Pakko avautua, toivon apua, raskaudenkeskeytys
Kaikki alkoi viime vuoden alkukesänä. Tapasin miehen. Olin naimisissa toisen kanssa. Minulla on ex-aviomieheni kanssa 2 lasta. Petin häntä, pidin reilun kuukauden salasuhdetta. Jätin aviomieheni, muutin lasten kanssa pois. Jatkoin suhdetta uuden miehen kanssa.
Kaikki meni hyvin. Kunnes, paniikkikohtaukset alkoivat rajoittaa elämääni paljon. Kaupassa en nykyään voi enää käydä. Uuden miehen kanssa meni hyvin, kunnes löysin hänestä piirteitä joista en pidä. Esim saimme aina hirveän riidan aikaseksi jos menin kavereiden kanssa baariin. Kaikkea tosi typerää, ja ihan ihme asioista suuttui. No, parin eron jälkeen jatkoimme aina uudestaan, samat ongelmat toistui.
Ystäväni sai vauvan. Mies näki sen ja alkoi potea hirveää vauvakuumetta. Näin ollen multa lähti kierukka marraskuussa. Joulukuussa olin raskaana. Olimme eronneina taas samoista syistä kun tein positiivisen raskaustestin. Nyt olen ensiviikolla menossa sairaalaan raskauden keskeytykseen. Olen ihan ulalla. Olen perustellut itselleni syyksi keskeyttämiseen sitä että menetän kaiken vapaa-aikani, ettei mies päästäisi mua ulos ja jäisi vauvan kanssa kotiin, pelottaa että mies halusi vauvan vain koska se on ainoa tapa pitää minut. Koko sukuni hävisi kuvioista, minulla on yksi kaveri joka sanoo älä tee aborttia, kaikki muut haluaa että keskeytän. Minua pelottaa oma jaksaminen kolmen pienen kanssa. 4v, 2v ja vauva. Minulla on olo että tämä suhde ei vauva-arkea kestä.
Mikä olisi oikea ratkaisu? Aion puhua tästä vielä sairaalassa, mutten ole yhtään varma mitä tekisin. Asun keskisuomessa, enkä todellakaan tiedä onko täällä mahdollista minkäänmoisiin apuihin, jos jäisin yksin.
Kommentit (42)
Hae apua. Mies on sairasq ja vaarallinen. Kerro sukulaisillesi tilanteesta. Mene turvakotiin. Sairaalassa on myös sosiaalityöntekijä, jonka kanssa voit puhua. Onko asunto sun oma? Mikset pääse sieltä minnekään? Miten mies pakottaa sut olemaan siellä? Mitä se auto auttaisi? Ole kiltti ja hae apua, lähde pois tuollaisen miehen luota. Aborttiasia sun on itse päätettävä, mutta nyt sun pitää päästä omille jaloillesi ja saaada tukea ihmisiltä, jotka haluavat sulle hyvää, toisin kuin tuo mies.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:33"]
EI MISSÄÄN NIMESSÄ ABORTTIA. KUKAAN NAINEN EI OLE KOSKAAN KATUNUT, ETTÄ PÄÄTTIKIN PITÄÄ LAPSENSA!
MUTTA ARVAAPA KUINKA MONI KATUU TEHTYÄ ABORTTIA????
EI KANNATA OTTAA VIELÄ MURHAA OMALLETUNNOLLEEN.
SINÄ SELVIÄT, KUN JÄTÄT HUONON MIEHEN JA PÄÄTÄT SELVITÄ! ALKU AINA HANKALAA...MUTTA MYÖHEMMIN JO HYMYILET.
[/quote]
Mulle on tehty pari aborttia niitä en katunut mutta huonon miehen kanssa lapsen tekemistä olen katunut ja annoin hänet adoptioon ja se ei ole helppo juttu koska adoptiovanhemmat eivät ole saaneet luotua kunnon kiintymyssuhdetta lapseen ja monenlaista ongelmaa on ollut eli ehdottomasti ap.n kannatta tehdä abortti.
Pitäisin vauvan ja hakisin lähestymiskieltoa miestä vastaan. Todennäköisesti muuttaisin myös toiselle paikkakunnalle ja muuttaisin yhteystietoni salaisiksi.
Ja pliis, kasva aikuiseksi. Sulla on siinä pieniä lapsia kasvamassa, jotka tarvitsevat täyspäisen äidin. Olet tehnyt järkyttävän tyhmiä ratkaisuja viime aikoina, älä jatka tyhmyyksien sarjaa vielä abortoimalla oman lapsesi. Ota täysi vastuu elämästäsi ja teoistasi, viattoman ihmisalun ei tarvitse maksaa hintaa vanhempien töppäilyistä hengellään.
Sinä pärjäät kyllä. En ole sellaista sotkua nähnytkää, joka ei olisi jollakin tavalla järjestynyt. Elämä kantaa ja vie eteenpäin, klisee mutta totta. Pää pystyyn, nainen! :)
Hei sinä aborttia henkeen ja vereen vastustava!
Minäpä olen tehnyt abortin enkä ole päivääkään katunut - koskaan! Heti kun tulin kaavinnasta oloni oli helpottunut ja tiesin tehneeni oikein.
Monikin nainen katuu, että on päättänyt pitää ei toivotun- lapsen. Siitä kun ei vaan saa julkisesti puhua!! Ei kuitenkaan ole tavatonta, että naiselle ei esimerkiksi synny kiintymyssuhdetta lapseen. Näitä tapauksia sitten hoidetaan perhepsykiatrian puolella. Lapset voivat pahoin niin kuin aikuisetkin näissä tapauksissa.
Tämän AP:n tapauksessa olisi abortti paras koska muuten AP joutuu loppuelämänsä olemaan ainakin yhteistyössä tuon miehen kanssa, jolla asiat eivät selvästikkään ole hyvin. Olen läheltä seurannut suhdetta, jossa nainen päätti pitää väkivaltaisen miehen lapsen. Siinä perheessä lapset ovat vähän väliä sijoitettuina ja heillä on vakavia traumoja. Äiti on ollut useita kertoja sairaalassa isän pahoinpitelyn jälkeen. Tuollaistako sinä toivot tälle naiselle ja syntymättömälle lapselle?!
Otatko sinä abortin vastustaja omalle kontollesi hoitaa ne lapset joita vanhemmat eivät oikeasti halunneetkaan? Tai autatko sitä pientä lasta joka joutuu päivittäin kodissa kohtaamaan väkivaltaa?
AP täällä. En ole salaa menossa tekemään aborttia. Mies tietää kyllä että olen menossa, muttavinkuu koko ajan etten saisi, hän ei halua, tämä on meidän yhteinen asia. En pääse kauppaan, koska en pysty, pahan paniikkihäiriöntakia. Väkivaltaisuutta ei ole ollut, kuulemma, on se kaks kertaa napannu kaulasta ja heittny sänkyyn ku ollaan riidelty. Edelleenkin silloin kun mun lapset ei ole ollut kotona. Silloin kun ovat, kaikki on hyvin. Mutta heti kun teen jotain oman mielen mukaan astuu paha mustasukkaisuus kuvioihin, jota hän ei voi myöntää, kun ei ole mustasukkainen. Käyn jo kallonlutistajalla. Sukulaisille on turha kertoa, isäni mies on jo saanut puolelleen ja kukaan muu hänestä ei pidäkkään.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:58"]
AP täällä. En ole salaa menossa tekemään aborttia. Mies tietää kyllä että olen menossa, muttavinkuu koko ajan etten saisi, hän ei halua, tämä on meidän yhteinen asia. En pääse kauppaan, koska en pysty, pahan paniikkihäiriöntakia. Väkivaltaisuutta ei ole ollut, kuulemma, on se kaks kertaa napannu kaulasta ja heittny sänkyyn ku ollaan riidelty. Edelleenkin silloin kun mun lapset ei ole ollut kotona. Silloin kun ovat, kaikki on hyvin. Mutta heti kun teen jotain oman mielen mukaan astuu paha mustasukkaisuus kuvioihin, jota hän ei voi myöntää, kun ei ole mustasukkainen. Käyn jo kallonlutistajalla. Sukulaisille on turha kertoa, isäni mies on jo saanut puolelleen ja kukaan muu hänestä ei pidäkkään.
[/quote]
voi vittu miltä luuserilta kuulostat. Mä kerron miten käy:
sä teet sen lapsen, koska miehesi haluaa niin. Kestät häntä niin kauan kuin häntä huvittaa olla sun kanssa. JOs hän saa susta tarpeekseen ja jättää sut, kestät senkin. Hakeudut panopuuksi vaikka ählmämille ja teet sen kanssa kahdeksan kersaa koska sulla ei on paha paniikkihäiriö ym. ym. ym. millä selittelet itsellesi sitä ettet osaa tehdä päätöksiä oman elämäsi suhteen.
Onnea lapsillesi. Tulevat todella tarvitsemaan sitä tuollaisen äidin jälkikasvuna. Ei käy niitä kateeksi.
kiitti, täällä taas yks valopää just kerto oman elämänsä laidan. Mahan tuo ei hetkauta. Ap
kai sä nyt 31 tiedät että toi on jo kunnianloukkaus? Paniikkihäiriöstä jos jotain tietäisit, et toivoisi sitä kenellekkään. Huorahan en ole, en ole rahaa seksistä saanut, vai lukiko jossain niin? Lapsilla on nyt tasapainoisempaa kun ei ole onnetonta kotia jossa äiti ja isä on yhdessä vain lasten takia. Meille parempi vaihtoehto oli tehdä näin. Oli jo pitkään mennyt huonosti. Ja viaton ihmisen ALKU nimenomaan, se ei ole ihminen ja valitettavasti sikiöllä ei ole oikeuksia. Mielestäni on edesvastuutonta tehdä edes lapsi tämmöiseen tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:00"]
kai sä nyt 31 tiedät että toi on jo kunnianloukkaus? Paniikkihäiriöstä jos jotain tietäisit, et toivoisi sitä kenellekkään. Huorahan en ole, en ole rahaa seksistä saanut, vai lukiko jossain niin? Lapsilla on nyt tasapainoisempaa kun ei ole onnetonta kotia jossa äiti ja isä on yhdessä vain lasten takia. Meille parempi vaihtoehto oli tehdä näin. Oli jo pitkään mennyt huonosti. Ja viaton ihmisen ALKU nimenomaan, se ei ole ihminen ja valitettavasti sikiöllä ei ole oikeuksia. Mielestäni on edesvastuutonta tehdä edes lapsi tämmöiseen tilanteeseen.
[/quote]
No et kyllä todellakaan miltään henkisen kasvun ja kehityksen kukkaselta vaikuta...
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 16:00"]
[/quote]
Lapsilla on tasapainoisempaa nyt? Kaiken kuvailemasi perusteella ihmettelen.
No anteeks, mutta oikeesti. Huolestuttaa tän maan (maailman) tulevaisuus, mielenterveys ongelmat vaan kasvaa kasvamistaan. Yleinen virhe on se että aletaan syömään vielä turruttavia lääkkeitä. Sitä en suosittele, paniikkihäiriöstä pääsee myös lujalla tahdonvoimalla ja sillä että pistää elämänsä järjestykseen ja eliminoi idiootit elämästä, toivon sitä sulle lastesi vuoksi.
Niin no jos olisitte lukenut kunnolla. Lapset ei nää eikä kuule täällä mitään. Ne ei ole ollut paikalla jos ollaan vähän nahisteltu. Lapset pitää tätä ihan normaalina että käy isillä, sanoikin isompi että me mennään isille, nii äiti lepää. Ja ne tykkää tosta miehestä. Kerran jopa kysyi että mitä tehään ku pussattiin ohimennen. eipä ollut ennen nähnyt että äiti pussaa muuta kun omia lapsia.
35, kerro sitten miten siitä pääsee. miten se luja tahdonvoima siihen auttaa? haluan kaikki keinot millä pääsisin tästä
Abortti on ok, jos siihen on hyvät syyt. Voin sanoa että kolmen pienen kanssa on raskasta. Olen samaa mieltä kun moni muu, että eroa rajoittavasta miehestä, ja tee itsellesi ja kahdelle lapsellesi hyvä elämä. Olet päässyt jo pitkälle tuossa, hyvä että teet oman pääsi mukaan etkä vaan miehen.
Sori vaan 43:nen, mutta kylmä fakta on se, että jos minut olisi abortoitu, mä en olis tiennyt paremmasta. Samoin kun tää mun sisällä asuva, ei se tiedä paremmasta. Istukka vaan lakkaa toimimasta kun saan lääkkeet.
Anteeksi aikaisemmasta tökeröstä viestistä. Purkasin hetkellistä pahaa oloani. Olen siis erittäin pettämisvastainen. Toivon sulle kuitenkin kaikkea hyvää ja että saisit elämäsi järjestyksen. Kitos ja anteeksi. "Se ilkeilijä"
Anteeksi aikaisempi tökerö viestini. Toivon että saat elämäsi järjestykseen
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:33"]EI MISSÄÄN NIMESSÄ ABORTTIA. KUKAAN NAINEN EI OLE KOSKAAN KATUNUT, ETTÄ PÄÄTTIKIN PITÄÄ LAPSENSA!
[/quote]
Sori mutta olet täysin väärässä.
EI MISSÄÄN NIMESSÄ ABORTTIA. KUKAAN NAINEN EI OLE KOSKAAN KATUNUT, ETTÄ PÄÄTTIKIN PITÄÄ LAPSENSA!
MUTTA ARVAAPA KUINKA MONI KATUU TEHTYÄ ABORTTIA????
EI KANNATA OTTAA VIELÄ MURHAA OMALLETUNNOLLEEN.
SINÄ SELVIÄT, KUN JÄTÄT HUONON MIEHEN JA PÄÄTÄT SELVITÄ! ALKU AINA HANKALAA...MUTTA MYÖHEMMIN JO HYMYILET.