Rehellisesti: onko tällä suhteella toivoa?
Puoli vuotta seurustelua takana. Ikää molemmilla 27. Ei ole ollut sellaista alkuhuumaa, on vaan ollut mukavaa ja keskustelu toiminut hyvin. Ajattelin, että nyt olisi löytynyt toimivan kommunikaation suhde. No, sitten huomasin, että mies ei paljoa viestittele näkemisten välissä. Saattaa mennä kolmekin päivää, ennenkun mitään sanoo. Ei koskaan hyvää yötä, ei huomenta. Olen ottanut asian monesti puheeksi, mutta hän kokee turhaksi kyseisenlaisen viestittelyn. Aina kuitenkin hieman yrittänyt, kun on ollut puhetta, mutta se on palannut takaisin samaksi. Nyt neljä päivää näkemisestä, pari kertaa kysynyt kuulumiset. Ei muuta. Vituttaa. Sit kun nähdään niin kaikki on ihan ok, ja mä oon aivan rikki kun oon ajatellut et toista ei vaan jaksa kiinnostaa. Tuntuu, ettei mulla ole oikeastaan ees kovin vahvat tunteetkaan, kun nämä erilaiset viestimisen tarpeet ovat etäännyttäneet mua tosta miehestä. Ja hän aina sanoo, ettei ymmärrä mikä on ongelma. Ja jopa naurahtaa sille, kun yritän sanoa, että enemmän yhteydenpitoa sais mut tuntemaan oloni turvalliseksi. Enemmän näkemistä olis varmaan parempi, ja asutaankin toisiamme lähellä. Mutta mies kaipaa omaa tilaakin niin paljon enemmän kuin minä. Ja tuntuu, että minä joustan omista tarpeistani koko ajan. Tuhoon tuomittua varmaan, kun olen itse paljon tiiviimmän suhteen perään.
Oon kyllä varmaan jo tietoinen ite ettei tästä mitään tuu. Mut onko edes mitään vastaavaa kokemusta tai mielipiteitä?
En vaan jaksaisi erota. Mut en kyllä voi hyvin näinkään.
Kommentit (35)
Kaikki on hyvin, mutta kaipaat hyvänpäivän viestejä?
Ei kaikki ehdi, ja varsinkin miehet on aika huonoja turhanpäiväisessä höpötyksessä.
Kaipaan enemmän yhteyttä. Tuntuu, että parisuhde on olemassa ainoastaan silloin kerran viikossa kun nähdään. Ap
On vastaavasta kokemusta, ei toiminut.
Juu ei. Teillä on erilaiset tarpeet. Lisäksi on mahdollista, että miehellä on muitakin pelissä, jos todella vain kerran viikossa on kiinnostunut näkemään eikä muutenkaan kommunikoi. Kuuntele itseäsi ja tarvettasi kommunikaatioon.
Mullakin oli vastaavaa. Lopulta uskalsin erota ja myöhemmin tapasin nykyisen aviopuolisoni. Onneksi uskalsin lähteä huonosta suhteesta! Kyl se oikeesti kertoo paljon, jos toinen ei jaksa pitää yhteyttä.
Eniten häiritsee miehen pilkallinen suhtautuminen ja vähättelevä tapa reagoida. Kun tapaatte, oletteko vain jommankumman kotona? Käyttekö ikinä missään (nyt toki hankala maailmantilanne, mutta silti)?
Mulla on kokemusta kahdesta miehestä, joilla oli tuo sama tyyli. Toisen kanssa saattoi mennä parikin viikkoa, ettei vastannut viestiin tai puheluun, kun soitin. Loppui aika pian, kun en ole kerjääjä tyyppiä. Toinen saattoi soittaa pari kertaa viikossa, mutta tavattiin vain noin kerran kuussa. Asuttiin samassa kaupungissa noin 5 km:n päässä toisistamme. Sanoin miehelle, ettei nyt oikein iske tämä ja lopetin suhteen. Ei kannata olla suhteessa, jossa olet kuin löyhässä hirressä. Löysin sitten miehen, jonka kanssa olen naimisissa ja kaksi lasta on, kolmas tulossa.
No ei tuo huonolta suhteelta kuulosta. Monelle on aivan täydellistä se, että toinen osaa elää omaa elämää tapaamisten välissä. Mutta jos tämä suhde ei vastaa sinun tarpeitasi, turha sitä on jatkaa. Mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ehdi, ja varsinkin miehet on aika huonoja turhanpäiväisessä höpötyksessä.
Sillä "turhanpäiväisellä höpötyksellä" sattuu vaan yleensä olemaan aika keskeinen rooli suhteen rakentamisessa ja ylläpidossa. Jos ymmärrät.
Kuulostaa semmoiselta friends with benefits -jutulta. Mies ei ainakaan ole rakastunut. Kyllä ne miehetkin rakastuneina haluavat olla koko ajan yhdessä tai yhteydessä. Rakastunut mies haluaa myös miellyttää kumppaniaan. Silloin kun molemmilla on oikeasti tunteet pelissä, sen tietää kaikesta, ei tarvitse arvailla ja ihmetellä.
Jos tuossa ajassa tunteet eivät ole syventyneet, se tuskin tapahtuu myöhemminkään.
Olet nuori ja ilmeisesti etsit elämänkumppania ja ehkä lapsille isää? Tuo mies ei ole se, joten älä tuhlaa enempää aikaa.
silloin kun mies on vakavasti ihastunut, hän on helposti vähän turhankin intona tyyliin rinnuksille hyppivä häntäänsä heiluttava koira, jolloin toiselle tulee helposti sellainen olo, että pitää jo vähän toppuutella sitä intona käyvää miestä. Sinun tilanteesi on kaukana sellaisesta. Eli mies ei ole mitenkään kovin innoissaan sinusta, on todennäköisesti kanssasi koska muutakaan ei nyt ole. en laitaisi kovia odotuksia tähän suhteeseen. Romantiikka siinä ei tule ainakaan suunnattomasti kukkimaan. kannattaako tuhlata aikaa? Huonoon suhteeseen hurahtaa helposti joku seitsemänkin vuotta ja mitä vanhempi olet, sitä vaikeampaa on sitä hyvää suhdetta löytää
Et ole onnellinen eli lopeta tuo suhde. Ansaitset parempaa.
Hei ap. Olen kokenut miesrintamalla vähän kaikenlaista. Miehet eivät halua puheita, vaan tekoja. Jos sanoo miehelle, että meidän pitää keskustella 99 prosenttia miehistä sanoo niin kuin sinunkin miehesi, mikä nyt on ongelma, kaikkihan on hyvin. Osa lähtee karkuun. Kun tapaat miehen, kyhnytä vähän hänen vieressään ja kehu häntä. Ihanaa taas tavata, sinä olet niin lämmin ja seksikäs. Kun tulee välipäiviä, älä toivottele hyvää yötä, vaan kaipaan sinua koko yön ja näen sinusta mielekkäitä unia. Sinun on vaihdettava tyyliä.
Oma olotilasi kertoo vastauksen selvästi. Älä tuhlaa aikaasi turhaan.
Koskaan ei kannata kysellä mieheltä syitä välttelyyn ja muuhun vastaavaan ja odotella parannusta, jota ei tule. Toista ei voi saada rakastumaan ja haluamaan suhdetta painostamalla, kärttämällä ja neuvottelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Olen kokenut miesrintamalla vähän kaikenlaista. Miehet eivät halua puheita, vaan tekoja. Jos sanoo miehelle, että meidän pitää keskustella 99 prosenttia miehistä sanoo niin kuin sinunkin miehesi, mikä nyt on ongelma, kaikkihan on hyvin. Osa lähtee karkuun. Kun tapaat miehen, kyhnytä vähän hänen vieressään ja kehu häntä. Ihanaa taas tavata, sinä olet niin lämmin ja seksikäs. Kun tulee välipäiviä, älä toivottele hyvää yötä, vaan kaipaan sinua koko yön ja näen sinusta mielekkäitä unia. Sinun on vaihdettava tyyliä.
Voi elämä. Keskustelusta ei ollut koko asiassa kyse, vaan siitä, ettei mies välitä pitää yhteyttä. Ja tähän vielä pitäisi ladella lisää löylyä, että mies pitää aivan sekopäänä?
Minulle sopisi loistavasti tuollainen suhde, mutta sinulle selvästi ei. Jos laitat viestiä, niin eikö mies vastaa? Oletteko puhuneet yhteen muutosta?
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopisi loistavasti tuollainen suhde, mutta sinulle selvästi ei. Jos laitat viestiä, niin eikö mies vastaa? Oletteko puhuneet yhteen muutosta?
Kyllä vastaa, mutta vähäsanaisesti. Ja ollaan puhuttu, juuri itse asiassa kun viimeksi nostin tämän asian puheeksi että koen että olemme etäisiä. Mutta jos en voi Hyvin erillään asuessa, niin varmaan olisi aika suuri riski testata yhteenmuutolla sitä että korjaako se asian. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ehdi, ja varsinkin miehet on aika huonoja turhanpäiväisessä höpötyksessä.Sillä "turhanpäiväisellä höpötyksellä" sattuu vaan yleensä olemaan aika keskeinen rooli suhteen rakentamisessa ja ylläpidossa. Jos ymmärrät.
Jokapäiväiset hyvänyön ja hyvänpäivän toivotukset on aika turhaa hömpötystä. Kannattaa keskittyä siihen, mitä näiden välissä on ollut. Onko ollut hyvä päivä, huolia ym.
Nainen olen, enkä jaksaisi itsekään tuollaista romanttista hömppää joka ilta lähetellä toiselle.
Ei mee huonosti, mut ei kyl Hyvinkää