatoksineni vetäydyn perjantai -illan viettoon TV:n ääreen-jätskistä nauttien.
Stiipiliina
lyhyesti: kp 22 ja täti änkeämässä just itseään kylään. Eipä taas paljoa naurata p---kele. Jos jotain positiivista täytyy etsiä tästä taas, niin ainakin oviksesta on se tasan 14 päivää. Eli niinkus aiemmin jo kirjoittelin tunnistelin oviksen ensi oireita jo kp 6 ja ovis oli sitten siis limojen vika päivänä eli kp 8. Silloinkin vilttien alla kovasti touhuttiin, mutta kun ei niin ei...Toivottavasti muilla olis pian piinailtavaa kun itsellä ei enää tässä kuussa...
Myrtsinä Stiipiliina
Taidanpa palata palstailutauolta takaisin. Onhan täällä mukavampaa kuumeilla teidän kaikkien kanssa kuin itsekseen :) Vauvakuume ei siis ole hävinnyt pienen tauon aikana minnekään, vaikka luovutusfiilikset onkin olleet viime aikoina todellakin pinnassa. Sellainen " pakkoyritys" on meillä loppunut ja itseasiassa vilttejä on pöllytelty enemmänkin nyt kuin silloin " aktiiviyrityksen" aikaan. Viime talvena alkoi jo välillä petipuuhat maistua pakkopullalta..vaikka oli kuinka väsynyt niin pakko oli yrittää " innostua" jos ovisaika sattui olemaan lähellä.
Senniina: Harmi, että ette saaneet sitä taloa, mutta ehkäpä vielä joku parempi on tulossa tai saattekin sen joskus myöhemmin. Muistan itse millaista se oman kämpän etsiminen on. Mekin ravattiin hirmuisesti kaikissa asuntonäytöissä, eikä millään meinannut löytyä sopivaa, joko olivat liian kalliita kokoonsa nähden tai muuten ei vaan " napannut" . Etsittiin silloin 3 huonetta ja keittiötä, mutta tuntui olevan kiven alla kohtuuhintaiset asunnot. No, sitten yllättäin löydettiinkin vielä isompi asunto ja halvalla. Se oli ollut myymättä tosi pitkään,koska piha oli ihan hoitamatta ja maalit vähän rapisseet, sun muuta. Mutta me nähtiin siinä vaan mahdollisuuksia ja nyt kun ollaan pari vuotta rempattu ja laitettu pihaa, niin ollaan tosi tyytyväisiä, kun uskallettiin aikoinaan se ostaa.
Oma napa: Kp 20, eikä mitään ihmeellistä. Ihan samanlaiset fiilikset kuin muissakin negakierroissa. Täti tod.näköisesti pyyhältää taas ensi viikon alussa :((Ois kiva, kun edes joskus ois sellasia oireita, et vois todellakin jännätä, et onko tärpänny, mut ei...
Aurinkoa päivään kuitenkin kaikille!
t: Stiipiliina