Miksi joku haluaa pitää suomi leijonaa kaulassaan?
En ymmärrä, ei ole edes kauniin näköinen kaulakoruna.
Kommentit (29)
Makuja on monenlaisia. Toiset tykkää kalevala-koruista ilman paitaa pidettynä. Annetaan kaikkien toteuttaa mieltymyksiään.
Onhan se kaunis. En kyllä omista
mies52v
Niitä käyttävät ovat persupunaniskoja.
Onhan se ruma, mutta sain sen mun vaarilta joten sillä on tunnearvoa niin paljon, että kulkee mukana. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Tunnen isänmaallisia miehiä, jotka käyttävät sitä myös edellämainitun vastalauseena eli siksi, että edellämainitut yrittävät omia tärkeän kansallisen symbolisen pelkästään omaan käyttöönsä. Toki tykkäävät muutenkin.
Hakkaraisen Teuvo EU-kokouksessa leijonakoru kaulassa pikkutakki päällä ilman paitaa olisi upea näky.
Minusta se on kaunis ja käytän jatkuvasti.
Meillä mummo osti leijonakorun pojalle. Toisille Suomen Leijona on merkki kunnioituksesta isänmaata kohtaan.
Minä ostan itselleni hopeisen leijona korun.
Minulla on Kalevala-riipuksia joita käytän puseron kera ja Risti-riipuksia.
Minulla on leijonakoruja joita pidän
*Haluaisin kyllä, että eläin olisi mieluummin ilves, koska meillä ei ole leijonia luonnossa
Se nyt kuitenkin on leijona
*Haluaisin, että Ruotsi ei näkyisi leijonakorun kautta itsenäisyydessä ja maa"tunnuksessa"
Mutta se nyt toistaiseksi vielä näkyy.
Koru on kaunis ja tykkään eläinhahmon muodosta.
Se on symboli ja käsinkosketeltava asia, joka muistuttaa vahvuudesta, itsenäisyydestä ja siteestä ja suhteesta isänmaahan.
Sitä voi ajatella samanlaisena symbolina kuin risti on uskovaisille. Heikkona hetkenä muistuttaa itselle tärkeistä asioista ja antaa voimaa.
Kalevalakoru verkkosukissa. Mmmm.
Vierailija kirjoitti:
Makuja on monenlaisia. Toiset tykkää kalevala-koruista ilman paitaa pidettynä. Annetaan kaikkien toteuttaa mieltymyksiään.
Bleiseri ja Kalevalakoru riittää.
Vierailija kirjoitti:
Hakkaraisen Teuvo EU-kokouksessa leijonakoru kaulassa pikkutakki päällä ilman paitaa olisi upea näky.
Pitäisi saada kyllin iso leijonakoru, mutta olisi todella hyvännäköinen kenellä tahansa miehellä. Noin 12-15 cm leijonakoru olisi tosi tyylikäs tuolleen vaikka linnanjuhlissa!
Reggae hamppu juttu se leijona.
Afrikan leijona joka kertoo vapauden kaipuusta sinne mistä ihminen on kotoisin, eli Africa, mama Africa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan asiaan ei liity korruptiota!
Kuten esim. joku korkeassa asemassa oleva virkamies tai poliitikko saisi joltain firmalta lahjaksi kalliin leijona-korun ja ryhtyisi sitten luottamusasemaansa hyväksikäyttäen mainostamaan tätä firmaa mediassa. Tai peräti antaisi sille firmalle muita etuisuuksia.
Mutta eihän tässä nyt missään Namibiassa olla, joten tuskin tuollainen täällä tulisi kellekään mieleenkään, heh.
Vierailija kirjoitti:
Ap pitäisi ampua.
Kommunisti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen isänmaallisia miehiä, jotka käyttävät sitä myös edellämainitun vastalauseena eli siksi, että edellämainitut yrittävät omia tärkeän kansallisen symbolisen pelkästään omaan käyttöönsä. Toki tykkäävät muutenkin.
Minä kuulun myös naisena tähän ryhmään. Olen vanhoillinen vihreä (akateeminen). Nykyään minulle ei oikein enää löydy puoluetta, koska vihreät hylkäsivät luonnonsuojelun.
"Isänmaalliset" on tahranneet tämänkin symbolin niin, ettei sitä kukaan järkevä kehtaa enää päällään kantaa.
No voihan se olla jonkun mielestä kaunis, vaikka sun mielestä ei ole.