Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle on soveliasta antaa adressi, kun jonkun läheinen kuolee?

Vierailija
21.10.2020 |

Työkaverini veli kuoli. Tämä ei ole yleisesti tiedossa, vaan satuin tässä kesän jälkeen sattumalta taukohuoneeseen, kun työkaveri itki ja silloin hän kertoi veljensä parantumattomasta syövästä. Sanoi, ettei ole halunnut kertoa kenellekään, eikä kerro, ei jaksa vatvoa asiaa töissä. Kertoi kuitenkin minulle, että nyt veli on kuollut. Tottakai sanoin, että otan osaa jne., mutta olisiko soveliasta antaa myös adressi?

Mikä on etiketti adressien kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä adressi on tarpeeton. Jos haluat jotenkin muistaa, anna työkaverillesi kortti ja vaikka jotain syötävää ja juotavaa, sano että muista syödä ja juoda. Sellainen lämmitti ainakin itseäni kun läheiseni menehtyi.

Vierailija
22/24 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen vaan ap:n mietintää adressin lähettämisen suhteen työkaverin veljen kuoltuaan edes, koska ap. ei edes ole tuntenut työkaverinsa veljeä. Tuossa tapauksessa riittää ap. tehdä näin: Halaat työkaveriasi ja sanot samalla:"Otan osaa (veljesi menetykseesi) "

Nyt korona-aikaan en voinut halata. Oli jotenkin niin tympeän outo olo, kun työkaveri kertoo itkuisin silmin maskin takaa, että veli on kuollut ja ainut, mitä itse voin tehdä, on mumista oman maskin takaa, että otan osaa. Siksi tämä jäi vähän vaivaamaan ja ajattelin, että voisin jotenkin muuten vielä osoittaa todella ajattelevani häntä. Adressi nyt tuli vain mieleeni, koska on ollut tapana sellainen omaisille antaa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä on työkaverin veli, niin varmaan riittää, että annat hänelle töissä jonkun surunvalittelukortin tai sanot "otan osaa"

Vierailija
24/24 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä on lähetetty kukkia työkaverin kotiin, kun tämän läheinen (isä, äiti, puoliso) on kuollut. Otamme osaa työkaverin suruun vaikka emme ole vainajia tunteneetkaan. Joskus on lähetetty myös adressi kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan