Rokotusvastaiset! Kommentoikaas nyt Lohjan tuhkarokkoepidemiaa
Vastuutonta jättää lapset rokottamatta ja siiten kaataa kustannukset ja hoito valtiolle.
Kommentit (1052)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 23:36"]
5 § Pahoinpitely
Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
8 § Kuolemantuottamus
Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Kyllä sitä voi jo huolimattomuudeksi sanoa, ettei rokotuta lastaan ja varsinkin jos altistaa hänet vielä tartunnalle. Toisen terveyden vahingoittamista se on ainakin.
[/quote]
Ei, vaan huolimaton on se vanhempi, joka altistaa lapsensa tuhkarokolle viemällä sen paikkaan, jossa voi olla tuhkarokkoa sairastavia.
Jos tämä sun lakitieteellinen höpötys oikeasti sovellettaisiin tähän maailmaan, jokainen tupakoitsija tuomittaisiin aika monesta kuolemasta ja pahoinpitelystä vuosittain. Samoin jokainen puita/roskia takassaan/saunan uunissa/ pihallaan polttava kansalainen.
Mikä sua tossa niin pelottaa?
[/quote]
Meidän vanha ja viisas lakimies sanoi joskus jotain siihen malliin, että mikä ei ole oikeus eikä kohtuus, ei koskaan voi olla myöskään laki... Tai jotain sinne päin.
Tarkoittaen että tuomaritkin on ihmisiä ja asian erilaiset puolet otetaan huomioon.
Jos jossain Sammatin kokoisessa pitäjässä joku lapsi sairastuu tuhkarokkoon ja siinä hässäkässä sitten vaikka joku ikänsä puolesta rokottamaton tai perussairautensa takia rokotusta vastaanottamaan kykenemätön sairastuu ja kuolee, tuskin siinä ruvetaan kamman kanssa kertaamaan esim. kuolleen vanhemmilta, että kävitkö vuonna 2012 Kampin keskuksessa ja etkös ollutkin vuonna 1989 Ibizalla silloisen tyttöystäväsi kanssa? Kun yhteys on kuitenkin aika ilmeinen.
Jos alle kouluikäinen sairastuu keuhkosyöpään kun äiti on koko lapsuuden ajan sauhutellut pinnasängyn yläpuolella, tuskin ruvetaan miettimään kaikkia maailman tupakoitsijoita, kun oikeuden ja kohtuuden nimissä kuitenkin aika ilmeisesti se äiti on tässä pössytellyt lapsensa kuoliaaksi?
Kaiken voi pykälien nojalla tulkita puolelle ja toiselle, oikeutta käyvät kuitenkin ihmiset.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:07"]
Sitä minä en ymmärrä, miksi tuhkarokkoa pidetään kamalan tautina. Eihän sen jälkitauteina ole kuin välikorvantulehdus ja keuhkokuume ja nehän saadaan hoidettua antibiooteilla.
Onhan lapsilla muutenkin keuhkokuumetta, niin mitä se haittaa. Pahemmat tapaukset tippa-antibiootilla sairaalassa ja helpommat menee kotona tabletilla ja joku päivä vain saikkua.,
Hysteeristä touhua
[/quote]
Sitä minä en ymmärrä kun samoja virheellisiä väitteitä yritetään kierrättää uudelleen ja uudelleen. Tuhkarokon monille aiheuttamat pysyvät neurologiset vammat ja merkittävä kuoleman riski on otettu useaan kertaan esille tässäkin keskustelussa ihan linkkien kera. Tuhkarokkorokotuksen vaikutuksesta lapsikuolleisuuden vähenemiseen oli pitkä keskustelu.
Muuttuuko mielestäsi valhe taudin vaarattomuudesta todeksi kun sitä tarpeeksi monta kertaa toiselet viesteissäsi, jotka päättyvät mainintaan hysteriasta? Ala-arvoista lukijoiden harhaanjohtamista yrität harrastaa, ilmeisesti rokotteita vastustavan rokotus.info-sivuston inspiroimana.
Tämä on www.vauva.fi ja täällä pitäisi toimia lasten turvallisuutta edistävällä tavalla. Sinä ilmeisesti yrität lisätä lapsikuolleisuutta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:31"]
Sitä minä en ymmärrä, miksi tuhkarokkoa pidetään kamalan tautina. Eihän sen jälkitauteina ole kuin välikorvantulehdus ja keuhkokuume ja nehän saadaan hoidettua antibiooteilla.
Onhan lapsilla muutenkin keuhkokuumetta, niin mitä se haittaa. Pahemmat tapaukset tippa-antibiootilla sairaalassa ja helpommat menee kotona tabletilla ja joku päivä vain saikkua.,
Hysteeristä touhua
[/quote]
Sitä minä en ymmärrä kun samoja virheellisiä väitteitä yritetään kierrättää uudelleen ja uudelleen. Tuhkarokon monille aiheuttamat pysyvät neurologiset vammat ja merkittävä kuoleman riski on otettu useaan kertaan esille tässäkin keskustelussa ihan linkkien kera. Tuhkarokkorokotuksen vaikutuksesta lapsikuolleisuuden vähenemiseen oli pitkä keskustelu.
Muuttuuko mielestäsi valhe taudin vaarattomuudesta todeksi kun sitä tarpeeksi monta kertaa toiselet viesteissäsi, jotka päättyvät mainintaan hysteriasta? Ala-arvoista lukijoiden harhaanjohtamista yrität harrastaa, ilmeisesti rokotteita vastustavan rokotus.info-sivuston inspiroimana.
Tämä on www.vauva.fi ja täällä pitäisi toimia lasten turvallisuutta edistävällä tavalla. Sinä ilmeisesti yrität lisätä lapsikuolleisuutta.
[/quote]
Minä olen maininnut sanat hysterian lietsomista. Ja pysyn kannassani.Jälkitaudit eivät tule suinkaan jokaiselle. Olen saanut immuniteetin, sinä et ole, siis pelkäät. Siitä vaan varo ettei pelko saa otetta.
Hysteeristä touhua
[/quote]
[/quote]
Ja ku luet ne linkit tarkemmin niin huomaat, että "tutkimukset" on tehnyt lääkefirman rahoittama tutkijaryhmä!
Me emme voi verrata 2010-luvun eurooppalaista hyvinvointiyhteiskuntaa 1950-luvun Afrikkaan, koska liian moni muuttuja pitäisi ottaa huomioon. Ei ole kyetty pitävästi esittämään, että tuhkarokko tuottaa kaikki ne jälkitaudit, joita sen väitetään tuottavan, koska näyttöä ei ole, on vain oletuksia.
Jos luemme ne "tutkimukset" tarkasti, pitäisi suurten ikäluokkien olla kaikkien jo vainajia, koska he sairastivat tuhkarokon ja siitä huolimatta (ja huolimatta kaikista jälkitaudeista, neurologisista oikreista, aivopöhöistä) he voivat varsin hyvin.
Tuhkarokkorokotuksen saaneita lapsia hoidetaan keuhkokuumeen takia sairaalassa. Miksi ihmeessä - hehän eivät voi sairastua jälkitauteihin, koska heidän on rokotettu. Ai niin, keuhkokuumeen ja aivo-oireita voi saada vaikka hiekkalaatikon likaisesta hiekasta.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 12:41"]
Hysteeristä touhua
[/quote]
[/quote]
Minä olen maininnut sanat hysterian lietsomista. Ja pysyn kannassani.Jälkitaudit eivät tule suinkaan jokaiselle. Olen saanut immuniteetin, sinä et ole, siis pelkäät. Siitä vaan varo ettei pelko saa otetta.
[/quote]
Ohiksena ihmettelen (en ole lukenut koko ketjua), miten voit pysyä kannassasi eli siisi siinä, että tuhkarokko on vaaraton lastentauti, kun itsekin myönnät, että jälkitaudit eivät tule jokaiselle. Entä ne, joille tulevat? Itse olet turvassa, sinulle ei tullut, mutta eihän se ole mitään faktaa tai järkevää mielipiteenmuodostusta, että yleistetään se oma kokemus.
Minun mieheni isän kaksi sisarusta kuoli pienenä tuhkarokkoon, joten meillä on aivan erilainen kokemus ja aivan erilainen kanta tuhkarokon vaarallisuudesta. Kyseessä oli normaali keskiluokkainen perhe, ja lapset kuolivat sairaalahoidosta riippumatta, kun mitään ei ollut enää tehtävissä. Toinen lapsista sairasti lähes vuoden, ja mikään ei ole ollut appeni mielestä kamalampaa kuin katsoa sitä kuolinkamppailua.
On naiivia ja lapsellista argumentoida omien kokemusten perusteella, joten en ala tässä väittämään, että tuhkarokko tällä hetkellä olisi äärimmäisen vaarallinen ja kohtalokas sairaus jokaiselle sairastuneelle. Näinhän se ei ole. Mutta jälkitaudit voivat näkyä vasta vuosien päästä, sairastaminen voi aiheuttaa monenlaisia vammoja (kuulonaleneminen tai jopa kuurous, sokeus, lapsettomuus). Toki edelleenkin vain pienelle osalle sairastuneista.
Kysymys kuuluukin: minkä ristin olet valmis ottamaan? Sen, että lapsesi sairastuu tuhkarokkoon ja saa vaarallisen jälkitaudin ja sitä kautta vammautuu ehkä pysyvästi tai jopa kuolee vai sen, että lapsesi saa rokotuksen ja kuuluukin siihen pieneen joukkoon, joka saa siitä pysyviä haittoja. Valintakysymys.
Vielä lisää aineksia soppaan.. Meidän th sanoi joskus, että täkäläinen tuhkarokkorokote ei välttämättä täysin tehoa esim.matkustelun mukana tuleviin tuhkarokkokantoihin.Viruskannat eroaa toisistaan eri puolilla maailmaa, eli on mahdollista sairastua tautiin, vaikka rokottaisikin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Poliorokote
Hahaha, tässä näette, korvauksia maksettiin silloinkin ja koko homma oli hysteriaa. Poliota ei edes Suomessa ollut, vaan se oli lääketehtaan keksimä juttu, ettei lääketehdas mene konkkaan.
En ottanut tuota sokeripalaa, mutta täälläkin on nöyriä alamaisia,jotka kumartavat esim. THL:n suuntaan. Joko unohtui narkolepsia ja Pandemrix.??? Lyhyt muisti
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:27"]
En ottanut tuota sokeripalaa, mutta täälläkin on nöyriä alamaisia,jotka kumartavat esim. THL:n suuntaan. Joko unohtui narkolepsia ja Pandemrix.??? Lyhyt muisti
[/quote]
Ja ne asiattomammat oksennuksesi palstalle valitettavasti poistuivat ylläpidon toimesta. Sen huomaa viestiketjun viestien numeroinnista.
Jatka vaan, lisää samanlaisia viestejä. Rokotevastaisen liikkeen on hyvä saada kaltaisiasi mannekiineja ja puolestapuhujia 8=) 8=) Teet todella hyvää työtä!!!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:48"]
[/quote]
Ja ne asiattomammat oksennuksesi palstalle valitettavasti poistuivat ylläpidon toimesta. Sen huomaa viestiketjun viestien numeroinnista.
Jatka vaan, lisää samanlaisia viestejä. Rokotevastaisen liikkeen on hyvä saada kaltaisiasi mannekiineja ja puolestapuhujia 8=) 8=) Teet todella hyvää työtä!!!
[/quote]
Dorka!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:48"]
[/quote]
[/quote]
Myynti laskee lääketeollisuudelle sen mukaan mitä lietsot pelkoa täällä. Vastenmielle lääkkeille ja rokotteille on takuu varma. Hyvää työtä teet. Näin riittää markkinat muillekin!
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 13:55"]
Dorka!
[/quote]
Joskus kuumissa keskusteluissa joku tarkoituksellisesti esiintyy typeränä vastapuolen joukkueeseen kuuluvana henkilönä saadakseen heidät näyttämään naurettavilta. Rokotuksia vastustavan porukan osalta tuohon ei kenelläkään ole tarvetta kun he tuovat älyn omat jättiläisensä keskusteluihin mukanaan jo heti ensimetreillä.
ADHD oli 70-luvulla MBD, sitä aiemmin vain vilkkaita lapsia. Nykyisessä tietoyhteiskunnassa vaatimukset ja ympäristö erilaisia ja siksi oireilua enemmän, ennen purettiin energia pihaleikeillä.
Rokotteet eivät aiheuta autismia. Yhdessä tutkimuksesa väitettiin näin, mutta todellisuudessa tutkija keksi jutun omasta päästään ja mm menetti tästä syystä lääkärinoikeutensa. Tutkimus vain jäi elämään urbaanina legendana.
Korvatulehdus voi parantua ilman antibioottia (ilman hoitoa), siksi siihen tehoaa hyvin myös homeopaattiset lääkkeet.
Rokotuksilla on aina sivuvaikutuksia jotka on kuitenkin arvioitu vähemmän haitallisiksi kuin taudin sairastaminen. Nykyisissä rokotteissa on vain murto-osa taudin aiheuttajaa verrattuna vanhempiin rokotuksiin.
Ei ole niin kauan aikaa siitä kun suurinta osaa syövistä ei pystytty hoitamaan lainkaan, sepelvaltimotautia hoidettiin vuodelevolla ja tuberkuloosia raittiilla ilmalla. Jos vertaillaan vanhoihin käytäntöihin lastentaudeissa kuten tuhkarokko, miksi ei vertailla samalla tavalla muitakin tauteja.
Joku huutaa linkkejä ja tutkimuksia, enpä jaksanut käyttää tuntia siihen muta kaikki nämä asiat hyvinkin helposti vahvistettavissa ihan lluotettavista lähteistä. Lähdekritiikkiä kuyllä toivoisin, ihmiset linkittää itse keksittyjä juttuja ihan totena
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 10:09"]
Miten joku ei ole rokotekriittinen sikainfluenssarokotetapahtumien jäljiltä?? Ennen tuota narkolepsiatapahtumasarjaa suhtauduin täysin kritiikittömästi rokotteisiin eikä ollut tullut edes mieleenikään lukea esim. rokotteiden pakkausselosteita tai kyseenalaistaa rokotteiden riskit ja itse rokotettavien tautien riskit. Olen otattanut lapsilleni myös ylimääräisiä rokotteita. Mutta kyllä rokotekriittisyydelle on aihetta.
[/quote]
Niin on vaikka esim. jäykkäkouristusrokotteen yritän pitää aina voimassa ja matkustaessani tietyissä maissa mietin mitä rokotteita kannattaa harkita!
Tästä hysteriästä muuten tuli mieleeni miten muutama vuosikymmen sitten lasten korvia alettiin putkittamaan korvatulehdusten takia ettei tule aivokalvontulehdusta.
Vaihtoehtolääkärini sanoi minulle silloin, että syy on muu kuin tuo, koska Suomessa oli kirjattu silloin vain yksi tapaus kun niin oli käynyt! Selvää ettei minun lasteni korvia putkitettu ikinä. Lisäksi hän käski lopettaa joksikin aikaa maidon ja vehnäjauhotuotteiden syönnin.
Luin jostain iltis, iltasanomat jossa lääkäri äiti ei ole antanut rokottaa lapsiaan kun vasta murrosiässä. Oli tainnut 2 rokotetta sitä ennen.
En ottanut sikalunssa rokotetta ja ei ottanut lapsikaan 16 vee.
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 14:27"]
ADHD oli 70-luvulla MBD, sitä aiemmin vain vilkkaita lapsia. Nykyisessä tietoyhteiskunnassa vaatimukset ja ympäristö erilaisia ja siksi oireilua enemmän, ennen purettiin energia pihaleikeillä.
Rokotteet eivät aiheuta autismia. Yhdessä tutkimuksesa väitettiin näin, mutta todellisuudessa tutkija keksi jutun omasta päästään ja mm menetti tästä syystä lääkärinoikeutensa. Tutkimus vain jäi elämään urbaanina legendana.
Korvatulehdus voi parantua ilman antibioottia (ilman hoitoa), siksi siihen tehoaa hyvin myös homeopaattiset lääkkeet.
Rokotuksilla on aina sivuvaikutuksia jotka on kuitenkin arvioitu vähemmän haitallisiksi kuin taudin sairastaminen. Nykyisissä rokotteissa on vain murto-osa taudin aiheuttajaa verrattuna vanhempiin rokotuksiin.
Ei ole niin kauan aikaa siitä kun suurinta osaa syövistä ei pystytty hoitamaan lainkaan, sepelvaltimotautia hoidettiin vuodelevolla ja tuberkuloosia raittiilla ilmalla. Jos vertaillaan vanhoihin käytäntöihin lastentaudeissa kuten tuhkarokko, miksi ei vertailla samalla tavalla muitakin tauteja.
Joku huutaa linkkejä ja tutkimuksia, enpä jaksanut käyttää tuntia siihen muta kaikki nämä asiat hyvinkin helposti vahvistettavissa ihan lluotettavista lähteistä. Lähdekritiikkiä kuyllä toivoisin, ihmiset linkittää itse keksittyjä juttuja ihan totena
[/quote]
Tällaset yliolkaiset kirjoitukset ovat ihan huujahaata! Jos korvatulehdus paranee ilman antibioottia niin miksi lääkärit eivät kerro sitä? Eli nyt kun niin monet saavat upeaa apua tiettyihin lasten sairauksiin homeopatiasta niin vastapuoli on keksinyt, että se paraneekin itsestään. Kerroppa ihan julkisesti miten miten se vaiheittain tapahtuu kun kuume on jo 40*?
Sulle ihan tiedoksi ettet nolaa itteäs niin minun lapseni tässä tilanteessa alkoi tervehtyä PIAN sen jälkeen kun sai homeopaattisen aineen. Just silloin lapsi olisi muuuuutenkin alkanut tervehtyä -vai?
Kerroppa miksi nykyään `kaikki´ on niin sairaita vaikka lääketehtaat rules täysillä? Missä se tulos näkyy?
Lisäksi matkiiko nykyiset rokotteet homeopatiaa jos niissä on vain murto-osa taudinaiheuttajaa verrattuna entiseen malliin? Hyvänen aika tämähän on selvä homeopatian periaate!!!! Sillälailla!
Lapsena on ollut tuhkarokko ja selvitty on.
[/quote]
Me miehen kanssa olemme aikoinaan ottaneet sokeripalan ja koko perhe otimme sikapiikin ja kukaan ei ole sairastunut mihinkään.
Mitä meidän pitäisi muistaa
Meidät on suojattu tauteja vastaan, joten minua ei hetkauta jonkun perheen kakarat, jotka sairastuu tauteihin siksi, että heitä ei ole rokotettu.
olen ottanut muuten kaikki ohjelmaan kuuluvat rokotukset neuvolasta, mutten influenssa enkä sikainfluessa-rokotuksia. esikoiselle en myöskään ottanut rota-rokotetta, joka olisi tuolloin 2009 pitänyt maksaa itse