mihin muuttaa suomesta?
Olen 20v ja miettinyt avomieheni kanssa ulkomaille muuttamista. Missä maassa olisi hyvä olla?
jo taloudellisesti ajatellen, sekä työllistymisen kannalta. Meille on jo ehdotettu Britanniaa ja Saksaa, Saksasta erityisesti on suositeltu Berliiniin muuttamista. (miksi juuri Berliiniin?) Olen opiskellut taidetta (maalaus, sarjakuvapiirtäjä) avomieheni on ammatiltaan sähköautomaatioasentaja. USA, Turkki, ym ovat ehdottomasti maita joihin emme halua. Ehdotuksia? Meillä ei ole lapsia, yksi kissa ja koira (gorgi, tai miten nyt kirjoitettiinkaan) niiden kanssa ei tulisi ongelmia.
Kommentit (13)
Minä taas tykkään niin asua Englannissa...
Ulkomailla asunut kertoo.
Saksan hyvät puolet:
+Siistit ympäristöt ja suht puhdas ilmanlaatu +Hyvät palkat +Lyhyet matkat junilla/autolla myös muihin maihin. Huonot puolet -natsihistoria ja joillekin jääneet sen aikaiset asenteet ulkomaalaisia kohtaan -Saksaa on opittava jos maassa asuu pidempään -Kesällä viileähkö ja pilvinen sää.
Britannia
hyvä puolet +Paljon nähtävää myös muutakin kun Lontoo +Kaunis Wales,Skotlanti ja Irlanti +Paremmat palkat kuin Välimeren maissa +Asuntoja voi vuokrata puoleksi vuodeksi +Töitä löytää aina isoista kaupungeista +Omanlaisensa tunnelma +Ruoka halpaa +Halpakauppoja riittää
Huonoa: -Lähes kaikki suomalaiset haluavat vain ylisuosittuun ja ahtaaseen Lontooseen, vuokraavat "hyvältä alueelta" jonkin 50 luvulla rakennetun kopperoasunnon ja muuttavat sen takia Suomeen valittaen ja ihmetellen kuinka huonoissa oloissa asuvat vaikka saisivat halvemmalla vuokralla asunnon uudesta talosta Lontoon ulkopuolelta. -Kunnallisvero on maksettava joka kuu 100e/henkilö, vain jos opiskelet et ole velvollinen maksamaan tätä täysin turhaa pakkomaksua joka menee mm. teiden kunnostukseen vaikka mitään ei tehtäisi. -Rikollisuutta on paljon ja joka puolella -Lontoossa erittäin huono ilmanlaatu, sinne en muuttaisi keuhkoja pilaamaan.
Jos puhut Ranskaa niin Ranska voisi olla myös hyvä.
Ranskan edut:
+ Kaunis ja monipuolinen maa. +Paljon nähtävää Pariisi, aurinkoinen Riviera, aito ja alkuperäinen Provence, Calais josta pääsee laivalla Englantiin +Hyvät kulkuyhteydet ympäri Eurooppaa +Asuntojen vuokrat kohtuuhintaisia muissa kaupungeissa ja kylissä Pariisin ulkopuolella, asunto vuokrattava vuodeksi.
Huonot
-Kieli pakko oppia tai työtä et löydä -Vaikka jäisit työttömäksi maassa on asuttava 5 vuotta ennen kuin olet oikeutettu sosiaalitukeen.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 02:18"]Ulkomailla asunut kertoo.
Saksan hyvät puolet:
+Siistit ympäristöt ja suht puhdas ilmanlaatu +Hyvät palkat +Lyhyet matkat junilla/autolla myös muihin maihin. Huonot puolet -natsihistoria ja joillekin jääneet sen aikaiset asenteet ulkomaalaisia kohtaan -Saksaa on opittava jos maassa asuu pidempään -Kesällä viileähkö ja pilvinen sää.
Britannia
hyvä puolet +Paljon nähtävää myös muutakin kun Lontoo +Kaunis Wales,Skotlanti ja Irlanti +Paremmat palkat kuin Välimeren maissa +Asuntoja voi vuokrata puoleksi vuodeksi +Töitä löytää aina isoista kaupungeista +Omanlaisensa tunnelma +Ruoka halpaa +Halpakauppoja riittää
Huonoa: -Lähes kaikki suomalaiset haluavat vain ylisuosittuun ja ahtaaseen Lontooseen, vuokraavat "hyvältä alueelta" jonkin 50 luvulla rakennetun kopperoasunnon ja muuttavat sen takia Suomeen valittaen ja ihmetellen kuinka huonoissa oloissa asuvat vaikka saisivat halvemmalla vuokralla asunnon uudesta talosta Lontoon ulkopuolelta. -Kunnallisvero on maksettava joka kuu 100e/henkilö, vain jos opiskelet et ole velvollinen maksamaan tätä täysin turhaa pakkomaksua joka menee mm. teiden kunnostukseen vaikka mitään ei tehtäisi. -Rikollisuutta on paljon ja joka puolella -Lontoossa erittäin huono ilmanlaatu, sinne en muuttaisi keuhkoja pilaamaan.
[/quote] Saksa kuulostaa paljon paremmalta :D no joo, saksan kielen voin oppia suht helposti että no problem
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 02:25"]Jos puhut Ranskaa niin Ranska voisi olla myös hyvä.
Ranskan edut:
+ Kaunis ja monipuolinen maa. +Paljon nähtävää Pariisi, aurinkoinen Riviera, aito ja alkuperäinen Provence, Calais josta pääsee laivalla Englantiin +Hyvät kulkuyhteydet ympäri Eurooppaa +Asuntojen vuokrat kohtuuhintaisia muissa kaupungeissa ja kylissä Pariisin ulkopuolella, asunto vuokrattava vuodeksi.
Huonot
-Kieli pakko oppia tai työtä et löydä -Vaikka jäisit työttömäksi maassa on asuttava 5 vuotta ennen kuin olet oikeutettu sosiaalitukeen.
[/quote]ranskan kielen joutuisin varmaan oppimaan vain kovalla yrittämisellä. ;D Joten ei kovin hyvä vaihtoehto mulle
Itse muuttaisin Suomesta vittuun. Pää edellä. Vaimo ei anna.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 02:39"]Itse muuttaisin Suomesta vittuun. Pää edellä. Vaimo ei anna.
[/quote]no, mä en voi saada sun vaimoas antamaan :D keksi si jotain. Mut tää sivusi mun ketjun aiheesta hiukan, eikös? :D -ap
No et sä noin vaan voi muuttaa minne haluat jos et osaa paikallista kieltä eikä ole hajuakaan työpaikasta. Vai oletko noin rikas että palkkaa ei tarvitse ansaita? Silloin voit toki muuttaa liki minne vain, ja sut otetaan avosylin vastaan.
kysyvä kirjoitti:
Ei anna vai ei anna muuttaa? 😊
Mitä kiksejä saat nostamalla yli kaksi vuotta vanhaa keskustelua joka ei ole enää ajankohtainen?
USA olisi kyllä siinä mielessä hyvä, että jos teille siunaantuu joskus lahjakkaita lapsia, he voivat saada sieltä huomattavasti loistavamman tulevaisuuden kuin Suomesta. Tosin USAan pääsy hankalaa ja paljon huonoja puolia toki.
Berliinissä voi asua keskustan vanhoissa kivitaloissa, kaksiossa 400 eurolla kuussa. Ehkä siksi suosittelevat sitä, ehkä kamalin Saksan suurista kaupungeista, mutta todella edullinen ja töitä riittää. Muuttaisin Sveitsiin, Jenkkeihin, Kanadaan, Australiaan, E-Koreaan, Singaporeen, Japaniin. Nyt asun Englannissa, ei hyvä!