Taas kun kohta alkaa yhteishaku
Vinkki teille kevään yhteishakuun valmistautuville, älkää helvetissä hakeko lukemaan liiketaloutta. Alalla koulututaan ihan liikaa nuoria merkonomeiksi, tradenomeiksi ja kauppatieteenmaistereiksi.
Itse valmistuin kohta vuosi sitten keväällä ja työelämään pääsy on tyssännyt täysin.Todellisuus on sitä ,että sinä kilpailet 2-300 muun liiketalouden asiantuntijan kanssa samasta hakuun laitetusta työpaikasta(ainakin täällä hämeessä).
Olen hakenut paikkoja johon pääsisi harjoitteluun palkatta (työkkärin tuilla, että sais kerättyy lisää kokemusta) mutta kukaan ei ota, koska kukaan ei halua perehdyttää. Siitä on kuulemma liikaa vaivaa. Vedotaan jatkuvaan kiireeseen, mikä tässä yt-yhteiskunnassa on varmasti osaksi totta toisilla työpaikoilla.
*ituttaa! Miksi oi miksi luinkaan tradenomiksi. Olis kannattanut lukea jotain ihan muuta. Mutta minkäs teet. Nuorena minuutemme kehitys on vielä täysin kesken siinä vaiheessa, kun pitäisi päättää, että mikähän minusta nyt tulee isona.
Ite oon suunnitellut, että jos tässä työttömyys venyy ja venyy, niin kyllä se on eessä alan vaihto. Ei voi mitään. Ongelma on vaan se ,että kun on tietty määrä jokaisella noita opintotukikuukausia käytettävän, niin miten rahoitan opintoni, kun opintolainaa on jo kertynyt ed. opintojenkin takia.
Onko täällä muuten muita samassa jamassa olevia/olleita? Mihin päätöksiin/toimiin itse päädyitte?