Unikavereista luopumisen ikä
Minkä ikäisenä teidän lapset tai te itse olette luopuneet unikavereista, jos niitä on ollut? Meillä kaikki lapset (vanhin 16v) nukkuvat edelleen unikavereiden (3-8kpl). Vanhin ei nuku niiden kanssa enää kuin kotona, mutta muut ottavat ne joka paikkaan mukaan. Mielestäni on jotenkin ihanaa, kun 16v on vielä unikavereita. Missä vaiheessa teillä on niistä luovuttu?
Kommentit (14)
En tiedä vastausta. Oma lapseni on vasta 19-vuotias. Kohta ylioppilas.
Ottaa niistä yhden mukaan myös matkoille.
Aika monella aikuisella tutulla on vielä se lapsuuden unikaveri olemassa, harva kyllä myöntää nukkuvansa sen kanssa :D oma rakas nalleni katosi kun olin 11v ja kyllä se oli kova paikka silloin. Sen jälkeenkin muistan pitäneeni unikavereita, mutta aika pian ne sitten jäi.
En muista että lapsella olisi ollut mitään pehmolelua unikaverina. Nukkui meidän vanhempien kanssa 10-vuotiaaksi ja sen jälkeen yksin. Lukiossa löysi itselleen unikaverin ja nykyisin tämän pariskunnan unikaverina on myös koira.
Olen 37-vuotias ja nukun välillä nalle kainalossa :D Useimmiten sama nalle on kyllä 43-vuotiaan mieheni kainalossa. Kyseinen nalle tosin toimii enemmänkin sellaisena halityynynä, ja näin nukkuma-asento on parempi. Mutta meillä ei kehoteta ainakaan lapsia luopumaan niistä uni- ja pehmokavereista. Luopuvat itse sitten kun haluavat. Lapset tosin vasta 3- ja 6-vuotiaat. Kuusikymppinen äitini totesi viime vuonna silloin viisivuotiaalle pojalleni, että ”Kyllä sinä olet jo liian iso kanniskelemaan tuollaista pehmolelua mukanasi”. Hävetti äitini puolesta, ja puutuin tietysti asiaan.
Mä oon uudestaan alkanut nukkumaan unilelun kanssa :D Sain viimevuonna jouluhjaksi ison pehmokissan joka kainalossa on tosi hyvä nukkua. Täytän kohta 30. :D
Meillä ovat kaikki aina kotona asuessaan nukkuneet unikavereiden kanssa, sen jälkeen ei tietoa. Nuorimmat vasta 3 ja 8, ilman pehmoleluja nukkumisesta ei voi puhuakaan.
Kyllä toi 15v vieläkin tota unirättiä välillä kantelee. Varsinkin jos on ollut rankka päivä.
Meillä lapsi täyttää kohta 18 vuotta, ja unikaveri on edelleen käytössä. Itsellä viisikymppiselläkin on sellainen. Kutsuu itseään äidiksi ja vaimoksi. Hänestä ei ole luopumassa vielä pitkään aikaan.
Nukkuu edelleen samojen unikavereiden kanssa kuin 1-vuotiaana. Nyt siis 16v.
Luopuminen tapahtui pikkuhiljaa siinä vaiheessa, kun muutin puolison kanssa saman katon alle. Edelleenkin unilelu pääsee kainaloon, jos nukun yksin tai olen kipeä. Ikää on 31.
En ole vielä luopunut unikaveristani. Sain hänet 4 vuotiaana. Olen nyt 43.
Mä luovuin niistä jotain 23-vuotiaana :D
Ysärin muumipehmolelut on edelleen kirjahyllyn päällä ja unikaverinakin on pari eläinpehmolelua. Vähän alle 30-vuotias olen.
Luovuin itse 12-vuotiaana. Kiva, ettei lasta painosteta luopumaan.