Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** Marrasmurujen maanantailöpinät ****

24.07.2006 |

Tästä lähtee...

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on tullut painoa ainakin se 7 kg. Lähtöpainoltani olin normaalipainoinen (painoindeksi 20). Maha ja rinnat ovat kasvaneet kovasti, muuten olen " entisenlainen" . Neuvolassa sanottiin, että minun pituiselle painoa voi hyvin tulla raskausaikana 16 kiloa. Siskolleni ei viime raskaudessa tullut painoa kovinkaan monta kiloa, mutta hän oli ennestään ylipainoinen.

Ei muuta tällä erää.

Huomista neuvolaa odotellen,

timaja 23+4

Vierailija
22/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos momentti siitä Tuulilasin autovertailuvinkistä :-)

Nasketille haluaisin sanoa, että ole hyvä ihminen onnellinen siitä, ettei sinulla ole mitään kremppaa (taitaa kyllä vielä ehtiä tulla tämänkin raskauden aikana). Liitoskivut raskauden lopussa taitavat ainakin olla sellaisia, jotka koskettavat kaikessa inhottavuudessaan meitä kaikkia. On kamalaa kun tuntuu, että alapää särähtää rikki.

Itselläni on ollut selkä sökönä jo ennen raskauttakin ja tämä nyt on muutenkin jo kolmas raskaus...kuopus painoi 4800g syntyessään, enkä ole siitä toipunut kunnolla, vaikka aikaa on kulunut (peräsuolen laskeuma, arpeutumaton episiotomia-haava jne...pientä haittaa jäänyt :-)) Niin ja tuosta meidän pinosta katsoin, että olet vielä nuori, ainakin rutkasti nuorempi kuin minä, joka olen jo 33v.

Kyllä se kolmenkympin ylitys tekee kummia jaksamisen suhteen...Ensimmäisen odotin ja pyöräytin maailmaan ihan " tuosta vain" ilman mitään ongelmia 24-vuotiaana...mitä nyt järkyttävä pahoinvointi alussa piinasi, (samoin on toki ollut näiden kahden jälkimmäisenkin kanssa)...Toinen raskaus olikin jo raskas, sillä aloin odottaa tuota meidän jättiläisvauvaa esikoisen ollessa vasta n. ½ -vuotias. Ei siinä oltu vielä toivuttu kunnolla edellisestäkään...

Tätä raskautta varjostaa ja mielestäni myös haittaa fyysisesti raskas työ ja siihen liittyvät todella epäsäännölliset työajat. Iltavuoroon menen klo 13, pääsen pois klo 21:30 ja heti seuraavana aamuna aamuvuoro odottaa klo viiden herätyksineen...ei paljon naurata kun työajat ovat yhtä vuoristorataa. Edellisten kanssa tein istumatyötä, eikä sekään mitään herkkua tosin ollut, mitä nyt ei tarvinnut rehata jaloillaan koko päivää.

Painosta: Kyllä sitä painoa pitää vähän tarkkailla, varsinkin kun on jo valmiiksi ylipainoinen, kuten minä...Nyt on tullut jo yli sen verran kuin mitä kokoiselleni saisi tulla koko raskausaikana. En jaksa murehtia asiaa muuten kuin vauvan kannalta, ettei taas pääsisi kasvamaan loppua kohden huitsin isoksi, kuten tuo kuopus. On aivan sama miltä itse näytän... Minulla kun tuon painon kertymisen lisäksi turvottaa ihan älyttömästi, tulee sokeria ja proteiinia virtsaan yms...En minäkään totta puhuen ymmärrä, että normaalipainoinen ihminen vetää itsensä niin tiukoille, ettei painoa tule juuri lainkaan odotusaikana. Tällainen lihapulla, kuten minä, onkin sitten asia erikseen :-)

Raskausarvista: Vielä ei ole tullut yhtään uutta. Olen kyllä jo niin venynyt ja vanhojen arpien peitossa, ettei iho varmaan enää tuon enempää voi arpeutuakaan. En yhtään muista, milloin niitä arpia alkoi tulla edellisissä raskauksissa, mutta niitä tuli kaikkialle...

Kanelisokeri (kehäraakki jo nyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoin ennen raskautta 50 kg ja jo ekassa neuvolassa oli tullut 2kg koska pahoinvointi pysyi jokseenkin aisoissa vaan kun söin koko ajan vähän. Sen jälkeen on tullut painoa maltillisesti: nyt painan 57 kiloa. Rakenneultrassa käski lääkäri tarkkailla syömisiäni koska vauva kasvaa yli käyrien. Aiemmin ei olekaan mitään herkkuja tehnyt mieli, aiempi addiktioni suklaa on vaan ällöttänyt, mutta nyt alkaa jo sokerikin maistua. Just kun ei saisi!

Dagny ja Pöpö-poika 21+4

Vierailija
24/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dagny, me hankimme LG:n sivusta täytettävän pari kuukautta sitten ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen! Siihen mahtuu max. 7kg ja hyvin olen saanut pestyä sekä pikku- että isot pyykit. Käyttö on helppoa, jäljellä oleva pesuaika näkyy ja taaperoperheessä on tosi hyvä kun on lapsilukkomahdollisuus näppäimiin. Ainoastaan emme ole vielä ymmärtäneet miksi konetta ei voi jättää pauselle pidemmäksi aikaa (esim. kauppareissut). Joko se on puute, tai sitten emme vain osaa sitä vielä käyttää.

Raskausarvista. Mulla ei esikoisesta tullut vatsaan mitään, eikä vielä tästäkään ole tullut. Liekkö rasvailulla ja öljyn lotraamisella vaikutusta. Muualle on tämän raskauden aikana tullut arpia, reidet ja rinnat. Niitä on muutoinkin lihoessa ja laihtuessa elämän matkan varrella kertynyt. Esikoisesta ikävimmät arvet tulivat sitten imetyksen alkukuukausina rintoihin, kun mentiin äärimmäisestä toiseen... tyhjät, täydet, tyhjät, täydet ;)

Sarafan

Vierailija
25/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä nyt Emmentalina, listautuneena olen Minea75. Kadotin salasanani ja sain tosi vanhan nimimerkkini takaisin eikä anna mulle enää tota uudempaa :(

Anyway, täälläpäin enää kolme työpäivää jäljellä ennen kesäloman alkua...heh kuhan ei tuo lämmin kausi olisi kokonaan ohitse.

Painonnoususta: se on kyllä tosi yksilöllistä ja varmaan paljon vaikuttaa lähtöpainoindeksi. Eka raskaudessani olin 23v, ja painoindeksi n.19, nyt toisessa raskaudessani 30 vuotiaana lähtöpainoindeksi on 24. Nuorempana oli tähänmennessä tullut n.4kg painoa ja nyt vajaa 2 kg. Mutta huomasin että vaikka syön ihan normaalisti ehkä paremminkin kuin nuorempana, ovat reiteni ja kasvoni kaventuneet...eli kai tämä raskaus on kuluttanut jotain aikaisempaa pois :) En ainakaan vielä jaksa huolestua noista yleistyksistä.

Vaunuja täälläkin mietitään kovasti, mitkä olisi hyvät ja mieleiset...olen myynyt esikoisen aikaiset vaunut pois, jotka olivat Oran yhdistelmät. Olin niihin kyllä ihan tyytyväinen, mutta nyt olen miettinyt tosiaan Brion kombia tai vastaavaa Teutonialta. Pitäs lähteä vaunuliikkeeseen katselemaan, mutta kun se vielä tuntuu jotenkin turhan aikaiselta. Esikoisen aikaan ostin vaunut vasta viikoilla 35-36.

Mirpa: miten olet jaksanut maskin kanssa hengitellä? Itsellä tekee se huonoa etenkin iltapäivästä, aamusta se menee joten kuten.

Lomaa odotellessa Minea75 ja maha-asukki 22+1

Vierailija
26/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minullakin on tuota painoa ennestään jo tarpeeksi. Painoindeksi oli raskauden alussa 27, joten ei ole mitään hätää jos painoa ei ole tullut enempää. Masu on kyllä kasvanut ja vauva myös normaalisti joten en ole huolissani. Syön kyllä yleensä normaalisti, mutta nyt on tullut herkuteltua liikaa. Pelkona minulla onkin raskausajan diabetes joten painon nousua on tarkkailtava ja on mietittävä mitä suuhun laittaa. En niinkään ole huolissani linjoistani. pelkään myös että jos lapsi kasvaa liian isoksi, niin en pysty synnyttämään alateitse. painohan nousee jokaisella yksilöllisesti.

Vielä noista liitoskivuista. Minulla on myös vaivaa niistä. Ei pysty enää kävelemään pitkiä matkoja, kun lantio ja häpyliitos menee todella kipeäksi. Esikoisen aikaan ne ei alkanut vielä näin aikaisin.

Jeps, mut nyt täytyy lähteä ruuanlaittoon!

Vierailija
27/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei ilmeisesti saakaan joka paikasta. Olemme käyneet Gigantissa ja Mustassa Pörssissä katsomassa mutta kummankaan valikoimaan eivät ilmeisesti LG:t kuulu.

Vierailija
28/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis mulla oli lähtöpaino tähän raskauteen melkein sama kuin esikoista viimeisillään odottaessani... saas nähdä paljonko puntari näyttää tämän raskauden lopussa. Well, pääasia että vauva ja äiti voi hyvin...kilot voi karistaa imetyksen ja vaunuttelun myötä sitten joskus ensi vuoden puolella, heh.

Minea75

Vierailija
29/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnänpä minäkin lusikkani soppaan ;) eli painosta ollut puhetta. Esikoisesta painoa tuli 12kg ja lähtöpainoni oli normaali. Tästä kakkosesta lähtöpaino oli pari kiloa enemmän, mutta siis ihan normaali ja nyt on jo tullut 7kg!!! Itselläni on jo tosi iso maha ja rinnat ovat suureentuneet kuppikoolla =) Mikä ei tietenkään ole huono juttu ;) Mutta mutta itselläni vaikutti ainakin se, että pahoinvointi pysyi poissa vain ja ainoastaan syömällä, eikä mikä tahansa kelvannut. Ainut mikä pysyi sisällä oli jäätelö. Mehujäitä en pystynyt syömään, koska niitä söin esikoista odottaessani ja nyt hajukin jo etoi.

omaa napaa lisää: Vihlontaa ja supisteluja on myös itselläni. Valkovuotoa tulee ja runsaasti, mikä on kiusallista. Hengästyttää pienikin tekeminen ja lenkkeily aiheuttaa tosiaan supisteluja. Raskausarpia ei ole vielä tullut, esikoisesta niitä tuli vain rintoihin, saa nähdä kuinka nyt käy.

Mulla on istukka edessä, siis kohdunsuun edessä, onko muita? uusinta ultraan mennään elokuussa ja vähän jännittää nouseeko se vai mennäänkö sektioon...

mutta nyt tuli liian hiljaista esikolle... eli katsomaan mitä kiellettyä tapahtuu.

tahmasormi ja poika 22+2

Vierailija
30/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä huopatossutehtaalla ei kans tunnu tapahtuvan mitään sitten kesälomani...olen vasta" löytänyt" nämä vauvankeskustelut ja monet

tuntuu menevän itseni osalta ohi. Meillä oli viimeinen ultra 13.7. ja neuvola kans, mulle oli tullut 2kk.ssa 3kg.a ja tämä oli vielä kaiken lomagrillailun yms. jälkeen. Olin aika tyytyväinen itseeni. Vaikken ole mitään huomiota kiinnittänyt siihen miten paljon syön. Meidän pikku skotti on kuitenkin ihan täyskokoinen jne..vaikkei mun mahakaan ole ihan hirveesti turvonnut. Liikkuu silloin ku äitikin.Viime yön nukuin pitkästä aikaa putkeen, ilman vessakeikkaa siis. Olipas herkkua ! Muuten kyllä nukun kans ihan hyvin. Ja mielellään aika paljon !

Meidän uimahalli on ollut rempassa pääsiäisestä asti ja mä odotan ihan kybällä että pääsen takaisin sinne ! Pitäis aukee ens vkolla...Mä kyllä odotan tosta painonnoususta jotain loppuspurttia tulevaksi...ja senpä takia oon nyt tehnyt kaikista isoimmat hankinnat (pinnasänky, hoitopöytä&vaunut) nyt -ja ale.sta jos vaikka meneekin jossain vaiheessa niin heikkoon kuntoon. Mulla on kyllä 3km ylämäkeä kävely töihin jonka oon vielä jaksanut hyvin, se pitää kunnossa niin kauan kuin sitä jaksaa...

Jonna & 23+4 /Aberdeen

Vierailija
31/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli se mazda tulee meille. mies kävi ajamassa useemmat autot ja tilan puolesta sekä muuten tuo mazda oli kuulemma parhaimman oloinen. ja siihen kun saa vielä deltalta 5v takuun niin se oli siinä. toimitusaikakin on 3 viikkoa.

painosta: mulle on aikaisemmissa raskauksissa tullut puoleenväliin mennessä se 10kg ja loppuun mennessä yhteensä vajaat 20kg. nopeasti ovat lähteneet ja alkupainossa olen ollut aina vauvan ollessa 3-5kk. nyt on tullut vaan se 4-5kg, joten kaipa ne raskaudetkin vaihtelee.

ei noista painoista kannata hirveetä stressiä ottaa. ellei pukkaa raskausdiabetestä tai tule niin vähän painoa että alkaa jo vauvaan vaikuttaa. ja mulla painoindeksi ollut lähdossä aina se 24.

Vierailija
32/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemmepas olleet ahkeria kirjoittajia tänään :)

Momentti: Onnea autokaupoista! Tärkeä kysymys, minkä värisen otitte?

Kanelisokeri: Kehäraakki mukamas.. :) oli muuten hyvin sanottu tuo " nuorempana minäkin pyöräyttelin vauvoja maailmaan tuosta vaan" ..

Totuutta tuossakin, ensimmäinen raskauteni oli 19vee ja silloin ei vaivoja ollut vaikka silloin olin reilusti ylipainoinen 168cm ja alkupaino 95kg, synnytykseen lähtiessä paino ollut 102kg.. että siittä voi repiä huumoria, hyvin kesti selkä.. jälkitarkastuksessa paino olikin " enää" 85kg että näin.

Ja nyt 168cm lähtöpaino 80kg ja painoa tullut nyt 4kg ja päämääränäni olisi ettei mentäisi yli 90kg:n..

Vähän silti harmittaa kun lihosin enne raskauttta 10kg elikkäs hommia, lenkkiä ja tomaattia tiedossa raskauden jälkeen.

Olo ihan ok, liitoskivut.. äsken soi puhelin ja lähdin tästä ravaamaan toiselle puolelle kämppää toivoen että kerkeän vastaamaan (soi vain viisi krt, sitten vastaaja menee päälle).. nauroin itselleni kun vastasin puheliin kun olin niin onnellinen kun kerkesin :D, sillä istuma asennosta kun lähtee niin liitoskivut on kamalat..

No mutta nyt huilaamaan kun toinen poski on edelleen ihan velttona hammaslääkärireissun jäljiltä :/

tittuska 23+1

Vierailija
33/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan taas vaihteeks kaikille!!

Täällä menee nyt 22 vko ja viime vkolla sain vihdoin äippäpaperit täytettäviksi, tosin piti hetki miettii että pakkaus vaiko raha, no mies haluaa että otetaan pakkaus joten hänen mielikseen niin teen, meillä kaikki valmiina edellisten jäljiltä.

Painonnousu on tämänpvän yksi puheenaihe näköjään, katselin omaa korttiani että lähtöpainosta on tullut nyt 6,5kg lisää ja neuvolassa ei valiteta tästä, todetaan vaan että näkee että et oo herkkuja syönyt =)

Toinen ultrakin on nyt takana ja kaikki on hyvin, istukka etuseinämässä muttei kuulemma haittaa alatiesynnytystä ollenkaan.

HB oli päässyt laskuun joten sain sitten vitamiinikuurin, rautakuuria koitetaan vielä välttää onneks. HB nyt 125, oli alussa 140

RR erittäin hyvä 109/66

Masussa liikutaan erittäin vilkkaasti ja potkuja satelee todella paljon kylkiluihin, potkii pvän aikanä välillä vähän liikaakin, varsinkin töissä tuntuu pahalle kun kesken jonkun homman alkaa potkut.

Onneks ens vkolla alkaa toinen pätkä kesälomasta, 2vkoa ja sitten oiskin enää 6vkoa töitä ennen äippäriä, jään 50pvää aiemmin rankan työni vuoksi ja ei mahdollisuutta istumatyöhön.

Saas nähdä tuleeko loman jälkeen enää edes mentyä työpaikalle kun selkä alkanut reistailemaan enemmän, johtuu alkukevään liukastumisesta jolloin kaaduin todella pahasti ja kävelin kepeillä pari vkoa ja raskauskin oli aivan alussa, onneksi mitään ei sattunut kuitenkaan.

Autoista sen verran että meillä on käytössä Renault Megane 3:n lapsen kanssa ja kohtalaisen hyvin tullaan siihenkin vielä mahtumaan, mutta mitenköhän sitten jos lapsia olisikin 4. Nyt siis tulossa vasta tämä 3., mutta mittasin takapenkin että kaikki 3 istuinta sinne onneksi mahtuu ja tavarat takakonttiin.

Veljelläni on Huyndai 7-paikkanen ja on tilava perhe-auto, pitävät tästä mallista.

Eipä kait muuta tänään =D

Vierailija
34/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin kone teknisiltä. Hintaa en muista (ukko-kulta maksumiehenä) tarkalleen, mutta nettisivuilla näyttää olevan 599, jokin tarjous siinä mielestäni oli, eli ei ihan noin paljoo maksettu. Nyt en pysty tarkistaan, kun mies lähti puistoon tytön kaa.

Vierailija
35/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello vaan kaikille taas pitkästä aikaa. Lomalla ollaan oltu, joten koneelle en ole pahemmin ehtinyt. Minullakin alkoi sitten työt tänään ja innostus on ihan nollassa. Ei huvita! Olis tärkeämpääkin tekemistä. Kuten kaikki hankinnat tulevaa vauvaa varten. Eka kun on tulossa niin kaikki pitää hankkia.

Painosta on ollut puhetta tänään. Itsellä on tullut painoa 4kg ja olen siihen ihan tyytyväinen. Olen ajatellut, että kunhan ei mene yli 15kg niin ok. Ihan langan laiha kun en ole ennestäänkään.. :)

Oma napa: tuntuu että maha on kasvanut viime viikon aikana tosi paljon. Johtuu varmaan siitä, että omat vaatteet ei enää mahdu (housut) ja äitiysvaatteissa maha näyttää niin kauniin pyöreältä. Kiva sitä on esitellä! :) Selkä on välillä ollut kipeä ja viime viikolla yhtenä päivän sattui mahaan tosi kovaa, että piti vaan maata. Oliskohan ollu supistelu? Kun en tiedä miltä ne tuntuu... Keskiviikkona olis neuvolla, jolloin saan ne kela-paperit. Kivaa!

Meillä on kaksi farmaria, miehellä ja mulla omat. Mulla nim. 30km työmatka, joten tarvin oman auton. Ollaan kyllä vähän keskusteltu, että mun auto myytäis pois, en tarvi sitä kun jään mammalomalle, mutta saa nähdä. Farmari pitää kuitenkin olla, kun meillä on iso koira. Muuten, te joilla on koira, miten koira ja vaunut mahtuvat samaan autoon?

rusina rv 22+4

Vierailija
36/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tullut painoa yhtään, mutta sitä oli lähtiessä jo vähän ylimääräistä = ). Esikoiselta tuli 4,5kg ja nykyiseltä kuopukselta 1,5kg. Jälkitarkastuksessa painoin kuitenkin 10kg vähemmän kuin alkuraskaudessa... Ja syön ihan varmasti kaikkea mitä mieli tekee! Nytkin on olkkarin pöydällä odottamassa sipsipussi ja 1,5l cocista...

Meillä siis lapsia 2 ja miehen lapsia meillä 2 joka toinen viikonloppu. Autossa istujia siis 5-7 parhaimmillaan. Mun isoimmalla (5v) turvavyöistuin ja seuraavalla (2,8v) kunnon turvaistuin. Vauvalle on hankittu Gracon Autobaby. Miehen lapset (11v ja 8v) istuu korokkeilla tai ilman. Lisäksi kaksi koiraa :rottweiler ja ranskanbulldoggi. Eli sakkia löytyy!!!!!!!!

Tällä hetkellä Volkkarin Passat farkku ja Mazda 626 Coupe liikuttavat meitä. Tarkoitus hankkiutua eroon molemmista ja ostaa Volkkarin bussi.

Nyt äkkiä sohvalle, sipsipussi huuuuuutaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

T:Effica ja Pyry 25+5 ja nukkuvat muut, (ukko töissä)