Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävittekö katsomassa uuden Hobitti-elokuvan?

Vierailija
24.01.2014 |

Mitä tykkäsitte?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt näistä Hobitti-elokuvista jopa enemmän kuin Taru sormusten herrasta -leffoista. Jälkimmäisessä tapauksessa rakastan niitä kirjoja, ja tuli väkisinkin vertailtua elokuvaa (negatiivisesti) kirjoihin, vaikka lopputulos hyvä olikin. Mutta Hobitti elokuvasarjana on niin paljon laajempi kuin se kirja, ettei tule vertailtua eivätkä muutokset ärsytä. Todella viihdyttäviä elokuvia.

Vierailija
2/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kili on ihana <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin jo ennen joulua. En oikein tykännyt. Kirjan tapahtumia oli jätetty pois sen takia, että voitaisiin näyttää toimintaa. En jaksa keskittyä sellaiseen todella nopeatempoiseen rymistelyyn. Lisäksi ärsytti se, että kun kirjassa Bilbo naruttaa Smaugia, elokuvassa se oli typistetty siihen, että Bilbo hätäseen imartelee ja mielistelee Smaugia, ja sitten taas toimintaa. Hohhoijaa.

Ensimmäinen hobitti oli vähän parempi. Eikä tämä toinenkaan nyt ihan perseestä ollut, mutta ei kyllä mikään nautittavakaan kokemus.

Vierailija
4/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykännyt erityisesti. Liikaa väkivaltamäiskettä mun makuun. Hobitin tarina on ihana, mutta sen olisi voinut esittää yhtenä leffana ilman turhaa väkivaltaa.

Vierailija
5/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika huono. Jos olet nuori, niin sitten varmaan ihan OK. Homma junnaa paikallaan eikä oikein mitään tapahdu. Loppu on lähinnä idiotismin huippu kerrakseen.

Vierailija
6/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. Ei kyllä vastaa kirjaa, varsinkin se kääpiöitä takaa-ajava albiinoörkki on ihan keksitty, mutta hienosti alleviivaa kääpiöiden tragediaa.

Vierailija
7/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:04"]

Minä olen tykännyt näistä Hobitti-elokuvista jopa enemmän kuin Taru sormusten herrasta -leffoista. Jälkimmäisessä tapauksessa rakastan niitä kirjoja, ja tuli väkisinkin vertailtua elokuvaa (negatiivisesti) kirjoihin, vaikka lopputulos hyvä olikin. Mutta Hobitti elokuvasarjana on niin paljon laajempi kuin se kirja, ettei tule vertailtua eivätkä muutokset ärsytä. Todella viihdyttäviä elokuvia.

[/quote]

Laajempi? Mä olen kyllä todella pettynyt Peter Jacksoniin näiden hobitti- elokuvien myötä. Taru Sormusten Herrassa yritti pysyä uskollisena Keski-Maalle ja Tolkienin luomalle tarulle. Tuoda Keski-Maata esiin mahdollisimman monipuolisesti. Kauniita maisemia, rakennuksia, linnoituksia.. Nämä hobitit taas.. Ahneus puuttunut peliin? Liikaa toimintaa, kuten yllä joku jo sanoikin. Yrietty tehdä mahdollisimman myyvä räiskinnällä, ja jotakin ihme romantiikkaa ängetty mukaan? Ei jestas.. Ilmeisesti räiskintä ja seksuaalisuus on se joka myy. Tolkienin faneille karvas pettymys.

Vierailija
8/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kahteen kertaan. Oli ihan ok, odotin ehkä liikaa.

Vierailija
9/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albiinoörkistä en erityisemmin pidä, mutta muuten nuo muutokset ja lisäykset ovat minusta ok. Pidän siitä, että Thorinista on tehty kuningas kuin suoraan kreikkalaisesta tragediasta.

Tauriel oli minusta ihan kiva hahmo, ja tykkäsin siitä Kilin ja Taurielin välisestä orastavasta... no mitä se nyt sitten onkaan. On se sitten rakkaustarina tai pelkkä ihastus joka ei koskaan kehity miksikään (enkä tiedä, miten ihmeessä se edes ehtisi kehittyä, kun tarinassa käy miten käy) se on suloinen pieni lisä tähän tarinaan.

Vierailija
10/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut tuon jo ainakin viisi kertaa.

Paljon parempi kuin eka osa.

Vierailija
11/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:14"]

[/quote]

Laajempi? Mä olen kyllä todella pettynyt Peter Jacksoniin näiden hobitti- elokuvien myötä. Taru Sormusten Herrassa yritti pysyä uskollisena Keski-Maalle ja Tolkienin luomalle tarulle. Tuoda Keski-Maata esiin mahdollisimman monipuolisesti. Kauniita maisemia, rakennuksia, linnoituksia.. Nämä hobitit taas.. Ahneus puuttunut peliin? Liikaa toimintaa, kuten yllä joku jo sanoikin. Yrietty tehdä mahdollisimman myyvä räiskinnällä, ja jotakin ihme romantiikkaa ängetty mukaan? Ei jestas.. Ilmeisesti räiskintä ja seksuaalisuus on se joka myy. Tolkienin faneille karvas pettymys.

[/quote]

Räiskintää joo, mutta mitä ihmeen seksuaalisuutta? Mielestäni tuosta pienestä romantiikan häivähdyksestä on kyllä seksuaalisuus todella kaukana. Enemmän Arwenin kauneudella mässäiltiin aikanaan...

Vierailija
12/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin! Parempi kuin ykkönen muttei tietenkään TSH:n veroinen. Koko ajan menoa ja meininkiä, ykkönen alkoi melkein haukotuttaa välillä. Kirjaa en ole lukenut. 

Vierailija
13/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:14"]

[/quote]

[/quote]

Räiskintää joo, mutta mitä ihmeen seksuaalisuutta? Mielestäni tuosta pienestä romantiikan häivähdyksestä on kyllä seksuaalisuus todella kaukana. Enemmän Arwenin kauneudella mässäiltiin aikanaan...

[/quote]
Seksuaalisuus on paljon muutakin kuin paljasta pintaa ja kauneutta.. Tuokin "pieni romantiikka" vei paljon tilaa elokuvasta, jolloin siitä tuli todella puuduttava ja pitkäveteinen. Koko paketin olisi saatu kauniisti kasaan ilman turhia lisäyksiä ja dramatisointia (ja sitä räiskintää). Henkilökohtaisesti mua vaan ärsyttää, kun joka elokuvaan pitää tunkea ne samat elementit. Mutta se on se mikä myy..

-8-

Vierailija
14/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän seksuaalisuudella viitata megabeibe-Legolakseen <3

Vierailija
15/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:25"]

[/quote]

Eipäs vaan megabeibe-Kiliin <3

Vierailija
16/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote]

Eipäs vaan Thranduiliin <3

Vierailija
17/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 22:27"]

[/quote]

[/quote]

Eipäs vaan Thranduiliin <3

[/quote]

Jos kaikki kolme yhtä aikaa? <3

Vierailija
18/18 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ja musta ne on venyttänyt molempia Hobitti-elokuvia ihan liikaa. Tai siis, jos Sormuksen ritarien paksuisesta kirjasta venytetään kolme pitkää elokuvaa, niin liian löysäksi jää. Ykskin olis varmaan riittänyt, ehkä kaks.

Juoni on siinä, että porukka siirtyy paikasta A paikkaan B. Taistelukohtaukset on venytetty naurettaviksi kikkailuiksi, vrt. Pirates of the Caribbean kakkonen. Se tynnyrikohtaus oli ihan liian pitkä ja Legolasin kikkailut kylässä pitkästyttäviä. Bilbo jutteli lohikäärmeen kanssa vaikka kuinka kauan ja se kultapatsas-juttu, camoon! Gandalf huitelee omilla teillään, ei liity muuhun juoneen mitenkään.