Urheilulliset avt hoi! Paljonko liikutte?
Olisi kiva välillä kuulla teitä jotka harrastatte ulkoilua ja liikuntaa enenmmänkin. Paljonko liikutte esim. viikkotasolla? Liikutteko paljon luonnossa? Käyttekö salilla? Jos liikutte ulkona niin onko teillä pakkasraja?
Kommentit (6)
Olen liikunnallinen ollut aina, nyt treeni on vähäisempää. Keskimääräinen viikko sisältäö 2-3 salitreeniä(kovaa) ja 2-3 kävely/hiihto/juoksulenkki, pituudeltaan 30min-3h. Aikanaan eli urheiluaikana treenasin noin 10-15h viikossa(yleisurheilu).
Minä olen ulkona päivittäin paljon. Kävelen töihin ja takaisin, koiran kanssa kävelen päivittäin n. 2h (väh. 10km). Käyn salilla, treenaan toiminnallisesta (crossfit-tyyppisesti). Käyn kerran viikossa uimassa ja pyöräilemässä. Nyt talvella kerran viikossa luistelemassa ja hiihtämässä. Harrastan juoksemista 2-3 x vko, yleensä niin että yksi pitkä 10+ lenkki ja pari lyhyempää mäkilenkkiä. Lisäksi tykkään kokeilla kaikkea uutta, osallistun paljon liikuntatapahtumiin ja erilaisten lajien alkeiskursseille. Liikunta ei ole minulle pakkopullaa, se on ihan paras tapa viettää aikaa :)
Liikun yleensä noin viisi kertaa viikossa. Olen myös käynyt kolme kertaa viikossa salilla ja kaksi aerobista siihen päälle. Mun saliohjelma on kolmijakoinen. Juoksen 7-10 km lenkkejä.
Mut pidän myös ryhmäliikunnasta ja tälläkin viikolla olen käynyt vain lenkillä ja ryhmäliikuntatunneilla vaihtelun vuoksi, että mielenkiinto säilyy.
En nyt ihan urheilulliseksi itseäni sanoisi, mutta pakko jonkun vetää pohjat tähän... =) Käyn kolmesti viikossa salilla, kerran viikossa jumpassa (1,5 h, sis. harras venyttely...) ja näiden päälle 4-6 lenkkiä (pituudeltaan 5-10 km) kävellen reippaasti. Näiden lisäksi kävelen joka päivä reipasta hyötyliikuntaa 3-5 km (bussipysäkille, salille, töihin) sekä normaalit koiranpissatuskävelyt, mutta ne nyt on aika löntystelyä, kuitenkin joitakin kilometrejä per päivä noiden pidempien lenkkien lisäksi. Pakkasrajaa ei ole, koska koiran pitää joka kelillä päästä ulos!
Käyn salilla n. 4-5 krt viikossa, lisäksi aerobisissa ryhmäliikunnoissa n. 3 krt viikossa. Kävelen aina kauppamatkat, ja pyöräilen työmatkat. :) Lisäksi lenkillä käyn vaihdellen n. 2-3 krt viikossa. Liikunta virkistää!
Ei täällä tunneta käsitettä "urheilullinen av".