Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Tuira Oulussa hyvä paikka asua?

Vierailija
24.01.2014 |

Mitä sanotte oululaiset?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisen Punavuori.

Vierailija
2/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikoskenkatu on top10! Alakerroksiin kadunpuolelle toki kuuluu liikenteen äänet ympärivuorokauden, mut mitä ylempänä asunto on, niin sitä hiljasempaa. Ja pihanpuolella kerroksesta riippumatta mykkää. Tykkäsin asua siellä. Tuira muuten on ihan talokohtasesti arvioitavissa, kuten täällä jo mainittiinki: eli on ne häiriötalot ihan sama olitko itä- vai länsipuolella. Kaikki palvelut (kaupat, posti. kirjasto, leikkipuistot, luistinkentät, uimaranta, jopa lyhyet hiihtoladut - ja tietenkin bussit) tosi lähellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hei tosi paljon näistä:) Tykkään kun on kaikki palvelut lähellä, varsinkin kun on entuudestaan ihan outo kaupunki mulle:) Onko siellä muuten jotakin "kerhotoimintaa" alle kouluikäisille ja äideille? Jos vaikka sitä kautta tutustuisi muihin äiteihin? 

Vierailija
4/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika levotonta seutua. Tosin kuten täällä todettiinkin, niin Tuira on maantieteellisesti aika laaja käsite. :) Hyvää on tosiaan se, että Merikoskenkadulla on paikallisbussien reittien "solmukohta", joten bussiyhteydet ovat mainiot. 

Vierailija
5/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin perheellä siellä 1,5 vuotta Koskitiellä. Tykättiin paljon. Helppo matka keskustaan, uimarannalle, palveluihin yms. Riippuu siis osoitteesta ja talosta. Meillä oli rauhallista ja upeat koskimaisemat. Muutettiin kauemmas isomman asunnon perässä, kun perhe kasvoi. Mutta oman kokemuksen perusteella voin suositella. :)

Vierailija
6/26 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan muita, että kovasti riippuu talosta/naapuritaloista millainen tunnelma. Itse olen ollut palveluihin ja liikenneyhteyksiin tyytyväinen. Ja ikkunasta on kauniit maisemat niin ei ole valittamista. :)

Vierailija
7/26 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuira eroaa varsinaisista häiriölähiöistä sillä, että siellä on paljon normaalipopulaa. Oikeastaan Tuiran maja on ainoa huono talo, josta maine johtuu. Varsinkin merikoskenkadulla on vielä kaupungin tuntua. Toki nistejä ja deekuja tuirasta löytyy, mutta toisin kuin vaikkapa rajakylässä, he ovat ali-edustettuina.

Joku sanoi että pohjoisen punavuori, minä luonnehtisin kallioksi.

Vierailija
8/26 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikoskenkadulla en perheellisenä muuttaisi. Koskitiellä ja rannassa parempia taloja. 

Vierailija
9/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan okei

Vierailija
10/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monessa muussakin Oulun kaupunginosassa, riippuu täysin tiestä/talosta. Joidenkin kerrostalojen ympäristössä on turhan paljon meininkiä, toiset ovat ihan rauhallisia.

Vierailija
11/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees, lähellä keskustaa. Puliveivareita joillakin kulmilla enemmälti, mutta ihan kiva alue, paljon palveluja ja tosiaan keskusta on vieressä. 

Vierailija
12/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Länsi-Tuirassa. Itä-Tuiralla on melko huono maine mutta itse olen täällä viihtynyt, kaikki on lähellä :)

Vierailija
13/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä Merikoskenkatu siellä? On varmaan aika vilkas katu liikenteen takia? 

Vierailija
14/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vilkas katu, kadun jylinä voi kuulua asuntoihin aika lailla. Mutta mikäs siinä muuten, kaupat vieressä ja useampi pikaruokala mistä valita. ;) Bussitkin kulkee joka suuntaan Merikoskenkadun molemmin puolin. 

Vierailija
15/26 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos:) 

Kuulostaa just mun paikalta:)

Vierailija
16/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merikoskenkadulla on ylimmissä, esim. 7. Hiljaista ja ruhallista asua. Vain kolme huoneistoa kerroksessaan toisin kuin uusissa taloissa.

Suosittelen, koska asumiskustannukset edulliset. Isonkin huoneiston saa kelpohintaan.

Vierailija
17/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kansainvälisestä meiningistä tykkää niin ok.

Vierailija
18/26 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista on asua siinä uimarannan lähellä? Kesällä on kyllä aivan ihana paikka ulkoiluun.

Vierailija
19/26 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuirassa on kiva asua. Olen asunut Täällä n. 50 vuotta! Siis melkein koko ikäni. Luontoa, kauniita maisemia, palveluja ja mukavia ihmisiä,hyvät kulkuyhteydet jne. Rannoille rakennettu ahneuksissa turhan ahtaasti ja pari kerrosta liian korkeita taloja. Seuraavaksi "kehitetään" eli tuhottaneen ihana Tuiran puisto. Toivottavasti päättäjiltä loppuisi tämän kohteen ns. Kehittämisraha, jottei hieno paikka katoa. Onko kuusisaaressa muuten "kehittämisen" jäljiltä jäljellä yhtään kuusta?

Vierailija
20/26 |
29.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Asuuko kukaan osoitteessa Valtatie 44, Oulun Tuirassa? Olen muuttamassa kolmen vuoden tauon jälkeen Ouluun ja tästä talosta saisin asunnon, asunto on nätti ja näkymät oulujoelle . Mietityttää vain onko talo levoton?