Luulin lihoneeni vähän, mutta tänään laitoin talvitakin ja
se kyllä paljasti, että olen lihonut hirveästi. En ole punninnut itseäni. Maaliskuussa sama takki näytti tosi hyvältä päällä. Nyt näytin sellaiselta tädiltä, joka tykkää pitää vähän liian pieniä vaatteita. Sellainen reisipituinen toppatakki, mikä kiristää rinnuksesta ja takamuksesta ei tosiaan näytä hyvältä keski-ikäisellä tai muillakaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kertonut lihoneensa tänä vuonna, kun olen omaa lihomistani valitellut.
Pari viikkoa sitten aloitin kalorikirjanpidon, ja onhan tämä syvältä kun ei voi mättää mitä haluaa, vaikka mieli tekisi. Tuleepahan syötyä kasviksia paljon, koska haluan kyllä saada mahani täyteen. Odotan ensi viikonloppua kuin kuuta nousevaa, koska olen antanut itselleni luvan ottaa alkoholia silloin. Pienet on ilot.
Vähän on semmoinen fiilis, että olis vähän jo maha pienentynyt. Puntaria en omista, mutta joulukuussa aion sovittaa farkkuja, jotka olivat hieman liian pienet jo ostaessa, ja syksyllä ei menneet ollenkaan jalkaan. Aion vielä mahtua niihin.
Onko tuollasta kirjanpitoa hankala toteuttaa?
Mulla menee mahaa kaikki mitä on, eikä tahdo edes riittää. Mun pienet ilot o melkeinpä sitä että huomaan ihmisten jäävän tuijottamaan kun ne huomaa mun kasvaneen taas.
Tein exceliin taulukon jossa on ylärivillä viikonpäivät, sekä sarakkeissa aamupala, lounas, välipala + illallinen. Jätin myös muutaman tyhjän rivin, jos vaikka tulee syötyä jotain muutakin. Sitten jokaisen päivän kohdalle laitan aina montako kaloria on kullekin aterialle tullut. Vähän se vaatii viitsimistä että taulukko pitää vähintään kerran päivässä avata ja kalorimääriäkin pitää googlettaa ja laskeskella että minkä verran nyt söin jne.
Lisäksi taulukon alle tein rivin joka laskee montako kaloria tuli vajausta kulutuksellani. Ja taulukon lopussa on solu joka näyttää paljonko vajausta tuli koko viikolla. Tämä on erityisen kannustava juttu, se on se mikä auttaa minua olemaan mässäämättä kun haluan mahdollisimman paljon vajausta (eli laihtumista). Nämä ovat tietenkin arvioita, koskaan ei voi oikeasti tietää, mutta auttaa se kuitenkin näkemään, että jos syö välipalaksi pari satsumaa tulee kaloreiksi n. 90, mutta jos syö suklaapatukan tuleekin kaloreiksi 350.
Olisi hyvä jos tuo olisi kännykässä. Mä en ainakaan muista mitä kaikkea olen koko päivän aikana syönyt.
Kannattaa ladata Fat Secret. Voit tallentaa samat tiedot, kulkee mukana kännykässä ja näet mikä ruuan makrojakauma on ollut. Helppokäyttöinen.
Fat kannattaisi jalostaa Fat Open-versio.
Se toimisi kaupassa reittioppaana ja alkaisi piippaamaan rasvaisten ja makeiden hirvitysten äärellä.
Fat Open-sovellus johdattaisi terveellisten ruokien ääreen, kuten kasvisten käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäkestoista matalasykkeistä liikuntaa: pitkiä pyöräily-, kävelylenkkejä. Isot herkut pois, pienen voi syödä joka päivä!
Mitä pidempi matka, sen tyhmempi mies....
Millainen mielenhäiriö aiheuttaa tuollaista? Kyllä minä huomaan peilistä hyvin helposti, jos alkaa vatsa kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mielenhäiriö aiheuttaa tuollaista? Kyllä minä huomaan peilistä hyvin helposti, jos alkaa vatsa kasvaa.
Olisiko kyseessä torjuntareaktio?
Tai liian pieni peili, jossa näkyy vain kasvot tai osa niistä?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt miten ihmiset lihoo hurjia määriä huomaamatta.
Mua alkaa ahdistaa jos tulee parikin kiloa lisää.
Jos en harrasta ollenkaan liikuntaa, venyttele tai voimistele lattialla, en kyllä huomaa mitään. Sitten kun tauon jälkeen yrittää jotain tuttua liikettä, saattaa huomata, että fläsä estää tekemästä. Opetus: kannattais liikkua edes sen takia, että huomais, mitä kehossa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ahdistaa jos tulee parikin kiloa lisää.Jos en harrasta ollenkaan liikuntaa, venyttele tai voimistele lattialla, en kyllä huomaa mitään. Sitten kun tauon jälkeen yrittää jotain tuttua liikettä, saattaa huomata, että fläsä estää tekemästä. Opetus: kannattais liikkua edes sen takia, että huomais, mitä kehossa tapahtuu.
Kannattaisi, mutta siinä siirtyy epämukavuusalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa ahdistaa jos tulee parikin kiloa lisää.Jos en harrasta ollenkaan liikuntaa, venyttele tai voimistele lattialla, en kyllä huomaa mitään. Sitten kun tauon jälkeen yrittää jotain tuttua liikettä, saattaa huomata, että fläsä estää tekemästä. Opetus: kannattais liikkua edes sen takia, että huomais, mitä kehossa tapahtuu.
Kannattaisi, mutta siinä siirtyy epämukavuusalueelle.
En tiedä, olisiko arjen ahdistavissa aikatauluissa helpompi löytää aikaa liikunnalle, jos siitä ei pitäisi. Itselle kun se on nautinto vähän kuin kirjat tai elokuva niin siitä tinkii, kun aikataulutus on vaikeaa.
Pätkäpaasto on tehokas ja nopea laihdutustapa. Itse laihduin 11 kg viidessä kuukaudessa. Syön vain klo 10 - 18 välillä. Pitkä paasto illasta aamuun polttaa rasvaa ja parantaa sokeriarvoja. Päivälläkään en ahda täyteen itseäni. Kokeilkaa. Mulle mahtuu tyttöaikojen farkut ja takit taas. Tuli paljon uusia, ihania vanhoja, vaatteita, joita voin taas pitää.
Pitkäkestoista matalasykkeistä liikuntaa: pitkiä pyöräily-, kävelylenkkejä. Isot herkut pois, pienen voi syödä joka päivä!