Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
***LOKAMAMMAT VKO 30 MA-PE***
24.07.2006 |
Ajattelin aloittaa pinon. Muuten en ehdi nyt turista, täytyy lähteä ulos. Palajan myöhemmin. Oikein mukavaa viikonalkua kaikille!! =)))
T.Nasu ja Eetu
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Terve vaan tännekkin vielä näin sunnuntai iltana (saunan raikkaana), saatiin melkein tai oikeestaan saatiin saunoa ihan rauhassa kun Jesse hihkas vaan lopussa jotain ja tais vaan puhua unissaan kun ei tarvinnu edes mennä sinne. Hirveen levoton tuo pikku-ukko on kyllä öisin, näkee tod.näk. painajaisia, parikertaa on pitäny ihan ottaa syliin ja todella herättää kun itkee vaan, reppana ja muutenkin siis heräilee edelleen yöllä itkemään. Viime yö oli aika kauhee, varmaan puolen tunnin välein juoksin antamaan tuttia ja sit lopuks otin meijän viereen ja sekään ei auttanu. Aamulla sitten nenä vähän vuoti ja aivastaessa tulee aika lailla räkää joten oiskohan jotain flunssan tynkää, serkkukin puhui että sairastavat siellä nyt flunssaa ja me käytiin siellä viikolla. Ja ihan kun olis ikenet ylhäältä vähän pulleat joten oiskohan hammasta tulossa, en tiiä.
Ihanaa olla kotona perheen kanssa, tässä on nyt lomailtu 3 viikkoa ja tuntuu ettei olla oltu ollenkaan oman perheen kanssa, milloin ollaan sukuloimassa milloin on sukulaiset täällä. Luulin että kyllästyn kattelemaan miestäni lomalla mutta ehei vielä ikävöinkin sitä kun saadaan olla niin vähän kahden. Vielä on kaks viikkoa lomaa miehellä jäljellä ja minähän palaan tööihin vasta syksyllä 2007 jos palaan... (vauva vatsa mielessä) Mitään vauvakuumetta ei vielä ole tai siis on mutta en mä vielä kumminkaan mutta siis olis kyl tarkotus tehä toinen tähän perään etten menis välillä töihin.
Liekkö toinen jo tulossa kun painoa on tullu synnytyksen jälkeen noin 6kg ja silloin kun odotin Jesseä viimeisilläni niin painoa oli tullu 8kg että ei paljoo naurata. Lupasin miehelle laihduttaa 8kg jouluun menessä, eihän se ole kun vaan 2kg kuukaus mutta luoja miten sekin on niin vaikeeta. (mutta tuskin siis raskauteen liittyvää).
Kirjoista kyseltiin ja tänään just huomasin miten Jesse on kiinnostunut kattelemaan yksin kirjoja, mutta siis jos katotaan äitin kaa niin käännellään vaan ja väännellään kirjaa, ei se itsekseenkään katsele sitä niinkun pitäis mutta nätisti kumminkin. Lehdet olis ihan huippu juttu ja ne onkin ihan säpäleinä Jessen käsittelyn jälkeen ja puolet olis ehkä syötykkin jos antaisin.
Leipää olen ruvennut nyt taas antamaan ja ruis leipää joku (sori taas muisti pätkii, oisko ollu Mari) puhui et antaa mielummin vaaleeta leipää, mä annan ruisleipää kun musta tuntuu et se " pumpuli" jää helpommin kurkkuun vaan kylläpä tuo ruisleipäkin saa väri naamaan kun alkaa kakomaan.
Maissinaksuja syötiin jo tosi pienenä ja nyt enempi leikkii niillä ja koira on kytiksellä kun naksut lentää. Vanilija naksuja on myös syöty ja ei oikein nekään mene sen paremmin, joskus vähän mutta ei kiitos.
Meillä kans Jesse on maistellu jo kakkuja, jugurttia (siis ihan " aikuisten" ), keksiä ym ja jopa kahvia isänsä antaa välillä ihan vaan lusikalla vähän.
mitäs muuta...
kenkiä meillä on varmaan 3 paria :) heh Jesse sai ekat sandaalit jo silloin kun oli masussa, eikä ne vieläkään pysy jalassa eikä musta muutenkaan ole kovin ensikengät, sellaset venkurat. Parikertaa ollaan jotain mummon ostamia kirppari kenkiä käytetty mutta Jesse repii nauhat auki ja käveleminen on -0 ne jalassa (ei Jesse muutenkaan kovin erikoisesti kävele).
Jesse on nyt vasta ruvennu innokkaammin nousemaan ylös mutta aika heikkoa on, kun se ei osaa kunnolla ottaa kiinni ja ponnistaa, nousee kyllä ylös mutta on aika huteraa. Konttaus taitaa jäädä välistä :( (olis ollu hyvä juttu jos olis kontannu).
Ilmakylvyt meillä ei ikävä kyllä ole toteutunut kun pelkään niitä pissa vahinkoja, ei se nyt mitään jos lattialle mutta toi matto rumba on kyllä niin iso juttu mulle.
Pinnasänky laskettiin pikkusen alemmas mutta kyllä se pitäis nyt laskee ihan alas kun pikku-ukko on niin vilkas ton seisomaan nousemisen kanssa ja kun yksin nukkuu vielä omassa huoneessa.
Olikohan tässä nyt kaikki ja liikaakin =)
Ai niin meille huippu juttu, tossa pari päivää sitten tuli aamu kakka pottaan =) Aikasemmin vaan taputeltiin pottaa ja oli vaan hauskaa istua siinä mutta nyt sitten tuli ihan kakka. Kyllä sitä ihmeteltiin ja taputettiin ja kuvattiin (meikä kun haluu kaiken ikuistaa ) mutta jatkossa kakka on löytynyt vaipasta, mutta ei me nyt niin säännöllisesti olla edes siellä potalla istuttu.
Niin ja vielä yks juttu (nyt kun olen ollu hiljaa niin kauan) olen diagnosoinu Jesselle affektin eli siis kun Jesse joskus alkaa itkemään niin se ei vedäkään henkeä ja alkaa naamassa väri muuttua ja ehkä poika sätkiä ja sit se tulee, itku. Siis olen tosta lukenu vaan lehdissä ja tehny tuon diagnoosin mutta otan asian puheeks neuvolassa. Meillä se siis menee ohi ihan ittestään tai ollaan otettu Jesse syliin ja rauhoteltu ja se on siinä (ei siis sen vakavampana ole meillä ollu, joillakin ihan tajuttomuus tila tullu). Onko muilla ollu tällästä havaittavissa? Mulle toi oli aika tuttu juttu kun olen lastenhoitaja ja päiväkodissa oli yks lapsi joka sai samanlaisia kohtauksia ja ne meni kans ohi kun käänsi huomioin muuhun. Ja Jesselle usein tulee silloin kun se on väsynyt ja jos suuttuu ja loukkaantuu jostain. On muuten kuulema temperamenttisten lasten tauti.
No mutta jos nyt olis aika lopetella.
Hyviä öitä ja kivaa alkanutta viikkoa kaikille
T.Silja ja ihanasti nukkuva Jesse