Ystävä kutsui kotiinsa ja lupasi laittaa jotain hyvää ruokaa, ruokana oli
Kommentit (44)
Kommentoin samaan asiaan edelleen, että janssoninkiusaus on surkeaa, koululaisparoille syötettävää jätettä. Ikinä en ole kouluruokailuista päästyäni tuohon jätteeeseen koskenut. En syöttäisi edes vihamiehelle.
OT kun tässä on myös janssoninkiusaus mainittu. Mä olen kiusausten suuri ystävä, etenkin Janssonin. Mutta mikä siitä niin erikoisen tekee? Sehän on vaan anjoviksella maustettua perunaa. Eihän niistä fileistä ravinnoksi ole. :)
Ei mun mielestä spagetissa tai kinkkukiusauksessa ruokana mitään vikaa ole. Ehkä ne on olleet kaverillesi tai treffimiehelle parasta mitä hän osaa loihtia. Ei kaikki ihmiset ole gourmet-kokkeja eikä tarvitsekaan olla. Aika kova kynnys kutsua ketään kotiinsa syömään jos vieraan odotukset ovat todella korkealla ruokalajien laadun ja määrän suhteen. Sivistynyt vieras kiittää ateriasta ja syö mitä tarjoillaan. Jos on allergia tms, ilmoittaa sen etukäteen niin ei tule ongelmia.
Jos todella edellyttää odottaa salaattia tai jälkiruokaa, voi asiasta seuraavalla kerralla vaikka kysyä hienovaraisesti - että miten iso ateria siellä odottaa jotta osaan varautua. Jos ei ole luvassa, niin voi tarjoutua tuomaan vaikka jotain jälkiruoaksi itse.
Ehkä hän valitsi ruoan, jonka osaa tehdä. Helppohan se on laittaa kinkkusuikaleet ja peruna-sipulisekoitus pss uuniin. Pienempi mahdollisuus epäonnistua. Mitä se olisi sitten pitänyt olla? Jotain sisäfilettäkö?
Ovatko miehesi ystävät tyylitietoisempia?
Kermassa kunnolla ja pitkään haudutettu kinkkukiusaus on parasta <3
En ymmärrä tätä suomalaista arkisuudessa rypemistä. Kehutaan kuinka helppo ruoka tämä oli. Ei missään ruokaa arvostavassa kulttuurissa kerskailla vieraille kuinka emme panostaneet tähän yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä suomalaista arkisuudessa rypemistä. Kehutaan kuinka helppo ruoka tämä oli. Ei missään ruokaa arvostavassa kulttuurissa kerskailla vieraille kuinka emme panostaneet tähän yhtään.
Niin? Ymmärsit pointin, mutta silti kauhistelet.
Vierailija kirjoitti:
Tuttapiirissä on tapana ollut tarjota vieraille parasta mitä osataan tehdä tai rahalla saa.
Eli jos ne kokkaustaidot ovat kinkkukiusauksen tasolla, niin sitä sitten nautitaan, eikä närkästellä panostuksen kanssa.
Turha aloittelijan on alkaa pätemään millään karitsan kareella, jos sitä ei osaa tehdä. Tai edes lihapullilla.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän valitsi ruoan, jonka osaa tehdä. Helppohan se on laittaa kinkkusuikaleet ja peruna-sipulisekoitus pss uuniin.
No hehheh! Ei kukaan tollasta moskaa tee.
Pussissa myytävät "kinkkusuikaleet" on jauhettua ja puristettua teurasjätettä ja lisäaineita.
Miksi kuvittelet että sitä saa säkillisen pilkkahintaan?
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun eivät kaikki ole mitään gourmetkokkeja. Ei tässä sillä kerskailla ettei ole panostettu vaan minusta on kyse siitä että valitaan ruoka joka todennäköisesti onnistuu koska ei ole kovin monimutkainen. Itse tykkään panostaa silloin kun kutsun vieraita vartavasten syömään mutta syön mielelläni mitä vaan mitä joku minulle valmistaa, vaikka sitä kinkkukiusausta.
Voihan sen kinkkukiusauksen valmistaa herkullisesta Kauppahallista hankitusta savukinkusta, torilta viljelijän eilen nostamista perunoista ja luomukermasta, ei tarvitse käyttää puristesuikaleita eikä pakasteperunaa.
Näin ohiksena vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin samaan asiaan edelleen, että janssoninkiusaus on surkeaa, koululaisparoille syötettävää jätettä. Ikinä en ole kouluruokailuista päästyäni tuohon jätteeeseen koskenut. En syöttäisi edes vihamiehelle.
Mitä olet mahtanut syödä, jos kutsut sitä "jätteeksi" ?
On sitten kai oma kokemuksesi asiasta ja voihan minkä tahansa ruuan toki pilatakin.
Oikein ja hyvin valmistettu janssoninkiusaus on hyvää, kermaisaa ja suussa sulavaa.
Kaupan ja laitoskeittiöiden valmistuksessa maku aina jotenkin kärsii, mutta en niitäkään jätteeksi kutsuisi.
Mitäpä voisi odottaa kansalta joka juhlii äitienpäivää ABC:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne...
Suorastaan kinkkinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Mut pyydettiin treffeille, mies pyysi kotiinsa ja lupasi laittaa ruokaa. Se oli ihan normi spagettia ja jauhelihakastiketta. Ei mitään salaattia tai jälkkäriä.. Ei siinä mitään vikaa siis mutta kun oli niin mainostanut että haluaa kokata 😀
Halusi ja teki ruokaa. Mitä sä valitat? 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä vanhoja ketjuja nostetaan?
No kyllä tää ketju on ohan tältä päivältä.
Joskus niitä vanhoja nousee varmaan siks, että joku googlaa jonkin aiheen ja päätyy tänne.
Ei hoksaa sitten katsoa, kuinka vanha aloitus on.
Ei kai se haittaa, vaikka vanhoja aloituksia nostetaan, jos aihe on ajaton?
Mun ystävä tarjosi sentään lohikiusausta. Oli muuten hyvää ja kaikki oli tyytyväisiä.
Kinkkukiusaus on hyvä ruoka. Siihen sitten lisukkeita halutessaan. Menee ihan pelkästäänkin. Tykkään. Samoin Janssonin kiusaus. Sekin on hyvä ruoka.