Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MITEN NISKAVETO LAITETAAN LAPSELLE? MENEE HERMO!

Vierailija
24.01.2014 |

Täällä huutaa äiti ja lapsi itkee. Puupääpoika kävi tänään hammaslääkärissä, sai braketit hampaisiinsa ja niskavedon myös. Hammaslääkärissä näytettiin pojalle ohjeet sen laittamiseen ja nyt kotona sillä ei ole mitään hajua, miten päin se suuhun laitettava osa pitää suuhun laittaa ja mihin se niskaveto-osio laitetaan.

Minä täällä huudan ja googlailen laitevalmistajien sivuja ja katson amerikkalaisia tutorial-videoita. 

Suuhun laitettava osa on tällainen: http://en.academic.ru/pictures/enwiki/72/Headgear.jpg

ja se veto-osa, joka tulee päähän, on http://bracesnfaces.com.au/Corrections.php (headgear reverce face mask)

Viikonloppu alkoi juuri, hammaslääkärille ei voi soittaa. Sen suuhun laitettavan osan voi laittaa kummin päin tahansa, ne mutkat alaspäin tai mutkat ylöspäin ja tuon päähineen voi laittaa joko niskaan tai takaraivolle.

Onko jollain niskavetoa lapsella? Voitteko ystävälliset nyt auttaa, täällä itkee kohta kaikki.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se yksin käynyt, jos sai uuden laitteen? Kyllä mä suilloin oon aina mennyt mukaan. Vaikeaahan sitä on ite nähdä.

Vierailija
2/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:48"]

Täällä huutaa äiti ja lapsi itkee. Puupääpoika kävi tänään hammaslääkärissä, sai braketit hampaisiinsa ja niskavedon myös. Hammaslääkärissä näytettiin pojalle ohjeet sen laittamiseen ja nyt kotona sillä ei ole mitään hajua, miten päin se suuhun laitettava osa pitää suuhun laittaa ja mihin se niskaveto-osio laitetaan.

Minä täällä huudan ja googlailen laitevalmistajien sivuja ja katson amerikkalaisia tutorial-videoita. 

Suuhun laitettava osa on tällainen: http://en.academic.ru/pictures/enwiki/72/Headgear.jpg

ja se veto-osa, joka tulee päähän, on http://bracesnfaces.com.au/Corrections.php (headgear reverce face mask)

Viikonloppu alkoi juuri, hammaslääkärille ei voi soittaa. Sen suuhun laitettavan osan voi laittaa kummin päin tahansa, ne mutkat alaspäin tai mutkat ylöspäin ja tuon päähineen voi laittaa joko niskaan tai takaraivolle.

Onko jollain niskavetoa lapsella? Voitteko ystävälliset nyt auttaa, täällä itkee kohta kaikki.

[/quote]

Päähineosiossa lukee Ortomat Herpola, suuhun laitettavassa ei lue muuta kuin keskellä numero 3.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan OT, mitä se haittaisi jos nyt olisi viikonlopun ilman sitä vetoa ja kysyt maanantaina sitten neuvoa? Päästä se lapsi nyt ainakin nukkumaan ja jarjoittelette huomenna päivänvalossa.

Vierailija
4/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskaan se takaosa ja sillä lailla, että se suuosa kaareutuu vähän ylöspäin.

Vierailija
6/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:50"]

Ei kai se yksin käynyt, jos sai uuden laitteen? Kyllä mä suilloin oon aina mennyt mukaan. Vaikeaahan sitä on ite nähdä.

[/quote]

Meni yksin, on 13-vuotias. Pojalle näytettiin peilistä kunnolla. Sanoi, että sanottiin myös pitääkö ne mutkat olla alas vai ylös, mutta nyt ei muista. Eikä muista tuliko se päähine niskaan vai takaraivolle, vaikka näytettiin ja sanottiin.

Nyt laitoin mutkat alaspäin ja päähineen takaraivolle ja mun mielestä näyttää oikein, mutta noiden amerikkalaisten tutor-videoiden mukaan niitä täsmälleen samanlaisia suuosia laitetaan myös mutkat ylöspäin ja silloin se veto muuttuu. Ja koska sen nimi on niskaveto, eikä takaraivoveto, jotenkin kuvittelisi sen päähineenkin enemmän niskaan kuin miksikään jarmulkaksi.

ap

Vierailija
7/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, sinne pitää mennä mukaan!

Vierailija
8/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:53"]

[/quote]

Kiitos! Onko teillä siis samanlainen?

Yritän laittaa sitä niskaan.

Poika on jo itkuisena sängyssä. Sai sellaiset huudot kyllä niskaansa, etten ole rähjännyt näin aikoihin. En voi käsittää, miten voi kaksi asiaa unohtaa, jos kaksi asiaa kerrotaan.

ap

Vierailija
9/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhun laitettavaa osaa ei voi laittaa kumminpäin vain! Ylöspäin se puoli, jossa on pieni viiva keskellä. Hampaisiin on liimattu kiinnikkeet, joissa on pieet reiät tuolle suuosalle. Ensin suuosa, sitten vasta niskaosa. Suuosan saa parhaiten paikoilleen selällään maaten, pää hieman kallistettuna taaksepäin. Ei saa survoa väkisin, ettei laite väänny.

Vierailija
10/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se veto kuuluu niskaan eikä takaraivolle.

Vierailija
11/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääpä vanhanaikaiselta kapistukselta.

Mut hyvin voi olla ilman viikonlopun ja soittaa maanantaina. Parempi niin kuin että laitatte väärin.

Vierailija
12/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mutta :D Repesin tolle viestille ihan täysin :D

Vierailija
13/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:53"]

[/quote]

Poika on jo itkuisena sängyssä. Sai sellaiset huudot kyllä niskaansa, etten ole rähjännyt näin aikoihin. En voi käsittää, miten voi kaksi asiaa unohtaa, jos kaksi asiaa kerrotaan.

ap

[/quote]

Enkä minä voi käsittää, miksi tuollaisesta huudat. Toivottavasti älyät pyytää anteeksi ja ymmärrät itsekin olevasi se idiootti tässä tarinassa!

Vierailija
14/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä aika törkee äiti. Ensin laitat lapsen yksin hakemaan oikomishoitovehkeet ja sitten oletat, että kaiken muistaa ja osaa ja hirveät huudot päälle.

Vierailija
15/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:53"]

[/quote]

ap

[/quote]

Miksi helvetissä sä sille lapselle huudat. Oma oli mokasi kun et mennyt mukaan. Hoitaisit oman vanhemman hommasi etkä karjuisi lapselle. 

Vierailija
16/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:54"]

[/quote]

Meillä on neljä lasta ja kaikilta oiotaan hampaita. Hammaslääkäreitä on keskimäärin neljä kuussa. Työnantajat eivät todellakaan anna meille joka viikko puolta päivää vapaaksi siksi, että rampataan hammaslääkäreissä. 

Minulla on myös ollut raudat lapsena, muttei niskavetoa. Kävin aina yksin hammaslääkärissä.

ap

Vierailija
17/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedosta nyt kuitenkin se, että huudat omaa turhautumistasi lapselle.

Varmaan sen on helppo erehtyä seuraavankin kerran.

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:00"]

[/quote]

Meillä on neljä lasta ja kaikilta oiotaan hampaita. Hammaslääkäreitä on keskimäärin neljä kuussa. Työnantajat eivät todellakaan anna meille joka viikko puolta päivää vapaaksi siksi, että rampataan hammaslääkäreissä. 

Minulla on myös ollut raudat lapsena, muttei niskavetoa. Kävin aina yksin hammaslääkärissä.

ap

[/quote]

Vierailija
18/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:53"]

[/quote]

ap

[/quote]

Enkä minä voi käsittää, miksi tuollaisesta huudat. Toivottavasti älyät pyytää anteeksi ja ymmärrät itsekin olevasi se idiootti tässä tarinassa!

[/quote]

Kävin jo pyytämässä anteeksi ja halattiin. Mua vaan niin otti nyt päähän, että pitkän työviikon jälkeen pitää illalla vääntää tällaista asiaa. Olen muutenkin väsynyt ja kun pojasta ei saa mitään irti ja yritän hermona googlailla jotain amerikkalaisia teinejä YouTubessa selittämässä, miten noita kapistuksia laitetaan, niin vähemmästäkin menee hermo. 

Olen kyllä idiootti ja tein väärin, kun huusin. Olisin kyllä toivonut siltä hammaslääkäriltäkin viestiä, että nämä raudat tulevat nyt tänään. Nyt on tammikuun 24. päivä ja laskin juuri, että meidän lapsilla on uudenvuoden jälkeen ollut 8 hammaslääkäriä yhteensä. Mennään silloin, kun on joku tärkeä hoitosuunnittelu tai muu, mutta luulin tämän olevan vain joku mittaus tai renkaiden laittojuttu.

ap

Vierailija
19/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä niin usein on? Mun lapsella ollut erilaisia virityksiä suussa 6 vuotta, ja n 4-5 kertaa vuodessa käy. Silloin kun on otettu muotti ja sovitettu, niin silloin tulee useampia Käyntejä.Laite on meillä vaihdettu 4 kertaa, silloin toki mukana, ja pienempänä tietty.

Vierailija
20/54 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:00"]

[/quote]

ap

[/quote]

Meillä on kolmella oikomishoito menossa ja tässä kuussa olen käynyt neljä kertaa ja kaksi vielä edessä. Normaalit käynnit jokainen käy yksin, mutta ei silloin, kun tehdään oikomissuunnitelmia ja kun niitä laitetaan paikalleen.

Jos et pääse mukaan, niin yritä edes olla huutamatta sille lapselle jos asiat eivät heti onnistukaan. Vähän armoa sillekin.