Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**** Marrasmurujen maanantailöpinät ****

24.07.2006 |

Tästä lähtee...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on joinain öinä niin vaikea löytää mieluista asentoa, ärsyttää sitten se pyöriminen. Jokos te olette alkaneet asetella itseänne parempiin asentoihin tyynyjen avulla?

Viikonloppu meni mukavasti kotioloissa pitkästä aikaa ihan perheen kesken. Toki kävimme tuossa lähellä pienessä eläintarhassa ihailemassa kaneja, vuohia ja possuja taaperon kanssa.... on se maailma niin ihmeellinen. Tänään pitäisi tyttö viedä kampaajalle... ei kai sen kummallisempaa ohjelmaa.

Vatsassa kaikki hyvin, välillä supistelee, mutta nykyään ei ihan niin paljon kuin jokin aika sitten. Potkuttelut tuntuvat aina vaan ihanemmilta... huomaan naurahtelevani ja tervehtiväni pienokaista potkuja sadellessa... mahtaa olla kanssaihmisillä hauskaa minua seuratessa.

Sarafan rv 23+4

Vierailija
2/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla on ollut jo varmaan kuukauden täkki käärittynä tuossa jalkojen välissä helpottamassa nukkumis asennon löytämistä.

Silti se on hankalaa löytää hyvää asentoa.

Eilen olin kattelemassa mieheni näyttelemistä Ruoveden kesäteatterissa ja muuten oli hyvä olla,mutta aurinko paistoi kokoajan takaraivoon ulkona istuessa...

Niin ja muutama supistuskin tuli kun ne penkit/lauteet oli kamalan kovat,eikä ollut minkäänlaista selkänojaa.

Näytelmästä tykkäsin kovasti vaikka kyseessä olikin musikaali viulunsoitaja katolla.

Valokuvia tuli napsittua reilusti niinkuin aina kun olen miehen näytelmiä ollut katselemassa,n.7 vuotta olen aina ollut katsomassa näytelmiä.

Lapsia oli silloin hoitamassa miehen sisko ja muuten oli kaikki ollut täälä ok.mutta oli kyllä ilkeetä alkaa ensimmäisenä siivoon kun kotio tuli,kun kuitenkin siististä kodista lähdettiin...

No pääasia oli kuitenkin se että mäkin pääsin katteleen sen näytelmän.

Masukki voi hyvin ja on kova potkiskelemaan iltasella harrastaa jotain sarja jumppaa pisimmillään 4,5 tuntia potkuttelee muutaman minuutin välein ja voimalla välillä.

Muutenkin masukki mahtuu meneen voltteja tuola masussa.

Automatkoilla potkii virtsarakkoon ja muulloin sitten ylämahaan.

Mutta eipä kai tässä muuta tällä kertaa...

Nyt täynnä ihanat rv23!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla olisi ohjelmassa sokerirasitus ja nyt kun on 25 viikkoo täynnä, niin täällä sais varailla aikaa synnytysvalmennukseenkin. Siitä valmennuksesta olen tosin kuullut sellaista palautetta että " ihan turhaa" yms. Minä nyt tässä esikoisvouhotuksessani aion kuitenkin sinne mennä. Tänään saa postista äitiyspakkauksen ja sen myötä pääsen taas harjaannuttamaan tätä pesänrakennusviettiäni (joka iski eilen). Huomenna on edessä parin päivän reissu miehen porukoille tuonne Turun suunnille. Tällä viikolla ajattelin myös väkästää hoitotasolle alustan, hioo vanhaa keinutuolia ja viikonloppuna pitäis poimia tontilta herukoita+keittää mehua :)

Että sellaista leppoista puuhaa... Pitääkö muuten sinne sokerirasitukseen olla mukana joku lähete tai lappu, vai voiko siellä vaan käydä maksutta kun on raskaana??

Masukki voi hyvin ja liikuu päivittäin. Nyt on ehkä alkanut kehittymään jo tietynlainen päivärytmi: aamulla heräillään rauhallisilla muljahduksilla ja iltaisella ollaan hiukan levottomia. Sen olen myös todennut tässä viikon aikana ettei tarvitse kuin käydä kaupoilla tai tarttua imuriin niin HETI vatsaa kiristää ja vihlauksia tulee muutenkin sillon tällöin. Minulle on myös alkanut päivittäin tulemaan sellaisia ahdistuskohtauksia, (etenkin syömisen jälkeen) että mikään asento ei ole hyvä, tuntuu ettei saa kunnolla happea ja maha tuntuu yleisesti ikävältä... Nukkuminen on minulle tuntemattomista syistä edelleen katkonaista ja turhauttavaa pyörimistä. Tänään kehittelin myös sellaista teoriaa, että nyt kun tätä vauvaa ajattelee 24h päivässä ja odottaa jo kovasti syntymää niin sekin ilmenee uniongelmina. Minuun aina vaikuttaa kaikki jännittävä odotus mahan ja unen kautta. Heh, sarjassa " nerokkaat teoriat" . Tämän valivali-listan loppuun voisin vielä mainita että myös selässä on alkanut jumittaa :)

the-masu ja pikkuakka 25+4

Vierailija
4/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ainakaan minä törmännyt viesteihin. viimeisin mitä kuulin oli niitä epäselviä ja huolestuttavia kuulumisia. :-(

täällä on vauva ollut kovasti hiljainen. oliskohan joku kasvu käynnissä ja nukkuu paljon siksi.

sokerirasituksesta: kyllä täällä ainakin pitää olla lähete joko koneella tai kirjallisena. neuvolasta saa ja pirkanmaan sairaanhoitopiirissä itse olen.

mekin ollaan ostamassa uutta autoa. tila-auto 7 paikkaisena haussa. rahanmenoa ei voi estää mutta ollaan miehen kanssa molemmat tosi kypsiä renkkaaviin autoihin. tällä hetkellä katsellaan joko rellua tai mazda 5:ta. toi mazda vaikuttaa tosi hyvältä ja siinä on liukuovi mikä helpottaa pienten kanssa kulkemista.

no eipä täällä paljon muuta. liitoskipuja on ilmaantunut ja minäkin nukun täkki jalkojen välissä. mies aina säikähtää kun jatkuvasti ähkin jotain. eilen kysyi että koko ajanko sua supistelee kun ähkit, mutta liitoskipujahan minä...

mom rv24+3

Vierailija
5/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Momentti, mitä rellua olitte ajatellut noista tila-autoista? Meidän pitäisi käydä vielä ajelemassa Grand Scenic, Espace on jo koeajettu, enkä tykännyt.

Sokerirasituksesta: terkka laittaa koneelle lähetteen ainakin täällä Tampereella ja itse varataan aika (täällä pelaa ajanvarauksella, ei siis voi pöllähtää vain paikalle, kun hommaan menee se pari tuntia). Ajan saaminen saattaa olla hankalaa, joutuu odottamaan monta viikkoa. Itse olen varannut ajan laboratoriokeskuksen nettisivuilta.

Omat kuulumiset: Vauveli on varmaan masussa poikittain. Olo on todella tukala. Kohtua kivistää kylkiasennossa alaosastaan (varmaan pää nolossa asennossa, tai muksu kamalan alhaalla). Valkovuotoa tuntuu tulevan ihan lorisemalla ja kaikki pienetkin fyysiset ponnistelut, kuten kävely ruoan jälkeen tai kauppakassien kantaminen saa aikaan epämukavan kiristävän vanteen vatsan ympärille. Eilen vauveli intoutui potkimaan suoraan virtsarakkoa, joten ajattelin, että hänpä onkin pyörähtänyt jälleen perätilaan.

Katselin vanhoja neuvolakorttejani ja totesin, että tässä raskaudessa on jo tähän mennessä tullut noín 2kg enemmän painoa kuin muihin...mihin tällä menolla taas päädytään. Olen muutenkin kahdessa ekassa raskaudessa kerännyt mojovat 24kg ja nyt ei sekään varmaan riitä...huoh.

Pitäisi alkaa pikkuhiljaa päättämään, mitkä vaunut ostetaan. On vaan niin vaikeata päättää, kun markkinoilla on ihan liikaa valinnanvaraa.

Tässäpä näitä maanantaimutinoita. Perjantaina pääsen taas neuvolaan valittamaan...ensi viikolla pitäisi kyetä sitten töihinkin.

Kanelisokeri 23+2

Vierailija
6/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

grand scenic ajetaan ainakin.

tuulilasissa muuten 10-sivuinen vertailu 6-7 paikkaisista tila-autoista: Koko joukkueelle: kuuden ja seitsemän hengen keskikokoiset tila-autot

Vertailussa Honda FR-V, Mazda 5, Opel Zafira, Renault Grand Scénic, Toyota Corolla Verso ja Volkswagen Touran

linkki

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=128957

vaatii muuten rekisteröitymisen.

Aika kattava vertailu siis... katsopas piruuttas.

aika jännä kun mies on koeajamassa autoja ja meikäläinen vaan odottaa että mikähän on meidän perheelle ostettu ;-) Täysi luottamus tuohon mieheen- pakko olla, levossa kun olen.

Vierailija
7/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja motivaatio liikuskelee jossain pohjakellarissa. No, onneksi suurin osa porukoista lomilla joten saa rauhallisen alun. Täällä liitoskivut vaivaavat jo tosi pahasti, esikosta jäin kuukautta aikaisemmin sairaslomalle kun kävelystä ei meinannut tulla enää mitään. Nyt olo alkaa olemaan samanlainen ja viikkoja vasta näin vähän...

Masuasukki on meillä todella rauhallinen, iltaisin saattaa aktivoitua potkiskelemaan ehkä 10 min ajaksi voimakkaammin ja muuten satunnaisia muljahduksia. En yhtää muista miten esikko liikuskeli näillä viikoilla.

RV 24

Vierailija
8/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa postista tuli lappu,että äitiyspakkaus olisi noudettavissa.

Kiva katsella taas pieniä vaatteita..

Asentoja saa vaihdella kiitettävästi yön aikana,täkki on jalkojen välissä täälläkin..onneksi ei ole kuuma.

Vaunuja yritän katsella kuumeisesti,onko kolmipyöräisistä kokemusta kenelläkään?Teutoniat,Hartanit tai Gessleinit miellyttävät eniten ja valintaa niiden välillä on vaikea tehdä.Varsinkin kun ainoastaan Teutonioita myydään täällä ja yksiäkään kolmipyöräisiä ei ollut nähtävillä.Nyt vuoroa muille!

-kisupikkukuu-

Vierailija
9/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on hartanit ostettu vuonna 2002 ja olleet todella hyvät. erittäin kestävät, olleet nyt meidän kahdella lapsella ja miehen siskolla nyt lainassa.

mitään renkkoja ei ole ollut, ei edes pyörien kanssa.

Vierailija
10/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis työt aloitettu loman jäljiltä. Mahassa on kyllä välillä tuntunut, kun on kykkinyt tuolla, mut onneksi on rauhallista, niin ei ihan koko aikaa tarvi juosta - kuten huomaa tästä, että on aikaa kirjoitella ;)

Yleensä nukun hyvin yön, asennon löytyminen ei ole vaikeaa, mut viime yönä en meinannut millään saada uudellen unen päästä kiinni, kun heräsin esikoisen vessareissuun.. Edellisen raskauden ihan loppupuolellakin heräsin joskus viiden ja kuuden välillä ja olin täysin samassa asennossa, kuin yhdentoista aikaan nukkumaan käydessäni.... Sitten oliki pikkusen jumi olo, kun yritti liikkua. Olen aina ollut rauhallinen, enkä paljon kääntyile, joten sen vuoksi ei varmaan haittaa tuo masu. olen kyllä käyttänyt tyynyä , jos ei heti löydy asentoa...

Mut jos nyt yrittäis näyttää tehokkaalta, ja lähtis tekeen loman jälkeisiä tavaratilauksia....

Ai niin, autoista; meille ostettiin kahden colf-farmarin tilalle VW Touran. Olen tykännyt, tosin meillä ei tarvii ku 5 paikkaisena, mut onpahan koiruukselle ja tavaroille tilaa... Helppo parkkeerata ja näkee hyvin, ja lapsetkin on tykänneet... Taisipa olla jonkin lehden " perhetestissä" äidin suosikki.

Mut lähtee...

--Mirpa + masukki rv22+4--

Vierailija
11/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöheräilyä esiintyy täälläkin kiitettävästi. Peitto tai lisätyyny löytyy myös jalkojen välistä. Nukahtaminen on yhtä tuskaa. Onneksi saan olla kotosalla esikoisen kanssa vauvan syntymään asti. En kyllä jaksaisi töissä enkä koulussa mitenkään näillä yöunilla..

Meidänkin pitäisi vaihtaa auto isompaan. Kohta on kaksi lasta ja iso koira niin alkaa tulla ahdasta. Farmari pitäis saada. Ei kuitenkaan ole varaa ihan uuteen autoon. Talokin on haaveissa ja sitä ruetaan katselemaan ehkä loppuvuodesta. Olisi ihana pitää ristiäiset uudessa kodissa :) tällä hetkellä asutaan kaksiossa, joten lisätila olis enemmän kuin tervetullutta.

Voi että mäkin haluaisin uudet vaunut. Olen vaan niin laiska, etten saa myytyä noita entisiä. Mutta toisaalta esikoisen kohdallakin tarvittii vaunuja vaan vuoden ja sit ollaan menty matkarattailla, joten pitäis pärjätä noilla entisillä. Mies on ainakin sitä mieltä.. mutta silti uusia on ihana katsella ja hiplailla ;)

Supistuksia tulee täälläkin päivittäin, mutta eivät ole kivuliaita. Hengittäminen on toisinaan melko vaikeaa, varsinkin jos ahtaa mahan täyteen ruualla :) Pitäis ehkä vähän hillitä tuota syömistä; nyt on tullu 1,5kg lähtöpainoon :(

Mutta jaksamisia kaikille! Mä lähden viemään esikoisen hiekkalaatikolle.

marrasnasu 24+3

Vierailija
12/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasnasu: Eihän tuo 1,5kg ole paljon! Mun mielestä se on vähän. Mula paino on noussu tähän asti jo 7kg yhteensä! Syön ihan normaalia kotiruokaa, hedelmiä ym. terveellistä. Karkkeja/herkkuja meillä syödään kerran kuussa, silti mulla paino kohoaa tasaisesti ja huimaa vauhtia. Edellisessä raskaudessa tuli 8kg koko aikana. Tuntuu kummalta miten paino nousee näin älyttömästi vaikka eihän vauva vielä iso ole. Kai se syy täytyy olla liikunnan puolella.. Supistelujen takia liikunta on jäänyt tosi vähiin.. Joka tapauksessa raskauden jälkeen mulla alkaa painonpudotus, mutta toivottavasti ei tuu hirveasti lisätyötä näistä raskauskiloista. Oishan se mukava päästä taas lenkille miehen kanssa.. Ens keväänä sitten :)

Vaavi myllertelee masussa ahkerasti. Mulla ei nukkumisten kanssa ole ollut mitään ongelmia. Mun unenlahjat on nykyään niin hyvät että nukun kuin tukki vaikka kellonympäri ja päikkäritkin saatan ottaa päälle. Kai sitä nukkuu varastoon :) Osa syynä lienee mun hb 104.

Autoa meillä ei ole vielä, joten ei tarvii pähkäillä merkkien kanssa. Jos hyvin käy ja mies saa vakipaikan niin sitten uskaltaa ostaa auton. Opiskelija budjettiin auto ei mahdu. Oishan se silti kiva ja helppo kulkea..

Päivät kuluu ja lauantai lähestyy..

t.Vaavaa ja Vaavi 23+5

Vierailija
13/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kätilö sanoi että rv20 mennessä pitäisi tulla vähintään 4kg- jos tulee sen alle niin aletaan jo äidille sanoa että syö syö syö. jos paino ei nouse niin vaikuttaa se vauvan kasvuun ja kehitykseenkin. tämä siis jos äiti on normaalipainoinen lähtötilanteessa! Itse sain hieman pyyhkeitä kun oli tullut vaan 3kg tuohon mennessä.

Vierailija
14/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ehkä mun paino on noussu ihan normaalisti :) tietenkin tuo painonnousu on yksilöllistä. ja olishan ne varmaan sanonut neuvolassa jos ois liikaa tullu tai liian vähän.. ja kilojahan ne vaan on :) pääasia että vauveli voi hyvin!

Vierailija
15/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on niin hiljaista että joutuu keksimällä keksimään tekemistä että saa ajan kulumaan, vielä pari tuntia tältä päivältä kulutettavana...

Hämmästyneenä olen lukenut miten monella näyttää olevan jonkinlaista vaivaa/sairaslomaa päällä, hämmästyneenä siksi ettei itselläni ole mitään vaivoja. Yöt saan nukuttua hyvin missä asennossa vaan, ei supistele (ensikertalaisena en kyllä tiedä miltä tuntuvatkaan), selkä ei oireile tms. Täytyy koputtaa puuta mutta rankkojen alkuoireiden jälkeen tuntuu että raskaudesta voi jo nauttiakin!

Painosta oli ollut puhetta... Säikähdin kyllä tuota 4 kg:n painonnousua joka olisi pitänyt tulla rv 20 mennessä. Minulla painoa on tullut vajaat 2 kg, mielestäni olen syönyt normaalisti mutta mies kyllä väittää että syön nykyään enemmän. No kaipa ne neuvolassa sitten sanovat jos painossa on jotain huomautettavaa. Seuraavaan neuvolaan mieskin pääsee ensimmäistä kertaa mukaan ja kolmen viikon päästä olisi jo se odotettu 4D-ultrakin :)

Ensimmäiset vauva-hankinnatkin saatin tehtyä, turvakaukalo ja pinnasänky on jo valmiina. Vaunujen hankintaa päätettiin siirtää ja ostaa ne sitten veronpalautuksilla kun budjetti antaa paremmin periksi, marraskuussa niitä tuskin hirveästi vielä tarvitseekaan. Malttamattomana odotan äitiyspakkausta, päiväraha päätöksen sain työpaikkakassasta alle viikossa mutta Kelassa on ilmeisesti hitaampaa toimintaa...

Eipä muuta tällä kertaa, mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Nasketti rv 24+4

Vierailija
16/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAINOSTA: Kumma, miten siitä pitää huolestua! Rehellisesti, en ymmärrä, miten voitte huolestua ja suunnitella *dieettejä*, jos painoa tulee VAIN pari kiloa?!? Veljenvaimolla ei tullut kummassakaan odotuksessa painoa kuin se 3-4kg ja todella neuvolassa siitä olivat huolissaan ja asiaa vahtasivat. Ajatellaanpa... kun vauva syntyy, on se keskimäärin noin 3,5kg, sitten lapsivesi, istukka... pakostikin vain noista pitäisi painoa tulla sellaiset 5kg VÄHINTÄÄN! Ja sen lisäksi naisen kehon kuuluu varastoida ravintoa lasta varten. Niin se on ollut jo *luola-ajoilta*, jolloin miehet metsästivät ravinnon, eikä voinut tietää, milloin saa seuraavan kerran ruokaa ja mitä... Sellaiset 10-15kg raskaudessa on ihan normaali painonnousu ja lähtee (yleensä) IHAN ITSEKSEEN ilman sen kummallisempia laihdutuksia. Mikään ei ole mustavalkoista. Painoon ei vaikuta tässä asiassa vain se, mitä syö ja liikkuuko kuinka paljon. Naisen kroppa toimii raskaudessa *itsekseen* parhaaksi katsomallaan tavalla (noin yleisesti) ja käsittääkseni parasta olisi vauvan kannalta elää mahdollisimman normaalisti ja vointinsa mukaan. Jos nyt joku vetää herneen nenään, niin anteeksi! Mielipiteitä saa olla. Yritetään kaikki kuitenkin nauttia raskaudestamme; se on kuitenkin ainutlaatuista =) Ja loppujen lopuksi huomaamme, että aika kului niin nopeasti.

Minun varmaankin pitäisi saada hermoromahdus, raskausdiabetes ja suurikokoinen vauva näillä kiloillani. Kuitenkaan ei neuvolassa asiaan ole koskaan puututtu. Minulle vain tulee kiloja odottaessani ja taitavat olla vauvan parhaaksi =) Yritän siis itsekin suhtautua asiaan positiivisesti ja keskittyä odotuksessani muihin seikkoihin. Ehkäpä olen viimeistä kertaa raskaana! (HUI, mikä ajatus...)

AUTOISTA: Meillä on *vain* WV Vento ja siihen on ajateltu mahtua Tiitiäisen synnyttyäkin. Meillä voidaan vain katsella kuvia niistä tila-autoista, vaikka sellainen kieltämättä olisi kiva. Raha ja sen puute ratkaisee... On se auto huollettavakin, ostettava tuota järkyttävän kallista bensaa, maksettava vakuutukset... *huoh*

RASKAUSARVISTA: Nyt muistui mieleeni, että niistä oli puhetta viikonvaihteessa. Esikoisesta ei tullut raskausarpia. Kakkosesta tuli joskus puolivälin jälkeen alavatsaan, enkä niitä itse havainnut, vaan mies ja neuvola =) Nyt sitten jännätään... luulen, että taas venyy ja paukkuu =o

SUPISTUKSISTA: Tässä raskaudessa on yllättäen supistellut vähemmän kuin edellisissä. Liekö sitten niin, että tohellan pienemmällä vauhdilla ja huonommalla kunnolla. Toivottavastui ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Tiitiäinen menisi kovasti yliaikaiseksi =( Kuvittelin, että kun raskauksissa on pienempi väli (no, ykkösen ja kakkosenkin väli oli *vain* 1v8kk), niin kroppakin oireilisi enemmän. Ehkäpä nyt ei vaan *tarvita* suppareita niin paljoa... tai sitten kohtu on laiskistunut.

Nyt heräsi kuopus! Pitää siis rientää =)

TalviSalama + Tiitiäinen 25+4

Vierailija
17/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, levollinen viikonloppu takana, samoin harvinaisen huonosti nukuttu yö. Mukavaa, että kesää riittää vieläkin - pääsee nauttimaan ulkoilusta. Suppareita vähän pukkaa, eivät tosin tänään mitenkään kivuliaita ole. Masuasukki liikkuu aktiivisesti, joten ei valittamista.

Nasketille tiedoksi: kuulemma eka raskaus on tavallisesti, joskaan ei aina, se helpoin. Jo " lapsellisilla" jälkikasvu vaatii huomiota, eikä raskauteen ja sen tuomaan pahoinvointiin/väsymykseen voi panostaa samalla tavalla itseään hoitaen kuin esikoista odottaessa. Kaikki ainakin itselleni ohjeistivat esikoista odottaessani, että pitäisi muistaa nauttia raskaudesta ja oikeassa olivat. Nyt saan nostella taaperoa (joka tosin on aivan ihana, mutta älyttömän vikkelä!), kumartua siivoilemaan jälkiä, pukemaan yms. ja juosta hänen perässään. Lomallakaan ei välttämättä mahdottomasti nukuta, kun lapsi heräilee sekä yöllä että aamuaikaisin. Loman loputtua arjen pyörittäminen vie enemmän aikaa, kun on hoitoon kuskaamiset yms. eikä aina yksinkertaisesti ole mahdollisuutta levätä, kun väsyttää... Ei siis tarkoituksena valittaa, vaan valistaa ;) Itse siis nautin elämäntilanteestani tosi paljon, vaikkei tämä raskaus tosiaankaan ole päästänyt yhtä helpolla kuin ensimmäinen.

Vierailija
18/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis menossa rv 21+4 ja viikko sitten oli rakenneultra. Lääkäri veikkasi vahvasti poikaa, eli kaikkien ennustukset ja jopa mahan muoto oli sitten oikeassa :)

Vauva kasvaa yläkäyrien yli, pääkin on tosi iso. Melkein pari viikkoa isomman kokoinen tuo potkiainen on ja sf-mittakin huitelee pilvissä. Voi olla että tulee siis sektio (jota en haluaisi) koska olen erittäin pienikokoinen.

Mä olen iskiaksen takia sairaslomalla ja nukkuminen on vaikeaa. Yksi tyyny on jalkojen välissä ja toista halaan, kolmanteen tuen hartioita.

Meillä ei ole autoa eikä tulekaan joten autopuheisiinne en voi liittyä :)

Mulla on ollut pesänrakennusvietti päällä jo reilun kuukauden. Muutimme, ja edellisen asukkaan seiniin poraamat reiät ja ruuvit saivat minut itkemään. Tilasimme sitten maalarin paikalle...

Huomenna lähden vanhempieni kanssa Ikeaan ostamaan meille vuodesohvan, yöpöydät, miehelle uuden työpisteen ja työtuolin, pikkupöydän eteiseen sekä korihyllystön vauvan vaatekaappiin. Sitten pääsenkin pesemään vauvan tekstiilejä laittelemaan niitä paikoilleen :)

Ensi kuussa ostamme pinnasängyn ja maksamme vaunujen (Gesslein) varausmaksun sekä hankimme uuden pesukoneen. Kertokaa ihmeessä kokemuksia ja suosituksia omistanne! Olemme erityisen kiinnostuneita LG:n koneista.

Vierailija
19/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti tässä itsellekin tulee vielä vaikka mitä. Helpolla en silti ole päässyt minäkään vaikka vielä ei muita huolehdittavia parin kuukauden pahoinvoinnin, tiputusten ja sairaalassa makaamisen aikana ollutkaan. Sen verran hyvin on nuo olotilat vielä muistissa ettei meille pikkukakkosta kovin äkkiä ole tulossa.

Vierailija
20/36 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vähättelyksi tekstiäsi uskonutkaan - itse en vaan uskonut etukäteen, että saman äidin raskaudet olisivat näin paljon toisistaan poikkeavia, siksi kommentoin :) Itselläni eka raskaus oli varsin " oireeton" ja olin lähes elämäni kunnossa (jos 16 kg raskauspainonnousua ja sen mukanaan tuomaa kömpelyyttä ei oteta huomioon) pystyen esim. remonttihommiin jäätyäni jo äitiyslomalle. Nyt en uskalla yhtä toimelias supistusten, vuotojen yms. takia olla.