Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä Facebook inhoa??

Vierailija
23.01.2014 |

En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä FB on kaiken pahan alku ja juuri. 

Koko ajan paasaamassa, että sais kuolla pois mokoma Facebook. 

Mitä siinä on oikeesti niin vastenmielistä, että joku pitää sen kautta yhteyttä esim. ulkomaalaisiin kavereihin, joita ei noin vaan tavata? Kivahan se on nähdä kuvien kera mitä jonnekin Kiinaan kuuluu? Tai entisiin luokkakavereihin, joille ei päivittäin tule soiteltua, facessa voi nopeasti pistää tapahtuman pystyyn ja kutsua vanhat tutut koolle? Facessa nyt on kaikki kätevästi samassa paketissa, kuvat, chat, ilmoitukset jne. Ei tartte erikseen kirjoittaa twiittiä, sit pistää kuvaa instaan ja sit lähettää viestiä whatapilla :D 

Eihän sinne edelleenkään tartte pistää mitään kuviaan tai tietojaan, nimikin voi olla Maija Meikäläinen. Ihmetyttää vaan kun usein näkee just semmoisia kommentteja, että "FB pitää tuhota!!" 

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan vähän vanhanaikainen? Siksi face on susta hyvä, kun osaat sen ja kaikki sujuu. Muut ovat jo kyllästyneet ja tekee muutakin... So?

Mitä väliä?

Vierailija
2/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen 23v ja musta facebook on noista kätevin. Pitäisikö tästä siirtyä sähköpostikirjeenvaihtoon, koska face on niin out? :D Vai vielä retrompaa alkaa lähetellä kirjeitä valokuvineen? Mikä teistä IN-ihmisistä sit ois paras tapa olla yhteydessä kaukana asuviin kavereihin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin käytän facea sen takia, koska se on juuri kätevä. Olen sen vertaa kyylä, että mua kiinnostaa miten tutuillani menee, eikä se tarkoita, että istun yksin koneella ja vahtaan heidän kuviaan 247, vaan kyllä, näen heitä myös livenä. En käytä facea sen takia, että olisi muodissa tai ei olisi muodissa. Noi on just noita ihme hipstereitä, jotka ei voi käyttää facea, koska se on jo niin out ja sit käytetään miljoonaa eri palvelua kun pitää olla niin erilainen kuin muut. 

Vierailija
4/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassahan ei voi käyttää facebookia?

Vierailija
5/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan koohottavat. Jos ei tästä niin jostain muusta. Varmaan maailmaan tulee nyt just joku järjetyön identiteettikriisi, varsinkin jos Liisa Miettusella on kuva vauvaan facessa. 

Valitkaa itsellenne ja lakatkaa miettimästä mitä naapuri tekee.

Vierailija
6/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nyt varmasti FB:tä tuhota halua, mutta on kyllä ennusteita, että se olisi trendinä ohimenevä ja kokisi luonnollisen kuoleman jossain vaiheessa. Niin itsekin uskon, koska kaikki tällaiset sovellukset ja tekniikat tulevat ja menevät, ja uusia tulee tilalle. Lähiaikoina en usko tämän tapahtuvan kuitenkaan. 

Itse en ole Facebookissa, koska en koe mitään tarvetta sille: ei minulla ole live-elämässäkään tuttuja joten mistä  niitä Facessa olisi. Olen aika epäsosiaalinen joten sosiaalinen media ei ole mun juttu. Mutta en minä facea vihaa, olkoot siellä ne jotka kokee palvelun itselleen hyödylliseksi.

Vierailija
7/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miinusta vaan pukkkaa, en tiedä mikä facebook viha täällä on päällä :D

no ei sillä väliä, mutta outoa vaan että tuommoinen kevyt kontaktien ylläpito saa jonkun raivon valtaan :D

Vierailija
8/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit tulee joku uusi "mybook" ja kaikki siirtyy sinne. Kaikki on tavallaan samanlaista, mutta niin paljon muodikkaampaa. "Vähänks tää mybook on paras kun saa ladata kuvia ja kirjoittaa juttuja, facebook oli ihan nolooo". 

Vierailija
9/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kertokaa miksi vihaatte facebookia? mikä siinä on niin kamalaa, jos lisää sinne tuttujaan ja pitää heihin yhteyttä. Ihan sama kun joku inhoisi puhelinta? 

Vierailija
10/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin myöntää inhoavani Facebookia. Se on muuttanut aikuisten ihmisten kommunikoinnin joksikin teinipelleilyksi tykkäämisineen ja kavereiden haalimisineen. Siellä kytätään nyxien ja exien tekemisiä ja kavereita, kuka kenestäkin tykkää ja kuka poistaa kenetkin kavereistaan. Ihan hiekkalaatikkomeininkiä. Jaetaan älyttömiä sloganeita ja muka-hauskoja kuvia, joista sitten pitää tykätä tai on paha ihminen. Kommunikointi on peukuttelun tasolla, eikä kunnon keskustelua osata käydä enää ollenkaan.

Vierailija
11/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa Facebookia ja käytän sitä silloin tällöin. MiItään kuvia tai muitakaan tietoja en sinne ole laittanut. En luota Facebookin yksityisasetuksiin, mainokset ärsyttävät ja muutenkin käyttö on hyvin sekavaa. En koe tarvetta jaella kuviani tai tietojani Yhdysvaltoihin tai minnekään muualle. Kevyt chattailu kavereiden kanssa sen sijaan on ihan ok, kätevä tosiaan olla yhteydessä maailman toiselle puolelle.

Yhtenä miinuspuolena voisin vielä mainita, että ihmisten "minä minä minä" -asenne ja "ihailkaa minua" yms narsistisuus on lisääntynyt. Osalla tuntuu olevan suoranaista kilpailua kuka saa eniten tykkäyksiä johonkin typerään tilapäivitykseen.

Vierailija
12/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en kyseisestä sivustosta yksinkertaisesti pidä, enkä ala mitään valeprofiilia sinne tekemään muiden takia, mutta onhan tuo aika naurettavaa, että toivotaan omien negatiivisten kokemusten vuoksi koko sivuston tuhoutumista.

Vierailija
13/30 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi: Hyi sieniä, en syööö, pahaa!!!11 Sienet on pahasta!!1

opettaja: Oletkos Jurmo-Ylervi edes koskaan maistanut sieniä?

lapsi: een....MUTTA NE ON PAHOJA!!!!!!1111111111111111

Tai sitten

teinix: no HYI en varmana tuu mihkää mökille daa, siellä on käärmeit, mäkärii, lintui ja norsui ja itikoi D;;;;;; vittu ootte kaikki junttei!!!1!1

äiti. nooo, ei kai siinä sitten mitään kun noin hyvin kerta tiedät.

Got it?

Vierailija
14/30 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä instagramissa tai twitterissä sit on hienompaa? Facebookissa sentään keskustellaan, se sit riippuu ihan ihmisestä minkä tasoista se jutustelu on. Noissa uusissa lähetetään vaan typeriä #omg #putous#antsku#on#paras -tyylistä pölinää, sekö sit on järkeväpää?

Nykynuoret alkaa sit olemaan todella laiskaa porukkaa, etteivät edes muutaman lauseen kommentteja jaksa kirjoittaa, kaikki on pelkkää #omgeetä ja #wtf:ää =D

Vierailija
15/30 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2014 klo 19:33"]

En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä FB on kaiken pahan alku ja juuri. 

Koko ajan paasaamassa, että sais kuolla pois mokoma Facebook. 

Mitä siinä on oikeesti niin vastenmielistä, että joku pitää sen kautta yhteyttä esim. ulkomaalaisiin kavereihin, joita ei noin vaan tavata? Kivahan se on nähdä kuvien kera mitä jonnekin Kiinaan kuuluu? Tai entisiin luokkakavereihin, joille ei päivittäin tule soiteltua, facessa voi nopeasti pistää tapahtuman pystyyn ja kutsua vanhat tutut koolle? Facessa nyt on kaikki kätevästi samassa paketissa, kuvat, chat, ilmoitukset jne. Ei tartte erikseen kirjoittaa twiittiä, sit pistää kuvaa instaan ja sit lähettää viestiä whatapilla :D 

Eihän sinne edelleenkään tartte pistää mitään kuviaan tai tietojaan, nimikin voi olla Maija Meikäläinen. Ihmetyttää vaan kun usein näkee just semmoisia kommentteja, että "FB pitää tuhota!!" 

[/quote]

FB-sääntöjen vastaista käyttää "väärää" nimeä, periaatteessa, ei sillä, että asialla minulle henk. koht. väliä, kuka siellä milläkin peitenimellä on.

Vierailija
16/30 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poistin juuri toissapäivänä facen, koska päätin, että kaipaan elämääni sisältöä :D Siis, että reipastun ja alan itse soittelemaan kuulumisia ystäviltä, kyläilemään .. Siis halusin alkaa viettämään sosiaalisesti aktiivisempaa elämää jota facebook minulta söi. Ei kaikille tietty käy niin, mutta minua facebook passivoi kun yhteydenpito oli jo liian helppoa :P

Vierailija
17/30 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2014 klo 11:25"]

Itse poistin juuri toissapäivänä facen, koska päätin, että kaipaan elämääni sisältöä :D Siis, että reipastun ja alan itse soittelemaan kuulumisia ystäviltä, kyläilemään .. Siis halusin alkaa viettämään sosiaalisesti aktiivisempaa elämää jota facebook minulta söi. Ei kaikille tietty käy niin, mutta minua facebook passivoi kun yhteydenpito oli jo liian helppoa :P

[/quote]

sama. En kaipaa takaisin ja tulee läheteltyä kavereiden kanssa pidempiä ja henk.kohtaisempia sähköposteja joka hiivatin liirum laarum kommentoinnin sijaan. Eikä se live-kontakteja korvaa. 

Vierailija
18/30 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä käyny FB:n kanssa ihan toisinpäin elikkä oon saanut enemmän yhteyttä entisiin ystäviin ja ollaan alettu tapailla enemmän. Koska sitä kautta on just helppo tavoittaa ihmisiä ja kysellä ja sopia tapaamisista. Eli on vilkastuttanut mun elämää ainakin :-).

Vierailija
19/30 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten porukka luulee, että jos on facebook niin sit ei ole sosiaalista elämää :D Facebook pitää erikseen poistaa, jotta voisi kunnolla alkaa tapailemaan porukkaa. Niitä ei voi siis missään tapauksessa käyttää yhtä aikaa. 

Vierailija
20/30 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Facebook on lisännyt sosiaalista aktiivisuutta.

Ihmettelen muuten, kun täällä aina kirotaan, ettei kiinnosta lukea toisten kuntosalikäynneistä, kokkailuista ja lapsista. Minä valitsen Facebook-kaverini tarkasti, joten minulla on kavereina vain sellaisia ihmisiä, joiden kuulumiset kiinnostavat. Tykkään Facebookissa nimenomaan siitä, että se mahdollistaa ihan perusarjen jakamisen. Syvällisemmälle keskustelulle on sitten minun ystäväpiirissäni toiset välineet ja areenat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän