Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa
Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle.
Kommentit (1052)
Kuinka monta kuollutta vuosittain olisi teille rokotusvastaisille sopivasti?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:18"]Muistellen jostain lukeneeni, että tuhkarokkovirus saattaa jäädä elimistöön ja aiheuttaa aivotulehduksen ja kuoleman vuosien päästä.
Tuo aivotulehdushan on tuhkarokon jälkitauti muutenkin.
Melkoisia riskejä ottavat lastensa piikkiin.
[/quote]
Aivotulehdus on myös vesirokon jälkitauti, tosin harvinainen. Varmaan yhtä harvinainen kuin tuhkarokossakin!
Kuinka monta kuollutta, siis mikä on kuolemansyy? Ota rokote et kuole.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:01"]
Olen syntynyt -75, lapsuudessa sairastanut vesirokon, vihurirokon ja sikotaudin. Näistä ainakin vihurirokkoa ja sikotautia vastaan taidetaan nykyisin rokottaa. Silloin 80-luvulla kun olin eskarissa ja ala-asteella koulussa pidettiin rokkoja normaaleina lasten tauteina. Itsellekään ei jäänyt rokkojen sairastamisesta mitään jälkitauteja tai seuraamuksia, ei myöskään samaa ikäluokkaa olleille ystäville, jotka taudit sairastivat myös. Omat lapseni olen rokottanut pakollisilla rokotuksilla, esim. sikainfluenssaa vastaan heitä ei ole rokotettu.
[/quote]
Sama täällä, sairastettu on vissiin kaikki rokot. Äitini oli tosin viisas, koska jälkitautien pelossa piti meidät lapset sisällä eikä laskenut puolikuntoisena ulos tai kouluun. Minä en tiedä ketään aikalaistani, joka olisi menettänyt kuulonsa tai vastaavaa rokkojen takia. Enkä tiedä edelleenkään! Omille lapsilleni en ole antanut kaikkia rokotuksia eikä heidän ole juurikaan tarvinnut syödä antibiootteja!.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:57"]
Ruttokin oli joskus ihan tyypillinen lastentauti. Samoin Kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä ja polio - jätätkö lapsesi rokottamatta niitäkin vastaan siksi, että ne joskus olivat ihan tyypillisiä lastentauteja?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:54"]
Hirveää paniikin lietsontaa. Olen syntynyt-60, lapsuudessani tuhkarokko oli tyypillinen lastentauti,joka sairastettiin. Neuvolakortit olivat tuolloin käytössä, joissa on kaikki sairastamani rokot päivämäärineen,samoin rokotukset. Ennen tuota rokkoa ei pidetty minkäänlaisena riskinä.
[/quote]
[/quote]
Rutto ei itse asiassa ollut lastentauti, se leviää eri tavalla. Eikä tainnut olla poliokaan. Noita muita en nyt muista.
[/quote]
Polion toinen nimi on lapsihalvaus, että kyllä se vaan oli tavallinen juuri lapsilla.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:57"]
Ruttokin oli joskus ihan tyypillinen lastentauti. Samoin Kurkkumätä, jäykkäkouristus, hinkuyskä ja polio - jätätkö lapsesi rokottamatta niitäkin vastaan siksi, että ne joskus olivat ihan tyypillisiä lastentauteja?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 13:54"]
Hirveää paniikin lietsontaa. Olen syntynyt-60, lapsuudessani tuhkarokko oli tyypillinen lastentauti,joka sairastettiin. Neuvolakortit olivat tuolloin käytössä, joissa on kaikki sairastamani rokot päivämäärineen,samoin rokotukset. Ennen tuota rokkoa ei pidetty minkäänlaisena riskinä.
[/quote]
[/quote]
Rutto ei itse asiassa ollut lastentauti, se leviää eri tavalla. Eikä tainnut olla poliokaan. Noita muita en nyt muista.
[/quote]
Polion toinen nimi on lapsihalvaus, että kyllä se vaan oli tavallinen juuri lapsilla.
[/quote]
Mutta se ei ollut "tavallinen" lastentauti, kaikki lapset eivät sitä sairastaneet, vaan se esiintyi epidemioina. Rokot puolestaan esiintyivät endeemisinä eli ne ovat lastentauteja sen takia, että aikuiset ovat ne jo sairastaneet, ja käytännössä jokainen siinä yhteisössä ne sairastaa joskus.
Viestin 601 kirjoittaja.Mitkä ovat pakollisia rokotuksia, niitä ei toistaiseksi ole.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:56"]
Ulvotaan siksi, että on olemassa ihan syyttömiä lapsia joilla on niin tyhmät vanhemmat että haluavat riskeerata ja jättää lapset rokottamatta. Ne rokotusvastaisten lapset on riski, koska kuitenkin pitää sitten matkustaa sinne jooga rettiittiin Goalle ja ottaa ne rokottamattomat lapset mukaan ja sitten tullaan tänne muitten sekaan ja tartutetaan se tuhkarokko/hinkuyskä/sikotauti siihen naapurin leukemiasta toipuvaan lapseen, jolle rokotetta ei olla voitu sairauden takia vielä antaa. Ja arvaa mitä! Se leukemialapsi voi sitten ihan hyvin kuolla siihen. Tai meette tapaamaan serkun kumminkaiman vauvaa ja siihen tarttuu tauti. On aina olemassa niitä, joille rokotetta ei voida antaa ja ne joille se voitaisiin antaa, mutta ei anneta riskeeraavat ne heikot ja valmiiksi sairaat. Ja se ainakin mua harmittaa ja käy aivoon. Mut hei! Jos sulla ja sun lapsilla menee hyvin niin sehän riittää!
[/quote]
Ja ainahan meillä kaikilla on se leukemiaa sairastava Nico-Petteri naapurissa... :-D
Myöntäisitte edes joskus, että teitä pelottaa, että itse sairastutte rokotteesta huolimatta. Tuollainen toisten puolesta pelkääminen on niin teennäistä.
Mun lapsia ei MPR-rokotteella voi rokottaa, kilpailevaa valmistetta ei saa Suomeen, joten ilman rokotusta nyt sitten pärjäävät. Enkä minä ole täällä haukkumassa näitä vapaamatkustajia, vaikka näillä perustein syytä olisi. En rokotuttaisi tuolla rokotteella kyllä muutenkaan, vaikka pystyisikin.
Keskittykääpä niihin omiin pieniin ympyröihinne ja käyttäkää se vauhkoamiseen ja vouhottamiseen kuluva aika vaikka sen lihansyönnin vähentämiseen. Menkää vaikka lenkille. Tai jutelkaa niiden lastenne kanssa, tietäisitte kerrankin montako sukupuolitautia sun teinin elämään on jo kuulunut.
t: terkka, joka juttelee päivittäin näiden nuorten sukupuolitautia levittävien isänmaantoivojen kanssa
Eikö näiden mänttien päähän siis mahdu, että niitä tuhkarokkoa levittäviä ihmisiä tulee Suomeen vähintään viikottain, eikä silti sitä epidemiaa synny? Ei sitä tarvi ulkomaille mennä hakemaan, riittää että joku tuhkarokkotyyppi yskäisee stadin Stokkalla ja rokottamaton/vajakkisuojainen kävelee siitä tilasta parin tunnin sisällä läpi. Ja suurin osa aikuisista on tällä hetkellä ilman rokotteen tarjoamaa suojaa.
Ihan vähän OT, mutta tätä hysterian tasoa voisi jo laskea. Rovaniemellä raahataan paniikissa alle 1.5-vuotiaita lapsia rokotettavaksi, koska Lohjalla on 1 henkilö sairastunut tuhkarokkoon. Voisiko vähän miettiä, mitä tällä paniikilla taas saadaan aikaan?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:33"]
Eikö näiden mänttien päähän siis mahdu, että niitä tuhkarokkoa levittäviä ihmisiä tulee Suomeen vähintään viikottain, eikä silti sitä epidemiaa synny? Ei sitä tarvi ulkomaille mennä hakemaan, riittää että joku tuhkarokkotyyppi yskäisee stadin Stokkalla ja rokottamaton/vajakkisuojainen kävelee siitä tilasta parin tunnin sisällä läpi. Ja suurin osa aikuisista on tällä hetkellä ilman rokotteen tarjoamaa suojaa.
[/quote]
Suurin osa aikuisista on joko saanut rokotteen tai sairastanut sen lapsuudessaan. Lisäksi mistähän ne tuhkarokkoiset tänne tulevat, kun Euroopassakin kuitenkin rokotetaan ihmisiä, joten aika kiirettä pitäisi, jos saisi muualla rokon, kävisi Suomessa ja ehtisi vielä kotiin sairastamaan.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:44"]
[/quote]
Suurin osa aikuisista on joko saanut rokotteen tai sairastanut sen lapsuudessaan. Lisäksi mistähän ne tuhkarokkoiset tänne tulevat, kun Euroopassakin kuitenkin rokotetaan ihmisiä, joten aika kiirettä pitäisi, jos saisi muualla rokon, kävisi Suomessa ja ehtisi vielä kotiin sairastamaan.
[/quote]
Aikuisten rokotussuojassa on iso aukko.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:44"]
[/quote]
[/quote]
Aikuisten rokotussuojassa on iso aukko.
[/quote]
Heitäkin ovat siis rokotetut suojanneet. Ilmeisesti haluatte, että parin vuosikymmenen päästä vanhuuskodeissa kuollaan tuhkarokkoon, kun yhden hörhön lapsi käy Aasian-matkansa jälkeen mummoaan tapaamassa.
Mitä hyödyt paniikin lietsoja?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:54"]
[/quote]
Mitäs itse, itsekäs hörhö?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
Pelkäät,että sairastut eikä rokote auta??
[quote author="Vierailija" time="26.01.2014 klo 12:02"]
Mututuntumalla sanoisin, että juuri rokotetut lapset ovat niitä antibioottien suurkäyttäjiä. Kauhulla olen seurannut lasteni koulukavereitten ja muitten tuttujen antibioottien käyttöä monien vuosien ajan. Vuosittain niitä kuureja syödään useampia jo vauvasta saakka.
[/quote]
Juuri näin. Naapurini on terveydenhoitaja, neuvolassa tietysti. Lapsille on otettu kaikki rokotteet syntymästä saakka, myös ne jotka pitää itse hankkia apteekista. En ole sairaampia lapsia nähnyt.
Kolme lasta sairastaa jatkuvasti, korvia on putkitettu useampaan kertaan ja risat poistettu. Keskimmäinen on jo kuudetta vuotta jatkuvassa ab-kierteessä kamalan yskän ja flunssan vuoksi, syytä ei ole löydetty. Vatsatauti iskee vähintään kerran kuussa koko jengiin. Luulisi, että tuolla rokotemäärällä pysyisi influenssakin poissa, mutta niin vain koko perhe sairastaa senkin, niin kipeinä etteivät sängystä ylös pääse. Siitä huolimatta ottavat joka vuosi influenssarokotteen, kun siitä on kuulemma hyötyä.
Elintavat ovat terveelliset, kuntoilevat kaikki silloin kun jaloilleen pääsevät ja ruoka on terveellistä kotiruokaa, mutta joku tuossa on mennyt pahasti pieleen.
Meillä samanikäiset lapset, rokotuksia on vain jäykkäkouristus ja kurkkumätä. Yhtään korvatulehdusta tai vatsatautia eivät ole ikinä sairastaneet, flunssa on korkeintaan päivän niiskutus ja sillä ohitse.
Ei ne rokotukset onnea tuo, niillä voi myös pilata terveytensä. Tai siltä se ainakin näyttää.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:56"]
[/quote]
[/quote]
Pelkäät,että sairastut eikä rokote auta??
[/quote]
Jos sairastuisinkin, niin saisin taudin lievempänä. Mutta miksi te haluatte tartuttaa muutkin?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 21:07"]
Minä en pidä itseäni rokotusvastaisena, mutta rokotuskriittinen olen. Vanhempien on päätettävä, kumman ottavat: rokotteiden haittavaikutusten riskit, vai lastensairauksien komplikaatioiden riskit. Kumpiinkin liittyy todellisia riskejä. Itse päädyin siihen tulokseen, että toistaiseksi meidän lapsia ei rokoteta. Olen lukenut, että lastensairauksien riskit ovat pienet, jos ne sairastetaan hyvässä kotihoidossa. Vanhemman on otettava selvää, miten mitäkin tautia hoidetaan, ja mitkä hälytysmerkit vaativat viemään lapsen ajoissa sairaalaan. Lastensairauden sairastettuaan lapsella on ilmeisesti parempi immuniteetti kyseistä sairautta vastaan kuin rokotetuilla. Sairauksia enemmän minua huolestuttaa rokotteissa olevat aineet, joita lapsen vereen joutuu ja joista lapsia on vakavasti sairastunut, vammautunut tai kuollut. Paniikkiin ei mielestäni ole aihetta, luvut ovat pienet. Mutta ilman rokotteita mennään meillä toistaiseksi. Toivon, ettei syöpäsairas lapsi sairastu meidän lasten takia. Jos lapseni olisivat niin epäonnisia, että heille tulisi rokotteista jokin vakava vammautuminen, vain sen takia, että rokotin heidät suojellakseni syöpälapsia, olisin aika onneton.
[/quote]
Joo, mitkähän ne riskit on tässäkin MPR-rokotteessa on... Aika monelle sitä on annettu, mutta eipä ole kuulunut mitään. Ja onnea vain, jos meinaat saada lapsiisi tartutettua tuhka- ja vihurirokon tai sikotaudin Suomessa. Toivottavasti et siinä onnistu. Vanhempana sairastettuna ne ovat yleensä vaikeampia ja raskaana olevalle naiselle ja erityisesti sikiölle vaarallisia.
[/quote]
Esimerkiksi autismi ja ADHD on lisääntynyt sen jälkeen, kun on alettu rokottaa lapsia. Minä en halunnut esimerkiksi altistaa lapsiani autismille. Tiedäthän, että se on vakava kehitysvammaisuus.
t. toinen rokotekriittinen äiti
[/quote]
Ja sillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa, että autismin taudinkuvaa on laajennettu? Ennen oli vaan "outoja" ja "hulluja", mutta nyt niillä on ADHD ja autismi, kun ihannokkeat tiedemiehet (huom. Ei siis jomeopaatit ja poppaliehet) ovat löytäneet sairauksia tieteellisissä seulonnoissa. Ja nämä sairaudet ovat tidellisia. Siinä olet ihan oikeassa. Siinämtaas ihan väärässä, että ne muka johtuisivat rokotteista!
Eiköhän ne ole ne kaikki rokotteet (ja pari ekstraa) lapselleen vaatineet mammat myös syypäitä näiden antibiooteille resistenttien bakteerikantojen syntymiseen, kun varmuuden vuoksi on käyty yksityiseltä lääkäriltä vakuutuksen turvin ruinaamassa uusi ja turha antibioottikuuri, vaikka hyvin tiedetään ettei se erite sieltä korvasta katoa ennen kuin parin kuukauden päästä? Ihan parantuneessa tapauksessakin? Kun joka kerta menee uudelle lääkärille niin johan reseptiä paukkuu.
[/quote]
Eiköhän se lapselleen ylimääräisiä rokotteita hankkinut vanhempi ole myös se vanhempi, joka ymmärtää, milloin antibiootteja ei pidä käyttää. Meillä lääkäriin lähdetään, kun siihen on perusteltu syy (vakavat oireet, pitkittynyt tauti tai tarve saada lääkärintodistus esimerkiksi työnantajalle).
Antibioottien teho hiipuu väärinkäytön takia, joten on jopa todennäköistä, että tulevaisuudessa rokotteet ovat entistä keskeisemmässä osassa terveydenhoitoa.
[/quote]
Mututuntumalla sanoisin, että juuri rokotetut lapset ovat niitä antibioottien suurkäyttäjiä. Kauhulla olen seurannut lasteni koulukavereitten ja muitten tuttujen antibioottien käyttöä monien vuosien ajan. Vuosittain niitä kuureja syödään useampia jo vauvasta saakka. Ja mitä sanoikaan lääkäri/biologi eräässä dokumentissa tässä taannoin: ei tiedetä miten rokotteet vaikuttavat pitkässä juoksussa lasten terveyteen, tosin THL vastasi kyllä tiedetään. Aikanaan antibiooteistakin tiesivät -mites nyt?
Tietääkö nämä mammat mitä jo yksikin antibioottikuuri tekee lasten suolistonukalle ja kuinka tärkeä on terve suolisto aivoille ja muulle terveydelle. Luuletteko tosiaan , että muutama sokeroitu jugurtti pelastaa tilanteen?
Jostain luin kerran, että hyvä lääke (antibiootti) pilattu liiallisella käytöllä. Mietityttää onko sama tapahtumassa rokotteiden kanssa?