Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko avautua, toivon apua, raskaudenkeskeytys

Vierailija
25.01.2014 |

Kaikki alkoi viime vuoden alkukesänä. Tapasin miehen. Olin naimisissa toisen kanssa. Minulla on ex-aviomieheni kanssa 2 lasta. Petin häntä, pidin reilun kuukauden salasuhdetta. Jätin aviomieheni, muutin lasten kanssa pois. Jatkoin suhdetta uuden miehen kanssa. 

Kaikki meni hyvin. Kunnes, paniikkikohtaukset alkoivat rajoittaa elämääni paljon. Kaupassa en nykyään voi enää käydä. Uuden miehen kanssa meni hyvin, kunnes löysin hänestä piirteitä joista en pidä. Esim saimme aina hirveän riidan aikaseksi jos menin kavereiden kanssa baariin. Kaikkea tosi typerää, ja ihan ihme asioista suuttui. No, parin eron jälkeen jatkoimme aina uudestaan, samat ongelmat toistui.

Ystäväni sai vauvan. Mies näki sen ja alkoi potea hirveää vauvakuumetta. Näin ollen multa lähti kierukka marraskuussa. Joulukuussa olin raskaana. Olimme eronneina taas samoista syistä kun tein positiivisen raskaustestin. Nyt olen ensiviikolla menossa sairaalaan raskauden keskeytykseen. Olen ihan ulalla. Olen perustellut itselleni syyksi keskeyttämiseen sitä että menetän kaiken vapaa-aikani, ettei mies päästäisi mua ulos ja jäisi vauvan kanssa kotiin, pelottaa että mies halusi vauvan vain koska se on ainoa tapa pitää minut. Koko sukuni hävisi kuvioista, minulla on yksi kaveri joka sanoo älä tee aborttia, kaikki muut haluaa että keskeytän. Minua pelottaa oma jaksaminen kolmen pienen kanssa. 4v, 2v ja vauva. Minulla on olo että tämä suhde ei vauva-arkea kestä. 

Mikä olisi oikea ratkaisu? Aion puhua tästä vielä sairaalassa, mutten ole yhtään varma mitä tekisin. Asun keskisuomessa, enkä todellakaan tiedä onko täällä mahdollista minkäänmoisiin apuihin, jos jäisin yksin.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mies ja pidä vauva.

Vierailija
42/42 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sinä, mitä jos oma äitisi olisi abortoinut sinua. makaisit abortoituneena vessassa tai lääkärin roskamaljassa.

yli puolet meistä olemme "vahinkoraskauksia". Olemme ihmisiä nyt. Salli vauvallesi se mahdollisuus.

Teinitytöt synnyttävät, ja antava adoptioon. Mikset sinä voisi. Voit kyllä.

Pidä vauvasi, anna hänelle mahdollisuuden jatkaa elämää.

Älä huijaa itseäsi, Suomessa yksinhuoltaja vauvojen kanssa ei kuole nälkään. Saat tukea.

Jos et tunne sitten rakkautta vauvaasi kohden kun syntyy, annat adoptioon.

Se on osa itsestäsi, oma vauvasi. Toista ei tule samanlaista. Ehkä vauvallasi on sinun silmät. Vauva rakastaaa äitiään aina, eikä jätä kun olet vanha. Elämän vastakohta on elämän pysäyttäminen. Elämistä on suvun jatkaminen, vauvat, rakkaus, eteenpäin kohti valoisaa ja uutta tulevaisutta. Jos tekee oikein. Itsekäs teko voi kuulostaa helpommalta, mutta tulevaisuus ei rakennu mädällä väärällä alustalla. Tekemällä väärin ei pääse eteenpäin. Elämä on arvokasta. Ajattele miten itse haluaisit tulla kohdelluksi, haluaisitko että nyt sinua ei olisi, olisit abortoitu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla