Luulin lihoneeni vähän, mutta tänään laitoin talvitakin ja
se kyllä paljasti, että olen lihonut hirveästi. En ole punninnut itseäni. Maaliskuussa sama takki näytti tosi hyvältä päällä. Nyt näytin sellaiselta tädiltä, joka tykkää pitää vähän liian pieniä vaatteita. Sellainen reisipituinen toppatakki, mikä kiristää rinnuksesta ja takamuksesta ei tosiaan näytä hyvältä keski-ikäisellä tai muillakaan.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Josko niitä käsivarsia käyttäisi painojen nosteluun niin voisi kiinteytyä
Mulla tulee sinne läskin alle lihakset. Tai siis on jo mutta kasvavat vielä isommiksi. Olen se tilastoihme nainen, jolle oikeasti kasvaa lihaksia.
Eli hauis kasvattaa ympärysmittaa toisella puolella ja allit toisella... ja onhan siellä tietty ojentajatkin allien alla.
Helpottavaa, että on muitakin jotka kärsii pulleista käsivarsista. Nämä ovat mun suurin epävarmuus. Rinnat tulee hyvänä kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Helpottavaa, että on muitakin jotka kärsii pulleista käsivarsista. Nämä ovat mun suurin epävarmuus. Rinnat tulee hyvänä kakkosena.
Pulleista käsivarsista on kuule hyötyäkin!
Mulla oli kallis torstain untuvatakki joka alkoi kiristää aivan mahdottoman näköisesti keskivartalon kohdalta. Mutta muuten aivan ihana takki.
Marssin kangaskauppaan ja ostin sellaista mustaa strech-nauhaa, leveintä mitä myytiin.
Sitä sitten vetoketjun molemmin puolin viipaleet!
Menee kiinni joo. Mutta näyttää jotenkin kummallisen muotoiselta. Ne napit, joilla vetoketju pitäisi peittää on n 10cm päässä toisistaan.
En kehtaa enää käyttää hienoa ja kallista takkiani kuin mökillä ja silloinkin vain silloin kun haen halkoja tai käyn ulkohuussissa. Hämärässä.
Tämä kuuluu ketjuun: tein ite ja säästin.
Miehes pessyt se ysikympissä, sillai itse aina sanon 😀
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kallis torstain untuvatakki joka alkoi kiristää aivan mahdottoman näköisesti keskivartalon kohdalta. Mutta muuten aivan ihana takki.
Marssin kangaskauppaan ja ostin sellaista mustaa strech-nauhaa, leveintä mitä myytiin.
Menee kiinni joo. Mutta näyttää jotenkin kummallisen muotoiselta. Ne napit, joilla vetoketju pitäisi peittää on n 10cm päässä toisistaan.
En kehtaa enää käyttää hienoa ja kallista takkiani kuin mökillä ja silloinkin vain silloin kun haen halkoja tai käyn ulkohuussissa. Hämärässä.
Itellä ei menis hartioista enää päälle, jos ei ympärysmitta riitä. Jotenkin tota pehmeyttä kertyy myös selän puolelle tai sivuihin ainakin. Näyttää siltä että kasvais sämpylät kainaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee sinne läskin alle lihakset. Tai siis on jo mutta kasvavat vielä isommiksi. Olen se tilastoihme nainen, jolle oikeasti kasvaa lihaksia.
Eli hauis kasvattaa ympärysmittaa toisella puolella ja allit toisella... ja onhan siellä tietty ojentajatkin allien alla.
Kuin nopeesti ne lihakset oikeen kasvaa sulla?
Ehdit hyvin vuoden loppuun mennessä laihtua kymmenen kiloa (jos haluat) ja takuulla lähtee alleista kans.
Vierailija kirjoitti:
MIkset itse tehnyt niin että laihdutat? eikö se olis ollu helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
Miehes pessyt se ysikympissä, sillai itse aina sanon 😀
Stretch-vaatteet onneksi vaan venyy liian kuumassa pesusta. Monta yöpaitaa mitkä on tullu aina käyttökelpoisemmiksi mitä isommaksi ne venyy :)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt miten ihmiset lihoo hurjia määriä huomaamatta.
Mua alkaa ahdistaa jos tulee parikin kiloa lisää.
Jep. Mä käyn joka aamu puntarilla. Siitä katson syönkö tänään jälkkäriä. 😂 Yleensä tunnen jos paino on noussut esim kilolla. On epämiellyttävä tunne. En voi tajuta kuka lihoo kymmeniä kiloja vahingossa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kertonut lihoneensa tänä vuonna, kun olen omaa lihomistani valitellut.
Pari viikkoa sitten aloitin kalorikirjanpidon, ja onhan tämä syvältä kun ei voi mättää mitä haluaa, vaikka mieli tekisi. Tuleepahan syötyä kasviksia paljon, koska haluan kyllä saada mahani täyteen. Odotan ensi viikonloppua kuin kuuta nousevaa, koska olen antanut itselleni luvan ottaa alkoholia silloin. Pienet on ilot.
Vähän on semmoinen fiilis, että olis vähän jo maha pienentynyt. Puntaria en omista, mutta joulukuussa aion sovittaa farkkuja, jotka olivat hieman liian pienet jo ostaessa, ja syksyllä ei menneet ollenkaan jalkaan. Aion vielä mahtua niihin.
Onko tuollasta kirjanpitoa hankala toteuttaa?
Mulla menee mahaa kaikki mitä on, eikä tahdo edes riittää. Mun pienet ilot o melkeinpä sitä että huomaan ihmisten jäävän tuijottamaan kun ne huomaa mun kasvaneen taas.
Tein exceliin taulukon jossa on ylärivillä viikonpäivät, sekä sarakkeissa aamupala, lounas, välipala + illallinen. Jätin myös muutaman tyhjän rivin, jos vaikka tulee syötyä jotain muutakin. Sitten jokaisen päivän kohdalle laitan aina montako kaloria on kullekin aterialle tullut. Vähän se vaatii viitsimistä että taulukko pitää vähintään kerran päivässä avata ja kalorimääriäkin pitää googlettaa ja laskeskella että minkä verran nyt söin jne.
Lisäksi taulukon alle tein rivin joka laskee montako kaloria tuli vajausta kulutuksellani. Ja taulukon lopussa on solu joka näyttää paljonko vajausta tuli koko viikolla. Tämä on erityisen kannustava juttu, se on se mikä auttaa minua olemaan mässäämättä kun haluan mahdollisimman paljon vajausta (eli laihtumista). Nämä ovat tietenkin arvioita, koskaan ei voi oikeasti tietää, mutta auttaa se kuitenkin näkemään, että jos syö välipalaksi pari satsumaa tulee kaloreiksi n. 90, mutta jos syö suklaapatukan tuleekin kaloreiksi 350.
Laihtunut nyt 11 kiloa ja vanhat takit ja viimevuotinen talvitakki on vähän iso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt miten ihmiset lihoo hurjia määriä huomaamatta.
Mua alkaa ahdistaa jos tulee parikin kiloa lisää.Jep. Mä käyn joka aamu puntarilla. Siitä katson syönkö tänään jälkkäriä. 😂 Yleensä tunnen jos paino on noussut esim kilolla. On epämiellyttävä tunne. En voi tajuta kuka lihoo kymmeniä kiloja vahingossa....
No jos sitä massaa on jo entuudestaan melko reilusti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni on kertonut lihoneensa tänä vuonna, kun olen omaa lihomistani valitellut.
Pari viikkoa sitten aloitin kalorikirjanpidon, ja onhan tämä syvältä kun ei voi mättää mitä haluaa, vaikka mieli tekisi. Tuleepahan syötyä kasviksia paljon, koska haluan kyllä saada mahani täyteen. Odotan ensi viikonloppua kuin kuuta nousevaa, koska olen antanut itselleni luvan ottaa alkoholia silloin. Pienet on ilot.
Vähän on semmoinen fiilis, että olis vähän jo maha pienentynyt. Puntaria en omista, mutta joulukuussa aion sovittaa farkkuja, jotka olivat hieman liian pienet jo ostaessa, ja syksyllä ei menneet ollenkaan jalkaan. Aion vielä mahtua niihin.
Mulla menee mahaa kaikki mitä on, eikä tahdo edes riittää. Mun pienet ilot o melkeinpä sitä että huomaan ihmisten jäävän tuijottamaan kun ne huomaa mun kasvaneen taas.
Tein exceliin taulukon jossa on ylärivillä viikonpäivät, sekä sarakkeissa aamupala, lounas, välipala + illallinen. Jätin myös muutaman tyhjän rivin, jos vaikka tulee syötyä jotain muutakin. Sitten jokaisen päivän kohdalle laitan aina montako kaloria on kullekin aterialle tullut. Vähän se vaatii viitsimistä että taulukko pitää vähintään kerran päivässä avata ja kalorimääriäkin pitää googlettaa ja laskeskella että minkä verran nyt söin jne.
Lisäksi taulukon alle tein rivin joka laskee montako kaloria tuli vajausta kulutuksellani. Ja taulukon lopussa on solu joka näyttää paljonko vajausta tuli koko viikolla. Tämä on erityisen kannustava juttu, se on se mikä auttaa minua olemaan mässäämättä kun haluan mahdollisimman paljon vajausta (eli laihtumista). Nämä ovat tietenkin arvioita, koskaan ei voi oikeasti tietää, mutta auttaa se kuitenkin näkemään, että jos syö välipalaksi pari satsumaa tulee kaloreiksi n. 90, mutta jos syö suklaapatukan tuleekin kaloreiksi 350.
Olisi hyvä jos tuo olisi kännykässä. Mä en ainakaan muista mitä kaikkea olen koko päivän aikana syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon se, joka tykkään pitää nafteja vaatteita just sen takia, että pulleutumisen huomaa heti eikä vasta sitten joskus
Ulkopuolisten silmin siis näytät lihoneelta vaikka olisit normaalitilassa. Ja ei, ”nafti” päällysvaate ei imartele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi hyvä jos tuo olisi kännykässä. Mä en ainakaan muista mitä kaikkea olen koko päivän aikana syönyt.
Kannattaa ladata Fat Secret. Voit tallentaa samat tiedot, kulkee mukana kännykässä ja näet mikä ruuan makrojakauma on ollut. Helppokäyttöinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin nopeesti ne lihakset oikeen kasvaa sulla?
Ehdit hyvin vuoden loppuun mennessä laihtua kymmenen kiloa (jos haluat) ja takuulla lähtee alleista kans.
Viehän ne lihakset enemmän tilaa jo silläkin, jos ovat jatkuvasti pumpissa. Mutta pysyvästi on paljon lihasmassaa, nuorempana kävin salilla ja heräävät vielä hyvin, jos saavat työtä.
Juu, en ehdi laihtua kymmentä kiloa vuoden loppuun mennessä, koska yritän estää itseäni enää koskaan laihduttamasta. Hitaat elintapamuutokset ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Kun painaa toisen korvan tyynyyn nukkuessaan kyljellään, voi käsivarrella peittää toisen korvan ja saa nukadettua hälyäänistä huolimatta.
Terveellistä se tietysti on, muttei polta sitä läskiä lihasten päältä.