Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies ei kerro omasta pojastaan?

Vierailija
21.10.2020 |

Minulla ja miehelläni on kaksi pientä lasta. Esikoisemme on tytär ja kuopus on poika.
Kun tyttäremme syntyi mies ilmoitti pian kaikille tytön syntymästä ja oli todella innoissaan neuvola ja lääkäri käynneillä ja halusi kovasti kertoa lähipiirille tytön kehityksestä ja uusista taidoista.
Kun kuopuksemme poika syntyi mies ei moneen viikkoon ilmoittanut lähipiirilleen että poika on syntynyt. Häntä ei kiinnosta pojan neuvola tai lääkäri käynnit niin paljon kuin tyttären.
Mies on ollut pojan syntymän jälkeen monta kertaa yhteydessä parhaaseen ystäväänsä, mutta ei ole saanut kerrottua että perheenlisäystä on tullut vaikka hyvä ystävä on kysynyt "Mitä perheelle kuuluu? Mitäs tyttärelle?" Vaikka tälle samalle ystävälle kertoi tytön syntymästä samana päivänä kun hän syntyi.
Minun mielestäni se on outoa ja vähän surullistakin että mies hehkuttaa kokoajan tytärtä suvulle ja ystäville. Mutta hyvä kun puolet suvusta ja ystävistä edes tietää että meille on myös syntynyt ihana terve poika. Minun mielestä olisi todella reilua että myös pojan läsnäolosta kerrottaisiin läheisille.
Mies kuulemma välittää molemmista lapsista ja on kiitollinen kahdesta terveestä lapsesta.
Olen monta kertaa kysynyt että "Miksi et ole vieläkään kertonut kaikille lähipiirillesi meidän pojasta tai edes parhaalle ystävällesi?" Vastaus on aina sama "No minä näköjään unohdin."
En ymmärrä asiaa ollenkaan miksi se lause on niin vaikea sanoa "Niin joo meille on syntynyt poika."
Osaako joku neuvoa minua? Poika on kohta vuoden. Enkä halua että kun poika on 10v kuulee silloin että ei hänestä ole vieläkään kerrottu puolille suvusta tai muille läheisille.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojasta näkee selvästi ettei se ole miehen?

Vierailija
2/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojasta näkee selvästi ettei se ole miehen?

Kyllä molemmat lapset on hänen isyystestien mukaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietää kaverinsa tietävän, että kaverin poika on syntynyt?

Vierailija
4/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ex ei ollut koskaan niin kiinnostunut pojasta kuin tytöstä. Vanhempana alkoi kohdella tosi epätasa-arvoisesti. Joo, hän on tosiaan ex myös tästä syystä.

Vierailija
5/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä outoa. Kuvittelin aluksi että on mennyt muutama viikko lapsen syntymästä mutta siis siitä on mennyt jo vuosi.

Etkö ole itse ap missään yhteyksissä miehen suvun kanssa? Jotain outoa miehessä noin muutenkin on jos ei ole millään tavalla yhteyksissä. Vai tietääkö siis suku mutta kaverit eivät? Ehkä kaveripiirissä on ollut jotain puhetta että "hemmetti ei nyt kahta lasta kestä kukaan, yksi on ihan tarpeeksi" miestä siksi nolottaa kertoa että hänellä onkin kaksi lasta. Naurettavaa toki tämäkin...

Vierailija
6/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähäm se on. Ekan lapsen syntymästä ollaan ihan täpinöissään ja hehkutetaan ja osallistutaan ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Eikä niin hirveesti väsytäkään onnen pöhnässä.

Tokan lapsen kohdalla kaikki ”on jo nähty”, esikoisen univelat edelleen niskassa ja uutta kertyy jatkuvasti. Puhumattakaan että talossa on nyt jatkuva härdelli yhden taaperon ja yhden vauvan takia. Kahden kanssa on rankempaa kuin yhden. Vaimokin väsyneempi.

Siinä sulle syitä. Ei mitään syytä loukkaantua, käytä energiat johonkin muuhun.

Ja miehissä on se hassu homma että se jää päälle, tosi moni mies on läheisin nimenomaan esikoisen kanssa. Tää siis ihan vaan mutulla, ei mikään tutkimustulos.

Vierailija
7/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä outo suhde, jos et saa tuota asiaa mieheltäsi kysyttyä ja niin, että saat selkeän vastauksen.

Vierailija
8/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää sinua kertomasta niille miehen sukulaisille ja kavereille?

Vierailija
9/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä outoa. Kuvittelin aluksi että on mennyt muutama viikko lapsen syntymästä mutta siis siitä on mennyt jo vuosi.

Etkö ole itse ap missään yhteyksissä miehen suvun kanssa? Jotain outoa miehessä noin muutenkin on jos ei ole millään tavalla yhteyksissä. Vai tietääkö siis suku mutta kaverit eivät? Ehkä kaveripiirissä on ollut jotain puhetta että "hemmetti ei nyt kahta lasta kestä kukaan, yksi on ihan tarpeeksi" miestä siksi nolottaa kertoa että hänellä onkin kaksi lasta. Naurettavaa toki tämäkin...

Olen tekemisissä miehen vanhempien kanssa ja miehen veljen olen nähnyt pari kertaa. Mieheni hyvällä ystävällä itsellään on kolme lasta. Joten en ymmärrä miksi mies ei voi kertoa että meillä on kaksi lasta nykyään. Hän edelleen vain puhuu tyttärestä. Myöskään muutama miehen sukulainen ei tiedä pojastamme.

Ap

Vierailija
10/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua kertomasta niille miehen sukulaisille ja kavereille?

Miehen vanhemmat tietää. Mutta aika vaikea minun on kertoa muille sukulaisille ja miehen ystäville jos minulla ei ole heidän yhteystietoja enkä ole muutenkaan ollut heidän kanssa tekemisissä.

Ap

Vierailija
11/11 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitähäm se on. Ekan lapsen syntymästä ollaan ihan täpinöissään ja hehkutetaan ja osallistutaan ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Eikä niin hirveesti väsytäkään onnen pöhnässä.

Tokan lapsen kohdalla kaikki ”on jo nähty”, esikoisen univelat edelleen niskassa ja uutta kertyy jatkuvasti. Puhumattakaan että talossa on nyt jatkuva härdelli yhden taaperon ja yhden vauvan takia. Kahden kanssa on rankempaa kuin yhden. Vaimokin väsyneempi.

Siinä sulle syitä. Ei mitään syytä loukkaantua, käytä energiat johonkin muuhun.

Ja miehissä on se hassu homma että se jää päälle, tosi moni mies on läheisin nimenomaan esikoisen kanssa. Tää siis ihan vaan mutulla, ei mikään tutkimustulos.

Joo ymmärrän tuon. Mutta en ymmärrä sitä miksi on vaikeaa ilmoittaa läheisille että meille on syntynyt poika. Kyllä minä olen ainakin pystynyt kaikille läheisilleni ilmoittamaan ilo uutiset.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi