Löysässä hirressä parisuhderintamalla - Mitä tehdä?
Tapasin kolme kuukautta sitten maailman ihanimman miehen. Uskallan jopa sanoa, että sielunkumppanini. Yhtä äkkiä miehelle tuli isoja muutoksia elämässä ja niiden myötä hän huomasi, että hän on ihan hakusassa itsensä kanssa. Ehkä mukana on myös kolmenkympin kriisiäkin. Kuin paniikkireaktiona hän sanoi, ettei voi jatkaa suhdettamme, koska hän ei pysty tarjoamaan minulle sitä mitä tarvitsen ja ansaitsen. Hän sanoi, että hän rakastaa minua todella syvästi ja olen sitä mitä hän on ainanaiselta toivonut ja halunnut. Ongelma ei siis ole meidän välisessä suhteessa vaan, että hänen onkäsiteltävä nämä kriisit itse ja vasta sitten hän voi tarjota jotain toiselle ihmiselle.
Olen todella surullinen. Minä rakastan häntä ja tiedän, että hän rakastaa minua. Miten voisin vakuuttaa hänet, että kriisit selviävät aikanaan ja niitä voidaan ratkoa myös yhdessä? En halua menettää häntä miehille tyypillisen kriisireaktion takia, koska uskon, että meissä on jotain elämää suuremoaa. Jos tämä päättyy, niin toivoisin, että se päättyy sen takia, että ei ole tunteita tai olemme muutoin yhteensopimattomia. Mitä ihmettä voin tehdä? Tapaamme lauantaina keskustellaksemme tilanteesta.
Kommentit (13)
Ihan tavallinen tarina, kun ei haluta loukata toista, mutta halutaan erota. Ei tuo keskusteluista parane, mies on päätöksensä tehnyt.
Ei ole sinusta kiinnostunut sitoutumismielessä.
Suomennan: mies tarkoitti, ettei ole sinusta kiinnostunut. Mun seuralaiseni halusi suojella mua omalta pahalta ololtaan, "siis oikeesti"...
Jos mies rakastaa, ei hän luovu naisestaan vaikka mikä kriisi olisi. Voi tehdä hölmöyksiä ja olla huono kumppani jos paineet käyvät sietämättömiksi, mutta palaa joka kerta oven taakse pyytämään anteeksi ja pyrkimään takaisin.
Hän olisi päässyt keskusteluissa vähemmällä, jos olisi sanonut tunteidensa muuttuneen tai, että ero johtuisi meistä kahdesta yhdessä. Kerjäsin jopa sellaista vastausta. Se olisi paljon ymmärettävämpi syy. (ap)
Ettei vaan olisi se sama mies, jonka kanssa minä kirjoittelin viestejä vuoden ja joka ei suostunut kuin muutamaan kahvilatapaamiseen, koska oli vielä naimisissa, vaikka vaimo oli muuttanut lapsen kanssa pois jo ennen kuin tutustuimme. Mutta kriisissään hän tarvitsi minua jopa keskellä yötä ...
JUOKSE!!!! Mieluummin jo ennen lauantaita.
Olen ollut tuossa tilanteessa, hylättynä rakastamani miehen toimesta, joka koki, ettei voi tarjota minulle tarpeeksi. Itkin, riuduin ja laihduin, lopulta päätin unohtaa miehen ja koota itseni. Muutaman viikon päästä erosta mies otti yhteyttä, ei pystynytkään elämään ilman minua. Eikä pysty vieläkään. Tuossa tuo istuu vieressä ja juuri sanoi minua kauniiksi :) eli tän tarinan tarkoitus oli kertoa, että onnellisiakin loppuja on olemassa
Mitään "syvää rakkautta" ei ole olemassakaan vielä kolmen kuukauden tuntemisella. Et voi tietää, vaikka mies olisi naisia hakkaava juoppo/nisti/narsisti tms.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:09"]Mitään "syvää rakkautta" ei ole olemassakaan vielä kolmen kuukauden tuntemisella. Et voi tietää, vaikka mies olisi naisia hakkaava juoppo/nisti/narsisti tms.
[/quote]
Höpöhöpö, etkä sinä voi tietää mitä toiset ihmiset tuntee ja millä aikataululla
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:09"]Mitään "syvää rakkautta" ei ole olemassakaan vielä kolmen kuukauden tuntemisella. Et voi tietää, vaikka mies olisi naisia hakkaava juoppo/nisti/narsisti tms.
[/quote]
[/quote]
Syvä rakkaus ei ole mikään tunne, joka tuosta vain syntyy. Se perustuu toisen tuntemiseen ja ymmärrykseen ja täydelliseen hyväksyntään. Nuo eivät ole mahdollisia kolmessa kuukaudessa. Piste.
Mies kuulostaa pelurilta. On vaan sen verran itserakas, ettei kestä ajatusta, että mielipiteesi häntä kohtaan muuttuisi, joten siksi tuo "teen tämän, koska rakastan sinua niin paljon, että haluan parastasi" -soopa. Jos mies oikeasti rakastaisi, niin ei olisi valmis luopumaan. Teot puhuu enemmän kuin sanat.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
Kuulostaa epävakaalta. Ensin noin syvät tunteet ja sitten liian perusteellinen avautuminen.
Voi tietysti olla pelurin esitys, kuten yllä todettiin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
Syvä rakkaus ei ole mikään tunne, joka tuosta vain syntyy. Se perustuu toisen tuntemiseen ja ymmärrykseen ja täydelliseen hyväksyntään. Nuo eivät ole mahdollisia kolmessa kuukaudessa. Piste.
Oisko sulla tarjota tähän jotakin tutkittua tietoa pohjaksi? Jotakin faktaa? Jos ei ole ja tämä on sinun mielipiteesi syvästä rakkaudesta niin olen eri mieltä. Piste. :D
Mies on peluri.
Älä mene halpaan.