Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa

Vierailija
24.01.2014 |

Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle. 

Kommentit (1052)

Vierailija
841/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokko ei ole harmiton lastentauti. Edelleen tappaa ihan länsimaissakin sairastuneita.

Esim. "Pelkästään Ranskassa tapauksia oli tammi-syyskuussa yli 14 000. Kuusi ranskalaista kuoli tuhkarokkoon." http://yle.fi/uutiset/who_tuhkarokko_uhkaa_rajahtaa_kasiin_euroopassa/5462374 

Vierailija
842/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan 6 kuoli, apua Suomessa kuollaan ihan perusflunssaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:18"]

Tuota..epidemia? Onko joku muu siis sairastunut tämän Aasiaan matkanneen lisäksi?

[/quote]

Onko tosiaan joku muu sairastunut myös vai onko tää taas kakkanpuhuntaa???

Vierailija
844/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:24"]

Se on ekologinen valinta. Jos kukaan ei rokottaisi, maapallon väestö olisi pienempi, saasteet ja ilmaston lämpeneminen olisi vähäisempää.

Ilmastovanhemmat | Pelastetaan ilmasto, pelastetaan lastemme tulevaisuus!

[/quote]

Tuolla logiikalla kannattaisi äänestää natsit valtaan... "Nomutku maapallo tykkäisi siitä!"

Vittu mitä typeryyttä!

Vierailija
845/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:28"]

[/quote]

Mä en kyllä muista omasta elämästi yhtäkään perustervettä lasta joka olisi kuollut ihan perusflunssaan.

Vierailija
846/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota. Mitä tuohon ny sanoisi. Eihän rokotetuilla pitäisi olla mitään hätää. Mitä te oikein ulvotte?

Vierailija
847/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:18"]

Tuota..epidemia? Onko joku muu siis sairastunut tämän Aasiaan matkanneen lisäksi?

[/quote]

Onko tosiaan joku muu sairastunut myös vai onko tää taas kakkanpuhuntaa???

[/quote]

Eihän sitä vielä tiedä onko muita sairastuneita.

Tuhkarokon itämisaika on 7-21 vuorokautta. Jos altistuminen on tapahtunut 7 päivää sitten, alkavat ensimmäiset tartunnan saaneet vasta nyt oireilemaan.

Lohjalla nyt yrittävät välttää sen, että mahdollisesti tartunnan saaneet levittäisivät tautia laajemmalle.

Vierailija
848/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:54"]

Hirveää paniikin lietsontaa. Olen syntynyt-60, lapsuudessani tuhkarokko oli tyypillinen lastentauti,joka sairastettiin. Neuvolakortit olivat tuolloin käytössä, joissa on kaikki sairastamani rokot päivämäärineen,samoin rokotukset. Ennen tuota rokkoa ei pidetty minkäänlaisena riskinä.

[/quote]

Juu, totta kai silloin sairastettiin kaikki ns. lastentaudit! Itselläni kävi hyvä mäihä, kun minulla oli vain tuhkarokko ja sikotauti, viimeksi mainittu hyvin lievänä. Hyvä kaverini sairasti myös vesirokon, ja muistan, kun vihdoin pääsin häntä katsomaan. Näppylöitä oli vielä siellä täällä naamassa ja kaulan alueella ja ne kuulemma kutisivat aivan hirveästi, mutta raapia ei saanut. Olin mielissäni, etten itse ollut silloin sairastunut, vaikka aika moni meidän koulusta vesirokon tuolloin saikin.

Mutta nyt kun kaikki mahdolliset rokotukset on kehitetty ja saatavilla, pidän todella typeränä, jos ei oteta niitä vastaan. Ei ne rokot ja muut lastentaudit hauskoja olleet ja pieni vaaransa niissä on, jos ei osaa niitä oikealla tavalla sairastaa.

Vm 1965

Vierailija
849/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt elänyt jo 47 vuotta eikä mua ole rokotettu tuhkarokkoa vastaan enkä ole sitä myöskään sairastanut. En edes tiedä ketään jolla olisi se ollut tai puhumattakaan, että olisi jotain jälkitauteja tullut. Et pidän kohua ihan yliampuvana.

Vierailija
850/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syöpäsairas lapsi, jolle ei ole voitu nyt antaa rokotusohjelman mukaisesti kaikkia rokotuksia. Lapsi siis yrittää pärjätä tässä laumaimmuniteetin suojassa. Kyllä nyt ihan oikeasti pelottaa, että mitä jos saisi esimerkiksi tuon tuhkarokon. Tuo tuhkarokkoon sairastunut selviää sairaalahoidon ansiosta, mutta jos olisi tartuttanut minun lapseeni sen, niin minun lapseni todennäköisesti ei selviytyisi hengissä. Vituttaa tuollaiset kusipäät, jotka eivät ajattele omaa napaansa pidemmälle!

Vierailija
851/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 14:28"]

[/quote]

Jos ne olis rokotettu niin kukaan ei olis kuollut. On se aika karua kuolla tuollaiseen tautiin jonka olis voinut estää yksinkertaisella rokotteella. Saattaapi olla että noiden kuolleiden läheiset jossittelee tällä asialla lopun elämänsä. Jos olis otettu se rokote, jos...

Vierailija
852/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:32"]

YLÄFEMMA! :D

[/quote]

Nauratteko sittenkin, kun ensimmäinen kuolonuhri tulee? Sillä sehän on tulossa, ennemmin tai myöhemmin.

[/quote]

Rokotusfanaatikothan ovat julistaneet nauravansa vahingonilosta, kun rokotusvastaisen perheen lapsi sairastuu tai viedään epidemian uhatessa rokotettavaksi, joten varmasti he myös nauravat jonkun tällaisen lapsen kuollessa.

Mutta entäpäs ne rokottamattomat alle 1v:t, mites niiden kanssa? Pitäisikö ne sulkea laitoksiin pois muita vaarantamasta, kunnes on rokotukset kunnossa?

Vierailija
853/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:44"]

Vaikka ei ole rokotuspakkoa, niin ei se poissulje mahdollista korvausvastuuta, jos oma rokottamaton piltti tartuttaa kohtalokkain seurauksin jonkun. Varmaan tällainenkin oikeuskeissi vielä joku päivä nähdään.

[/quote]

Kun tuota ei ole vielä Ameriikassa, haasteiden luvatussa maassa, vielä tapahtunut, niin ei sitä tule tapahtumaan täälläkään. Koskaan eikä ikinä. Sori vain! :D

Vierailija
854/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:33"]

Viimeisten viestien perusteella vaikuttaa siltä, että rokotusten vastustajita on lähtenyt viimeinenkin järjenhiven päästä. Voihan sitä luottaa massasuojaan, mutta teidän takiannehan se nyt vähenee. Ja kertokaa vielä, milloin rokotettu on viimeksi tuonut tuhkarokon Suomeen, jossa se sitten on päässyt leviämään? Kaikki epidemiat näyttävät alkavan rokottamattomien parissa, josta se sitten leviää muihinkin.

[/quote]

Ja se faktapitoinen lähde tälle? Mutu-tuntuma ei ole validi.

Entä ne rokottamattomat alle 1-vuotiaat, nehän ovat just näitä sun mainitsemia epidemianalkuja?

Vierailija
855/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:44"]

Vaikka ei ole rokotuspakkoa, niin ei se poissulje mahdollista korvausvastuuta, jos oma rokottamaton piltti tartuttaa kohtalokkain seurauksin jonkun. Varmaan tällainenkin oikeuskeissi vielä joku päivä nähdään.

[/quote]

Kun tuota ei ole vielä Ameriikassa, haasteiden luvatussa maassa, vielä tapahtunut, niin ei sitä tule tapahtumaan täälläkään. Koskaan eikä ikinä. Sori vain! :D

[/quote]

Itse asiassa tämä on aihe, jota oikeusoppineet pohtivat tällä hetkellä aika monessa maassa. Suomenkin olosuhteissa voisi tuottamusvastuu aktualisoitua.

Vierailija
856/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme elä poliisivaltiossa.

Vierailija
857/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 18:33"]

Viimeisten viestien perusteella vaikuttaa siltä, että rokotusten vastustajita on lähtenyt viimeinenkin järjenhiven päästä. Voihan sitä luottaa massasuojaan, mutta teidän takiannehan se nyt vähenee. Ja kertokaa vielä, milloin rokotettu on viimeksi tuonut tuhkarokon Suomeen, jossa se sitten on päässyt leviämään? Kaikki epidemiat näyttävät alkavan rokottamattomien parissa, josta se sitten leviää muihinkin.

[/quote]

Ja se faktapitoinen lähde tälle? Mutu-tuntuma ei ole validi.

Entä ne rokottamattomat alle 1-vuotiaat, nehän ovat just näitä sun mainitsemia epidemianalkuja?

[/quote]

Viimeisimman toi rokottamaton ja edellisessäkin taisi olla sama tilanne. Eli saa yrittää osoittaa minut vääräksi, mutta rokottamattomathan noita levittävät.

Ja kertoo kyllä argumenttien vähyydestä, jos pitää vääntää asia alle vuoden ikäisten vauvojen syyksi.

Vierailija
858/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat ajatella kuinka haluat, kuka sinusta välittää?

Vierailija
859/1052 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan, onko lapsena saadut rokotteet voimassa loppuelämän? Olen sairastanut tuhkarokon ja vesirokon aikuisena (tarttui lapseltani). Tietääkseni en ole rokkoja vastaan rokotteita saanut. Tuhkarokkoa ja vesirokkoa ei tarvitse pelätä, mutta mitä muita? Lapsena meille kerrottiin, että rokot ovat vaarallisempia aikuisille kuin lapsille, onko totta? 

Vierailija
860/1052 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2014 klo 20:07"]Emme elä poliisivaltiossa.

[/quote]

Tuottamusvastuu tai kuolemantuottamus eivät liity poliisivaltioon mitenkään. Jos rokottamattomuus kriminalisoitaisiin, silloin voisimme sanoa elävämme poliisivaltiossa.

Ketju on lukittu.