Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamossa tietomurto, psykoterapia-asiakkaiden tiedot vaarassa levitä

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauheeta! Onneksi en mennyt Vastaamon asiakkaaksi! Siellä on kohta ihmisten traumat verkossa kaikkien luettavina 😳

Vierailija
2/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiakeskus tietomurron kohteena – kiristäjät onnistuivat viemään potilastietoja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/31705ee6-e827-4d7c-bab9-e95a13211d7e

Vierailija
4/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva :( olin vastaamon asiakkaana ja kävin pari-kolme kertaa muutama vuosi sitten. Ilmeisesti juuri nuo vanhat tiedot on vuotaneet. Käsittämätöntä!

Vierailija
5/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeasti paha tilanne. Toivon todella että näille asiakkaille ei koidu tästä mitään ongelmia.

Vierailija
6/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tyhmä kuvittelee että tietojärjestelmiin sepustetut tiedot olisi turvassa. Ei todellakaan ole.

Vierailija
7/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauheeta! Onneksi en mennyt Vastaamon asiakkaaksi! Siellä on kohta ihmisten traumat verkossa kaikkien luettavina 😳

Ei ne ketään kiinnosta, siksihän terapeutilla maksetaan, että viittisivät kuunnella.

Vierailija
8/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua 😳

Vierailija
9/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ketään kiinnosta, siksihän terapeutilla maksetaan, että viittisivät kuunnella.

Mua kiinnostaa, oisko linkkiä noihin nettivuotoihin? Tarkistan löytyykö hullu naapuri.

Vierailija
10/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui! Minäkin olen käynyt tuolla joku vuosi sitten avautumassa kauheasta ex-miehestäni. Hirveää jos tällaisia kirjauksia päätyy jonnekin vääriin paikkoihin.

Vierailija
11/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui! Minäkin olen käynyt tuolla joku vuosi sitten avautumassa kauheasta ex-miehestäni. Hirveää jos tällaisia kirjauksia päätyy jonnekin vääriin paikkoihin.

Tietoja on jo (uutisen mukaan) levitettynä verkossa.

Aivan uskomatonta. Ei enää koskaan tilittämään mihinkään, mistä tulee kirjauksia.

Vierailija
12/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista se on nykyään. Maksat vaan darkwebissrä nörtille että kaiva mulle vähän kirjauksia tästä mt-ongelmaisesta narsistista ja.... tadaa! Pandoran lipas aukeaa. Kannattaa tarkkaan miettiä tätä.

Vierailija
13/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietoja on jo (uutisen mukaan) levitettynä verkossa.

Aivan uskomatonta. Ei enää koskaan tilittämään mihinkään, mistä tulee kirjauksia.

Sepä se. Kaikki mikä kirjataan, on myös jollekin mahdollista päästä käsiksi ja levittää.

14/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamo ei ole pitänyt huolta digiturvallisuudesta ja nyt sitten kävi näin.

Moni tietää, että tuon firman maine on muutenkin kyseenalainen, siellä on töissä ”terapeutteja” jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä ( Valviran laillistamia) joita vaitiolovelvollisuus sitoisi.

Aiemmin yritys sai kuluttaja-asiamieheltä huomautuksen. Ja nyt tämä.

Kuka tuonne enää viitsii mennä?

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
15/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no onhan ne jo muutenkin! Ei muuta tarvii kun joudut työttömäksi niin kyläsi sossu, te-toimistan henkilökunta, ja joku terveydenhoitaja lukeevat KAIKKI potilastietosi, etenkin ne MT_puolen jutut (sukupuoliasiasi..) koska haluavat sinut sairaslomalle ettei kaupunkisi tarvitsisi maksaa sulle työttömyyskorvauksia. Tämä ON totta!

Samoin KElalla on pitkät potilastietoselostuksesi siellä arkistoissa, jos olet koskaan hakenut sairaslomaa ja psykiatri on lähetänyt sinne B-lomakkeen!! Itse jopa sain tlattua Kelalta mun omat mt-potilas b-lomakkeen, olihan se mielenkiintoista luettavaa itsestään...lääkäri vähän oli pistellyt omiaan, vaikka pakkohan se oli koska Kela on mitä se on tänä päivänä....

Vierailija
16/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Moni tietää, että tuon firman maine on muutenkin kyseenalainen, siellä on töissä ”terapeutteja” jotka eivät ole terveydenhuollon ammattihenkilöitä ( Valviran laillistamia) joita vaitiolovelvollisuus sitoisi.

Valitettavasti aika monikin hädässään. Sinne saa nopeasti aikoja.

Vierailija
17/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no onhan ne jo muutenkin! Ei muuta tarvii kun joudut työttömäksi niin kyläsi sossu, te-toimistan henkilökunta, ja joku terveydenhoitaja lukeevat KAIKKI potilastietosi, etenkin ne MT_puolen jutut (sukupuoliasiasi..) koska haluavat sinut sairaslomalle ettei kaupunkisi tarvitsisi maksaa sulle työttömyyskorvauksia. Tämä ON totta!

Samoin KElalla on pitkät potilastietoselostuksesi siellä arkistoissa, jos olet koskaan hakenut sairaslomaa ja psykiatri on lähetänyt sinne B-lomakkeen!! Itse jopa sain tlattua Kelalta mun omat mt-potilas b-lomakkeen, olihan se mielenkiintoista luettavaa itsestään...lääkäri vähän oli pistellyt omiaan, vaikka pakkohan se oli koska Kela on mitä se on tänä päivänä....

No tuskin ne kuitenkaan netissä nimelläsi leviävät. Noilla ihmisillä on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
18/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole salaista. Mulle lähetettiin joskus sosiaalitoimiston päätösten seassa vahingossa jonkun kylän miehen mt-ongelmapaperit, sivutolkulla kertomuksia. No, onneksi en tuntenut sitä. Se oli siis hakenut sossulta tukea ja oli joutunut lähettämään nivaskan terveyspapereitaan sinne ....joku vanha nainen vahingossa lähetti ne mulle! Uskomatonta mutta totta. Oisin voinu viedä siltä työn alta mutta annoin olla. Lähetin ne takas.

Vierailija
19/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkään saa olla tumput suorina ennenkuin työttömyyden vuoksi aletaan kaivelemaan terveystietoja, siihen pystyy ihan itse aktiivisesti vaikuttamaan ennenkuin on niin pahassa jamassa.

Vierailija
20/43 |
21.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkahattutäti kirjoitti:

Valitettavasti aika monikin hädässään. Sinne saa nopeasti aikoja.

Niinpä. Psykoterapiasta paremmin perillä olevat tietävät, että jos terapeutilla on paljon tilaa kalenterissa ja ajan saa nopeasti, hän ei todennäköisesti ole kovin hyvä työssään. Hyvillä terapeuteilla varauskirja voi olla täynnä kuukausiksi eteenpäin. Hädissään oleva ja nopeasti apua tarvitseva ihminen ei kuitenkaan kykene odottamaan niin pitkään.