Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuisten maanantai

24.07.2006 |

Huomenta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli perjantaina. Ensin otettiin siis perusarvot, josta näkee heti saako koko testiä suorittaa. Sitten join yhtäsoittoa alas sen litkun, joka oli itseasiassa hyvää! Sitten vuodelepoon 2 tunniksi jonka aikana otettiin tunnin välein verikoe. Nukuin siinä odotellessa. Olo oli hyvä koko testin ajan. Tuloksetkin sain jo samana iltapäivänä, kaikki hyvin eli alle raja-arvojen, joskin yksi niistä arvoista rimaa hipoen, mutta silti alle.

Mitä puuhasitte viikonloppuna? Me olimme matkoilla miehen sukulaisten luona.

t. Patovahti 29+1

Vierailija
2/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sitten puoli yötä vahtasin niitä liikkeitä. Illalla nukkumaanmennessä ei tuntunut mitään. Yöllä vessareissun jälkeen sitten join mehua ja käveleksin jonkun aikaa. Sängyssä tuli liikkeitä, mutta ne oli hyvin vaisuja, tuossa alamahalla ikäänkuin vauva olisi käsiään heilutellut tms.

Soitin nyt heti 8 aikaan neuvolaan ja siellä olikin kätilö, kun mun th on kesälomalla. Sain ajan klo 10.15 ja menen sinne, otetaan kuulemma käyrää ja katsellaan millaset sydänäänet on. Sitten varmaan helpottaa, kun näkee faktaa eikä tarvi itsellä miettiä ja miettiä..

Yöllä oli muuten myös ihmeellisen kipeä maha. Alamahalla semmoinen repivä kipu ja ylämaha kova, ei kuitenkaan varsinaiselta supistelulta tuntunu. Höh, ihan ihmeellistä.

Mutta minäpä kiiruhdan nyt suihkuun, että oon sitten ihmismäisen hajuinen neuvolaan mennessä :)

Nyt tuli vaan omaa napaa, kirjoittelen sitten päivällä enemmän.

Mianni 27+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla on ollut ihan ennatys kuumaa, eilen oli 43.9 celciusta ja tanaan onneksi enaa vaivaiset 38.... Oltiin eilen ihan " vankina" talossa kun ulos ei ollut mitaan asiaa. Tanaan aamulla kaytiin kavelemassa kuuden aikaan ja altaalla uimasssa, loppupaiva sitten onkin oltu sisalla ja ilmastoitni on huutanut hallejujaa. Huh, toivottavasti viileenee hieman kuten lupasivat. Nyt tuntuu, etta ne kolmenkympin kelit oli sittenkin aikas mukavat kun naihin lapotiloihin vertaa. On kuulemma kuumin kesa miesmuistiin, sanovat nuo paikalliset.

Kestovaippa asiaa teilta muilta kyselisin, jos teilla on tietoa. Katselin taalla, etta aika edullisia ovat. Viiden pakkauksen kestovaippoja (ja hyvia sellaisia ) saa reilulla 30 eurolla joten mietin, etta olisivat paljon ekologisempia kayttaa kun kertakayttovaipat ja johan nuo tulisivat pitkassa juoksuussa jopa aika edullisiksikin. Millaisiahan nuo ovat kaytossa? Siis ihan imukyvyn ym kannalta. Kuinka ne pestaan eli jos on kunnon kakat vaipoissa, eikos ole hieman hankalaa jos niita pitaa putsata ennen koneeseen laittoa (mies kakoo jo ajatuksestakin valmiiksi, etta pitaisi kakuleita raapia vaipasta...)? Kuinka monia vaippoja pitaisi olla kaytossa ( meilla on kuivuri jolla saa kuivaksi nopeasti)? Kuinka monta kertaa vaippaa pitaa vaihtaa ylipaataan vuorokaudessa ( anteeksi tyhmyyteni, mutta kun on ensimmainen lapsi tulossa, ei ole edes tietoa kuinka monta vaippaa paivassa menee...)? Helpompiahan varmaan kertakayttoiset olisivat, mutta hurjattaa ajatus millainen vuori muovi jatetta syntyy jo yhden lapsen vaipoista. Kertoilkaahan jos tiedatte!

Sokerirasituksessa olin minakin silloin ennen Hawaijin matkaa ja tulokset olivat kuulemma hyvat. En sitten alynnyt kysya enempaa, olin niin pokkerossa tuosta sektiopaivan " tilaamisesta" . Melkeinhan se oli kun olisi ajan tilannut hiusten leikkuuseen, laakari vain kysyi sopiiko tama paiva ja silla se oli selva sitten. Leikkaussalikin jo varattiin valmiiksi. On se niin erilaista taalla....

Eipa nyt kummempia, nukkumatti kutsuu jo hoyhensaarille ja pitanee menna nukkumaan. Mukavaa alkavaa viikkoa sinne!

Millian ja pikkuneiti 27+2

4/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, toivottavasti Miannilla on kaikki hyvin! Mutta helpotus on sitte ku saat tietää että mikä nyt on homman nimi. On kyllä melko pitkään jo ollu tuo sinun vauveli liikkumatta...hyvähän se on käydä tarkastaan. toivottavasti siellä on nyt kaikki hyvin, isot peukutukset täältä!

En osaa MilliaNia auttaa tossa kestovaippa jutussa muuten, mutta meillä ainaki niitä vaippoja kulu jotain 8kpl/pvä sillon vauva-aikana. Tai siis tietty se vaihteli päivittäin, mutta niinku keskiarvosesti. Ja alussa varsinki joka ikisessä vaipassa oli kakka. Sitä oon iteki miettiny, että miten ihmeessä niitten kakkavaippojen kanssa toimitaan, kun eihän niitä voi sellasenaan kakkoineen päivineen koneeseen laittaa ja toiseksi miten niitä säilytetään ettei koko talo haise? Kun ei viitti varmaa yks kerrallaan niitä pestä :)

Oishan se melkonen säästö jo luonnon kannalta pitemmän päälle käyttää niitä kestovaippoja, mutta minä en jotenki jaksa alkaa niitten kanssa pelaamaan. Tulee tuota pyykkiä muutenki- varsinki sitte ku vauva syntyy. Ja toiseks jotenki minusta se vaikuttaa niin työläältä...myönnän- olen hiukka laiska tollases asias!

No se niistä kestovaipoista.

(.) Mullaki on ke se sok.ras. ja tympäsee jo valmiiksi- yäk, sitä litkua! Ei siinä mitää sitte sen saa juotua mutta se juominenhan se koko hommassa pahinta on :) Hyväksi sitä litkua ei voi sanoa millää ilveellä. Meijän mahassa rymytään ihan tasaseen tahtiin. Toistaseksi ei oo tarvinu liikkeistä huolestua, vaikka uskon että varmaan joku päivä semmonenki vielä tulee. Yöllä oli minullaki alamaha jotenki inhottavan kipeä, mutta saattaa toisaalta johtua siitä että maha on taas IHAN kivikova! Miehelle näytti tulleen palkka, taidan lähtä käymään apteekissa ja ostaa ainaki nyt niitä maitohappobakteereita ja kattelen samalla vähän niitä ulostuslääkkeitä(yäk). Tähän asti oon siis saanu jotenkuten toimimaan mahan ilman mitää lääkejuttuja, mutta nyt tuntuu että ois parasta jo saada joku pehmike ettei tarvi kokoajan olla tästä mahajutusta huolissaan.

Haaveilin myös että ostasin vauvalle jonku kotiintuloasun, kun en oo mitään vielä vauvalle ostanu. Sen pitää vaan olla aikas neutraali, kun tod.näk. en nyt sitte aiokaa siellä ultrassa kysyä kumpi tulee. Jännitys säilynee :)

Mutta nyt suihkuun. Lämmintä päivää kaikille!

Jääsydän rv 25+6

Vierailija
5/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää aamut aina alkaakin sillä, että käyn lukemassa mitä teille kuuluu :)

Hyvä että Mianni pääset sinne neuvolaan tsekkaamaan että kaikki kunnossa. Tulehan sitten kertomaan kuulumiset, peukkuja!

Vitsit kun väsyttää, poitsu pahalla päällä jo heti herättyä ja mies lähtee päivävuoroon ts. on koko päivän poissa :/ Ajattelin uimaan lähteä muksun kanssa, mutta saa nyt nähdä jaksaako sitä lähteä kun mahakin on taas niin pirun kipeä. Alkaa hirmu helposti supistelemaan, mutta mitenkäs lepäät..Välillä tuntuu että itku tulee kun itse on tosi väsynyt ja kipeä ja sitten muksu vielä kiukuttelee ihan täysillä...

Tulis jo lokakuu...HETI!!!Aaaargh!!!

Pistetääs maanantain kunniaksi pystyyn pieni gallup :)

Eli mikä on teidän lempiruoka? Mitä ruokaa teillä useiten tehdään? Mikä on lasten lemppari ja mikäs semmonen erityinen spesiaaliherkku?

Mun lemppariruoka on kanapasta, ihan älyn helppo ja nopea tehdä mutta NIIN hyvää ja herkullista =P

Muksu syö mieluiten keittoja, eritoten makkara-jajauhelihakeittoa...

Ja jos on jotain erityistä niin mennää yleensä ulos syömään :o)

Mutta nyt pyykit kuivumaan...

Mukavaa alkavaa viikkoa lokamahoille ja mammoille =o)

Camelot 27+4

6/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt kesällä on tavallisin ruoka uudet perunat, sipuli-voikastike ja siihen sitte mitä nyt sattuu olemaan lisäksi, nakkeja, jotai pihvejä tms. Herkkuruokaa ja parempaa mitä harvemmin raaskitaan tehä on uunilohi ja sitte lihapadat (kaikilla hyvillä mausteilla). Tyttö syö lähestulkoon kaikkea mitä annetaan, herkkuruokaa taitaa olla nuo nakit ;) vaikka niitä koitanki max 1x vkossa antaa ku ovat nii suolasia.

Vierailija
7/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miannille hirrrrrmuisesti tsemppiä sinne neuvolaan-taitaa juuri ollakin paikan päällä kuulemassa, että kaikki hyvin :)

Onneks itellä ei oo mitään sokerirasitusta tiedossa-ainakaan siitä ei ole kukaan mitään maininnut???! Ja meillä suvussa kyllä on aikuisiän diabetesta:mun isällä ja hänen äidillään...ja niistä toki mainitsin neuvolassa, kun kysyttiin.

Mulla olis tänään TYÖPÄIVÄ :) Ihan oikeesti pikkasen jännittää, heh :) No, mielelläni menen. Hommia on liikaakin, kävin siellä perjantaina ja kaikki oli ihan sekasin eli työntäyteinen ilta tiedossa ja hyvä niin!!

Siellä kyseltiin mitä viikonloppuna touhuttiin..?! No, eipä kummempia. Lauantaina käytiin hääpäivän kunniaksi syömässä ravintolassa ja sen jälkeen siskon luona (tosi itse sisko oli laulukeikalla) ja sitten vielä oltiin kahvilla kaveripariskunnan kanssa eli puolilta öin vasta kotosalla.

Eilen käytiin katsomassa 2.5 viikon ikäistä pikkuista poikavauvaa:) Oih, miten ihana hän olikaan!!! TAHTOO KANS!!! Sain kuulla taas yhden suhteellisen positiivisen synnytyskokemuksen ensisynnyttäjältä ja ne on aina kivoja ne;)

Illalla käytiin saunassa ja grillattiin, siinä se ehtoo sitten menikin.

(.) Masussa edelleen kaikki OK :) Potkuja ja liikkeitä tulee tuon tuosta ja ne voimistuvat koko aika. Jalat tulee edelleen tuolta oikeesta kyljestä välillä melkein läpi asti. Peppu vasemmalla puolella ja pää alhaalla-käsien liikkeet tuntuvat ihan alhaalla ja ovat paljon hennompia kuin jalkojen liikkeet:)

Luitteko tuolta yhdestä ketjusta (olisko ollut Terveisiä sairaalasta..) miten jollain oli mennyt lapsivedet rv 23 ja vauva syntyi rv 26 ja on huomenna pääsemässä kotio parin kuukauden sairaalassaolon jälkeen! Ihana lukea tuollaisia tarinoita, jotka päättyvät hyvin, vaikka niin ajoissa pikkuinen syntyi.

Tässä kaikki tällä erää. Miannin kuulumisia odotellaan täälläkin!!

Mukavaa päivää!!

Toivottelevat. Je_Ni & Pikku-Isäntä 30+1

Vierailija
8/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vielä mahtuu mukaan ;) Lukemassa lokakuisten kuulumisia olen käynyt, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt.

Vähän itsestä... Eli toista odotetaan. Jaloissa pyörii poika (syyskuussa jo 2v.) ja koira, sekä mies, aina kun töiltään ehtii. Eteläpohjanmaalla asustellaan. Rivitalokolmiossa vuokralla ensi kesään, jolloin päästään omaa remontoimaan, ihanaa! Mites te muut asutte? Kaksiosta tänne muutettiin kesäkuussa, ja on kivaa kun on enemmän tilaa ja pojalle oma huone. Ja saatiin miehen kanssa oma huone muutamaksi kuukaudeksi.

Ja noista kestovaipoista. Esikoisen kanssa kestoiltiin alussa ihan muutamalla vaipalla ja noin puoli vuotiaasta ollaan käytetty ihan vaan kestoja, ja hyvin ne toimii sitten kun löytää hyvät ja itselle kätevät vaipat. Ja tämän tulevan kanssa pitäis aloitta jo heti kotiin päästyä. Varmaan taas sekä kestoilla ja kerttiksillä. Pienella varmaan joku 15 vaippaa riittää. Kanttaa käydä lukemassa kestovaippainfon sivuja, siellä kattavaa tietoa kestovaipoista, säilyttämisestä, ja pesemisestä, sekä tietokanta kaikista myytävistä vaipoista. Ja ihme kyllä kestot ihan ilmavassa korissa säilytettynä ei haise yhtään niin paljon kuin kertakäyttöiset, ja pesen niitä suunnilleen joka toinen päivä. Tätä mieskin jaksaa kaikille tutuille ihmetellä.

Mutta jos vaikka aina silloin tällöin ehtisi muutaman sanasen kirjoittamaan. Niin ja maha kasvaa hurjaa vauhtia, ja kovasti siellä pyöritään ja potkitaan. Ensi viikolla lääkärineuvola, kiva päästä katsastamaan että kaikki on kunnossa.

Niin ja viikkoja 26+3 jos nyt muistan oikein

Vierailija
9/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit miten asutaan: Omakotitalossa täällä hieman syrjässä kaupungin melulta, satakunnassa :) Perheeseen kuuluvat miehen lisäksi kaksi koiraa.

T.Je_Ni 30+1 edelleen..

Vierailija
10/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole sitten kuitenkaan kirjoitellut tänne, kuin ihan silloin alussa... Lähes joka päivä kuitenkin on tullut luettua muiden kuulumiset, mutta en sitten omia ole lisännyt. Ehkä sitä aikaa olisi kohta enemmän, kun loma kohta alkaa ;)

Meille siis tulossa neljäs 6 vuoden tauon jälkeen. Ollut kyllä aika jännää taas tämä raskaus-aika, kun ei edellisestä kerrasta enää paljoa muista. Onneksi kaikki on tähän asti menny hyvin ja ultrat ym... on kaikki ollut ok. Sokerirasituksessa olisi pitänyt käydä jo pari viikkoa sitten, mutta on vaan jäänyt varaamatta se aika. Mutta eipä sille ollut muuta syytä, kuin se lähtöpaino, että ei sillä nyt hätä ole. Sitä paitsi melkein oksennan jo ajatuksesta, että pitäisi " aamupalaksi" juoda sitä makeaa litkua, kun en muutenkaan voi syödä makeaa aamusta!

Lomaa ei vielä ole ollut muuta kuin juhannusviikko ja tuntuu että nyt olisi jo tarpeen aloittaa... Vielä pitäisi kolme viikkoa olla töissä, ennen kuin alkaa kesäloma. Mutta siitä jatkuukin sitten suoraan mammalomana, eikä tarvitse kokonaiseen vuoteen olla töissä! Tai voihan olla, että alkaa jo tänään sairaslomana, kun sain tunnin jonotuksen jälkeen vihdoin ajan lääkärille. Neuvolassa kun ovat lääkärit kaikki lomalla vielä 2 viikkoa ja nyt kun on ollut niin paljon jo supistuksia, niin ei uskaltaisi sinne asti odottaa. Porvoossa ei kyllä kannata heinäkuussa sairastua, kun ei lääkäriin tahdo millään saada silloin aikaa -ainoastaan kiireelliset tapaukset otetaan vastaan! Onkohan muualla samanlaista toimintaa?

No joo, meni vähän vali-vali -osastolle... Joku kyseli niistä herkkuruuista. Meillä lapsilla taitaa olla kaikilla omat herkkuruuat. Nuorin pitää eniten maksalaatikosta -ja vielä kylmänä! Vanhemmat lapset taitavat syödä kyllä ihan kaikkea kotiruokaa, ei taida löytyä mitään erityistä herkkua heiltä. Mutta meidän ehdoton suosikki on miehen tekemä riisi-kanavuoka. Aivan taivaallisen hyvää! Eikä ole vieläkään suostunut mulle paljastamaan, mitä se sinne laittaa. Ulkona käydään tosi harvoin syömässä, kun näin isolla porukalla tulee aika kalliiksi.

Meillä myös on kahden viikon päästä 1v -hääpäivä! Ei kyllä taideta silloin mitään erityistä tehdä, kun ollaan menossa sitten koko perhe seuraavana viikonloppuna Tampereelle kylpylään ja tietenkin Särkänniemeen! Multa vaan jää kaikki laitteet tällä kertaa väliin, mutta onhan siellä muutakin tekemistä!

Mutta nyt täytyy jättää tilaa muille, tuli sen verran pitkä tarina... ;)

Tuike ja vaavi rv 29+3

Vierailija
11/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa tuo sokerirasitustesti edessä tällä viikolla perjantaina. Plääh... Eniten ärsyttää se ettei saa syödä eikä juoda 12 tuntiin. Ja tietty hieman jännittää testin tulos. 4 D ultran mukaan kun tuo vauvan vatsan ympärys oli n. 1 1/2 viikkoa edellä lasketusta ajasta... Mutta ei vielä tässä vaiheessa tarkoita välttämättä mitään. Eikä ainakaan ole tähän asti terkkarikäynneillä sokeria todettu.

Uusi lokamasu kyseli asumisesta. Omakotitalossa asutaan, saatiin juuri keväällä valmiiksi. Yhden huoneen valkkasin jo etukäteen lastenhuoneeksi ja se tapetoitiin sellaisella kelta-beessillä tapetilla, jossa erivärisiä perhosia ja kukkasia. Ihan kiva on vauvan huonetta sisustaa. Paljon on vielä hankittavaa muuallekin ja tehtävääkin, mm. terassit ja autokatos keskeneräisiä. Mutta mulla onneksi ei enää ole kovin paljon " pakollista" tehtävää, että siinä mielessä meni ajoitus hyvin (tehtiin siis talo pääosin itse kaikkia iltoja ja vapaapäiviä myöden). Verhoja ja mattoja yms. pitäisi siis vielä hankkia...No kyllä tässä syksyn tullen.

Ei kyllä yhtään tiedä kuinka paljon jaksaa sitten viimeisen kahden tai etenkin viimeisen kuukauden aikana. Se on varmaan kovin yksilöllistä. Ei sais varmaankaan jättää liikaa tekemistä enää loppuvaiheeseen. Ainakaan mitään ns. rankkaa puuhaa. Tai no tietty sitt ihan viime viikolla voi sitt taas puuhata kaikenlaista jos vaikka vauva syntyis ajoissa :)

Päivänjatkoja!

Peggy-75 rv 25+6

Vierailija
12/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Miannille onnea! Toivon ja uskon että kaikki on ok ja vauva vain hieman lepäilee välillä / potkii sellaiseen paikkaan ettei se tunnu. Mullakin liikkeet tuntuu epäsäännöllisen säännöllisesti. Itsekin olin etenkin lauantaina hieman huolestunut, mutta kyllä eilen illalla ja tänään aamulla on taas muljattu tuntuvasti. Ja ainakin mulla näkyi 4 D ultrassa 24+3 että vauvalla on hyvä " potkuttelutila" eli sellainen iso tila, jonne potkia jaloilla ilman että edes osuu kohdun seinämään!

Vierailija
13/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Miannilla on kaikki hyvin!! Täällä kovasti odotellaan uutisia!!

Ja tervetuloa uusille lokamasuille:) Taisi toisella teistä olla samankaltainen tilanne, kuin ittellä eli neljäs tulossa monen vuoden tauon jälkeen.

Viikonloppu meni vieraitten kanssa, lauantaina käytiin Ikeassa, ei kyllä pitänyt mitään ostaa mutta aina sieltä jotain pientä mukaan tarttuu.. Ja ihmeen hyvin jaksoin kävellä siellä mut sitten eilen sen kyllä tunsi liitos -ja lonkkakipuina.

Lempiruoka.. lapsille uppoo ainakin makaronilaatikko hyvin ja samoin kalaruoat. Itte oon aikalailla kaikkiruokanen, työ päiväkodissa on " opettanut" syömään kaikkee mut kyllä joku hyvä liharuoka maistuu.. Ja sillontällön pitsa ja hesen hampparit:))

Me asutaan omakotitalossa, ollaan " naimisissa" pankin kanssa. Ihan hyvin viihdytään.

(.) kaikenlaisia pieniä ja vähän isompiakin kipuja on välillä mut en hirveen huolissani ole niistä, kun vasta lääkärissä kävin. Vauva liikkuu melko paljon, välillä ihan sattuu, kun oikein potkasee. Kovasti tässä toivois, että viikot menis vauhdilla, tosin tuleehan perjantaina jo 3-kymppiä täyteen:))

Mukavaa alkanutta viikkoa mammoille ja masuille!!

myttynen 29+3

Vierailija
14/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rasittava viikonloppu, kun en ole nukkunut kolmeen yöhön juuri ollenkaan ja tänään taasen aamulla töihin. Viime viikolla taisi olla puhetta näistä univaikeuksista ja silloin ajatelin että onneksi on tullu nukuttua suht hyvin. No nyt se kostautui sitten! Kolme yötä oon vaan pyöriny, vaihtanu kylkeä toiselta toiselle ja aivan hirvee selkäkipu. Miten muut nukutteko vielä selällään? Mä en ole uskaltanut nukkua, kun kuulin että vauva voi painaa kohdun verisuonia ja voipi tullu happivajetta. Olen siis todellakin pikkutarkka tällaisten asioiden suhteen eli kun kuulen jotain tuollaista en uskalla enää tehdä sitä. Voiko raskaana käydä hieronnassa? (tyhmä kysymys, mutta kyseessä siis ensikertalainen)

On todellakin monella lokamasulla mitä erilaisempia vaivoja, mutta toivottavasti kaikilla menee tämä loppuodotus hyvin. Minäkin yritin tehdä kovasti pihatöitä eli lapioida multaa ja noukkia rikkaruohoja, mutta eipä kauaakaan kun kävi aika kipeesti masuun. Lopettelin suosiolla ne hommat. Sain kuiteski aloitettua pinnasängyn hionnan. Kävin perjantaina ostamassa todella hyväkuntoisen käytetyn pinnasängyn, jonka haluan maalata valkoiseksi. Melkein puolet on jo hiottu ja sitten pääsis maalailemaan. Lauantaina saatiin appiukon tekemä kehto lastenhuoneeseen ja kävin vielä ostamassa maton sinne. Vähitellen alkaa näyttään ihan oikealta lastenhuoneelta. Niin ja ostin vielä pehmohiiren, jonka laitoin köllöttelemään kehtoon siksi aikaa kun saadaan oikea " hiirulainen" .

Tervetuloa uudelle lokamasulle! Kyselit asumuksista niin me ostettiin alkuvuodesta rakennusvaiheessa oleva paritalo (4h+k+kh+s+autokatos), johon päästiin muuttamaan kesäkuun lopussa. Tällä hetkellä on menossa kova sisustelu ja pihan laitto. Sataisi vaan enemmän niin sais nurmikon vihertämään.

Lempiruuista: Oma suosikki ehdottomasti kreikkalainen salaatti oikein runsaalla fetajuustolla ja patongilla. Lapsia ei oo vielä, mutta koiran suosikki lenkkimakkara.

Jaksuja kaikille!

Ale-80 ja 27+4

Vierailija
15/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Miannin lisäksi toinen, joa menossa klo 15.00 neuvolaan masuvauvan hiljaisuuden takia. Eilen jo iloitisin, kun tuntui, että vauva alkaa taas potkia, mutta vähäiseksi jäi. Tänään ei ole auttanut edes töniminen (en ole kyllä kovin kauhean ronskisti uskaltanut tökkiä).

Gallup; tyttö 1,5 v syö aika hyvin kaikkea, ei sillä ole vielä mitään erityistä lempiruokaa. Liikkuu niin kovasti että syö tosi hyvin. Mutta muuten mä teen tavis kotiruokaa, laatikoita, keittoja jne paljon. Makaronilaatikko on mun ja miehen ehdoton suosikki ollut aina! Siitä ei ruoka parane. Keväällä syötiin siitä hääpäiväruokanakin, olis päästy ulos syömään kahdestaan, mutta meistä oli kivempi syödä kotiruokaa kotona. Ollaan aika huonoja ulkona syöjiä - mies ei piittaa siitä oikeastaan yhtään. Eikä mua haittaa.

Valivali; kyllä on itku herkässä ollut viime päivinä. Koko ajan itkettää ja tuntuu että tää väsy saa ihan poissatolaltaan. Miehen lomakin loppuu tän viikon jälkeen - APUA!! Miten sitä pärjää yksi tän masun kanssa ja tytön kanssa kun pitää taas nostella ja kannella päivät yksin??

Joku muukin oli kotoisin e-pohjanmaalta. Täällä myös yksi. Vuoden vanhassa ok-talossa asutaan, vieläkin löytyy jos vaikka mitä keskeneräistä;)

nazu ja kakkosvauva rv jotain 31-32

Vierailija
16/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs, vauva voi vallan hyvin!! Aivan niinkuin järki itselläkin sanoi, mutta toisaalta kuulin,että hyvä on käydä tarkastamassa. Niin, vauveli makoilee vaan sellaisessa ihmeellisessä poikittaistilassa, ettei taida oikein mahtua liikkumaan. Käyrä oli hyvää, sydänäänet vaihteli 135 ja 165 välillä sen 20min mitä siinä makoilin. Painoarvio oli 1240g eli vallan hyvän kokoinen kaveri siellä jo on. Sukupuoli on yhä arvoitus.

Kohdunsuulle kurkattiin, on kuulemma pehmennyt ja kanavaa enää 1cm jälellä, mutta kuitenkin kohdunsuu kiinni. Kuulemma varsin normaali tilanne uudelleensynnyttäjälle.

Elikäs nyt taas voi jatkaa ihan normaalia elämää. Seuraava neuvolakäynti 8.8., lääkärineuvola elokuun lopulla ja viimeinen ultra joskus syyskuun alussa.

ASUMISESTA; Me asutaan omakotitalossa, jossa on 4h+k++s+khh. Tämä ostettiin viime syksynä, kun meitä oli ja piti ollakin viis, mutta nyt siis tämä yllätyskutonen tulossa. Onneksi tässä on mahdollisuuksia saada yks makari lisää, jos ja kun joskus tarvii. On sellaista ns. tyhjää tilaa josta voi pienillä muutostöillä askarrella yhden huoneen lisää. Täydellinen sauna- ja kylppäriremppa tehtiin ennen kuin muutettiin ja keittiö on myös aikalailla uusittu viime vuonna. Pintaremppaa ois, mutta ei aiota tehdä ennenkuin lapset on isompia. Nyt kun seinä voi muuttaa väriä sitä mukaa, minkä värinen tussi kuopuksella sattuu kädessä olemaan jne.

RUOKA: Meillä syödään aikalailla normia kotiruokaa. Esikoisen suosikki on nakkikastike ja pottumuusi, kakkosen herkku lienee tortillat ja kuopukselle uppoaa mikä vaan (ja kuinka paljon vaan :). Minä itse tykkään tosi paljon kanaruuista, just kanatortillat, risotto jne on herkkua. Myös höyryävä pitsa menee vallan mainiosti :)) Mies tykkää kokata yleensä liharuokia, ihan pihviä jne. Uunilohi on meilläkin sellainen harvinainen herkku, josta kaikki tykkää hulluna, mutta jota harvoin raskitaan ostaa. Aika usein haetaan kyllä pitsaa tms ruokaa, ehkä 3 x kuukaudessa.

Kestovaipoista mulla ei oo kokemusta ollenkaan. Hienoa, jos joku viitsii, itse olen niin laiska että en edes viitsi kokeilla :( Ja meilläkin tosiaan on jo nyt kolmen lapsen kans aivan armoton pyykkimäärä + syksyllä sitten kaks vaippaikäistä..

Ja nyt sinne pyykkivuoren kimppuun :))

Vierailija
17/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sellaisetkin kirjoittaa jotka kirjoittaa harvoin :)

Miannille tsemppiä, täällä tököttää kaksi peukaloa pystyssä vuoksesi!

Asumisesta: Asutaan nyt kerrostalokolmiossa maalla. Ollaan juuri muuttamassa varmaan tässä elokuun alussa (viimeistään puolivälissä)rivarikolmioon Kuopioon. Ihanaa päästä pois landelta! Pakkasin juuri jauhoja tuolla keittiössä ja pidän nyt kahvitaukoa :)

Ei ole vielä kuulunut mitään että menikö meidän tarjous läpi siitä asunnosta (mihin ollaan jo kovasti muuttamassa)! Se on voimassa huomiseen joten innolla odotetaan että meneekö läpi tai saadaanko vastatarjousta :)

Heräsin tänäkin aamuna vähän ennen neljää kun niin jännittää että saadaanko meidän unelmakoti! Ja juu, pankin kanssa mekin ollaan naimisissa!

Toistaiseksi mahdutaan varmaan siihen kolmioon, muutetaan sitten omakotitaloon kun minäkin lähden töihin ja voidaan maksaa hiukkasen enemmän asumisesta ja sitten kun jaksetaan tehdä itse lumityöt ynnä muuta näpertelyä, niitä ei nyt jakseta kun on toinen pieni lapsi tulossa.

Hahaa minkä romaanin kirjoitin taas aiheesta! Koittakaa kestää tai jättäkää lukematta, enköhän kyllästy kohta paasaamaan tästä meidän muutosta ;)

Lempiruoka: On niinkin eksoottinen kuin ranskalaiset. Ja pizza. Kumma ettei niihin ikinä kyllästy, vaikka eihän noita usein tulekaan syötyä joten ei pääse kyllästymään.

Tuo meidän esikoinen syö vasta Piltti-mössöjä, osa kelpaa, osa ei.

Makarooneja se osaa jo syödä sormin ja kurkkua, ne on vissiin ne suosikit.

Minulla on taas se korvakäytäväntulehdus :(

Noh, onneksi tuttu vaiva ja nyt kun sain lääkkeen niin kaikki hyvin, toivon vain ettei tule tulehduskierrettä niinkuin viime raskaudessa (6 tulehdusta 5kk sisällä!).

Inha vaiva jos äityy pahaksi, täytyy hoitaa kunnolla.

-lupicaia rv 30+1

Vierailija
18/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei muuta valittamista kuin huonot yöt muta pientähän se on kun kuitenkin saan nukuttuaakin.

Kenellä muulla oli ETEISISTUKKA?Muistelen että jollakin oli myös,kyselisin että millonkas olisi tarkastusultra?Mulla on ens kuun lopussa,jännittää ihan kauheesti jo..Haluaisin niin synnyttää alakautta.

Viikon päästä neuvola,saa kuulla kauheita lukemia painosta,mulla noussu jo 6kg parissa kuukaudessa.Lähtöpainokin oli hieman liian korkea.No karkit ja roskaruuat itte suuhuni pistän,ei kukaan muu.

Pitääpä lähteä kampaajalle vähän parantelemaan kampausta =)

Wades & Natika 27+6

Vierailija
19/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista alkavaa viikkoa vanhoille ja uusille. Hyvä kuulla, että kaikilla on asiat kuitenkin hyvin, toivottavasti (ja varmastíkin!) myös sinulla joka olit vielä ip menossa neuvolaan. Tässäkin masussa oli muutaman päivän hiljaisempaa, mutta nyt mekastetaan jo entiseen tahtiin - liekö johtunut siitä, että viikonloppuna tuli juotua vähemmän tai oikeastaan ei ollenkaan kahvia.

Kestovaiposta sen verran, että itselläni ei kokemusta muuta kuin kavereiden kautta, mutta aion kyllä lähteä sille linjalle. Tulee halvemmaksi ja ympäristölle parempi, ja itse ajattelin sen niin, että kun pyykkiä joka tapauksessa tulee niin samalla ne siinä menee.

Kestovaippainfon sivuilta www.kestovaippainfo.fi saa paljon hyödyllistä tietoa ja esim. Ruskovillalla on sellainen printattava esite, jossa on taitteluohjeita ja perustietoa. Tämän keskustelupalstan Luomuperheet-osiossa puhutaan usein kestoilusta. Se on kyllä aikamoinen viidakko, kun lähtee selvittämään erilaisia vaihtoehtoja ja hintoja. Itse olen ostanut vaippoja lähinnä käytettyinä netin kautta. Moni kaveri on sanonut, että ihan simppelit harsovaipat ja villahousut on paras yhdistelmä, mutta makuja on monia.

Vaipoissa voi varsinkin maitokakkavaiheessa käyttää sisällä kuivaliinaa tai riisipaperia, johon kakat jää. Riisipaperi heitetään sitten vaan roskiin. Muuten kakat voi suihkuttaa vaipasta käsisuihkulla suoraan vessanpyttyyn, eli ei tartte käsin kaapia. :) Käytetyt vaipat säilötään ilmavaan koriin taikka vesiämpäriin, jossa on kylmää vettä ja muutama tippa etikkaa. Ei pitäisi haista pahasti, jos joka toinen päivä pesee.

Tämä kestovaippapropagandasta. En ota asiasta sillä tavalla stressiä, että reissussa yms. aion kyllä käyttää kertisvaippoja, ja ymmärrän ihan hyvin jos ihmiset käyttää pelkästään niitä.

Asiasta kukkaruukkuun, sain äsken oman perjantaisen sokerirasitukseni tulokset ja arvot oli ihan erinomaiset! Kiva tietää, mutta tuntuu nyt vähän turhalta se vaiva. Vaikka kivuttomasti se meni, sain omassa pikku kopissa lukea lehtiä ja torkuinkin vähän.

Asumisesta sen verran että minä, tuleva iskä ja kaksi kissaa asutaan Espoossa isossa omassa (tai siis pankin...) tosi kivassa kerrostalokolmiossa. Muutettiin pari kuukautta sitten, ja nyt viikonloppuna saatiin mm. taulut seinille ja lisää verhoja ikkunoihin... vauva tulee aluksi nukkumaan meidän kanssa makuuhuoneessa, kun yhtä huonetta tarvitaan työhuoneeksi.

Mieheltä tuli viesti että posti on ilmoittanut äippäpakkauksen saapumisesta - täytyykin käydä heti tänään hakemassa. Nyt jo tekisin vähän töitäkin, hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti joku jaksaa lukea koko saagan! :D

Ketsup + " Into" 29 tasan

Vierailija
20/33 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että millainen päivä tästä kehkeytyi! Aamulla ajattelin, että otetaan tänään ihan rennosti ja tehdään mitä huvittaa ... mutta, mutta, äsken ukko tuossa ilmoitti, että hänen veljensä on tänään illalla tulossa yökylään. Eivätpä asiasta minun kanssa neuvotelleet millään tavalla. Muutenkaan en yhtään pidä tuosta puolisoni veljestä, joten sitäkin enemmän hänen tulonsa ottaa pattiin. Ja siinä vielä sitten ukko alkoi kommentoida mun huonoa asennetta veljensä tuloon, että nyt on sitten välit vähän viileässä tilassa. Kyllä taas jaksan huokailla sitä, että miten miehet voi olla noin typeriä, että niiden mielestä on ihan ok jos joku tulee yökylään tuosta noin vain ennalta sopimatta. Viikkoon ei ole huushollia siivottu, jääkaapissa ei todellakaan ole vieraalle mitään tarjottavaa, vain vanhoja ruuanjämiä ... eli pitäis alkaa siivota, käydä kaupassa, laittaa ruokaa ... alkaa ahdistaa ja supistella ja pelkästä ajatuksesta. Entä jos tekeytyisinkin tässä iltapäivän mittaan oikein kipeäksi, siinäpähän ukot sitten huushollaisivat!!!

Asumisesta kyseltiin. Meillä on viisihenkinen perhe ja asutaan omakotitalossa: 5h+th+pieni khh+k+s. Huoneita ja tilaa siis on hyvin. Talo on 70-luvulta, joten pientä laittamista riittää aina. Me muutimme tähän noin kolme vuotta sitten, oli aika siistissä kunnossa tapetit ja maalit joten mitään suurempaa sisätilaremppaa ei olla tehty (paitsi kylppäri piti uusia kokonaan). Nyt tulin hankkineeksi vähän sisämaaleja, kun pikkupoitsut on töhrineet seiniä, vähän ehostetaan pintoja lastenhuoneesta. Kuopus siirtyy ihan näinä päivinä pois meidän makuuhuoneesta, joten sikälikin on kiva vähän laitella lastenhuoneeseen uutta ilmettä ja uusia huonekaluja.

Omassa navassa ei suurempaa huolta. Ärsyttää vaan tämä paksu olo ja liitoskivut iltaisin, minulle alkaisi jo tämä raskaana olo riittää, mutta toki ymmärrän että vaavin parhaaksi olisi kestää se 38-40 viikkoa. No, jospa se mieliala tästä kohenisi ja hermo jotenkin pitäisi tuon miehen veljen vierailun ajan ettei tulisi oltua ihan hapannaamana.

Severon 28+6