Mitä opiskelisin?
Olen vanhemmiten tullut todella esiintymiskammoiseksi. Koskaan en ole esiintymisestä nauttinut, mutta nykyään porukalle puhuminen on mahdottomuus. Punastun ja alan tärisemään, ja paniikki valtaa. Betasalpaajat auttavat (tai auttoivat, nyt olen raskaana enkä voi syödä niitä) tärinään, mutta eivät vie hikoilua ja paniikintunnetta pois. Normaalit sosiaaliset tilanteet jännittävät myös, mutta ne pystyn kyllä hoitamaan kun vaan tsemppaan itseäni, enkä ala välttelemään niitä. Tuo esiintyminen ei vain luonnistu, enkä oikeastaan edes halua opetella siihen.
Mikä koulu on mahdollista käydä läpi ilman esiintymistä? Vai pitääkö minun olla nykyisessä, tylsässä työssä loppuikäni?
Kommentit (2)
Totta, tuo olisi hyvä vaihtoehto minulle, koska töissä en jännitä. Nykyään olen asiakaspalvelutehtävissä, eikä niiden hoitaminen ole ongelmallista. Harmi vaan, että oppisopimuspaikkoja on todella vaikea saada! Mutta pidän vaihtoehdon kyllä mielessä. Virtuaaliopinnot kävisivät myös, mutta käsittääkseni mitään tutkintoa ei voi suorittaa kokonaan etänä. Korjatkaa, jos olen väärässä.
No, oppisopimuksella joku ala voisi olla mahdollinen? Ainakin voisit yrittää selvittää, mutta kannattaa olla avoin ongelmastasi.