Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos et ole ennen ottanut influenssarokotusta, niin meinaatko että nyt ottaa?

Vierailija
21.10.2020 |

Itselläni eka kertaa harkinnassa. Ikinä ei ole influenssaa ollut, enkä ole ottanut rokotusta koskaan. Nyt mietinkin kun en halua koronaa ja influenssaa samaan aikaan. Olen vain kuullut niin paljon juttuja, että kun sen rokotuksen ottaa niin tulee varmasti kipeäksi.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ottaa tänäkään vuonna.

Äitini otti taannoin useana vuonna peräkkäin ja oli aina kuukausikaupalla on-off -kipeänä. Kun jätti rokotteen ottamatta, tilanne helpotti.

Vierailija
2/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi siitä lähtien, kun niitä rokotuksia alkoi saada.

Ihan vaan siksi, että olen sairastanut lapsena ja nuorena kolme influenssaa, enkä todellakaan kamalampaa kokemusta tiedä. Kaksi kertaa sairaalassa, toisella meinasi mennä henki.

Jälkitautina sitten meni vielä kuulo toisesta korvasta.

Moni sellainen, joka ei ole sairastanut influenssaa (jota ei pidä sekottaa mihinkään nuhakuumeeseen), ei ilmeisesti vaan tiedä, millainen tauti se voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaan pyllyn ja otan mielellään ruiskeen.

Vierailija
4/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otan influenssarokotuksen.

Se on kuule tuhat kertaa pienempi paha se pieni tuikkaus verrattuna influenssan sairastamiseen. Influenssa ei ole "pieni nuha".

Vierailija
5/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa ottaa. Olen sairastanut influenssoja viimeisen 10 vuoden sisällä useita. Kertaakaan en ole ottanut influenssarokotetta. En ottanut myöskään sikainfluenssarokotusta. Lapset tartuttivat senkin koko perheelle, joten miksi ottaa rokotetta, jos on jo sairastanut? Ennen lasten syntymää olin hyvinkin vastustuskykyinen ,enkä juuri koskaan sairastanut. Uskon, että olen lapset saatuani saanut immuniteettia sairastamalla, joten siksi en näe syytä ottaa tälläkään kertaa influenssarokotetta. Influenssa on ikävä sairastaa, mutta tutuille on tullut voimakkaita oireita myös influenssarokotteesta. En tahdo joka vuosi oireita rokotteesta. 

Vierailija
6/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini otti taannoin useana vuonna peräkkäin ja oli aina kuukausikaupalla on-off -kipeänä. Kun jätti rokotteen ottamatta, tilanne helpotti.

Influenssarokotteella (sen ottamisella tai ottamatta jättämisellä) ei ole minkäänlaista yhteyttä tuohon "on-off-kipeyteen" (jolla ilmeisesti tarkoitat tavallisia flunssia).

Influenssa ja flunssa ovat eri sairauksia, ihan samoin kuin vaikka syöpä ja jalkasieni. Influenssa voi aiheuttaa erittäin ikäviä jälkitauteja ja jopa tappaa. Flunssasta selviää niistämällä ja yskimällä. 

Vierailija
7/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koskaan ottanu influpiikkiä enkä aio vieläkään ottaa, puhumatikaan koronapiiksitä.. Rokotteita ylipääään en oo ottanut vastaan sitten vuoden 2003

Vierailija
8/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan

Vierailija
9/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin, jos olisi varaa ottaa.

Tätä se eriarvoisuus on.

Vierailija
10/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
11/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut influenssarokotuksen joka vuosi siitä lähtien, kun niitä rokotuksia alkoi saada.

Ihan vaan siksi, että olen sairastanut lapsena ja nuorena kolme influenssaa, enkä todellakaan kamalampaa kokemusta tiedä. Kaksi kertaa sairaalassa, toisella meinasi mennä henki.

Moni sellainen, joka ei ole sairastanut influenssaa (jota ei pidä sekottaa mihinkään nuhakuumeeseen), ei ilmeisesti vaan tiedä, millainen tauti se voi olla.

No kai nyt suunnilleen jokainen on influenssan jossain vaiheessa elämäänsä ainakin kerran sairastanut. Jos siihen sairastuu pahimpina epidemiakausina 1-1,5 miljoonaa suomalaista, niin jonakin vuonna se melkein jo väistämättä osuu omalle kohdallekkin.

Itse sairastin lapsena useimpina vuosina influenssan, kerran otin rokotteen ja se oli yksi harvoja vuosia, kun en influenssaan sairastunut. Joten kyllä se rokote auttaa. Tosin nyt aikuisena en ole sairastanut juuri yhtenäkään vuonna, vaikka en ole rokotetta ottanutkaan.

Ja olivat varmasti influenssoja. Tavallinen nuhakuume ei aiheuta useiden päivien 39-40 asteen kuumetta. Minulla harvoin nuhassa nousee kuume edes 37,5 asteen yläpuolelle eikä kuumetta ole kuin päivä tai maksimissaan pari päivää.

Vierailija
12/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut ottaa nytkään, influenssa on vaan tauti muiden joukossa (kokemusta on).

Vierailija
13/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Viimeksi olen olen sairastanut influenssan 25v sitten. Rokotuksia en ole ottanut. Tulisi varmaan rajut oireet jos nyt tulisi influenssa ja korona yhtäaikaa. On myös iäkkäät sukulaiset huolehdittavana tällä hetkellä.

Vierailija
14/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se eriarvoisuus on.

senhän saa tk:sta ilmaseksi

Vierailija
15/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvi sitä.

Vierailija
16/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio ottaa rokotusta vaikka olen influenssan sairastanut muutama vuosi sitten. Yleensä influenssassa ei kyllä sairaalahoitoon joudu.

Vierailija
17/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä se eriarvoisuus on.

Saat sen ilmaiseksi, kun kerrot lähipiirissäsi olevan riskiryhmäläisen.

Vierailija
18/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se eriarvoisuus on.

senhän saa tk:sta ilmaseksi

No ei kyllä saa.

Vierailija
19/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin otan, en ole koskaan ottanut. Pariin kertaan olen influenssan sairastanut (testeillä todettu), ei ollut kohdallani kova tauti.

Rokote ei aina suojaa, työkaveri oli rokotettu ja sairasti samaan aikaan kuin minäkin, hänen tautinsa oli huomattavasti rajumpi kuin minun.

Lisäksi rokote saattaa aiheuttaa on-off-sairastelua, niinkuin joku jo totesikin. Tämä johtuu siitä, että rokote aina heikentää ihmisen immuniteettiä ja siksi saa helpommin niitä perusflunssia.

Vierailija
20/37 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssarokotteella (sen ottamisella tai ottamatta jättämisellä) ei ole minkäänlaista yhteyttä tuohon "on-off-kipeyteen" (jolla ilmeisesti tarkoitat tavallisia flunssia).

Influenssa ja flunssa ovat eri sairauksia, ihan samoin kuin vaikka syöpä ja jalkasieni. Influenssa voi aiheuttaa erittäin ikäviä jälkitauteja ja jopa tappaa. Flunssasta selviää niistämällä ja yskimällä. 

Itseasiassa on yhteys - rokote aina heikentää ihmisen puolustuskykyä ja siksi ne perusflunssat tarttuvat herkemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi