Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla synnytys vei kuukautiskivut...

Vierailija
24.01.2014 |

Kysymys koskee siis tilannetta kun kuukautiset alkoivat synnytyksen jälkeen, eikä ollut kipuja. Oliko tämä teillä pysyvä muutos vai milloin kipurumba alkoi taas. Olen nyt vuoden ollut onnekas? Kestääkö kivuvapaa onneni vielä pitkään,vai onko kohta ihana muisto vain?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis vuosi sitten lopetin imetyksen, jolloin kuukautiset alkoivat jälleen. En synnyttänyt vuosi sitten (no ihan kun tällä tiedolla olisi edes mitään merkitystä...)

Vierailija
2/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne pysyvästikin lähteä, minulla kivut vei ikä. Alkoivat parikymppisenä lieventyä ja kolmikymppisenä katosivat kokonaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähtivät kuukautiskivut esikoisen synnytyksen myötä. Sitä iloa kesti pari vuotta kunnes sain toisen lapseni. Sen jälkeen olen taas kärsinyt kuukautiskivuista.

Vierailija
4/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas katosivat lopullisesti ensimmäisen lapsen synnytyksen myötä. Toinen lapsi syntyi parin vuoden kuluttua, nyt siitäki on jo yli 10 vuotta.

Vierailija
5/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin AP:lla. Järkyt kuukautiskivut ei tulleetkaan takas kun kuukautiset alkoi imetyksen jälkeen. Samoin vuodon määrä ja kesto on vaan puolet entisestä. Mulla oli sektio, jonka yhteydessä kohdusta poistettiin jotain myoomia. Voisiko se vaikuttaa tähän? Jokainen kipuvapaa kuukausi on ihan luksusta!

Vierailija
6/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin hävisi synnytyksen jälkeen kuukautiskivut, mutta tilalle sain järkyttävän ovulaatiokivun. Lääkäri sanoi sen olevan aika yleistä.

Vierailija
7/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia? Minkä lääkäri sanoi olevan yleistä, että kivut häviää, vai että tulee ovulaatiokipua vai molemmat?

Vierailija
8/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 10:25"]

Minulla taas katosivat lopullisesti ensimmäisen lapsen synnytyksen myötä. Toinen lapsi syntyi parin vuoden kuluttua, nyt siitäki on jo yli 10 vuotta.

[/quote]

Mulla myös, tosin kolmaskin lapsi on tehty 6v sitten. Mulla kuukautiskivut ennen esikoisen syntymää oli sellaiset, että esikoinenkin meinasi syntyä kotiin, koska odotin vaan niitä kuukautiskipuja pahempia kipuja...joita ei koskaan tullut. Eli oli aivan helvetilliset menkat ennen lapsia.

Vierailija
9/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla synnytykset vei kk-kivut, mutta tilalle tuli todella runsaat kk-vuodot.

Vierailija
10/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 16:23"]

Mulla synnytykset vei kk-kivut, mutta tilalle tuli todella runsaat kk-vuodot.

[/quote]

Sama. Myös ovulaatiokivut hävisi.

Vierailija
11/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin lapsen syksyllä 2011, kuukautiset alkoivat kesällä 2012. Lopetin imetyksen kesällä 2013, ei vaikutusta kuukautisiin. Kuukautiset pysyivät suht kivuttomina siihen asti, kun tulin raskaaksi syksyllä 2013, saapa nähdä, millaista on sitten, kun menkat taas alkavat.

Vierailija
12/21 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synnytyksen myötä jäivät järkyttävät menkkakivut, IHANAA!! Siitä on jo reilut 16 vuotta.

Vierailija
13/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä. Synnytys vei ikävät menkkakivut!! Ihanaa! Ovulaation olen alkanut nyt vasta huomata mutta ei vastaa aiempia menkkakipuja sekään.

Vierailija
14/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattaa joskus olla kuukautiskipuja, mutta ei niitä samalla tavalla ole kuin ennen lapsia. Mulla on nyt varmasti viitisen vuotta siitä, kun kuukautoset alkoivat uudelleeen.

Vierailija
15/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä luulin olevani ainut! Ekan synnytyksen jälkeen kivut hävisi! Siitä on kohta 7 vuotta aikaa ja välissä ollut toinenkin synnytys. Mistä tämä johtuu?

Vierailija
16/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiennyt kuukautiskivuista mitåän ennen ensimmäisen lapsen syntymää eli ikävå kyllä näinkin voi käydä ja entisistå niukoista vuodoista tuli runsaat.

Vierailija
17/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minultakin hävisi synnytyksen jälkeen kuukautiskivut, mutta tilalle sain järkyttävän ovulaatiokivun. Lääkäri sanoi sen olevan aika yleistä.

Sama minulla. Ennen raskautta kamalat menkkakivut, mutta synnytyksen jälkeen hävisivät kokonaan. Menkat alkoi 8kk päästä synnytyksestä, imetin vielä. Menkat täysin kivuttomat, mutta ovulaatiokipu on sellainen ettei suorassa pysty kävelemään kun se iskee. Onneksi kestää vain vajaan yhden päivän, kuukautiskivut kestivät monta päivää.

Vierailija
18/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus, mutta vastaan silti.

Synnytys vei kuukautiskivut n. vuoden ajaksi. Mutta sain tilalle ovulaatiokivut puolen vuoden päästä synnytyksestä. Hiukan reilun vuoden päästä kuukautiskivut palasivat, mutta todella lievinä.

Kolmisen vuotta synnytyksestä kivut sitten palasivat normaalin tasolla, eli todella koviksi ja lisäksi ovulaatiokipu oli valtava. Nyt reilu neljä vuotta synnytyksestä kuukautiskivut ovat pahemmat kuin koskaan ennen, samoin ovulaatiokivut ovat yltyneet valtaviksi.

Menevät molemmat heittämällä ohi supistuksista, jotka minulla olivat aivan järkyttävät, kun synnytys käynnistettiin oksitosiinilla, jonka annosta nostettiin aivan liian nopeasti ja synnytys menikin sen takia aivan puihin ja repesin melkein kohdusta asti. Vieläkin on vaivaa ja kovia kipuja viikottain synnytyksen takia.

Vierailija
19/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta pysyivät poissa.

Vierailija
20/21 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen lapsia alkoi montaa päivää ennen menkkoja järkyttävät alavatsakivut ja rinnat oli kuin tulessa ja buranaa kului.. nyt ei ole yli viiteen vuoteen ollut minkäänlaisia tuntemuksia ennen menkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän