Empatian löytämisen vaikeus: Miten lohduttaa ihmistä, joka tartutti itse sukulaiseensa koronan ja sukulainen kuoli?
Miten lohduttaa ystävää, joka lähti itse reissuun, heilui palattuaan ympäri kyliä, tartutti koronan muun muassa vanhaan sukulaiseensa ja sukulainen kuoli?
En osaa sanoa mitään, en lohduttaa mitenkään. Olen hiljaa, koska en keksi mitään kaunista sanottavaa, enkä löydä empatiaa itsestäni. Kohta olisi varmaan syytä sanoa jotain. Ei oikein nyt löydy repertuaarista muuta kuin että "sulle ihmiset sanoi, että älä lähde ja sitten sulle ihmiset sanoi, että pysy karanteenissa tai mene testeihin, ja mitä sä teit ja mitä oletit että siitä seuraisi?"
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt ymmärrät että jos syyttää pitää alkaa niin se ihminen joka sairastutti ystäväsi on ihan yhtä syyllinen sukulaisen kuolemaan ja samoin sekä joka sairastutti ystäväsi sairastuttajan jne. Syyttely nyt vaan ei auta, jos et ole empaattinen niin sitten et ole. Ei se sen kummempaa ole. Ihmisillä vaan on kauhea tarve aina syyttää toisiaan ihan niin kuin se tilannetta mitenkään korjaisi.
Kaikki eivät tiedä kantavansa tautia, tartuttaa voi myös vahingossa. Silloin ei ole syyllinen. Jos kieltäytyy noudattamasta ohjeita ja omaa piittaamattomuuttaan tartuttaa, silloin on kyllä syyllinen.
Kai nyt ymmärrät että jos syyttää pitää alkaa niin se ihminen joka sairastutti ystäväsi on ihan yhtä syyllinen sukulaisen kuolemaan ja samoin sekä joka sairastutti ystäväsi sairastuttajan jne. Syyttely nyt vaan ei auta, jos et ole empaattinen niin sitten et ole. Ei se sen kummempaa ole. Ihmisillä vaan on kauhea tarve aina syyttää toisiaan ihan niin kuin se tilannetta mitenkään korjaisi.